Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 11:09

Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Vanaf welke leeftijd vinden jullie dit verantwoord? Al is leeftijd niet altijd een goede graadmeter natuurlijk.

Ik heb dit zojuist het voor het eerst geprobeerd. Mijn stiefzoontje is nu zevenenhalf en was net hier met een vriendje aan het spelen, die ook zeven is. Ik moest even boodschappen doen en ze wilden liever thuisblijven. Het vriendje gaf aan dat hij thuis ook weleens eventjes alleen mocht blijven met een vriendje. Onze supermarkt zit op twee minuten rijden en ik heb ze het vertrouwen gegeven dat het goed zou gaan. Het is ging inderdaad prima, ze hadden alleen een snoepje gepakt :). Ik had er van te voren honderd procent vertrouwen in dat het goed zou gaan, anders had ik het niet gedaan.
In combinatie met bepaalde andere vriendjes zou ik het dan weer niet doen. Dan heb ik er niet voldoende vertrouwen in dat het goed zal gaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 11 Feb 2017 11:23

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn zoon wordt in Juli 7 en zou opzich voor een kleine boodschap ook best even alleen thuis kunnen blijven. Hij is ook vaak een uurtje alleen beneden in de ochtend terwijl ik en mijn jongste nog even in bed liggen. Hij vermaakt zich prima met zijn speelgoed of de iPad. Hoe de tv werkt weet hij ook. Als er iets is komt hij wel naar boven en tot nu toe gaat dat prima. Alleen echt alleen thuis laten durf ik dan toch nog weer niet en al helemaal niet met een vriendje. Mijn zoon is nogal beinvloedbaar. Alleen zou ik dan eerder doen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 11 Feb 2017 11:40

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn oudste is ook 7 en blijft heel af en toe max. 5 minuten alleen thuis. De supermarkt zit tegenover ons huis en hij wil niet altijd mee even snel wat halen.

Als er een vriendje is zou ik het niet zo snel doen, kan niet goed onderbouwen waarom, is een gevoel.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 12:18

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik had het juist precies andersom: alleen had ik het nog niet gedaan denk ik, dat zou hij dan zelf misschien nog iets te spannend vinden. Maar dit is ons favoriete vriendje voor hem: slim, rustig en betrouwbaar. Daarom durfde ik het aan, ze beïnvloeden elkaar positief. Hij heeft ook vriendjes bij wie ze elkaar alleen maar negatief versterken in gedrag, als het een van hen was geweest had ik het niet eens overwogen.
Laatst gewijzigd door Lady op 11 Feb 2017 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Feb 2017 12:29

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn dochter mag dat van mij al wel een tijdje, ze durft alleen niet.
Een paar weken geleden was ze met een vriendin thuis en moest ik mijn zoon naar een kinderfeestje brengen, met haar vriendin durfde ze het wel en toen zijn ze dus met z'n tweeën ongeveer 10 minuten alleen geweest.
Binnenkort krijgen we een vaste telefoonlijn en dat vind ik zelf ook wel een fijn idee als ze alleen thuis is, dan kan ze ons bellen als er iets is.
<<

Anoniem201

Bericht 11 Feb 2017 12:32

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Hier zitten we op hetzelfde punt. De 2 oudsten zijn 7,5 inmiddels en kunnen prima even alleen blijven. Dat heb ik laatst uitgeprobeerd om naar de frituur te gaan op de hoek. 1e keer ging dat prima (2 oudste thuis de jongste mee genomen)

De 2e keer liet ik ze alle 3 even thuis gezien het in de frituur zo rustig was en ik zo thuis zou zijn. Kom de 3 kippen opeens de frituur inlopen. Verder prima alleen hadden ze wel de voordeur wagenwijd open laten staan :palm:
Althans de jongste want volgens de andere 2 liep hij als laatste naar buiten. Niet zo geslaagd dus hahaha
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Feb 2017 12:43

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Naar een winkel zou ik voorlopig niet doen, dan ben ik toch echt wel zo een kwartier weg dat vind ik te lang.

Als de hond van mijn ouders hier logeert hebben ze ook niet altijd zin om mee te gaan met uitlaten dan neem ik de babyfoon mee en loop ik een rondje met de hond rondom de huizen. Vaak zitten ze dan op de ipad of de tv, dat gaat dan goed.

Ook loop ik overdag wel eens even naar de buurvrouw en neem ik de babyfoon ook mee. Dan spelen ze meestal. Ze vinden het niet echt leuk als ik dat doe en er wordt dan regelmatig door de babyfoon gevraagd of ik al weer terug kom:-)

Ik vertrouw ze in huis wel ze zullen niks geks doen in huis. MAar ze zijn nog al dol op de deur open doen als de bel gaat, dat stimuleer ik al absoluut niet als ik er bij ben en stuur ik ze meestal weer bij de deur weg, maar ja ik ben wel beetje bang wat ze doen als ik er niet ben. Ook al zeg ik steeds nooit de deur open doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2017 12:49

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Haha ik dacht even dat het over D zou gaan :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 11 Feb 2017 12:50

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Die van mij zitten regelmatig alleen. Is toch iemand die de hond uit moet laten. Dus als ze aangekleed zijn en hun eten op hebben mogen ze gaan spelen en laat ik de hond uit.
Edit; dan heb ik het over een minuut of 10 alleen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 13:02

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Zora schreef:Haha ik dacht even dat het over D zou gaan :lol:

Whahaha. Die breekt de tent af, ik zweer het. :lol:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 13:03

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Hoe oud zijn jouw kids Popcorn?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem245

Bericht 11 Feb 2017 13:04

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik denk dat mijn zoon rond zijn 4e wel alleen bleef als ik snel een poeprondje met de honden ging (dat is 5 minuten alleen om hun behoefte te laten doen) en vanaf zijn 6/7e als ik eens naar de winkel moest en hij had geen zin. Nu is hij 10 en regelmatiger een uurtje alleen thuis. Dat gaat echt helemaal prima, en er is altijd iemand die weet dat hij alleen is, dan app ik mijn vader of vriend even.
Ligt denk ik ook heel erg aan het kind.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Feb 2017 13:26

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Lady schreef:Hoe oud zijn jouw kids Popcorn?



8 en 6.5.
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2017 13:27

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn oudste van 7 laat ik wel eens alleen thuis als ik de jongste ergens vandaan moet halen. Duurt hoogstens 10 minuten. De laatste keer dat ik dat deed duurde het volgens hem te lang. Toen stond hij bij de voordeur te huilen omdat hij bang was. Terwijl het de vorige 10x gewoon goed ging.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 13:51

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik vind het wel fijn om jullie antwoorden te lezen. Het is dus helemaal niet zo gek dat we hier nu langzaamaan mee beginnen.

Andere vraag dan ook nog maar: Mogen ze al alleen naar school of brengen en halen jullie ze nog? Wij brengen en halen nog maar hij mag ' middags wel zelf naar het schoolplein fietsen (3 minuten) om te gaan spelen. Best krom :smile: . Hij zou zelf wel alleen van en naar school willen maar wij vinden dat toch nog wat te jong.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2017 14:27

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

.
Laatst gewijzigd door *foef* op 17 Feb 2018 15:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Feb 2017 14:28

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Wij wonen in een ander dorp, en dus haal en breng ik de kinderen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 14:37

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

*foef* schreef:Mijn zoon gaat soms s'morgens alleen op de step naar school. Denk dat hij zo'n 5 min onderweg is. Hij moet 1 kleine weg oversteken en langs het water.Ik vind dat hij dat best kan maar ik krijg heel veel commentaar van andere moeders. zij brengen hem dan ook vaak thuis na het spelen omdat ze niet willen dat hij alleen naar huis gaat.


Jammer hè, dat anderen daar zo'n oordeel over vellen. Eigenlijk is dat voor mij de enige reden waarom we het (nog) niet doen..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2017 14:43

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

.
Laatst gewijzigd door *foef* op 17 Feb 2018 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 11 Feb 2017 14:49

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn zoon is 7 en laat ik weleens tien minuutjes of een kwartiertje alleen thuis om de jongste te halen van sportles. Het ligt ook erg aan het kind, bij mijn jongste zou ik dat niet zo snel doen.
Hij gaat nog niet alleen naar school, al ligt de school op 2 minuten lopen en hoeft hij geen wegen over te steken. Ik vind het toch een fijner gevoel om ze zelf te brengen.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Feb 2017 16:38

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Alleen naar school vond ik nooit zo'n prettig idee omdat ik wil weten dat hij ook daadwerkelijk op school aan gekomen is, hij mag dat wel nu inmiddels al een jaartje of twee (hij is 10) maar hij vind het ongezellig dus ik loop met hem mee. HIj loopt wel altijd zelf naar huis nu want we zijn beide om 15u thuis, ik van mijn werk en hij van school. Voorheen haalde ik hem bijna altijd, ook voor de gezelligheid maar liep hij ook wel regelmatig alleen naar huis. School ligt denk ik op 5/10 minuten lopen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Feb 2017 16:48

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Kira schreef:Alleen naar school vond ik nooit zo'n prettig idee omdat ik wil weten dat hij ook daadwerkelijk op school aan gekomen is.


Dit precies.
Mijn dochter gaat nu wel alleen naar school met de fiets maar ik volg iets later met mijn zoon dus ik weet nu wel of ze goed op school is aangekomen. School is ongeveer 5 minuten fietsen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 11 Feb 2017 17:29

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Als je gevoel zegt dat het kan zou ik het doen. Met een vriendje erbij zou ik (op deze leeftijd) niet doen. Jij hebt op dat moment de verantwoordelijkheid voor dat vriendje.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 11 Feb 2017 18:31

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn oudste is bijna zes. Hij is laatst voor het eerst alleen thuis gebleven toen hij ziek was en ik de jongste naar school moest brengen. De school is hier op 1 min. loopafstand. Dit ging prima, hij lag lekker op de bank tv te kijken. Ik vind het trouwens wel meer afhankelijk van het kind zelf, dan van de leeftijd. Mijn oudste is heel braaf, die vertrouw ik wel alleen thuis. Mijn jongste is een heel ander verhaal.
2011 2012 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Feb 2017 18:33

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

B blijft wel eens een paar minuutjes alleen als ik even een blokje om maak met de hond, of snel wat naar de brievenbus 50 meter verderop moet brengen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers