Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk is werk en thuis is thuis?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Feb 2017 07:24

Werk is werk en thuis is thuis?

Ik kwam deze zin tegen het topic over een Facebook groep voor je werk en ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

Ik zie dit zelf namelijk helemaal niet zo. Ik heb sinds kort een thuiswerkplek, waardoor ik oa thuis mijn werkmail kan checken en kan inloggen in ons ICT systeem. Ik vind het heel handig en zit regelmatig even een uurtje te werken overdag of ' avonds en vind dit geen enkel probleem. Integendeel zelfs. Voor mij gaat deze stelling dus niet op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2017 07:25

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik werk regelmatig thuis haha.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Feb 2017 07:29

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik werk regelmatig thuis ;)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Feb 2017 07:30

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik heb de mogelijkheid om thuis te werken dus zo zwart-wit is het niet. Maar het is wel zo dat klaar ook klaar is. 's Avonds en in het weekend kijk ik niet op mijn mobiel of laptop. Uitzondering wanneer ik ben vergeten mijn out-of-office aan te zetten.
L2014 & H2017
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Feb 2017 07:52

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik zou ook thuis kunnen werken maar ik ken mezelf, dan ben ik alleen nog met mijn werk bezig. Ik doe het daarom bewust niet. Ze mogen me wel altijd bellen als er iets is.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2017 07:56

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Die stelling voelt voor mij als niet meer van deze tijd. Ik werk geregeld thuis, handel m'n email thuis en onderweg af, et cetera. Grenzen bewaken is belangrijk maar alles wat met werk te maken heeft buiten de deur houden is voor mij niet de manier.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2017 08:00

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik heb wel bewust de werk e-mail en de systemen niet op m`n telefoon. Het kan wel, maar de e-mail heb ik altijd out of sync en de andere programma's helemaal niet gedownload. Ik ken mezelf, dan zie ik iets voorbij komen en dan wil ik reageren als ik niet kan reageren dan denk ik er steeds over na.

Thuis werken is dus ook echt aan het werk en als het na een kwartier klaar is, dan is het klaar.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Feb 2017 08:58

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik werk een halve dag thuis dus dat gaat in mijn geval niet op. Op de dag dat ik een halve dag thuis werk kijk ik als ik vrij ben nog wel eens op m'n telefoon maar hij gaat daarna ook uit en niet eerder weer aan dan de dag dat ik weer aan het werk moet. Inloggen op het systeem in m'n vrije tijd doe ik zeker niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2017 09:18

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik denk dat je er tegenwoordig niet aan ontkomt, maar voor mij is het wek belangrijk dat vrij echt vrij zijn is. Dus dan niet meer met werk bezig hoeven zijn. En vaak wordt er toch verwacht dat mensen 24/7 bereikbaar zijn voor het werk en daar pas ik echt voor.
2015 💙
<<

Anoniem321

Bericht 10 Feb 2017 09:36

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Thuiswerken zou goed kunnen bij mij, maar is (nog) niet mogelijk. Anders zou ik het wel zien zitten.
Lijkt me lekker rustig.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2017 09:37

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Olifant schreef:Thuiswerken zou goed kunnen bij mij, maar is (nog) niet mogelijk. Anders zou ik het wel zien zitten.
Lijkt me lekker rustig.

En je eigen temperatuur!

Of werk je daar niet meer :P
<<

Anoniem321

Bericht 10 Feb 2017 09:39

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Yep! De verwarming staat lekker te loeien :laughcry:
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 10 Feb 2017 09:53

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

.
Laatst gewijzigd door Romee op 17 Mei 2019 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Feb 2017 10:01

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik denk thuis nog best veel na over bepaalde kwesties en hoe ik ze op kan lossen maar thuiswerken kan ik helaas niet. Ik heb geen toegang tot ons systeem. Soms wel fijn, maar soms zou ik mijn collega's wel even willen helpen vanaf een afstand in een vrij uurtje ofzo.
<<

Anoniem244

Bericht 10 Feb 2017 10:05

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ligt ook wel aan het soort werk.
Mijn werk kan ik eigenlijk niet thuis doen, verslagen over de jongeren mogen ook niet thuis gedaan worden maar alleen op het werk.
Ik kan juist altijd m'n werk moeilijk los laten en was in privetijd nog teveel met werk bezig. Appen of mailen met collega's, bij roosterproblemen, in m'n vrije tijd dit oplossen etc.
Zou voor mij beter zijn dat prive ook echt prive is en werk op werk blijft :-)
Bleef wel vaak nog in m'n vrije tijd wat langer op het werk om verslagen / rapportage af te maken, omdat je daar in de hectiek van je dienst niet aan toe kwam, dan zou thuistoegang tot het systeem best makkelijk kunnen zijn
<<

Anoniem252

Bericht 10 Feb 2017 10:34

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Lady ik vraag me serieus af wat jij thuis aan werk doet :P. Schrijf je je dossiers dan af ofzo? Of puur wat werkgroeptaken?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Feb 2017 11:02

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Doorgaans kan mijn werk niet thuis maar soms doe ik kleine dingen wel thuis. Geen probleem.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem221

Bericht 10 Feb 2017 11:24

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Dat ligt aan de baan. Ik heb jaren thuis kunnen inloggen en thuis kunnen werken bij een oude werkgever. Dat vond ik ook geen probleem, scheelde immers twee uur reistijd op een dag. Laatste werkgever hield het werk op, om 17.00u en begon de volgende dag weer om 8.00u. Je kon via een tool thuis ook in je email, maar daar had ik geen enkele behoefte aan.
<<

Anoniem210

Bericht 10 Feb 2017 12:08

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Wij mogen niet meer thuis werken i.v.m. de privacy van onze cliënten. Ik vind dat jammer want soms heb ik juist erg de behoefte om thuis te werken. Ik ben van mening dat de privacy van cliënten prima gewaarborgd kan blijven als je werkt in het systeem van de organisatie. Het spreekt voor mij ook voor zich dat je professioneel omgaat met vertrouwelijke informatie. Maar blijkbaar is er in het verleden toch veel misbruik van gemaakt.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Feb 2017 12:17

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik lees thuis met regelmaat mijn e-mail, ook lees ik hier verslagen van stagiaires en maak ik m'n rooster.
Ik vind dat ik thuis er soms wel teveel mee bezig ben.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 10 Feb 2017 12:26

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 03 Apr 2017 14:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 10 Feb 2017 12:45

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Oh we krijgen wel regelmatig mails op onze privé mail over openstaande diensten.
Veel collega's klagen hierover omdat het ook in vakanties en weekenden voorkomt. Persoonlijk vind ik dat geen probleem.
Als er vragen zijn waarop ik de enige ben die er op dat moment een antwoord op weet mogen collega's ook altijd bellen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Feb 2017 12:47

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Ik kan niet thuis werken dus bij mij is werk werk en thuis thuis.
Laatst gewijzigd door Thunder op 10 Feb 2017 13:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Feb 2017 12:57

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Voor mij geldt die regel wel een beetje. Ik zat in het verleden activiteiten voor te bereiden, notulen te schrijven of verslagen te maken, in eigen tijd, op de bank. Daar pas ik nu een beetje voor. Ik krijg er geen extra uren voor, geen extra waardering ofzo, dus eigenlijk zit ik mezelf alleen maar in de weg door dingen te doen die ook op de werkvloer moeten kunnen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Feb 2017 13:22

Re: Werk is werk en thuis is thuis?

Atelier Madame schreef:Lady ik vraag me serieus af wat jij thuis aan werk doet :P. Schrijf je je dossiers dan af ofzo? Of puur wat werkgroeptaken?


Ik snap de jij je dat afvraagt :). Ik doe momenteel wat projecten voor mijn manager en heb daarom gevraagd om een thuiswerkplek. Afspraken plannen was bijna onbegonnen werk door mijn onregelmatige ritme. Ik kan nu veel regelmatiger mijn mail checken en afspraken plannen, reageren op dingen, etc. Daarnaast ben ik onder andere voorzitter van de VIM commissie op onze afdeling en kan ik nu dus thuis ook die applicatie openen.
Ik zit ik veel werkgroepjes en check momenteel bijna dagelijks mijn werkmail wel even
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers