Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sta ik in mijn recht?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Feb 2017 16:02

Re: Sta ik in mijn recht?

ChiQ schreef:Thnx meiden, voor alle reacties.

Ik maak me geen zorgen hoor, maar ik ze kan me niet dwingen vrij te nemen op iets wat wettelijk geregeld is, dus dan sta ik sowieso in mijn recht. Het is echt zo'n dame die steengoed is in haar werk maar nooit een gezin of iets dergelijks heeft gesticht ivm haar werk dus ik denk dat daar ook een knik zit, ze kan zich niet inleven. Ik kon dat ook niet toen ik geen kind had, vond ik collega's met kinderen maar aanstellers die dan steeds weg moesten ivm hun kind. Little did I know..


Haha dit had ik eigenlijk ook altijd een beetje, dus goed om te weten dat dit gewoon wettelijk zo bepaald is. Weer wat geleerd vandaag, thanks :)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem201

Bericht 08 Feb 2017 08:41

Re: Sta ik in mijn recht?

Ik snap echt gewoon niet waarom managers zo moeilijk doen over zorgverlof.
Het is gewoon wettelijk vast gelegd maar op de een of andere manier vinden managers dat je er nooit recht op hebt. Bizar toch?

Je staat gewoon in je recht dus. Het gesprek is dus snel afgelopen ;-)
<<

ChiQ

Bericht 08 Feb 2017 09:32

Re: Sta ik in mijn recht?

Het gesprek moet nog plaatsvinden. Ik heb gevraagd of er iemand van HR bij komt zitten.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Feb 2017 09:55

Re: Sta ik in mijn recht?

Goed dat je toch in gesprek gaat en dat je bijval hebt. Ik vind de reactie van je leidinggevende erg bot en onnodig overkomen. Volgens mij heb je alle stappen juist genomen zo.
<<

Anoniem253

Bericht 08 Feb 2017 15:49

Re: Sta ik in mijn recht?

ChiQ schreef:Het gesprek moet nog plaatsvinden. Ik heb gevraagd of er iemand van HR bij komt zitten.

Slim! Hoe gaat het nu met Julian?
<<

MartheX

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 12 Feb 2017 08:28

Bericht 12 Feb 2017 08:33

Re: Sta ik in mijn recht?

Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zo boos om wordt. Je werkgever heeft aangegeven in gesprek te willen. Dat mag toch? Jij maakt er gelijk iets negatiefs van.
Het is, heel zwart/wit, ook niet hun probleem. Jij zegt dat het niemands probleem is. Dat is het wel; het is jouw probleem. Misschien een goede kans om te kijken of je niet voor meer achterban kunt zorgen (een gastouder of een buurvrouw die eens op wil passen?). En daarnaast zie ik niet in waarom je niet gewoon met je werkgever in gesprek zou gaan. Dan kun je samen kijken of er een goede oplossing mogelijk is en kun je de relatie goed houden. Nu gooi jij direct je kont tegen de krib en verpest het dus al voor jezelf.
<<

Anoniem205

Bericht 12 Feb 2017 12:46

Re: Sta ik in mijn recht?

Wauw Marthe, heb je wel álle reacties gelezen? Of alleen de OP? Ik vind je erg fel en bijna agressief tegen Chiq. Nergens voor nodig. Ze zegt toch dat er een gesprek gaat plaatsvinden?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Feb 2017 12:54

Re: Sta ik in mijn recht?

Oreo schreef:Wauw Marthe, heb je wel álle reacties gelezen? Of alleen de OP? Ik vind je erg fel en bijna agressief tegen Chiq. Nergens voor nodig. Ze zegt toch dat er een gesprek gaat plaatsvinden?


Ik kreeg een beetje een deja vu bij marthe....
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 12 Feb 2017 13:02

Re: Sta ik in mijn recht?

MartheX schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zo boos om wordt. Je werkgever heeft aangegeven in gesprek te willen. Dat mag toch? Jij maakt er gelijk iets negatiefs van.
Het is, heel zwart/wit, ook niet hun probleem. Jij zegt dat het niemands probleem is. Dat is het wel; het is jouw probleem. Misschien een goede kans om te kijken of je niet voor meer achterban kunt zorgen (een gastouder of een buurvrouw die eens op wil passen?). En daarnaast zie ik niet in waarom je niet gewoon met je werkgever in gesprek zou gaan. Dan kun je samen kijken of er een goede oplossing mogelijk is en kun je de relatie goed houden. Nu gooi jij direct je kont tegen de krib en verpest het dus al voor jezelf.


Dan vraag ik me, op mijn beurt, meteen af wat voor moeder jij dan zou zijn/bent, als jij je erg zieke kind 'dumpt' bij de buurvrouw/gastouder. Het lijkt me nog altijd zo dat als een kind echt ziek is, het alleen maar zijn eigen ouders wil. En terecht. Lekker dan om daar je buurvrouw of gastouder mee op te schepen, zelfs als het betaald is.

Voorheen was dit een probleem van de ouder(s), maar door de wettelijke regelingen van zorg- en calamiteitenverlof, kunnen zulke momenten worden opgevangen. Ik snap dus niet waarom je nu zo reageert. En een gesprek met de werkgever aangaan, had ook op een ander/beter tijdstip voorgesteld kunnen worden. Dat is een kwestie van een sfeer aanvoelen en dat heeft de werkgever nu niet gedaan. Waarom aankondigen hierover een gesprek te willen, terwijl als je 1 dagje wacht, dit al heel anders was overgekomen als ChiQ weer op werk zou zijn. Nu veroorzaakte het alleen maar wederzijdse irritatie en dat is juist wat ik lees. Een relatie goedhouden zijn twee mensen voor nodig, hè.
<<

MartheX

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 12 Feb 2017 08:28

Bericht 12 Feb 2017 13:03

Re: Sta ik in mijn recht?

Oreo schreef:Wauw Marthe, heb je wel álle reacties gelezen? Of alleen de OP? Ik vind je erg fel en bijna agressief tegen Chiq. Nergens voor nodig. Ze zegt toch dat er een gesprek gaat plaatsvinden?

Ja ik heb alles gelezen.
<<

Anoniem184

Bericht 12 Feb 2017 13:04

Re: Sta ik in mijn recht?

Een gastouder zal ook bellen om een ziek kind op te laten halen hoor, Marthe.
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 12 Feb 2017 13:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MartheX

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 12 Feb 2017 08:28

Bericht 12 Feb 2017 13:05

Re: Sta ik in mijn recht?

Guattari schreef:
MartheX schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom je hier zo boos om wordt. Je werkgever heeft aangegeven in gesprek te willen. Dat mag toch? Jij maakt er gelijk iets negatiefs van.
Het is, heel zwart/wit, ook niet hun probleem. Jij zegt dat het niemands probleem is. Dat is het wel; het is jouw probleem. Misschien een goede kans om te kijken of je niet voor meer achterban kunt zorgen (een gastouder of een buurvrouw die eens op wil passen?). En daarnaast zie ik niet in waarom je niet gewoon met je werkgever in gesprek zou gaan. Dan kun je samen kijken of er een goede oplossing mogelijk is en kun je de relatie goed houden. Nu gooi jij direct je kont tegen de krib en verpest het dus al voor jezelf.


Dan vraag ik me, op mijn beurt, meteen af wat voor moeder jij dan zou zijn/bent, als jij je erg zieke kind 'dumpt' bij de buurvrouw/gastouder. Het lijkt me nog altijd zo dat als een kind echt ziek is, het alleen maar zijn eigen ouders wil. En terecht. Lekker dan om daar je buurvrouw of gastouder mee op te schepen, zelfs als het betaald is.

Voorheen was dit een probleem van de ouder(s), maar door de wettelijke regelingen van zorg- en calamiteitenverlof, kunnen zulke momenten worden opgevangen. Ik snap dus niet waarom je nu zo reageert. En een gesprek met de werkgever aangaan, had ook op een ander/beter tijdstip voorgesteld kunnen worden. Dat is een kwestie van een sfeer aanvoelen en dat heeft de werkgever nu niet gedaan. Waarom aankondigen hierover een gesprek te willen, terwijl als je 1 dagje wacht, dit al heel anders was overgekomen als ChiQ weer op werk zou zijn. Nu veroorzaakte het alleen maar wederzijdse irritatie en dat is juist wat ik lees. Een relatie goedhouden zijn twee mensen voor nodig, hè.


Volgens mij lees jij niet goed.
Ik zeg namelijk nergens dat ik mijn zieke kind bij een gastouder of buurvrouw zou 'dumpen'. Mijn punt is dat het handig is om voor meer achtervang te zorgen. Natuurlijk moet je bij je kind zijn als het ernstig ziek is. Maar de volgende keer is het een griepje of iets anders kleins en dan kun je ook niet telkens thuis blijven. Chiq zegt zelf dat ze bijna niemand heeft om haar kind op te vangen.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Feb 2017 13:11

Re: Sta ik in mijn recht?

MartheX schreef:
Volgens mij lees jij niet goed.
Ik zeg namelijk nergens dat ik mijn zieke kind bij een gastouder of buurvrouw zou 'dumpen'. Mijn punt is dat het handig is om voor meer achtervang te zorgen. Natuurlijk moet je bij je kind zijn als het ernstig ziek is. Maar de volgende keer is het een griepje of iets anders kleins en dan kun je ook niet telkens thuis blijven. Chiq zegt zelf dat ze bijna niemand heeft om haar kind op te vangen.

Misschien een ideetje om je mond pas weer open te trekken wanneer jouw achterban niet meer leeft? Geen of weinig achterban hebben is niet altijd een keuze hoor.
<<

Anoniem282

Bericht 12 Feb 2017 13:13

Re: Sta ik in mijn recht?

Lees anders even de reactie van Maple. Het is niet voor iedereen even makkelijk om een blik oppassers open te trekken. Ik wil best oppassen (als buurvrouw) op mijn buurjongetje, maar niet als hij ziek is. Zit er niet zo op te wachten aangestoken te worden. En sowieso zou dit op een doordeweekse dag niet gaan, aangezien ik zelf werk. Dat laatste lijkt me vrij gangbaar voor de gemiddelde inwoner van Nederland.

Jij geeft nu zelf invulling aan het zorgverlof. Dat is niet aan jou. Of je kind nou op IC ligt of gewoon griep heeft; dat maakt voor het opnemen van zorgverlof niets uit. Je kan erop terugvallen, in goed vertrouwen en overleg met de werkgever.
<<

MartheX

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 12 Feb 2017 08:28

Bericht 12 Feb 2017 13:44

Re: Sta ik in mijn recht?

Cotton schreef:
MartheX schreef:
Volgens mij lees jij niet goed.
Ik zeg namelijk nergens dat ik mijn zieke kind bij een gastouder of buurvrouw zou 'dumpen'. Mijn punt is dat het handig is om voor meer achtervang te zorgen. Natuurlijk moet je bij je kind zijn als het ernstig ziek is. Maar de volgende keer is het een griepje of iets anders kleins en dan kun je ook niet telkens thuis blijven. Chiq zegt zelf dat ze bijna niemand heeft om haar kind op te vangen.

Misschien een ideetje om je mond pas weer open te trekken wanneer jouw achterban niet meer leeft? Geen of weinig achterban hebben is niet altijd een keuze hoor.

Je kunt nu wel een sneer uitdelen, maar ik ken de situatie niet van iedereen. Heel verdrietig als je achterban niet meer leeft maar er is altijd wel iets te regelen met anderen lijkt mij.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Feb 2017 14:49

Re: Sta ik in mijn recht?

marthex je hoeft niet alle te weten, maar ik haal uit de berichten van chiq dat het is opgelost, dat ze zich best kan inleven in haar werkgever. Omdat ze ook ooit anders dacht over zorg verlof opnemen als het om kinderen ging. Ik snap ook heel goed dat ze dat gesprek in wilt met ondersteuning, puur om te voorkomen dat het een gesprek wordt waarin beide gaan duwen om hun mening en gevoelens als belangrijkste te laten gelden. Iemand van hr erbij kan het gesprek begeleiden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 12 Feb 2017 16:01

Re: Sta ik in mijn recht?

Hey meiden,

Sorry ik was vergeten te updaten! Donderdag heb ik een gesprek met mijn manager gehad! Ze bood meteen excuses aan voor het feit dat ze dus meteen zo aanvallend deed. Ze zei letterlijk: 'Sorry Chiq, ik vind de manier waarop ik reageerde achteraf gezien volledig misplaatst' waarop ik heb gezegd dat ik dat waardeer en ook haar punt vanuit management positie ook begrijp! Ik heb haar uitgelegd dat ik heel graag zou willen dat ik iemand had op wie ik altijd een beroep kon doen maar dat iedereen in mijn familie fulltime werkt. Ze opperde zelf ook bijv een buurvrouw etc.. ik heb haar toen gevraagd of ze dan wist wat voor beroep je op iemand doet: 'hey buuf kind 40 graden koorts, ligt voor pampus, maar zou jij op hem willen passen van 6:30 tot 18:00?' Je verplicht zo'n persoon zorg te dragen en verantwoordelijk te zijn voor een zieke kleuter, ik zou het niet doen. En ik heb een kind. We hebben nu gewoon afgesproken dat we per keer kijken.

Voorheen kon Julian altijd bij mijn moeder terecht maar helaas heb ik geen moeder meer.
<<

ChiQ

Bericht 12 Feb 2017 16:04

Re: Sta ik in mijn recht?

MartheX schreef:
Cotton schreef:
MartheX schreef:
Volgens mij lees jij niet goed.
Ik zeg namelijk nergens dat ik mijn zieke kind bij een gastouder of buurvrouw zou 'dumpen'. Mijn punt is dat het handig is om voor meer achtervang te zorgen. Natuurlijk moet je bij je kind zijn als het ernstig ziek is. Maar de volgende keer is het een griepje of iets anders kleins en dan kun je ook niet telkens thuis blijven. Chiq zegt zelf dat ze bijna niemand heeft om haar kind op te vangen.

Misschien een ideetje om je mond pas weer open te trekken wanneer jouw achterban niet meer leeft? Geen of weinig achterban hebben is niet altijd een keuze hoor.

Je kunt nu wel een sneer uitdelen, maar ik ken de situatie niet van iedereen. Heel verdrietig als je achterban niet meer leeft maar er is altijd wel iets te regelen met anderen lijkt mij.


Sneer? Ze reageert omdat ze de situatie weet. Ik moest maandag en dinsdag werken; voor maandag had ik niemand, voor dinsdag mijn zusje. Is toch prima opgelost.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 12 Feb 2017 16:25

Re: Sta ik in mijn recht?

Wat fijn dat ze haar excuses heeft aangeboden ChiQ!

En marthex wist je geen nieuwe snoepnaam meer te verzinnen?
<<

MartheX

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 12 Feb 2017 08:28

Bericht 12 Feb 2017 18:21

Re: Sta ik in mijn recht?

Siem schreef:Wat fijn dat ze haar excuses heeft aangeboden ChiQ!

En marthex wist je geen nieuwe snoepnaam meer te verzinnen?

Nieuwe snoepnaam?

Fijn dat het opgelost is, Chiq.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Feb 2017 19:50

Re: Sta ik in mijn recht?

MartheX schreef:
Siem schreef:Wat fijn dat ze haar excuses heeft aangeboden ChiQ!

En marthex wist je geen nieuwe snoepnaam meer te verzinnen?

Nieuwe snoepnaam?

Fijn dat het opgelost is, Chiq.


Kattigdrop had prima gepast....

Edit: ik weet dat het katjesdrop is.
2015 💙
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat