Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stem jij PVV of niet?

Stem jij 15 maart op de PVV?

Ja
13
9%
Nee
131
88%
Misschien
5
3%
 
Aantal stemmen : 149
<<

Geel

Bericht 10 Feb 2017 21:23

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik vind de verhoudingen in dit topic niet erg representatief hoor, haha. HONDERDZESTIEN zeggen 'nee', NEGEN 'ja'.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2017 22:17

Re: Stem jij PVV of niet?

Geel schreef:Ik vind de verhoudingen in dit topic niet erg representatief hoor, haha. HONDERDZESTIEN zeggen 'nee', NEGEN 'ja'.


Ik stem voor deze verhoudingen haha
2015 💙
<<

anoniem203

Bericht 10 Feb 2017 22:21

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik stem sowieso nooit maar als ik het zou doen dan zou ik de PVV wel in mijn achterhoofd houden. Het zijn in mijn ogen niet allemaal 'verkeerde dingen' en in bepaalde standpunten kan ik mezelf er wel in vinden. Maar er zijn ook andere standpunten die ikzelf ook nog erg belangrijk vind maar bij de PVV niet benoemd worden. Of waar ik het juist niet mee eens ben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2017 22:42

Re: Stem jij PVV of niet?

Miljoenen Nederlanders hebben schoon genoeg van de islamisering van ons land. Genoeg van de massa-immigratie en asiel, terreur, geweld en onveiligheid.
Hier is ons plan: in plaats van het fi nancieren van de hele wereld en mensen die we hier niet willen, geven we het geld uit aan de gewone Nederlander.
Zo gaat de PVV dat doen:
1. Nederland de-islamiseren
- Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht - Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht echt een belachelijk plan, kijk wat een iphef er nu is over de actie van trump en wilders gaat jog een stapje verder
- Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies dit is discriminatie
- Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde niet specifiek
- Preventief opsluiten radicale moslims we gaan even voorbij aan het feit onschuldig tot het tegendeel bewezen is
- Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten - Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland
- Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran vrijheid van godsdienst....
2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU geen goed plan als een aantal andere landen wel in de eu blijven
3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht want het volk is in staat goede beslissingen te nemen die zo complex zijn en zich daar ook goed over in te lezen. Als ik nu al zie wat een onzin er af en toe voorbij komt op oa Facebook lijkt me dit geen goed idee
4. Eigen risico zorg geheel afschaffen
5. Huren omlaag daar is het passend toewijzen voor ingevoerd in combinatie met de de huurtoeslag
6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren niet houdbaar aangezien we ouder worden en de pensioenen daar niet op ingesteld zijn door oa het omslagstelsel
7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz. enz??? Vooral vaag houden want waar staat die enz voor. Hij kan dus bijna overal op bezuinigen want er stond toch een enz in zijn plan.
8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed
9. Fors extra geld voor defensie en politie
10. Lagere inkomstenbelasting lagere belasting en meer geld in beriepen die van de belasting betaald worden... leg uit
11. Halvering motorrijtuigenbelasting dus slechtere wegen?? Meer boetes??
Financiële paragraaf per maatregel en totaal: 1. + 7.2 mrd
2. PM
3. PM
4. - 3.7 mrd 5. - 1.0 mrd 6. - 3.5 mrd 7. + 10.0 mrd 8. - 2.0 mrd 9. - 2.0 mrd 10. - 3.0 mrd 11. - 2.0 mrd ___________
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Feb 2017 23:17

Re: Stem jij PVV of niet?

Ava schreef:Ik stem sowieso nooit maar als ik het zou doen dan zou ik de PVV wel in mijn achterhoofd houden. Het zijn in mijn ogen niet allemaal 'verkeerde dingen' en in bepaalde standpunten kan ik mezelf er wel in vinden. Maar er zijn ook andere standpunten die ikzelf ook nog erg belangrijk vind maar bij de PVV niet benoemd worden. Of waar ik het juist niet mee eens ben.


Waarom ga je nooit stemmen?
<<

anoniem203

Bericht 11 Feb 2017 09:13

Re: Stem jij PVV of niet?

Omdat mijn ene stem toch niks uithaald. En ik het nooit volledig eens ben met een partij. Er zijn altijd wat punten waar ik het niet mee eens ben of vind dat het toch net iets anders kan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Feb 2017 19:54

Re: Stem jij PVV of niet?

Nooit!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Feb 2017 21:13

Re: Stem jij PVV of niet?

Ava schreef:Omdat mijn ene stem toch niks uithaald. En ik het nooit volledig eens ben met een partij. Er zijn altijd wat punten waar ik het niet mee eens ben of vind dat het toch net iets anders kan.


Dat eerste is natuurlijk onzin, want dat geldt dan voor iedereen. En als bijna niemand dan vervolgens zou gaan stemmen om die reden zou je hele andere uitslagen krijgen. Natuurlijk, letterlijk die ene stem maakt feitelijk weinig verschil, maar ik vind het gewoon een suf argument. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Brexit en de verkiezingen in Amerika, daar lagen de uitslagen zo dicht bij elkaar dat 'een paar' stemmen echt wel verschil maken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Feb 2017 09:48

Re: Stem jij PVV of niet?

Helemaal eens met jou Mizz_S. Echt zonde dat er nog steeds mensen zijn die zo denken.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Feb 2017 09:58

Re: Stem jij PVV of niet?

Heel eerlijk, vind ik het nogal dom als je niet gaat stemmen. Er zijn landen zat in de wereld waar ze vechten om democratie.

Daarnaast is het een mooi goed en het is je burgerrecht, maar zeker ook je burgerplicht om te gaan stemmen. En je 'ene' stem die niks zou uithalen? Ik snap niet dat je zo kan denken.

Het programma van de PVV is werkelijk om te huilen: ze roepen maar iets en ja, er zit vast iets tussen dat je aanspreekt. Ik wil ook wel geen eigen risico meer en een lagere inkomensbelasting maar de rest van het programma? Daarnaast zijn die twee dingen ook niet reëel, en zeker niet op te brengen zoals ze nu verkondigen. Het partij-programma is één A4'tje. Daarmee willen ze Nederland gaan besturen, met plannen die één A4'tje beslaan. Joehoe.
<<

anoniem203

Bericht 14 Feb 2017 14:28

Re: Stem jij PVV of niet?

Prima dat jullie dat vinden maar het is nog steeds mijn stem en ja die gaat verloren en wat een ander doet moet die zelf weten. En ik laat mij hier niet voor dom uitmaken. Kom nou zeg..
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Feb 2017 14:30

Re: Stem jij PVV of niet?

Nou, ik zeg niet dat ik JOU dom vind. Ik zeg dat ik het dom vind als je niet gaat stemmen. Dat houdt dus in, dat ik een actie dom vind en niet een persoon. Is nogal een verschil.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Feb 2017 20:24

Re: Stem jij PVV of niet?

Zelf zou ik niet op de PVV stemmen. Er zijn teveel punten waar ik het gewoon echt niet mee eens bent of die doodgewoon onrealistisch zijn. Daarnaast vind ik de manier waarop Wilders zijn mening en standpunten promoot echt om te huilen (en het feit dat andere politici zich naar dat niveau verlagen al helemaal).

Wel vind ik dat je zou moeten stemmen, hoewel je nooit een partij zult vinden waar je het 100% mee eens bent. Ben het er dan wel weer mee eens dat als je niet stemt, je ook niet mag klagen over de politiek (niet tegen Ava bedoeld, maar in het algemeen).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Feb 2017 21:20

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik ken genoeg mensen die niet stemmen ik snap ava wel
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 14 Feb 2017 21:53

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik ken ook veel mensen die niet stemmen en ik vind dat zonde :(
<<

Anoniem197

Bericht 15 Feb 2017 06:19

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik denk dat ik mij moet gaan verdiepen in 50plus. Zowel stemwijzer als kieskompas geven dat aan en anders vvd en cda.
Ik weet eigenlijk niet veel over 50plus.

Wat ik mij afvraag, hebben jullie dezelfde partij voorkeuren als jouw partner?
<<

Anoniem272

Bericht 15 Feb 2017 07:22

Re: Stem jij PVV of niet?

50PLUS is een partij voor ouderen die vinden dat ze te weinig pensioen en zorg krijgen, en die alleen hun eigen hachje willen redden. Ze maken zich niet druk om de toekomst van de jeugd van nu (hebben die straks nog een prettig klimaat, kunnen ze nog studeren, hebben zij straks een goed pensioen?) Ik zou daar, zeker als je onder de 50 bent, nooit op stemmen. Maar dat is mijn mening.

De tweede kandidaat op de lijst van 50PLUS, Leonie Sazias, houdt 'ernstig rekening' met het bestaan van buitenaardse wezens: 'te veel mensen zeggen dat ze ooit door een alien zijn ontvoerd'.

:palm:
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 07:43

Re: Stem jij PVV of niet?

Filoria schreef:
De tweede kandidaat op de lijst van 50PLUS, Leonie Sazias, houdt 'ernstig rekening' met het bestaan van buitenaardse wezens: 'te veel mensen zeggen dat ze ooit door een alien zijn ontvoerd'.

:palm:

So?

Bij geloven in God worden hier toch ook geen :palm: emoticons geplakt?
<<

Anoniem272

Bericht 15 Feb 2017 07:52

Re: Stem jij PVV of niet?

Sorry, ik kan haar gewoon niet serieus nemen. Iedereen die Zondag met Lubach heeft gezien snapt me :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Feb 2017 08:36

Re: Stem jij PVV of niet?

Het is toch niet zo raar om in aliens te geloven? Ik geloof daar ook wel in hoor. Nouja, niet in groene mannetjes in vliegende schotels, maar buitenaards leven moet er echt wel zijn hoor. Er bestaat nog zoveel dat wij niet eens kennen.

♥♥
<<

Anoniem184

Bericht 15 Feb 2017 08:43

Re: Stem jij PVV of niet?

Wordt het mogelijk bestaan van buitenaardse wezens ook op een bepaalde manier als partijpunt gebruikt, dan? Want verder vind ik het geloven in bestaan van buitenaardse wezens helemaal niet zo schokkend. Ik geloof ook niet dat wij de enige planeet zijn met leven.

Maargoed, ik moet sowieso 50plus stemmen als het aan Stemwijzer ligt, want dat kwam bij mij bij eruit :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Feb 2017 09:02

Re: Stem jij PVV of niet?

Haha Maple bij mij ook! Nieuwe wegen, 50Plus en VVD.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Feb 2017 09:35

Re: Stem jij PVV of niet?

Ha Maple, bij mij dus ook! :laughcry:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Feb 2017 09:48

Re: Stem jij PVV of niet?

Het geloven in buitenlands leven van de nr 2 vind ik niet zo schokkend, haar argumentatie wel. Mijn redenen om never nooit 50PLUS te stemmen zijn het grenzeloze onbenulligheid en opportunisme van de lijsttrekker, en het partijprogramma dat zich volledig richt op conservatisme en angst voor het onbekende, om op die manier zoveel mogelijk angry white men voor zich te winnen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 15 Feb 2017 09:59

Re: Stem jij PVV of niet?

DdL schreef:
Wat ik mij afvraag, hebben jullie dezelfde partij voorkeuren als jouw partner?


Ja, maar nu is het voor mij mijn hobby en voor mijn man zijn werk. Dus het komt bij ons dagelijks ter sprake. Ik denk ook niet dat het wat was geworden als wij compleet het tegenovergestelde zouden stemmen. Toen wij voor het eerst contact hadden waren de Europese verkiezingen net geweest. Het was ook één van de eerste vragen van hem wat ik had gestemd. :lol:
10-08-2017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers