Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Anoniem186

Bericht 08 Feb 2017 19:27

Re: Healthy en fit in 2017

Ik had het er laatst met m'n zus over, zij heeft altijd spierpijn na het sporten en voor haar moet dat ook. Ik heb echt zelden spierpijn, vaker niet dan wel. Volgens haar deed ik het niet goed genoeg. Maar Google heeft me verteld dat je niet perse spierpijn moet hebben om spieren op te bouwen.

Morgen heb ik sowieso wel spierpijn, dat voel ik nu al. Net een les cardioboxing gedaan en ik ben echt helemaal naar de klote. Ik stond helemaal te trillen. Geeft wel een voldaan gevoel. Jammer dat ze het alleen op woensdag om 18.00 geven, echt een rot tijd.

Vorige week had ik na een les pilates het gevoel alsof m'n ribben waren gekneusd. Wat een pijn! Zelfs ademhalen deed zeer. Ik sprak m'n sportinstructeur er over en hij vertelde mij dat het m'n tussenribspieren waren. Die gebruik je kennelijk niet zo veel (best raar eigenlijk, je ribben beschermen nogal wat belangrijke organen). Zulke spierpijn had ik echt nog nooit gehad.

Sporten gaat dus wel lekker hier. Ik probeer sowieso 2 keer per week te gaan. Liever 3 keer.

Eten is mwah... De ene keer eet ik bizar veel en de andere keer veel te weinig. Ik twijfel altijd zo wat nou beter is. Iedere dag gemiddeld hetzelfde eten of dus zo wisselvallig zoals ik het doe. Volgens mij zijn daar de meningen ook over verdeeld.
Ik probeer in ieder geval wel weer gewoon gezond te eten. Dat gaat wel goed.
Vorige week buikgriep gehad, dat was echt naar. Gelukkig had ik de 3 dagen daarvoor veel gegeten. Want m'n reserves was ik weer kwijt. Bah, wat is buikgriep ellendig zeg.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Feb 2017 20:12

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb ook lang niet altijd spierpijn. En ok train echt niet licht!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 10 Feb 2017 12:43

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb een vraagje, ik heb een programmaatje gemaakt met oefeningen om thuis te doen en langzaam op te bouwen. Touwtje springen, push-ups en buikspieroefeningen. Maar door de kinderen kan ik vaak niet al die oefeningen achter elkaar doen, mis ik dan bepaalde voordelen die je wel zou hebben als je 30 min achter elkaar kan sporten?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Feb 2017 12:46

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben zeeeeker geen expert op dit gebied maar ik denk dat je dan de cardio mist Soleil, je traint niet echt je conditie en verbrandt minder vet. Of het ook invloed heeft op het trainen van je spieren weet ik niet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Feb 2017 16:55

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb jullie hulp nodig!

Volgende week zaterdag heb ik de sportfotoshoot en ik heb geen idee wat ik aan moet trekken. Ik heb sowieso twee mooie tights van Nike en een paar felrode Nike sportschoenen. Dus dat ga ik sowieso dragen. Ik vind vooral de bovenkant lastig. Ik soort altijd in een sportbh en tanktop maar die vind ik allebei te simpel voor die shoot. Ik wil dus wel wat nieuws aanschaffen maar er ook niet al te veel geld aan uit geven. Ik blijf onzeker over mijn buik, als is die zoveel strakker dan voorheen. Een zwarte tanktop slankt mooi af en gladde stofjes met felle kleuren tekenen vaak zo. Maar qua kleur kan ik juist wel wat felle tinten hebben. Kortom: ik weet het niet! Ook niet of ik mijn buik bedenkt houd of een mooie sportbh of korte top draag.

Hebben jullie ideeen?

Verder vandaag weer een meting gehad en mijn vetpercentage is de afgelopen twee maanden van 20,9 naar 19,4 gegaan! Ik val nu in de categorie atletisch lichaam :smile:. Tien procent afgenomen in 10 maanden tijd!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Feb 2017 18:00

Re: Healthy en fit in 2017

He Lady, wat spannend!

Ik zou een mooie vrolijke tanktop aanschaffen. Gewoon even goed passen en kijken of je je er fijn in voelt, zo niet, dan voor zwart gaan! Met die vrolijke schoenen eronder staat dat ook altijd leuk vind ik. Welke schoenen heb je dan kan ik er eventueel iets bijpassend bij zoeken.

Wat goed die 10%!! Ik ben in totaal 8% gedaald, vond ik ook al zoveel :thumbup:. Voel je je verder wel oke/zelfverzekerd? Goed kunnen sporten de laatste weken voor de shoot?

Heel veel plezier alvast!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Feb 2017 18:26

Re: Healthy en fit in 2017

Ja, ben ook echt blij met die tien procent! Ik voel me wel oké maar ben altijd wat onzeker over mijn lichaam en vind mezelf qua gezicht en haar ook niet zo fotogeniek.

Ik zal even een foto van mezelf in mijn huidige doortoutfit zoeken, dan zie je de broek en schoenen ook.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Feb 2017 18:33

Re: Healthy en fit in 2017

Afbeelding

Deze schoenen heb ik ook nog als alternatief:
Afbeelding

Deze tight is ook cool maar die tekent wat bij mijn buik.
Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Feb 2017 19:19

Re: Healthy en fit in 2017

Ik vind die eerste schoenen leuker! De laatste outfit vind ik ook echt leuk, stoer en toch vrolijk/vrouwelijk. Jammer dat die legging niet zo fijn zit bij je buik. Anders zou ik die outfit hebben gekozen. Zoals ik kan zien zijn de schoenen een beetje een koraalkleur?

Afbeelding

Afbeelding
Ik weet niet of je perse een tanktop wil, dit vind ik ook wel mooi, misschien wel wat duur.

Afbeelding
Deze is denk ik te rood.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze vind ik ook wel leuk.

Ik zoek eigenlijk een zwarte top met een koraalkleurig detail maar kan het niet vinden. Wat je ook zou kunnen doen is een koraalkleurige sportbh aandoen en zorgen dat je die nog een stukje ziet onder je topje, bij de bandjes of zo. Ik zou trouwens voor de shoot echt enkelsokjes aandoen, vind het toch net wat mooier als je geen stukje sok ziet.

Succes!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Feb 2017 20:02

Re: Healthy en fit in 2017

We denken aardig in dezelfde richting Lot, leuk! Ik vind de eerste top het mooist. Wil wel graag een tanktop dragen, omdat juist mijn schouders mooi gespierd zijn en die zie je anders niet. Waar komt die eerste top vandaan?

Ik ben inmiddels nog wat strakker rond mijn buik dus zal die broek van de week weer een keer passen. En anders kan ik de elastieken band altijd nog naar binnen vouwen.

Goede tips van die sokken! Dit zijn ook enkelsokjes maar denk dat ik maar gewoon blote voeten in mijn schoenen doe dan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Feb 2017 20:24

Re: Healthy en fit in 2017

Het is allemaal van Zalando! Die eerste vind ik ook erg leuk.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 07:49

Re: Healthy en fit in 2017

Ugghhh ik kom in de winter niet altijd aan m'n stappen. Lastig!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Feb 2017 08:34

Re: Healthy en fit in 2017

Haal je straks wel weer in Cotton, wanneer het lente wordt. Hoe gaat het verder met je? Eet je alles weer? En blijf je op gewicht?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 08:52

Re: Healthy en fit in 2017

Lady schreef:Haal je straks wel weer in Cotton, wanneer het lente wordt. Hoe gaat het verder met je? Eet je alles weer? En blijf je op gewicht?

Ja probeer in de pauze sowieso altijd even een kilometer of 3 te wandelen met collega's, dan blijf ik nog een beetje in beweging.

Verder gaat het heel goed vind ik. Ben nu sinds november tussen de 58 en 59 kilo, mooi op gewicht. :ja:
<<

Anoniem245

Bericht 15 Feb 2017 09:34

Re: Healthy en fit in 2017

Qua fit gaat het goed hoer, het bootcampen met zoon/vriend en dochter gaat heel goed! Iedereen vind het ontzettend leuk! Heb voor zoon en mij nieuwe sportkleren gekocht ook.
Qua healthy kan het beter, teveel junkfood gegeten van de week... Dus daar gaan we weer aan werken!
<<

Anoniem193

Bericht 15 Feb 2017 09:35

Re: Healthy en fit in 2017

Gaaf zo'n shoot Lady! Ik zou ook wel een gekleurde top erop doen.

Cotton, gelukkig is het nu weer langer licht. Gisteravond ben ik direct na het eten gaan lopen, kon toch nog 20 minuten lopen zonder dat het donker was. Super goed dat je op gewicht blijft! Mag je echt trots op zijn!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 15 Feb 2017 10:34

Re: Healthy en fit in 2017

Ik kom hier ook gezellig mee kletsen! Hoef nog maar 300 gram af te vallen tot m'n streefgewicht, maar wil graag wat strakker worden en gezonder eten.
Ik heb gisteren een thuis workout gedaan voor mijn benen en billen en kan vandaag nauwelijks lopen :laughcry: maar ik ben dan ook niks gewend.

Leuk zo'n fotoshoot Lady! Ik zou ook voor zo'n koraal tanktop gaan.

Cotton, ik vind het zo knap van je dat je zo afgevallen bent! En dat je toch vaak aan je stappen komt. Ik vind het een drama, 10.000 stappen op een dag zetten.. heb dat eens 2 weken gedaan, maar had het idee dat ik hele dagen aan het wandelen was :laughcry:
Ik heb wel een hond, maar die heeft een hekel aan wandelen dus via hem kom ik sowieso niet aan mijn stappen. En als ik dan al 3 keer per dag met hem buiten ben, heb ik vaak geen zin om ook nog eens alleen paar keer te gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2017 10:48

Re: Healthy en fit in 2017

Hope schreef:
Cotton, ik vind het zo knap van je dat je zo afgevallen bent! En dat je toch vaak aan je stappen komt. Ik vind het een drama, 10.000 stappen op een dag zetten.. heb dat eens 2 weken gedaan, maar had het idee dat ik hele dagen aan het wandelen was :laughcry:
Ik heb wel een hond, maar die heeft een hekel aan wandelen dus via hem kom ik sowieso niet aan mijn stappen. En als ik dan al 3 keer per dag met hem buiten ben, heb ik vaak geen zin om ook nog eens alleen paar keer te gaan.

Dankje. Haha gekke hond! Ja ik moet er zeker in de winter echt m`n best voor doen, maar ga wel eens een rondje wandelen en doe vaak dansjes tijdens het koken en als ik bijvoorbeeld op de oven 'sta' te wachten. Alle beweging telt mee.

Succes met je oefeningen om strakker te worden!
<<

Anoniem301

Bericht 15 Feb 2017 12:57

Re: Healthy en fit in 2017

Ja ik doe ook mee! De eerste 2 pagina's gelezen en het lijkt me een fijn topic.

Wil wel wat afvallen: 3 kilo, dan weeg ik weer 59, als voor mijn zwangerschap. Ik ben sinds vorige week begonnen met fietsen naar mijn werk. Deze week heb ik al 48,6 kilometer gefietst en dan komt vanmiddag en vrijdag heen en terug er nog bij. Dat zou wel moeten helpen!

Verder was ik erg aan het snoepen, ben namelijk sinds 4 januari gestopt met roken, eindelijk! En dat gaat hartstikke goed :banaan: Dus daar wil ik ook mee minderen, met dat snoepen. Of nou, ben al geminderd, alleen in het weekend.

Wil weer lekker gezonde lunches eten zoals maaltijdsalades met veel groenten, of mijn oude vertrouwde crackers met avocado en een eitje en een kom soep. Ochtend ontbijten met een smoothie van volle yoghurt, vaak met een banaan en fruit uit de diepvries. Of 2 eieren zonder brood, of skyr met havermout. Tussendoor fruit en noten wat ik onbeperkt kan pakken op het werk en avondeten daar let ik niet op. Dan eet ik gewoon alles maar niet teveel rijst of aardappelen. En als ik daar dan 2x per week bij hardloop moet het goedkomen! Vorige week begonnen met dit alles, behalve het hardlopen nog niet. Moet eerst die stomme bekkenbodemspieren goed trainen, dus daar ben ik al wel mee begonnen.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Feb 2017 13:19

Re: Healthy en fit in 2017

Carrie: Met het minder snoepen en naar je werk fietsen moet je die 3 kilo al wel kwijt kunnen raken.

Ik heb een snoep week achter de rug, ene zak drop naar de andere ging naar binnen. Sinds zondag ben ik weer healthy bezig. Hele dag eet ik clean, zonder toevoegingen etc en 's avonds bij de thee neem ik waar ik zin in heb. Een stroopwafel, een stuk chocola, of wat dan ook.

Kennen jullie tahin? Ik had het in de kast, maar gebruikte het nooit, maar sinds een paar weken heb ik het helemaal ontdekt. Doe vaak een klein beetje over mijn groenten. Of over mijn havermout in de ochtend.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Feb 2017 13:29

Re: Healthy en fit in 2017

Ja zou het Alibi? Hope so! Tahin ken ik wel om hummus mee te maken. Is dat lekker ja, zo over de groenten of havermout?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Feb 2017 13:50

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb wel geluk met mijn stappen, haal ze bijna elke dag (10.000). Op mijn werk vaak al 8000 en de rest dan nog thuis. Hier gisteren echt veel te veel gegeten, ojee! Kreeg al ontbijt op bed met een wit broodje met hagelslag en in de avond nog een cakeje en toen nog 2 boterhammen. Had gelukkig wel gesport en ga vanavond weer. Hagelslag in huis is echt killing voor mij, dit alles was ter ere van Valentijn. Dus ik zeg maar tegen mezelf: dit was een speciale dag en nu weer gewoon!

Succes Carrie!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Feb 2017 20:36

Re: Healthy en fit in 2017

Welkom Carrie! Ik dacht dat je allang meeschreef hier :laughcry: . Als ik je plannen zo lees dan lijkt het mij ook dat je die drie kilo wel gaat kwijtraken. Goed ook dat je gestopt bent met roken!

Ik ben vandaag wezen shoppen. Vanalles gekocht om thuis nogmaals te passen. Deze outfit wordt het (als jullie ook akkoord gaan :thumbup: ). Twijfel alleen nog welke van de twee tights:

Afbeelding

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem193

Bericht 15 Feb 2017 20:58

Re: Healthy en fit in 2017

Ik zou gaan voor de 2e, omdat ik het mooier vind als het logo niet zo opvalt
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Feb 2017 21:00

Re: Healthy en fit in 2017

Ik kies ook twee!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers