Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contractverlenging of niet, maand van te voren?

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 24 Jan 2017 11:20

Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Er is tegenwoordig toch een nieuwe regel, dat je minimaal een maand van te voren moet dat of je contract niet verlengd wordt? Geldt dit voor alle soorten contracten? Ik heb namelijk een contract voor 6 maanden en dat loopt over 3 weken af. In dat contract is opgenomen dat als het verlengd wordt, dat direct voor onbepaalde tijd is. Tijdens mijn sollicitatie gesprek is er toen gezegd dat ze altijd een maand van te voren informeren als het contract niet verlengd wordt, maar toeb ik liet vallen dat dat tegenwoordig ook verplicht is werd er gezegd dat het bij dit contract niet het geval is. Kan dat zo zijn?
Ik hoop natuurlijk dat mijn contract gewoon verlengd wordt, maar stiekem maak ik mij een beetje zorgen dat ik nog niks gehoord heb.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Jan 2017 11:22

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Jan 2017 11:45

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Bij een contract van minimaal 7 maanden is dat wel verplicht. Bij 6 maanden niet dacht ik, maar ze hebben dan juist wel weer een verplichting richting jou omtrent een bepaalde vergoeding als het niet verlengt zou worden dacht ik. De nieuwe regels zijn er in iedergeval niet duidelijker op geworden vind ik. Overigens bij een contract van 6 maanden houd je nog wel recht op je oude WW bedrag (oude rechten) mocht dit hoger zijn. Bij een contract tussen 7 maanden en een jaar is dat niet het geval en wordt er gekeken naar het inkomen van de afgelopen 12 maanden, dus als je bijv. voor die 7 maanden al WW hebt ontvangen val je hard terug. Het kromme is dat dit niet vermeld staat op de site van het UWV. Dus je kan het beste geen contract tussen de 7 tot 11 maanden aangaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jan 2017 11:54

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Bij contracten korter dan 6 'maanden is het niet nodig maar vanaf 6 maanden dus wel.
2015 💙
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 26 Jan 2017 17:22

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Precies dat: vanaf 6 maanden geldt inderdaad die informatieplicht. Tegelijkertijd staat daar een boete tegenover, en niet de conclusie dat je daarmee nu contractverlenging hebt. Dat is wel zo als je op de eerste dag na afloop van je contract ongehinderd aan het werk kunt.

Ben je al lid van een vakbond?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jan 2017 17:32

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

kerel schreef:Precies dat: vanaf 6 maanden geldt inderdaad die informatieplicht. Tegelijkertijd staat daar een boete tegenover, en niet de conclusie dat je daarmee nu contractverlenging hebt. Dat is wel zo als je op de eerste dag na afloop van je contract ongehinderd aan het werk kunt.

Ben je al lid van een vakbond?


Die boete is niet extreem hoog. Elke dag dat ze te laat zijn moeten ze betalen met het maximum van een maand.

Heb je al meer gehoord??
2015 💙
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 04 Feb 2017 06:41

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Minx schreef:
kerel schreef:Precies dat: vanaf 6 maanden geldt inderdaad die informatieplicht. Tegelijkertijd staat daar een boete tegenover, en niet de conclusie dat je daarmee nu contractverlenging hebt. Dat is wel zo als je op de eerste dag na afloop van je contract ongehinderd aan het werk kunt.

Ben je al lid van een vakbond?


Die boete is niet extreem hoog. Elke dag dat ze te laat zijn moeten ze betalen met het maximum van een maand.

Heb je al meer gehoord??


Nee nog niet
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 19:53

Bericht 06 Feb 2017 20:15

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Vanaf 6 maanden geldt er een aanzegtermijn van 1 maand. Op het moment dat ze te laat zijn moeten ze betalen. Verstrijkt je termijn dan is je contract automatisch verlengd met eenzelfde termijn als je al had maar ik denk dat dit bij jou dan onbepaald is, omdat dit in je contract staat.
Don't regret anything that made you smile
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 10 Feb 2017 17:42

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Prosecco schreef:
Minx schreef:
kerel schreef:Precies dat: vanaf 6 maanden geldt inderdaad die informatieplicht. Tegelijkertijd staat daar een boete tegenover, en niet de conclusie dat je daarmee nu contractverlenging hebt. Dat is wel zo als je op de eerste dag na afloop van je contract ongehinderd aan het werk kunt.

Ben je al lid van een vakbond?


Die boete is niet extreem hoog. Elke dag dat ze te laat zijn moeten ze betalen met het maximum van een maand.

Heb je al meer gehoord??


Nee nog niet


Nu moet je toch zo'n beetje aan de einddatum van je contract zitten? Heb je al wat gehoord?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 11 Feb 2017 09:27

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Ja het wordt verlengd gelukkig! Maar dat weet ik pas sinds gisteren, was wel fijn geweest om het eerder te weten.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 11 Feb 2017 10:14

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

mooi, gefeliciteerd!
<<

Anoniem282

Bericht 11 Feb 2017 16:45

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Fijn! Gefeliciteerd! :cheering:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Feb 2017 18:19

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Gefeliciteerd
2015 💙
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Feb 2017 00:15

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Bedankt!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Feb 2017 20:39

Re: Contractverlenging of niet, maand van te voren?

Vervelend dat je zo lang in spanning hebt gezeten maar fijn dat het uiteindelijke nieuws wel goed was! Gefeliciteerd!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers