Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk is werk en thuis is thuis?

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Feb 2017 21:05

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik werk ook regelmatig thuis en dan maak ik mijn uren en dan gaat de laptop weer uit. Tuurlijk werk ik wel eens langer door, maar uit is uit zeg maar.
Mijn mail hou ik wel iedere dag een beetje bij. Dat kan via mijn telefoon.
Afbeelding
<<

Anoniem189

Bericht 12 Feb 2017 10:28

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik doe thuis ook wel eens iets aan m'n werk. Over het algemeen probeer ik mijn werk op mijn werk af te krijgen, maar soms vind ik het ook lekker om op tijd naar huis te gaan en dan doe ik thuis nog wat.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Feb 2017 08:35

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Voor mij gaat de stelling wel op, maar dat komt ook omdat mijn werkgever wil dat wij benaderbaar en aanwezig zijn en ik dus al mijn uren op kantoor moet zijn, ik ben eerder meer dan minder uur op kantoor.
Als ik gebeld wordt met vragen op mijn vrije dagen dan neem ik uiteraard wel gewoon op of bel ik terug maar verder doe ik niks, ik kan wel inloggen op mijn mail maar probeer dat niet te doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 13 Feb 2017 11:55

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Bij mijn (bij)baan nu kan het niet en hoeft het niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar bij deze baan ook geen zin in zou hebben.

Als ik werk zou hebben wat ik leuk zou vinden dan zou ik het niet erg vinden om thuis wat dingen te doen. Ik geef mijn privé leven wel voorrang als ik niet werk trouwens.
<<

Anoniem190

Bericht 15 Feb 2017 01:56

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik werk met grote regelmaat nog even thuis. Ik red het vaak niet op het werk alles af te krijgen, dus doe vaak thuis nog even wat dingetjes. Ja, onbetaald. Maar vind mijn werk gewoon erg leuk en ik kan beter thuis wat doen. Anders kan ik mij nog niet ontspannen omdat het werk dan toch in gedachten blijft doormalen. Even een uur langer op het werk blijven kan helaas niet, het alarm wordt op het warenhuis geplaatst, dus dat levert problemen op.
Laatst gewijzigd door Anoniem190 op 15 Feb 2017 09:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 15 Feb 2017 05:13

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik doe dat soms wel thuis en ik vind het ook niet erg. Ik vind het fijn dat ik thuis kan inloggen. Gisteren wist ik bijvoorbeeld dat iemand nog een uitslag van een test zou sturen. Dan kijk ik in de avond nog even in onze mailbox. Uitslag was helemaal goed, dus heb hem meteen gemaild. Ik vind het dan fijn dat iemand niet nog een dag in spanning hoeft te zitten. Verder probeer ik het qua planning wel gewoon allemaal overdag te doen, maar ik controleer in de avond of het weekend soms wel nog even iets.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 15 Feb 2017 21:55

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik doe weleens dingen thuis, waar ik op mijn werk niet aan toekom. Ik ben chefkok, en heb wel een kantoortje op het werk, maar als ik daar ben, is het restaurant ook gewoon geopend. Dus vind ik zelf vaak niet de rust om kantoorwerk te doen. Dus het komt regelmatig voor dat ik in mijn eigen tijd thuis roosters maak, bestellingen doe, of aan nieuwe menukaarten werk. Ik geloof niet dat mijn baas er iets van zou zeggen als ik die uren gewoon schrijf, maar ik heb daar zelf niet zo'n goed gevoel over. Die uren worden op andere manieren wel gecompenseerd (etentjes etc).
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 16 Feb 2017 08:57

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik heb regelmatig dat ik thuis zit te werken. Heb een ipad van het werk dus die pak ik er ook makkelijk bij. Op vrije dagen probeer ik het wel zo min mogelijk te doen maar het is helaas erg druk momenteel dus komt het wel regelmatig voor dat ik de administratie thuis zit te doen. Ik werk als wijkverpleegkundige dus mijn core business kan ik natuurlijk niet thuis doen. Ik schrijf nu wel alle uren. Voorheen deed ik dat niet maar nu merk ik dat de organisatie steeds meer van de verpleegkundigen gaat vragen. Ook zaken die ik niet bij een verpleegkundige vind passen dus ja dan wil ik daar wel gewoon voor betaald worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem192

Bericht 16 Feb 2017 09:36

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik moet regelmatig thuis dingen regelen, collega's bellen of er wordt even overlegd over een probleem. Vind ik opzich niet erg, als ze dat niet op een onzalige tijd doen als ik vrij ben..
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 16 Feb 2017 10:39

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik kan mijn werk niet thuis doen, want ik werk als persoonlijk begeleidster bij een gezin aan huis. Wel is het zo dat zij privé ook hier op bezoek komen en wij als gezin ook wel eens daar heen gaan.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Feb 2017 11:50

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik probeer dit zo veel mogelijk aan te houden! Als leerkracht deed ik weleens wat thuis, maar ook dat probeerde ik tot een minimum te beperken. Mail checken deed ik wel altijd thuis, dat werd een gewoonte.

Bij mijn huidige baan mag ik niet thuiswerken, dus dat is ook gauw bekeken dan. Ik neem m'n werklaptop ook nooit mee naar huis daarom.
❤ 7 juni 2018
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Feb 2017 11:56

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Kreeft schreef:Ik doe weleens dingen thuis, waar ik op mijn werk niet aan toekom. Ik ben chefkok, en heb wel een kantoortje op het werk, maar als ik daar ben, is het restaurant ook gewoon geopend. Dus vind ik zelf vaak niet de rust om kantoorwerk te doen. Dus het komt regelmatig voor dat ik in mijn eigen tijd thuis roosters maak, bestellingen doe, of aan nieuwe menukaarten werk. Ik geloof niet dat mijn baas er iets van zou zeggen als ik die uren gewoon schrijf, maar ik heb daar zelf niet zo'n goed gevoel over. Die uren worden op andere manieren wel gecompenseerd (etentjes etc).


Waarom voel je je daar niet goed bij? Ik deed dit voorheen ook in mijn eigen tijd maar het sluipt er dan steeds meer in, moet je eens kijken hoe veel je op jaarbasis onbetaald aan het overwerken bent.. Bij mijn huidige werkgever kan ik alle tijd die ik thuis werk heel simpel declareren en dat is toch gauw 3 uur per week! Ook al lijkt het vaak maar 'nog even snel bestellingen doen..'

Oh voor mij gaat de stelling niet op dus! Als ik echt een dag vrij heb gevraagd of ik ben niet met een specifiek project bezig doe ik in principe niets aan werk thuis, ik check wel dagelijks mijn mail en telefoontje beantwoord ik. Wanneer ik met een project of evenement bezig ben gaat het werk gewoon 24 uur per dag door. Vannacht om 03.30 nog de laatste mailtjes gestuurd en vanochtend om 9.30 had ik de opdrachtgever alweer aan de telefoon.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 20 Feb 2017 20:18

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik heb 2 banen en kan bij beide goed thuis werken. De tijd hiervoor mag ik schrijven maar meestal komt het uit op even bellen of een mailtje sturen of instructie aan collega's geven en die tijd houd ik meestal niet bij.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 21 Feb 2017 00:13

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Toet schreef:
Kreeft schreef:Ik doe weleens dingen thuis, waar ik op mijn werk niet aan toekom. Ik ben chefkok, en heb wel een kantoortje op het werk, maar als ik daar ben, is het restaurant ook gewoon geopend. Dus vind ik zelf vaak niet de rust om kantoorwerk te doen. Dus het komt regelmatig voor dat ik in mijn eigen tijd thuis roosters maak, bestellingen doe, of aan nieuwe menukaarten werk. Ik geloof niet dat mijn baas er iets van zou zeggen als ik die uren gewoon schrijf, maar ik heb daar zelf niet zo'n goed gevoel over. Die uren worden op andere manieren wel gecompenseerd (etentjes etc).


Waarom voel je je daar niet goed bij? Ik deed dit voorheen ook in mijn eigen tijd maar het sluipt er dan steeds meer in, moet je eens kijken hoe veel je op jaarbasis onbetaald aan het overwerken bent.. Bij mijn huidige werkgever kan ik alle tijd die ik thuis werk heel simpel declareren en dat is toch gauw 3 uur per week! Ook al lijkt het vaak maar 'nog even snel bestellingen doen..'

Oh voor mij gaat de stelling niet op dus! Als ik echt een dag vrij heb gevraagd of ik ben niet met een specifiek project bezig doe ik in principe niets aan werk thuis, ik check wel dagelijks mijn mail en telefoontje beantwoord ik. Wanneer ik met een project of evenement bezig ben gaat het werk gewoon 24 uur per dag door. Vannacht om 03.30 nog de laatste mailtjes gestuurd en vanochtend om 9.30 had ik de opdrachtgever alweer aan de telefoon.



Zie nu je reactie pas! Klopt helemaal wat je zegt hoor. Maar komt denk ik gewoon omdat het geen 9-5 baan is. Ze zijn zelf nooit flauw, en voel me dan toch een beetje bezwaard. Ik rond vaak wel mijn uren naar boven af hierdoor :smile:
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron