Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inslapen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 13 Feb 2017 09:57

Inslapen

Hebben jullie tips om sneller in slaap te vallen? Sinds mijn dochter er is, heb ik moeite met inslapen. Zij slaapt 's nachts best goed, komt meestal maar 1x voor een voeding tussen 19.00 en 8.00 en slaapt daarna meteen verder. Maar ik niet :cry:

Meestal gaan wij rond 21.00 naar bed om alvast wat te slapen voor de nachtvoeding, maar ook dat lukt niet altijd. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Feb 2017 10:32

Re: Inslapen

Wat lastig! Ik herken het wel een beetje, vooral de eerste weken sliep ik vrij slecht en werd ik snel wakker van kleine geluidjes.
Wat mij wel goed helpt is zorgen dat ik ontspannen ben, misschien even lekker douchen of in bad voordat je naar bed gaat, geen tv/telefoon maar lekker een boek lezen en proberen niet steeds te denken 'als ik maar in slaap kan komen', want dan raak je juist nerveus en dan lukt het niet goed.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 13 Feb 2017 10:57

Re: Inslapen

Ik had vooral heel veel last met inslapen na de nachtfles. Sliep iedereen weer prinsheerlijk, en lag ik soms zelfs uren wakker.
Bij mij hielp daar niks tegen. Wij hadden het geluk dat D. na een week of 12 niet meer voor een nachtvoeding kwam, dus toen was dat probleem opgelost.
's Avonds inderdaad wat Elliot zegt, even douchten, lezen, een beker warme melk en vooral geen mobiel/tv voor het slapen gaan.
Verder heeft het gewoon tijd nodig. Je bent nog niet zo lang mama. Je hoofd zit vol met vanalles en alles moet een plaatsje krijgen. Als er weer wat meer rust in je hoofd/lijf komt, gaat dat slapen ook vanzelf weer beter.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Feb 2017 13:51

Re: Inslapen

Ja eigenlijk al het voorgaande. Vooral van alles met een schermpje afblijven.
Ik slaap ook erg slecht in en erger me al aan een zuchtje van mijn man soms. Als onze zoon dan 1 kik geeft ben ik weer wakker en duurt het zo 1 uur voordat ik weer slaap. Heel irritant.
2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2017 14:10

Re: Inslapen

Dit is ook iets nieuws van mij de laatste tijd. Ik lig echt minstens een uur wakker voordat ik slaap en kan me ergeren aan ieder geluidje van mijn vriend. Arme man.
<<

Anoniem260

Bericht 28 Feb 2017 19:46

Re: Inslapen

Helpt het je als je iets gaat lezen?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Feb 2017 19:58

Re: Inslapen

Als ik niet lees kan ik niet slapen, al zijn het maar een paar blz. om mijn hoofd leeg te maken. Ze zeggen ook een uur voordat je gaat slapen geen telefoon etc. te gebruiken maar te doe ik altijd wel gewoon dus dat weet ik niet!

Wel heel irritant!
⁠♡♡♡
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mrt 2017 09:51

Re: Inslapen

Ik ben dus serieus wel gestopt sinds een week met 's avonds op mijn mobiel te kijken. Ik leg hem rond half negen echt weg: het geeft niet alleen rust dat je niet ermee bezig hoeft te zijn maar sinds ik dat doe val ik oprecht sneller in slaap.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Mrt 2017 13:33

Re: Inslapen

Ik ga de telefoon weg proberen en wat lezen voor ik ga slapen. Van mijn schoonmoeder kreeg ik ook nog de tip om een banaan te eten voor ik naar bed ga, dus ik ga het allemaal uitproberen :) hopelijk werkt het, want ik moet as maandag ook weer gaan werken en dan kan ik mijn nachtrust goed gebruiken...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem221

Bericht 02 Mrt 2017 00:15

Re: Inslapen

Ik ben een hele slechte inslaper. Ik slaap wel door, maar inslapen is echt een ramp. Als ik nu ga liggen, dan slaap ik morgenvroeg om 6u.

Ik sliep voorheen hazenslaapjes, in de middag, tijdens Dr Phil op het oude tijdstip, maar niets van dat is nog aan de orde. Ik zet, in tegenstelling tot vanavond, de laptop om 20.00u uit en de telefoon hangt zoveel mogelijk aan de oplader. Ook in bed kijk ik geen televisie meer en lees ik een goed boek, maar niets helpt.

Ik heb de afgelopen twee maanden 50mg Seroquel gebruikt, een wondermiddel volgens vele die ook niet in slaap kunnen komen, maar het werkt niet. Vanmiddag weer naar de huisarts geweest. We hebben een nieuwe huisarts en deze is absoluut tegen het slaapinstituut, waar de vorige huisarts zo voor was, en hij heeft me nu gevraagd te experimenteren met Temazepam. In eerste instantie 10 mg, maar zo nodig 20 mg. Ook heeft hij mijn vriend goed geïnstrueerd. Want om 8u moet ik uit bed zijn, hoe zielig ik me soms ook voel door het weinige slaap en vanuit daar doorpakken.

En als iemand met de suggestie werk komt? Ik kan 48u zonder slaap en nee, dus niet presteren. Maar ik val pas om als ik ook echt letterlijk omval.

Ik weet niet of ik verkapt tips heb gegeven, maar dit is hoe wij het op dit moment doen. Heb in het verleden ook alle soorten melatonine geslikt en dat hielp ook maar mondjesmaat om het woord niet maar niet te noemen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mrt 2017 00:41

Re: Inslapen

Nieske iets heel anders. Maar kun je de fles niet rond 23.00 ofzo geven. Dan kun je de hele nacht doorslapen. En zit je niet met het probleem om weer in slaap te komen .
2014 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Mrt 2017 19:27

Re: Inslapen

Ik heb dat ook, vooral als ik veel pieker en druk ben in m'n hoofd (zoals de afgelopen week weer). Vanmorgen werd ik om 5.30 wakker en kon ik ook niet meer slapen daarna, terwijl ik pas twee uur later op hoefde te staan. Heb toevallig vanmiddag melatonine gekocht, dus ga dat eens proberen deze week.

Ik heb ook echte slaappillen van de huisarts, maar die neem ik maar sporadisch, omdat ik er niet aan verslaafd wil raken.
❤ 7 juni 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 13 Mrt 2017 21:12

Re: Inslapen

Ik heb de huisarts al gesproken, maar omdat ik nog borstvoeding geeft, is er niks dat ik mag nemen.

We hebben al vaker geprobeerd om haar nog eens te laten drinken als wij gaan slapen (al halen wij 23.00 nooit, dan liggen we al voor pampus :laughcry: ) en zo af en toe gaat dat goed, maar vaak komt ze dan alsnog een keer 's nachts.

Ik ben nu wel vrij consequent met mijn telefoon niet meer gebruiken in bed en omdat ik weer aan het werk ben, ben ik ook echt heel moe en val ik sneller in slaap. Hopelijk gaat dochter gewoon snel doorslapen :angel:
december 2016
juli 2019

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers