Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herstel na buikoperatie

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Feb 2017 10:48

Herstel na buikoperatie

Binnenkort onderga ik een darmoperatie, waarschijnlijk dmv een laparoscopie. Er is een kleine kans dat ze tijdens de operatie besluiten om toch mijn hele buik open te maken. Ik moet zo'n vier nachten in het ziekenhuis blijven na afloop en daarna een aantal weken herstellen.

Nou vind ik het heel lastig wat ik naar mijn werk moet communiceren. De verpleegkundige bij de intake in het ziekenhuis zei dat ik 'gewoon' zes weken niet naar mijn werk moest gaan en voor mezelf en mijn herstel moet kiezen. Eventueel de laatste weken wat thuis werken als het gaat. Maar de arts wilde er juist weer niet heel veel over zeggen maar liet wel vallen dat ik op een week of drie moest rekenen.

Op mijn werk merk ik dat ze het een beetje belachelijk vinden als ik er zes weken uit zou liggen. Nou klinkt me dat zelf ook wel lang in de oren maar ik wil het advies van de verpleegkundige ook niet zomaar naast me neerleggen. Ik mag fysiek sowieso zes weken niet tillen en een tijd rustig aan doen met fietsen. Maar afgezien van het reizen is mijn werk vrij rustig.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke operatie en wat heb je toen gecommuniceerd naar je werk?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 10 Feb 2017 11:37

Re: Herstel na buikoperatie

Ik heb in juni ook een buikoperatie gehad. Ze hebben via een laparoscopie 7 cm darm weggehaald. Bij mijn blaas moesten ze ook een stuk weghalen hiervoor moest wel mijn buik open (er is dus wel iets meer gebeurd in mijn buik).
Ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen en thuis ook nog 3 weken in bed gelegen. Daarna ben ik met kleine stapjes dingen gaan doen. Na 6 weken gingen we op vakantie en dat ging goed. Daarna weer begonnen met werken en moest het echt opbouwen. In totaal heeft het een half jaar geduurd voordat ik mijzelf weer goed voelde.

Luister echt naar je eigen lichaam. Van te voren is het toch moeilijk in te schatten. Ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Feb 2017 13:14

Re: Herstel na buikoperatie

In 2015 onderging ik een keizersnee en een half jaar later een spoedlaparoscopie ivm een ontsteking in mijn buik. Beide keren heb ik geen zes welen herstel nodig gehad. Na de keizersnee was ik natuurlijk sowieso gewoon thuis maar deed ik binnen zes weken wel alles weer, behalve sporten. Na de operatie vanwege de ontsteking ben ik zo'n drie weken thuis geweest voordat ik goed hersteld was.

Ik zou er van te voren geen tijd aan hangen. Elk lichaam is anders, je weet nog niet of het (on)gecompliceerd gaat verlopen. Je moet het nadien gewoon per dag/week bekijken. De eerste twee weken zul je sowieso wel thuis zijn, schat ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Feb 2017 13:34

Re: Herstel na buikoperatie

Afgelopen zomer is mijn eileider verwijderd. Voor de operatie ben ik 1,2 liter bloed verloren en daar had ik vele malen meer last van. De operatiepijn was goed te handelen met alleen paracetamol, volgens mij ben ik daar na een dag of 4 mee gestopt. De pijn was na een week wel weg.
Na 3 weken ben ik 3 uur per dag gaan werken en heb dit elke week met één uur per dag meer opgebouwd. Na 6 weken was ik weer volledig aan het werk. Dit was met name omdat mijn conditie er helemaal aan was door dat bloedverlies. Anders was ik waarschijnlijk binnen 2 weken weer aan de slag geweest.

Zijn wel grote verschillen als ik het zo lees. Je kunt ook gewoon uitgaan van die 6 weken en alles wat je kunt is mooi meegenomen. Dat voel je zelf waarschijnlijk ook wel aan.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2017 13:44

Re: Herstel na buikoperatie

Ik zou 6 weken aanhouden. Gaat het eerder goed ben je er weer, heb je langer herstel nodig hebben ze pech.
Ben zelf 2x geopereerd. De 1e keer had ik heel veel last van de narcose. Slechte concentratie, snel moe etc.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Feb 2017 13:52

Re: Herstel na buikoperatie

Ja eens met Alibi. Hou 6 weken aan en gaat het eerder, dan begin je eerder. Onderschat het niet hoor, complicaties kunnen altijd ontstaan. Ik dacht er ook met 6 weken wel weer te zijn, maar door complicaties ben ik nu 3 jaar, 3 breuken en 4 operaties verder en dan ben ik er nog niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Brooke

Bericht 10 Feb 2017 15:07

Re: Herstel na buikoperatie

Inderdaad de 6 weken aanhouden. Vaak heb je daar toch wel even tijd voor nodig om te herstellen.
<<

anoniem196

Bericht 10 Feb 2017 20:03

Re: Herstel na buikoperatie

Ik zou ook aangeven dat het ziekenhuis heeft gezegd dat het herstel 6 weken kan duren.
Voel je je eerder goed, dan ga je beginnen met een paar uurtjes.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Feb 2017 22:06

Re: Herstel na buikoperatie

Het is jouw gezondheid Teun, ik zou het advies volgen. Mocht je jezelf nu super goed voelen na 4 weken kan je altijd nog terugkomen op je beslissing, veel sterkte en succes!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Feb 2017 11:27

Re: Herstel na buikoperatie

Wat een wisselende ervaringen inderdaad! En moeilijk om van te voren iets over te kunnen zeggen.

Ik vind het wel moeilijk om me niets aan te trekken van collega's die het maar gek en ook vervelend vinden. Ik heb er in december ook een tijdje uitgelegen door die onverwachte ziekenhuisopname plus herstel, dus het wordt wel veel. En ze zeggen ook niet van joh neem je tijd. Daar zou ik ongevoeliger voor moeten zijn maar het wakkert bij mij schuldgevoel aan helaas.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 11 Feb 2017 12:36

Re: Herstel na buikoperatie

Wat een gare collega's dan. Ik zou het ook niet heel chill vinden als een collega er zes weken uit ligt maar ik zou het goede herstel veel belangrijker vinden. Dus jammer voor hen. Al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan ;-). Ik zou denk ik zeggen joh ze zeggen ergens tussen de 3 en 6 weken maar ik hou jullie op de hoogte. Succes!
<<

Anoniem251

Bericht 11 Feb 2017 12:43

Re: Herstel na buikoperatie

Bij ons worden afspraken over het hervatten van werk volgens mij altijd gemaakt in overleg met de bedrijfsarts. Kun je niet aangeven dat je er sowieso 3-4 weken niet bent en dan in overleg met de bedrijfsarts afspraken maken over wanneer en hoe je het weer gaat opbouwen?

Sterkte met de operatie!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Feb 2017 20:01

Re: Herstel na buikoperatie

Het hangt ook een beetje van je operatie af.
Als ze je hele buik open maken, dan heb je ook een langer herstel nodig. Dus ik zou in het midden laten hoe lang het precies gaat duren.
Over een paar weken heb ik ook een operatie aan mijn buik en mag 6 weken niet tillen en bukken enz.
Ik hoop er met 2 weken weer te zijn.
Maar 2 jaar geleden heb ik ook een operatie gehad aan mijn buik en toen duurde het herstel wel weken.

In ieder geval sterkte en neem je tijd om te herstellen!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 11 Feb 2017 20:02

Re: Herstel na buikoperatie

En ik voel me ook altijd hartstikke schuldig naar mijn baas en collega's, maar het is niet zo dat je hier iets aan kunt doen natuurlijk.
Het is al naar en vervelend genoeg dat je deze operatie moet ondergaan!
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 11 Feb 2017 20:13

Re: Herstel na buikoperatie

Ik heb 2,5 jaar geleden 2x een laparoscopie aan mijn buik gehad, de eerste keer spoed vanwege vermoeden blindedarm, de tweede keer gepland om de blindedarm er echt uit te halen. De eerste keer was ik pas 3 dagen ziek. De tweede keer was ik 3 maanden ziek. Groot verschil in herstel geweest. De eerste keer kon ik met 2 weken wel weer aan het werk (behalve dat ik nog steeds ziek was van de blindedarm ontsteking had ik geen last meer van de operatie). De tweede keer duurde het langer, toen ben ik zeker 3 weken thuis gebleven en daarna nog een tijdje halve dagen.

Nu na mijn miskraam en currettage (2x) heb ik vier weken niet gewerkt. Ik ben deze week begonnen met halve dagen en ga volgende week ook nog halve dagen werken.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem252

Bericht 11 Feb 2017 20:45

Re: Herstel na buikoperatie

Sowieso twee weken echt rustig aan. En idd tot zes weken niet tillen etc. Mss ben je al eerder wel in staat om te werken. Maar zou wel voorzichtig doen.

Mss word je wel bij mij op de afdeling geholpen!
<<

Diese

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 336

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:18

Bericht 11 Feb 2017 21:51

Re: Herstel na buikoperatie

Met de keizersnede 2 weken echt veel pijn gehad, maar ging met de dag met sprongen voor uit.
Na 3 weken kon ik alles wel weer (behalve sporten) en had ik ook wel weer kunnen werken. Mijn buik is nog wel steeds doof en vervelend tintelend als ik er over heen wrijf.
Met een laparoscopie na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 1 week op bed gelegen met veel bloedverlies, 1 week rustig aan gedaan en toen meteen weer volledig aan het werk (28u). Nog wel lang moe geweest.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 12 Feb 2017 22:32

Re: Herstel na buikoperatie

SoGood schreef:Het is jouw gezondheid Teun, ik zou het advies volgen. Mocht je jezelf nu super goed voelen na 4 weken kan je altijd nog terugkomen op je beslissing, veel sterkte en succes!


Ik ben het hier ook mee eens. Ga uit van het meest erge, mocht het meevallen kan je altijd eerder terug.

Ik heb eind november een laparoscopie gehad, ik ben gesteriliseerd. Bij mij gaven ze een hersteltijd van 3 weken op. Maar ik voelde me 2 dagen na de operatie alweer de oude. Ik was nog nooit geopereerd of onder narcose geweest, maar het is me reuze meegevallen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Feb 2017 07:16

Re: Herstel na buikoperatie

Fijn Jans om jouw positieve ervaring te lezen! En alle andere ervaringen ook. De meesten waren er na een paar weken dus wel weer goed genoeg aan toe om te werken. Maar jeetje Uffe, drie maanden ziek? Was dat van de narcose? Deze operatie is te vergelijken met het verwijderen van een blinde darm geloof ik.

Maar het wordt gewoon afwachten denk ik hoe het uitpakt. Ik heb 4 tot 6 weken gecommuniceerd en ga proberen om mijn schuldgevoel aan de kant te schuiven. Volgende week maandag is het al zo ver.

AM, op welke afdeling werk je? Ik word in de LR vestiging geholpen, wat niet gebruikelijk schijnt te zijn bij zo'n lange opname. Tijdens mijn vorige opname lag ik in N.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2017 09:18

Re: Herstel na buikoperatie

Ahhh! Volgende week moet je dus al! Ik mag morgen voor een bezoek naar LR: ik vind het an sich wel een fijn ziekenhuis trouwens.

Ik vind je collegas maar gaar: het is toch niet dat je dit voor de lol doet? Of even denkt 'goh, leuk zon operatie!'. Ik snap je schuldgevoel maar je hebt alleen jezelf ermee als je ermee blijft lopen. Die collegas kunnen mooi in een boom gaan zitten, zij hoeven niet te voelen wat jij voelt.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 13 Feb 2017 13:18

Re: Herstel na buikoperatie

Hoi Teun,

Misschien weet je het nog maar ik ben 10 januari geopereerd. Helaas is mijn verhaal niet zo leuk dus ik zal m hier niet neerzetten maar als je het toch wil weten dan zegt het maar. Maar mij hebben ze gezegd dat je toch wel rekening moet houden met een herstelperiode van 6 weken. Hier is dat wel verdubbeld maar goed ik hou me er maar aan. Ik vind het heel moeilijk want mijn man doet eigenlijk alles en zelf wil ik ook graag weer wat doen haha. Ik kan wel was opvouwen en een stofdoek door het huis halen of de wisser maar daar houdt het ook wel mee op. Ik zie het maar een beetje als bij mn keizersnedes want toen heb ik ook 6 weken niks gedaan.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Feb 2017 17:32

Re: Herstel na buikoperatie

Wat vervelend Boeddha! Kwam het door de narcose of door een complicatie?

Ik vind het ook wel een fijn ziekenhuis, Caro! De verpleging vond ik tijdens mijn opname op de andere locatie ook heel aardig en kundig. Alleen de communicatie verloopt af en toe ruk, maar dat is denk ik in elk ziekenhuis wel een beetje zo.

Vandaag begon mijn collega wéér over dat ze zich echt niet voor kon stellen dat het zes weken zou duren. Zij moet binnenkort ook een (totaal andere) operatie en tegen haar hebben ze blijkbaar gezegd dat ze op 1 a 2 weken moet rekenen. Zes weken geldt volgens haar alleen voor het tillen, niet voor niet werken :12: . Super irritant!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 13 Feb 2017 17:33

Re: Herstel na buikoperatie

Pff, irritant ja! Lekker negeren.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Feb 2017 17:37

Re: Herstel na buikoperatie

Ik werk op de mdl afdeling in N. Maar pas sinds 2 weken :P. Locatie LR ken ik alleen poliklinisch na Mn miskraam en met familie. Vind het wel een heel prettig en mooi ziekenhuis.
Veel succes Iig! Hopelijk valt het je mee en knap je snel op :).
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Feb 2017 17:45

Re: Herstel na buikoperatie

Haha wat grappig UN, ik heb daar vijf dagen gelegen en heb een hoop van je collega's gezien denk ik!

Bedankt voor alle succeswensen trouwens.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers