Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Feb 2017 13:33

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Ik zou denk ik nogmaals een mail sturen naar zowel de directeur als de juf. Wellicht toch ook andere ouders nog even polsen en indien nodig samen een blok vormen. En ik zou denk ik overwegen om er wellicht iets in te zetten dat je nu overweegt ze maar van deze school te halen. Ze mogen best weten hoe serieus het is ook al overweeg je dat helemaal niet.
2015 💙
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Feb 2017 14:10

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Emmelin, wil je mij bericht uit je quote halen ik wil het nog kunnen verwijderen.
Ik zou eens langs kunnen gaan, is best een optie maar hij is er niet zo vaak. En dan nog vind ik het gewoon onfatsoenlijk om niet te reageren op een mail.

Minx, ik wil geen dingen in de mail gaan zetten die ik niet meen, ik ben echt niet aan het overwegen ze van school te halen dus wil ik dat ook niet gaan zeggen. Ik heb in de mail alle zorgen netjes en duidelijk verwoord en aangegeven dat ik mijn kinderen niet fijn achter laat dat lijkt me al serieus genoeg.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem198

Bericht 08 Feb 2017 15:34

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Heeft de school geen ouderraad waar je dit aan kan voorleggen?

Ik heb je verhaal trouwens met ongeloof gelezen ook de andere verhalen van kinderen die gepest worden.
Wat naar dat kinderen zo tegen elkaar kunnen doen en zo jong al. Sterkte!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 08 Feb 2017 18:29

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

op de site van de rijksoverheid staat ook info over pesten. daar kan je ook wat meer vinden over de regels waar school aan moet voldoen.
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Feb 2017 19:13

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Wat vervelend, ik zou toch proberen een keer de directeur live te treffen. Je kunt wel kijken in de schoolgids naar hoe je om moet gaan met ontevredenheid, maar dan zit je ook niet lekker meer op de school voor mijn gevoel.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 08 Feb 2017 22:24

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Echt heel erg jammer en heel erg apart hoeveel moeite je moet doen om een oplossing te vinden voor dit probleem. En om uberhaupt de school te laten begrijpen dat het een probleem is als kinderen zo gepest worden. Laat je maar niks in de schoenen schuiven, het gedrag van het klasgenootje is onacceptabel. Al begin jij er 58 keer per dag over bij kinderen, dan is dat nog niet het probleem.

Heeft de school ook voordelen over andere scholen?
<<

Anoniem245

Bericht 09 Feb 2017 07:10

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Ik heb meegelezen maar nog niet eerder gereageerd. Wat een dingen hebben jouw kids te horen gekregen zeg! Over dat doodgaan, dat kan toch echt niet. Ik vind het ook een hele slappe aanpak van de juf als ik dat zo hoor.
En nu zeggen dat jullie er teveel nadruk op leggen, wat een rare reactie.
Ik zou ook alleen nog maar met de directeur erbij willen praten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2017 08:20

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Oi oi oi.. dit was als juf, niet mijn aanpak geweest :(
Ik zou inderdaad wel proberen om de directeur live te spreken, dat het niet netjes is om niet te reageren op de mail moge duidelijk zijn. Zeker in dit soort situaties.
Dat mag je hem dan live ook best melden.

Ik zou in het gesprek aangeven dat je je niet serieus genomen voelt, dat je met duidelijke situaties bij de juf geweest bent. Situaties die écht niet door de beugel kunnen. En je kunt van mij part ook gewoon vragen, of zij het normaal vindt dat een kleuter andere kleuters dood wenst of bespuugt. Want als dat haar referentie kader is, zal ze er kennelijk ook niet van onder de indruk zijn.
Je hebt het op de normale manier geprobeerd op te lossen, door het keer op keer aan te geven enz, nu is de maat vol, dus mag je best wat harder reageren.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Feb 2017 11:31

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Ik heb dit topic met verbazing gelezen. Wat een omgekeerde wereld krijg je nu. Ik vind het niet ok dat ze de situatie nu om lijken te draaien. Want spugen, iemand doodwensen, etc dat is pas niet ok. En of je er dan wel of niet teveel mee bezig bent (volgens mij ben je gewoon normaal betrokken), dat gedrag kan toch gewoon niet? Ik zou nu denk ik zeker een gesprek mee de directeur willen, waarbij ik ook aan zou geven dat ik het niet heel professioneel vind dat je via de juf iets terug moet horen, maar zelf niet even antwoord op je mail krijgt. Al is het maar een bevestiging dat het gelezen is. Daarnaast vind ik dat kinderen met afwijkend gedrag moeten worden aangepakt en niet de kinderen die er de dupe van zijn. Hoewel het soms zinvol kan zijn bepaalde kinderen wat weerbaarder te maken, maar in dit geval lijkt het me toch dat spugen en doodswensen sowieso niet normaal zijn, of andere kinderen nu wel of niet weerbaar genoeg zijn. Ik snap dat je je zorgen maakt en ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten.
<<

Anoniem243

Bericht 09 Feb 2017 15:01

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Wat bizar dat de directeur hier zo laks mee omgaat! Ik sluit me aan bij Lejow; toch blijven aandringen op een gesprek en heel concreet en 'hard' aangeven wat de situatie is en dat dit niet door de beugel kan. Zowel de situatie met het betreffende kind als de reactie van leerkracht én directeur hierop, en op jou. Het is niet alsof je komt piepen om een plekje dichter bij de verwarming voor je kind (ja, die zijn er ook).
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2017 15:41

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Sookie schreef:Wat bizar dat de directeur hier zo laks mee omgaat! Ik sluit me aan bij Lejow; toch blijven aandringen op een gesprek en heel concreet en 'hard' aangeven wat de situatie is en dat dit niet door de beugel kan. Zowel de situatie met het betreffende kind als de reactie van leerkracht én directeur hierop, en op jou. Het is niet alsof je komt piepen om een plekje dichter bij de verwarming voor je kind (ja, die zijn er ook).


Of verder weg.
Of niet naast die leerling *plek veranderd*.. eigenlijk ook niet naast die.. etc.
<<

Anoniem243

Bericht 09 Feb 2017 20:26

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Lejow schreef:
Sookie schreef:Wat bizar dat de directeur hier zo laks mee omgaat! Ik sluit me aan bij Lejow; toch blijven aandringen op een gesprek en heel concreet en 'hard' aangeven wat de situatie is en dat dit niet door de beugel kan. Zowel de situatie met het betreffende kind als de reactie van leerkracht én directeur hierop, en op jou. Het is niet alsof je komt piepen om een plekje dichter bij de verwarming voor je kind (ja, die zijn er ook).


Of verder weg.
Of niet naast die leerling *plek veranderd*.. eigenlijk ook niet naast die.. etc.


Ja precies. In zo'n geval kan ik de houding van juf en directeur begrijpen. Maar dit vind ik erg raar.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2017 11:05

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Bedankt voor al jullie reacties! Doet me goed om te lezen dat ik niet de enigste ben die denkt dat het abnormaal gedrag is.

Nu net kreeg ik een mail van de directeur. Hij geeft aan dat hij met de juf en de IB-er heeft gesproken. Hij had begrepen dat ik een afspraak heb gemaakt met de juf en als ik wil dat hij daar bij aansluit moet ik dat laten weten.

EDIT
Nou laten weten wanneer de afspraak was en dat ik het fijn vind als hij er bij aanwezig is... weer een mail terug op het moment dat het gesprek is is hij niet op school.
Verder niks, geen ander voorstel, geen idee, geen opties wanneer hij wel op school is..

Maar nu ben ik er best wel zat van, dus ik heb gevraagd of de intern begeleider kan aansluiten en zo nee wanneer hij dan op kantoor is en dat ik het gesprek dan wel apart met hem voer. Wat een gesodemieter allemaal zeg
Laatst gewijzigd door Studiebol op 10 Feb 2017 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 10 Feb 2017 11:26

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Sookie schreef:Wat bizar dat de directeur hier zo laks mee omgaat! Ik sluit me aan bij Lejow; toch blijven aandringen op een gesprek en heel concreet en 'hard' aangeven wat de situatie is en dat dit niet door de beugel kan. Zowel de situatie met het betreffende kind als de reactie van leerkracht én directeur hierop, en op jou. Het is niet alsof je komt piepen om een plekje dichter bij de verwarming voor je kind (ja, die zijn er ook).


Serieus? :wtf:

Want die dikke trui past niet bij Fleur haar nieuwe Burberry rokje ofzo?
<<

Anoniem243

Bericht 10 Feb 2017 12:51

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Zoiets ja. Ik werd er sowieso altijd heel chagrijnig van als ouders zich met de opstelling gingen bemoeien. Heb ook eens (blijkbaar) twee aartsvijanden naast elkaar gezet. Kreeg ik commentaar op, maar lekker zo laten zitten en de beste jongens zijn inderdaad nooit vrienden geworden maar hebben uitstekend met elkaar om leren gaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Feb 2017 09:02

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Gesprek gehad, of het gaat helpen ik vraag het me af.

Ik heb echt duidelijk gemaakt dat het een behoorlijke aanname is dat wij er veel mee bezig zijn dat rechtvaardigt het gedrag van het jongetje niet. En als was ik er 100x per dag mee bezig dan is dat mijn opvoedingstijl en rechtvaardigt dat nog het gedrag van dat jongetje. Nou ja de juf vind wel dat ik er veel mee bezig ben maar geeft mij gelijk dat dat het gedrag niet goed praat.
Zij heeft met de andere juf gepraat ze zegt dat ze nog strakkere afspraken hebben gemaakt en dat ze niet meer kunnen doen dan dat. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik het gedrag echt heel grensoverschrijdend vind, de juf geeft steeds aan dat het onmacht is, ik heb aangegeven dat ik dat best wil geloven maar na anderhalf jaar en er is zo weinig groei in zijn gedrag dan moet je je volgens mij af vragen of je als school op de goede weg zit.
Ik heb nog gevraagd of mijn kinderen misschien gewoon de pispaaltjes van de klas zijn, dit was niet het geval ze kunnen het goed vinden met iedereen. Toen gevraagd of zij dan misschien iets bij dat jongetje doen, nou dat was ook absoluut niet het geval zij deden niks, daar was de juf heel helder in.

Nouja conclusie van het gesprek, de juf geeft mij op veel punten gelijk, zegt dat ze het probleem niet bagatelliseert en vind het gedrag ook niet normaal. Maar ze zitten er boven op en kunnen niet meer doen dan dit. De ib-er is er wel van op de hoogte.
:heart: :heart: 2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 14 Feb 2017 13:51

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Gaan je kinderen na de vakantie naar groep 3? Wij hebben bij mijn zoontje toen wel heel duidelijk gemaakt dat we er vanuit gingen dat hij niet samen met dat jongetje naar groep 3 zou gaan. Dat is op onze school gelukkig vrij makkelijk omdat ze over een stuk of 5-6 klassen worden verdeeld als ze naar groep 3 gaan. Maar ik zou dat eventueel vast aankaarten als dat mogelijk is want ze zullen vast snel beginnen met het samenstellen van de klassen.

Verder vind ik de reactie van de juf echt heel raar. Is er geen pestprotocol waar je ze op kan wijzen?
2010 2012
<<

Anoniem197

Bericht 15 Feb 2017 06:38

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Eerlijk gezegd vind ik de reactie van de juf en directeur niets zeggend.
Is er geen or waar je terecht kunt?
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Feb 2017 09:56

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Misschien lopen er ook al wel allerlei trajecten rondom dit jongetje. Niet dat ik het gedrag goedkeur hoor.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Feb 2017 11:03

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

De juf heeft mij vertelt wat ze allemaal al doen en wat ze dus nu nog meer gaan doen.
Ze zien het probleem tot op een bepaalde hoogte wel, kijk zij zegt dat het al veel minder is, tja het is maar net wat je minder noemt. Het moet gewoon niet meer gebeuren. En dat er in een spel situatie een keer te hard geduwd wordt daar heb ik echt alle begrip voor maar niet het slaan en schoppen wat nu gebeurd.

Toen ik hoorde wat ze allemaal al wel doen, vond ik dat wel fijn om te weten omdat ik wel het idee kreeg dat ze er iets mee doen. Ook de afspraken die nu weer gemaakt zijn puur rondom hem dat vind ik goede afspraken.

En wat tsjip zegt dat denk ik wel dat dat zo is, de juf mag natuurlijk niks zeggen en moet ze zeker ook niet doen maar uit een aantal opmerkingen kon ik filteren dat dit idd zo is.

Ik heb ook tegen mijn dochters gezegd (en overlegd met de juf) dat ze richting hem maar wat harder moeten zijn. Ze zijn heel lief, en zeggen heel lief stop hou op. Tja dat werkt niet, ik heb nu ook gezegd dat ze maar heel hard tegen hem moeten zeggen WEGWEZEN of STOPPEN. Nou ik weet nu al dat ze dat heel moeilijk gaan vinden dus of dat meteen gaat lukken geen idee.

De juf daar kreeg ik gisteren nog een mail van, dat het haar een goed idee leek om elkaar op de hoogte te houden en daar voor wilde ze alvast een afspraak maken dus die afspraak staat al. Ik vind dat een goed idee en een goed initiatief van de juf.

Lexi, het is niet zo'n grote school en ik verwacht dat er volgende jaar 1 groep 3 is.
:heart: :heart: 2011
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 28 Apr 2017 17:56

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Ik kwam net dit topic tegen toen ik wat zocht en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is? Ik hoop dat je dochters inmiddels geen last meer van hem hebben.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 29 Apr 2017 08:48

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Wat lief jada...

Nou het heeft nog wel een gesprek gekost.. maar ze hebben (op advies van mij) iemand mee laten kijken in de klas. Daar zijn tips en handvaten uit gekomen die de juf (die nog studeert) meteen heeft op gepakt en in de klas zichtbaar heeft gemaakt. Ook zijn er rondom hem wel duidelijkere afspraken gemaakt, bijv 2x waarschuwen dan moet hij iets (ik weet ff niet meer wat) maar bijv naar binnen.
Wat ik van mijn dochters hoor is dat de juf nog steeds vaak op hem moet mopperen en hij vaak straf krijgt maar hij hun niet meer schopt,slaat of spuugt. Wel is hij nog wat plagerig, maar goed daarvan probeer ik mijn kinderen ook te leren dat ze zich daar ook niks van moeten aantrekken en wat weerbaarder te moeten worden.

Samen met de juf heb ik richting mijn dochters benoemd dat we de afspraak hebben dat ze hem een keer flink van zich af mogen duwen als hij weer niet luistert.1x zodat hij weet dat ze het echt niet leuk vinden. Maar goed dit hebben ze nog nooit gedaan, want zoals zij zeggen maar mama je mag niet aan elkaar komen dat zijn de afspraken van de klas (pfff waren ze thuis ook maar zo braaf :-) )

Er zijn nog wat afspraken die ze niet nagekomen zijn maar dat ligt denk ik niet perse aan de juf maar aan laksheid van de toenmalige interim directeur? Dat weet ik niet, zolang het zo blijft gaan zoals het nu gaat vind ik het goed en ga ik dat ook niet meer benoemen
:heart: :heart: 2011
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 29 Apr 2017 10:48

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Fijn om te horen dat het een stuk beter gaat inmiddels! Zo laat je ze toch een geruster achter op school :)

En wat goed dat ze zich zo netjes aan de regels houden op school ;) Dan thuis maar een beetje rebelleren haha.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers