Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Facebookgroep voor werk

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Feb 2017 19:05

Facebookgroep voor werk

Vanmiddag gooide een collega (die overigens niet een vriendje is op facebook) mij in een besloten Facebookgroep.
Aangezien ik nieuwsgierig was heb ik de uitnodiging eerst maar geaccepteerd en in een bericht gevraag wat de bedoeling ervan is. Hierop kreeg ik het antwoord dat het handig was om inspiratie met elkaar te delen of elkaar vragen te stellen.

Mijn gevoel erbij is niet goed. Ik neig erbij eerst maar te zien wat ervan terecht komt, de groep te negeren en eventueel mezelf er aan te onttrekken. Ik heb namelijk geen behoefte aan collega's die - op momenten dat ik niet op werk zit te wachten - berichten delen die ik zie via mijn privé-Facebook. Daarnaast zijn er genoeg andere manieren om zoiets te communiceren (mail, intranet, forum etc.) en zie ik niet in waarom dit via Facebook moet.

Samenvattend: Facebookgroep met collega's van werk om te 'overleggen'.

1. Gebruik jij Facebook (vaak) als communicatiemiddel met collega's?
2. Hoe kijken jullie aan tegen het gebruik van Facebook op het werk?
3. Hoe zou je handelen in deze situatie?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem185

Bericht 07 Feb 2017 19:11

Re: Facebookgroep voor werk

Ik zou er ook niet voor kiezen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Feb 2017 19:14

Re: Facebookgroep voor werk

Ik zou dit eerder via een LinkedIn groep doen
2015 💙
<<

Anoniem244

Bericht 07 Feb 2017 19:17

Re: Facebookgroep voor werk

Ik zou daar zelf ook niet voor kiezen

je kan Facebook groep volgen en de meldingen uit zetten, dan krijg je het niet in je timeline te zien en ook geen meldingen als iemand een nieuw bericht plaatst. Dat je er dan alleen op kijkt als je denkt "laat ik eens kijken op die fb groep"
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Feb 2017 19:18

Re: Facebookgroep voor werk

Ja wij hebben een Facebook groep met ons team (pakweg 150 man). Je mag zelf weten of je er in zit of niet. Het wordt met name gebruikt voor leuke dingen, grappige memes of soms interessante artikelen over sociale media en luchtvaartindustrie. Ook worden er wel eens wat officiële nieuwsberichten geplaatst maar die worden ook altijd per email verzonden omdat niet iedereen er in zit.
Ik vind het wel leuk! Maar het past dan ook compleet bij het soort baan natuurlijk.
Er is ook nog een aparte groep voor diensten ruilen maar die notificaties heb ik uit staan.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Feb 2017 19:24

Re: Facebookgroep voor werk

Radler schreef:Ik zou daar zelf ook niet voor kiezen

je kan Facebook groep volgen en de meldingen uit zetten, dan krijg je het niet in je timeline te zien en ook geen meldingen als iemand een nieuw bericht plaatst. Dat je er dan alleen op kijkt als je denkt "laat ik eens kijken op die fb groep"


Ga ik in eerste instantie ook doen. Communicatie is al slecht, ik ga er niet eens vanuit dat FB dit gaat verbeteren..
08/2018
05/2021
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Feb 2017 20:15

Re: Facebookgroep voor werk

Zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben, maar hangt er wel vanaf wat voor werk je hebt denk ik. Met mijn collega's (zijn er 6) heb ik ook een whatsapp groep waarbij dus ook op vrije dagen vragen gesteld worden. Alleen word je er totaal niet op aan gekeken als je niet antwoord, en vind ik het zelf ook super fijn dat ik daar een korte vraag kan stellen als ik ergens niet uit kom. Dus ik zou wel gewoon in die facebookgroep gaan, maar misschien kan er wel de afspraak gemaakt worden dat je op je vrije dag niet erop hoeft te reageren?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Feb 2017 09:14

Re: Facebookgroep voor werk

In zo'n baan als die van Marin zou ik het niet zo gek vinden. Zeker omdat je juist in zo'n groep zelf ook wat anoniemer kan zijn. Maar in mijn huidige baan zou ik het ook niet willen. Ik ben niet zo van het strikt scheiden van werk en privé maar Facebook is voor mij wel echt heel erg privé.

Ik werd vorige week ook in een appgroep gegooid met niet gewoon collega's maar letterlijk het hele MT inclusief directeur. Op mijn privénummer. Tja, dan moet je me gewoon een werkmobiel geven, als ik geacht wordt updates te verschaffen via de app notabene.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem184

Bericht 08 Feb 2017 09:39

Re: Facebookgroep voor werk

Wij gebruiken een whatsappgroep als communicatiemiddel. Een facebookgroep zou ik niet willen, vind ik én niet leuk, en ik zie de logica er niet van in. Zulke berichten poppen zomaar willekeurig op in je nieuwsoverzicht, dus grote kans dat je dingen mist. Ik zou het denk ik wel blijven volgen, want stel dat er belangrijke dingen voorbij komen, maar mijn voorkeur zou het niet hebben en het zou Facebook er voor mij ook niet leuker op maken. Dat klinkt nu net of ik heel stom werk en stomme collega's heb, dat is niet zo :D Ik vind het alleen niet prettig als social media en werk zich mengen. Dan kun je werk voor mijn gevoel nauwelijks loslaten.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Feb 2017 20:52

Re: Facebookgroep voor werk

Eens met Zora en Maple.

Collega had in een bericht gezet dat ik er nog een mail van zou krijgen (niets gezien). Op dit moment gebeurd er nog zeer weinig. Ik denk nu al dat het een flop is :palm:
08/2018
05/2021
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Feb 2017 21:07

Re: Facebookgroep voor werk

Ik zou ook niet op een privé account met werk geconfronteerd willen worden. Ik heb niet eens mijn werk of werkgever erop staan. Wel wat collega's bevriend, maar we hebben het nooit over het werk, of op het werk over facebook.
L2014 & H2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Feb 2017 21:12

Re: Facebookgroep voor werk

Ik zou het niet willen. Thuis is thuis en werk is werk. Natuurlijk kan het zijn dat je soms thuis let werken, maar via feb zie je toch meer dan je zou willen.

Ik ben ook echt voor het feit dat er nu vragen gesteld worden over de bereikbaarheid van personeel Op vrije dagen en in vakanties. Doordat iedereen bereikbaar moet zijn sna ik wel dat er een hoop mensen sneller overspannen raken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem210

Bericht 09 Feb 2017 13:27

Re: Facebookgroep voor werk

Naast het feit dat ik het niet zou willen op mijn privé account vind ik het in mijn werk ook de privacy van de bewoners schenden.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2017 13:50

Re: Facebookgroep voor werk

Wat voor bewoners Lennox?
Het mág namelijk ook niet eens, je bewoners of cliënten bespreken via mail, app of Facebook.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Feb 2017 15:22

Re: Facebookgroep voor werk

Wij hebben een besloten facebookgroep voor het radiostation waarbij ik vrijwilliger ben, maar voor m'n werk niet en dat zou ik ook niet willen.

♥♥
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Feb 2017 19:22

Re: Facebookgroep voor werk

Lennox schreef:Naast het feit dat ik het niet zou willen op mijn privé account vind ik het in mijn werk ook de privacy van de bewoners schenden.


Dat zou ook nog een aspect kunnen zijn wat een rol speelt, je deelt alle informatie met facebook.
Is waarschijnlijk nog niet eens over na gedacht?
08/2018
05/2021
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 09 Feb 2017 19:31

Re: Facebookgroep voor werk

Ik zou het niet zo erg vinden. Wij hebben een eigen app als media platform van het bedrijf. Deze app is qua opbouw een beetje een soort Facebook. Met een tijdlijn, bestanden, nieuwtjes, speciale afdelingsgroepen, online trainingen en modules die je kan volgen, prive berichten of groepsberichten versturen, etc. Heel handig! Ik heb zelf de pushberichten aanstaan, maar kan kiezen waarvan ik deze ontvang. Het voordeel is dat je geen privéprofiel hebt zoals bij Facebook. Privé en werk is nog steeds gescheiden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Feb 2017 20:01

Re: Facebookgroep voor werk

Lennox schreef:Naast het feit dat ik het niet zou willen op mijn privé account vind ik het in mijn werk ook de privacy van de bewoners schenden.


Maar je hoeft toch niet persé de bewoners te bespreken? Wij mogen dat ook absoluut niet, dat is een harde regel. Stel ook dat je dat per ongeluk openbaar plaatst ipv in die groep, dat kan echt niet. Maar sowieso is dat echt niet beleefd inderdaad, dus dat mag echt niet. Maar genoeg andere dingen te delen bij ons in elk geval.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Feb 2017 00:24

Re: Facebookgroep voor werk

Juist ideaal! Mijn man gebruikt het vaak als hij rooster heeft gemaakt en iemand wil vrij, en dan wordt er gevraagd wie in kan springen. Of er is een vergadering. Of algemene punten. En ik gebruik het ook voor werk. Het is echt niet zo dat er elke dag flauwekul dingen worden gedeeld, het is echt alleen werkgericht, dus misschien af en toe berichtje per week. Ik zit ook in de facebook groep van mijn appartementen complex, ideale manier om elkaar op de hoogte te houden.
Maar ik gebruik facebook dan ook prive, maar net zo goed ook voor m'n werk, misschien is dat anders. Whatsapp vind ik juist weer vervelend, want een piepende telefoon constant werkt op m'n zenuwen, facebook log ik in wanneer ik zin heb.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 10 Feb 2017 01:15

Re: Facebookgroep voor werk

Marin schreef:
Lennox schreef:Naast het feit dat ik het niet zou willen op mijn privé account vind ik het in mijn werk ook de privacy van de bewoners schenden.


Maar je hoeft toch niet persé de bewoners te bespreken? Wij mogen dat ook absoluut niet, dat is een harde regel. Stel ook dat je dat per ongeluk openbaar plaatst ipv in die groep, dat kan echt niet. Maar sowieso is dat echt niet beleefd inderdaad, dus dat mag echt niet. Maar genoeg andere dingen te delen bij ons in elk geval.


Nee het mag inderdaad niet. Maar ik denk dat dat wel vrij snel gaat gebeuren omdat de zaken die je zou bespreken in zo'n soort constructie al snel nauw verbonden zijn met de bewoners. Als je een facebookgroep gebruikt zoals bij jullie bijvoorbeeld het geval is om over leuke dingen te communiceren die los staan van het werk of interessante artikelen deelt die wel werk gerelateerd zijn vind ik het iets heel anders. Dan zou ik het zelfs wel leuk vinden.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Feb 2017 11:39

Re: Facebookgroep voor werk

Nee zou ik ook niet willen. Wel hebben we een app-groepje en dat had ik op mijn vorige werk ook. Vind ik wel handig ja, maar er wordt ook niet oeverloos in gekletst. In een andere app-groep van mijn werk wel, maar dat scan ik snel. En het is op mijn werkmobiel, dat scheelt ook.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Feb 2017 11:51

Re: Facebookgroep voor werk

Ik heb meerdere Facebook en app groepen van het werk. Ik vind er niet zoveel van, ik stoor me er niet aan maar zou ze ook niet missen.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers