Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avond.

<<

Anoniem204

Bericht 12 Feb 2017 09:45

Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avond.

Goedemorgen,

Mijn zoontje doet smiddags nog een dutje en dat gaat dan goed gewoon in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje.

In de avond bij het naar bedje gaan huilt hij 1,5 uur hysterisch helemaal vol tranen zichzelf in slaap of niet. Helemaal verdrietig is hij dan hij schreeuwt mama pijn, mama bang en uit uit uit. Hij wil gewoon absoluut niet. We hebben al zoveel geprobeerd. Dit gaat al 1,5 jaar zo.

Nou krijgen wij ern nieuw bed dus slapen nu 2 nachten op de grond met ons matras. Wij dachten hij kan nu niet uit ons bed vallen dus we laten hem daar eens slapen kijken wat hij doet. En voor de allereerste keer sinds 1,5 jaar ging hij meteen slapen zonder wakker te worden tot de volgende ochtend.

Wij hebben er geen problemen mee dat hij tussen ons in slaapt hoor want hij is nog gewoon klein en wij vinden het niet erg. Maar wij vinden het wel heel erg dat hij in de avond niet fatsoenlijk naar boven en op bed gaat slapen.

Het zal veel schelen om hem dan maar gewoon savonds in ons bed te laten slapen want ooit komt dat wel weer goed toch ?

Maar ik ben zo bang dat hij dan uit ons bed valt in de avond daar helemaal alleen want het is best hoog.

Hoe zouden jullie dit aanpakken ?
Vol blijven houden in eigen bed wat nu al 1,5 jaar niet werkt of voortaan in de avond in ons bed laten slapen ? ( maar kan er wel uitvallen) 2 kanten blijven altijd open ook al zetten we het bed tegen de muur.

Hij is nu 2,5.

Groetjes Merlin

Ps: het is wel echt een jongetje die graag dicht bij zijn ouders is en bij hun slaapt, hij houdt niet van alleen zijn. Volgens mij kunnen we dat altijd nog leren daar zit geen haast achter.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Feb 2017 09:50

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Vast allemaal al geprobeerd. Maar een lampje op z'n kamer? Een muziekje aan? Deur open laten? Bij hem blijven zitten tot hij slaapt? Zijn bed verzetten?

Geeft hij zelf een reden aan waarom hij niet slaapt?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem204

Bericht 12 Feb 2017 09:53

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Ja sam en nog veeel meeer dingen geprobeerd. Heel soms gaat hij slapen en wordt kort daarna overstuur wakker terwijl hij in de middag zo 2 uur door slaapt.

Nu hij goed praat zegt hij dat hij "mamapijn" heeft helemaal in tranen.
En bang bang bang.
Maar ik twijfel of dat echt is want hij wil gewoon niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 12 Feb 2017 10:14

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Mijn zoon is net drie en ontwaakt 's nachts nog vaak om bij ons te slapen. Rond de leeftijd van vier schijnt er in de ontwikkeling het gevoel voor privacy te ontstaan en het dus minder te worden.

Heb je ook al eens geprobeerd om het bed anders te zetten? Slaapt hij al in een (peuter)bed of zijn ledikant? Misschien tijd voor verandering?

Wij blijven bij zoon tot hij slaapt overigens, hij slaapt niet heel makkelijk in.
L2014 & H2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Feb 2017 10:21

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Bedhekjes kopen voor jullie eigen bed? Na anderhalf jaar vind ik dat je het wel echt geprobeerd hebt en blijkbaar voelt jullie kind zich hartstikke onveilig!
Hier zijn we ook bij een alternatieve genezer geweest (natuurarts) en dat heeft ook voor een groot deel geholpen. Slapen gaat nog niet altijd makkelijk, maar het enorme overstuur raken is er af.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem204

Bericht 12 Feb 2017 10:26

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Dat gaat helaas niet voor een boxspring
<<

Anoniem204

Bericht 12 Feb 2017 10:27

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

mzcharlotte schreef:Mijn zoon is net drie en ontwaakt 's nachts nog vaak om bij ons te slapen. Rond de leeftijd van vier schijnt er in de ontwikkeling het gevoel voor privacy te ontstaan en het dus minder te worden.

Heb je ook al eens geprobeerd om het bed anders te zetten? Slaapt hij al in een (peuter)bed of zijn ledikant? Misschien tijd voor verandering?

Wij blijven bij zoon tot hij slaapt overigens, hij slaapt niet heel makkelijk in.


Ja hoor is allemaal al gebeurd !
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 12 Feb 2017 10:28

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Als je andere dingen al geprobeerd hebt en het geen probleem vindt dat hij bij jullie slaapt zou je kunnen kijken of een bedhekje aan jullie bed handig is, of zou het helpen een ledikantje of campingbedje of peuterbed tegen jullie bed aan te zetten? Dat kan zowel dicht als in de vorm van een co-sleeper in het geval van een ledikantje of peuterbed.

Mijn zoon slaapt juist veel beter in zijn eigen bed, maar tot anderhalf sliep hij de nachten bij mij, eerst in de wieg en later in een co-sleeper gemaakt met een ledikantje. Dat beviel toen goed en als ze redelijk blijven liggen dan vallen ze niet zomaar uit bed (dan moeten ze het hele bed oversteken, kan natuurlijk wel gebeuren dus ik had kussens op de grond, nooit gevallen trouwens).
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 12 Feb 2017 10:32

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Ok Merlin, dat had ik zo vlug niet terug kunnen vinden. En verder sluit ik me aan bij Hippie :)
L2014 & H2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 12 Feb 2017 12:22

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Je hebt ook bedhekjes die je 'klemt' tussen de matrassen, die kunnen ook voor een boxspring
Juli 2015
Maart 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Feb 2017 12:32

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Ja inderdaad. Klem hekjes kopen en bij jullie leggen dan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem236

Bericht 12 Feb 2017 14:05

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Misschien ben ik te nonchalant, maar met 2,5 is een bedhekje toch niet noodzakelijk? Eventueel een kussen op de grond, valt hij er 1x uit en dan wellicht niet meer. Tenminste zo ging dat bij ons op vakantie ook vanaf dat hij2 was. Sliep dan in eek gewoon bed. Leg hem wat in het midden van de twee persoons.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Feb 2017 14:12

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Lotus schreef:Misschien ben ik te nonchalant, maar met 2,5 is een bedhekje toch niet noodzakelijk? Eventueel een kussen op de grond, valt hij er 1x uit en dan wellicht niet meer. Tenminste zo ging dat bij ons op vakantie ook vanaf dat hij2 was. Sliep dan in eek gewoon bed. Leg hem wat in het midden van de twee persoons.

Nee hoor, zou ik ook doen. Leg hem in het midden met aan beide kanten jullie hoofdkussen. Kukelt 'ie er vast niet uit hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem197

Bericht 13 Feb 2017 05:49

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Wat voor een bed heeft hij zelf? Al een gewoon bed of nog een ledikant?

Ik zou hem gewoon bij jullie laten slapen. Je zegt dat je alles geprobeerd hebt en bij jullie slaapt hij goed, dan zou ik het gewoon doen. Sommige kinderen hebben dat gewoon even nodig. Desnoods een campingbedje op jullie kamer als dat gaat zodat jullie bed vrij is. Kan je hem ook niet slapend terug leggen?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 13 Feb 2017 07:54

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Ik ben ook benieuwd of hij nog in een ledikant slaapt of in een groot bed. Luuk wou ook nooit in zijn ledikant ook niet tijdens het middagslaapje. Krijsen, gillen tot hij begon over te geven. Het middagslaapje deed hij in de wandelwagen/buggy ook bij het kinderdagverblijf. Daar wou hij ook echt niet in het bedje. 'S avonds viel hij op onze arm in slaap of we wiegden hem in de wandelwagen in slaap, we konden hem dan heel voorzichtig in bed leggen. Zodra hij 's nachts wakker werd sliep hij bij ons verder. Met 2 jaar toch maar een eenpersoonsbed gekocht en het probleem was opgelost. De eerste weken bleven we nog even bij hem tot hij sliep maar dat ging al snel zo goed dat we gewoon meteen weg konden.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 13 Feb 2017 09:04

Re: Zoontje hysterisch bij naar bed gaan en slapen in de avo

Lotus schreef:Misschien ben ik te nonchalant, maar met 2,5 is een bedhekje toch niet noodzakelijk? Eventueel een kussen op de grond, valt hij er 1x uit en dan wellicht niet meer. Tenminste zo ging dat bij ons op vakantie ook vanaf dat hij2 was. Sliep dan in eek gewoon bed. Leg hem wat in het midden van de twee persoons.


Mijn zoon is bijna 7 en valt nog steeds uit z'n bed als er helemaal niks voor zit. Ligt dus maar net aan je kind.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx