Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zakgeld

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2017 15:08

Zakgeld

Mijn meiden krijgen vanaf dit weekend voor het eerst zakgeld.
We hebben besloten om te beginnen met 50 cent per week Mijn vriend had het over een 1 euro elke week maar dat vond ik meteen al vrij veel.

Krijgt jou kind zakgeld? En hoeveel? En hoe vaak geven ze uit? En wat kopen ze er van?

Nu moet ik echt mijn best doen om kleingeld te verzamelen want ik pin bijna alles dus ik moet er echt even goed aan denken :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 10 Feb 2017 15:19

Re: Zakgeld

Mijn zoon krijgt iedere zaterdag 1 euro.
Meestal spaart hij (voor Lego), maar hij koopt ook graag een kleinigheidje.
Zo kreeg ik laatst een bloem van hem. <3
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem219

Bericht 10 Feb 2017 15:20

Re: Zakgeld

Mijn dochter krijgt sinds ze in groep 3 zit elke zaterdag een euro. Ze stopt eigenlijk alles in haar spaarpot, ze spaart, maar weet nog niet waarvoor.

Ze mag er in princiepe mee doen wat ze wil, maar geen eten of snoep ofzo van kopen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Feb 2017 15:37

Re: Zakgeld

Mijn oudste van 10 krijgt €2,- per week. Hij spaart voor een mobiel. Mijn jongste van 7 krijgt nog geen zakgeld.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Feb 2017 16:36

Re: Zakgeld

Y. krijgt sinds 2 weken zakgeld: 50 cent. Hij stopt het in zijn spaarpot en spaart voor lego.
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 10 Feb 2017 16:45

Re: Zakgeld

Mijn oudste krijgt sinds hij in groep 3 zit zakgeld: €1 per week. Wij vergeten het alleen steeds om te geven en we hebben een betalingsachterstand bij hem :smile: Hij geeft er nog niets om verder.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Feb 2017 20:16

Re: Zakgeld

Mijn dochter krijgt zakgeld vanaf dat ze 6 jaar is. Met 6 jaar kreeg ze 1 euro, toen ze 7 jaar was kreeg ze €1,20 en nu krijgt ze elke week €1,50. Ze spaart vaak maar geeft ook af en toe uit aan pennen of lipgloss/lippenbalsem. Ze heeft nu niet echt een doel waar ze voor spaart, ja ze wil graag een tablet of een ipod maar dat krijgt ze niet bij elkaar gespaard nog.

Mijn zoon krijgt zakgeld vanaf mei, dan is hij 6 jaar. Hij zal dan ook beginnen met 1 euro. Nu krijgt hij van opa en oma af en toe al wat kleingeld toegestopt, dat geeft hij dan meteen uit aan een autootje meestal.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 10 Feb 2017 20:36

Re: Zakgeld

Mijn dochter krijgt sinds ze in oktober 6 geworden is elke week 1 euro. Meestal kijkt ze er amper naar om nog. Hoewel ze laatst voor het eerst iets gekocht heeft, met cadeaukaarten van haar verjaardag die ze nog had en aangevuld met een beetje zakgeld heeft ze toen een set van LEGO elves gekocht. Verder nog niks gekocht, maar ik denk dat ze op dit moment vooral dingen van LEGO wil kopen als ze genoeg geld heeft. Of misschien Shopkins en NumNoms, die vindt ze ook erg leuk.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 10 Feb 2017 20:36

Re: Zakgeld

Haha Knillis!

Mijn dochter krijgt vanaf haar zesde een euro per week, in ruil daarvoor maakt ze haar bed 's ochtends op en vouwt ze haar pyjama op.

Ze mag ervan halen wat ze zelf wil. Meestal spaart ze een aantal weken of maanden het zakgeld op en haalt dan wat knutselspullen en net als bij Liadan mooie pennen, gummen of lipbalsems.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Feb 2017 20:54

Re: Zakgeld

Knillis schreef:Mijn oudste krijgt sinds hij in groep 3 zit zakgeld: €1 per week. Wij vergeten het alleen steeds om te geven en we hebben een betalingsachterstand bij hem :smile: Hij geeft er nog niets om verder.

Dat hebben wij exact zo, maar dan met onze zevenjarige :idea: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Feb 2017 20:57

Re: Zakgeld

Hier ook ingevoerd in het najaar, maar ik heb ook een grote betalingsachterstand bij mijn dochter, want we vergeten het altijd. Ik zal haar binnenkort eens verrassen met haar spaartegoed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Feb 2017 21:08

Re: Zakgeld

Mijn zoon van 8 krijgt in principe 2 euro per week, maar ik vergeet het ook regelmatig :palm: :redface:

Hij spaart ook ander geld dat hij krijgt voor bijvoorbeeld zijn rapport of laatst toen hij speelgoed verkocht heeft.
Hij heeft ruim 70 euro nu in zijn spaarpot.
Hij koopt er soms speelgoed van, maar kan dan moeilijk kiezen. Dus dan komt hij uiteindelijk met maar iets kleins thuis.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers