Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 10:07

Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik ben nu 33 weken zwanger en m'n buik begint langzaamaan wel echt meer pijn te doen. Hij wordt zwaar en gaat 'hangen'. Ook heb ik echt spierpijn aan m'n buik, zowel buikspieren aan de zijkant als m'n banden. Ik wil m'n buik veel ondersteunen met m'n handen aan de onderkant maar dat is natuurlijk niet handig. Ik probeer zo min mogelijk op m'n buikspieren te doen, rollend op m'n zij opstaan enzo, maar ik begin toch wel echt een soort constant zere buik te krijgen (en een trappend kereltje van binnenuit helpt ook niet dan maar daar kan hij niks aan doen natuurlijk).

Nou heb ik iets gelezen en gezien over het inbinden van je buik in een sjaal of een doek. Ik heb een ringsling voor de baby straks die toch nog 'ingedragen' moet worden (lekker zachter worden door gebruik) dus die zou ik er goed voor kunnen gebruiken. En ik heb een legio aan gewone sjaals.

Hier is een voorbeeld plaatje.
Afbeelding

Ik vind het er wel een beetje raar uit zien dus zou 't alleen binnenshuis dragen maar wil 't best proberen.

Is er iemand die zoiets gedaan heeft en handige tips heeft?

En een buikband? Heeft iemand daar ervaring mee? Alleen lijkt mij dat juist weer strak zitten en dus niet lekker. De helft van m'n positiebroeken zit ook niet lekker meer qua strakte dus ik denk dat ik juist wat meer ondersteuning zoek zonder dat het echt in m'n buik duwt, als jullie snappen wat ik bedoel.

Hopelijk heeft iemand tips of ervaringen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Feb 2017 10:17

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik heb zelf deze gebruikt tijdens de zwangerschap voor m'n bekken en buik. Ik vond het wel heel prettig omdat het net even wat steviger zit (alsof je je buik meer bij je houdt). Je kunt 'm bij de prenatal testen of het wat is.
http://www.prenatal.nl/shop/positiemode ... &id=112552
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Feb 2017 10:23

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik heb dezelfde als Dee gebruikt. Bij de oudste pas zo rond jouw termijn, bij de jongste al vanaf week 18. Kon echt niet zonder. Het liefst ging ik met dat ding om douchen want zonder kon ik bij de jongste nog geen 5 minuten staan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Feb 2017 10:35

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik heb ook zoiets maar dan niet van klittenband. Het is van heel licht materiaal en ziet eruit als de band van je broek en dus onzichtbaar onder je kleding. Hij zit niet strak zoals de buikband van je broeken maar geeft wel veel steun. Ik zou dat dus zeker doen!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 10 Feb 2017 10:36

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik denk dat je meer aan een speciale buikband hebt en dan 1 die in de rug ook meer ondersteuning geeft (bredere band over de rug). Zo iets als dit:
https://m.podobrace.nl/shop/braces/prod ... 0wodCg4G8g

Deze ondersteund echt je buik aan de onderzijde zonder te drukken over je gehele buik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 11:36

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Oh zoiets als jullie laten zien is best een goed idee! En dan helemaal op de huid en de positiebroekband er overheen?
Let's discover the world together.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 10 Feb 2017 11:41

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik heb heel erg veel last van mijn bekken gehad tijdens de zwangerschap, kon op een gegeven moment bijna niet meer lopen. Ik had daar zo'n bekkenband voor, die gaat om je bekken.
En een buikband, die heb ik bij de thuiszorgwinkel gekocht.
Heerlijk was dat.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 10 Feb 2017 11:42

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Afbeelding

Zoiets buikband was het.
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Feb 2017 12:07

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Wat vervelend dat je er nu zo'n last van gaat krijgen. Waren die oefeningen toch niet zo'n gek idee geweest ;-) Je mag nog steeds schuine buikspieren trainen. Die nemen de functie van je rechte over en houden je buik wat meer bij je.

En band kan zeker ook fijne ondersteuning geven. Hou er dan wel rekening mee dat je spieren dan helemaal niks meer hoeven te doen.

Ik zou ook zoiets adviseren wat Sawadee zegt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 12:19

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik heb tot 20 weken gewoon in de sportschool oefeningen gedaan Jip. Ook schuine buikspieren maar geen rechte want dat was niet goed meende ik.
Ik doe wel dagelijks bekken oefeningen maar nu geen buik oefeningen meer. Dat kan ik wel weer gaan doen inderdaad als dat helpt. Maar dat buik 'bij je houden' zoals jij zei heb ik nooit begrepen, dat lukt me niet, dan span ik constant ook rechte buikspieren aan en dan krijg ik een eng punt buikje. Dat is ook niet goed volgens mij.

Ik ga inderdaad even kijken naar zo'n band, dat vind ik geen gek idee!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Feb 2017 12:51

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik heb deze voor als ik aan het werk ben of bijvoorbeeld een stuk moet lopen: http://www.prenatal.nl/shop/positiemode ... &id=107592

Deze ondersteund voornamelijk goed bij mijn rug en bekken, maar daarom mag ik hem ook niet constant dragen, want dan worden de spieren daar weer te slap zeg maar.

Dan zou ik denken dat een doek om je buik knopen beter is.
10.04.17
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Feb 2017 12:53

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Bij de oudste heb ik ook zo'n doek gebruikt. Vooral met die voorweeën/klachten die jij laatst had, toen gebruikte ik het veel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 10 Feb 2017 13:32

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik had bij de jongste de zelfde als saga.
Ik sliep,er op een gegeven moment mee. Hij gaf heel veel,steun. Was er echt blij mee.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 14:09

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Is het trouwens erg slecht om veel op je buikspieren te doen? Het is haast niet anders te doen met sommige bewegingen. Ik probeer zo min mogelijk op m'n buikspieren te doen want merk dat het direct pijn doet maar toch vang je automatisch veel op daar, merk ik nu.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Feb 2017 14:15

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik vind dat heel lelijk. Voor ondersteuning zou ik een buikband kiezen die Lana laat zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 14:29

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Het verdient geen schoonheidsprijs hè. Ik zou daar ook niet mee naar buiten gaan. Maar voor binnenshuis misschien wel lekker. Maar zo'n buikband lijkt me ook wel wat!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 10 Feb 2017 14:36

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik vind het ook echt te lelijk om mee naar buiten te gaan (zegt de vrouw die met een gedrocht van een schoen loopt). Ik vond mijn tweelingbuik ook heel zwaar. Dus ik snap dat je ondersteuning kan gebruiken. Ik kon zelf niks om mijn buik verdragen. Ook niet de banden van positiebroeken, dus ik vraag me wel af of zo'n buikband fijn zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 14:40

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Dat lijkt me inderdaad niet prettig Holly, dat niks lekker zat qua banden. Ik begin dat nu dus ook te krijgen, daarom dacht ik eerder aan iets aan de buitenkant dan er tegenaan.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Feb 2017 14:52

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Je hebt wel van die speciale buikbanden die echt zijn voor ondersteuning (die bij kledingzaken te koop zijn, zijn volgens mij meer decoratief/zodat je je gewone truien kan blijven dragen zonder dat je buik bloot is), ik heb destijds ook overwogen er eentje te kopen, maar de verkoopster raadde het eigenlijk af als ik nog zonder kon, ze zei dat ik het echt alleen moest doen als ik niet meer normaal de trap op kon door mijn buik. Volgens haar gaan je buikspieren heel erg verslappen door zo'n ding.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Feb 2017 17:52

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik zou proberen om niet te veel op je buikspieren te doen. Maar: Wat doe je er op? Misschien kunnen we helpen hoe je het anders zou kunnen doen. Je wilt geen diastase (wijkende buikspieren) over houden aan de zwangerschap.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 10 Feb 2017 18:07

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ik had ook echt een te lelijke buikband voor onder mijn kleding, degene die Dee ook had, maar het was wel fijn. Thuis had ik hem niet om maar als ik bijvoorbeeld met de hond moest lopen, boodschappen ging doen enz. had ik hem om.

Ik heb hem nog liggen, weet alleen niet welke maat. Mocht je interesse hebben kan je me even appen of een pb sturen
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 18:12

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Ja precies, ik wist niet hoe het heette maar daar ben ik inderdaad bang voor Jip.
Wat ik er op doe? Zo min mogelijk maar toch best een aantal bewegingen. Als ik uit ben kom, recht omhoog, maar dat probeer ik nu dus te vermijden door te rollen naar de zijkant zoals ik van de bekkenfysio heb geleerd. Als ik op de bank zit, ietsje achterover en ik wil reiken naar iets wat op tafel staat (een glas, een nootje, telefoon, etc). Probeer dus zo veel mogelijk echt binnen handbereik te houden. Of bijv in de auto als ik naar voren reik om m'n handtas te pakken om flesje water te pakken. Dat soort handelingen doen pijn nu want ik voel dan dat m'n buikspieren opzij zitten en piept m'n baarmoeder er in het midden als een puntje tussenuit. Dat is pijnlijk en lijkt me ook niet goed, dus die handelingen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden maar is niet volkomen te vermijden natuurlijk.

Nou komt het ook omdat ik nu op vakantie toch stiekem best veel heb gelopen. Op één dag in valencia heb ik toch nog 10 km gelopen, dat was misschien niet zo verstandig. Dat is gewoon te zwaar aan mijn buik. (jij kon dat soort dingen met je getrainde lijf misschien makkelijk hoor maar ik heb daar echt een dag herstel van nodig gehad). Andere dagen wel rustiger aan gedaan maar toch af en toe wel meerdere km gelopen. Door de zwaarte van m'n buik toxh ook niet echt lekker. Heb ook echt goed rust gepakt (uren bij de open haard rustig zitten enzo) maar ik merk dat het toch echt meer pijn is gaan doen in de afgelopen dagen, echt spierpijn.
En ik weet natuurlijk ook niet wat 'normaal' is qua gevoel rond deze termijn. Hoort het zo oncomfortabel te worden op een bepaald moment? Maar iets van ondersteuning lijkt mij wel erg prettig momenteel. Daar ga ik volgende week dus zeker naar kijken!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 18:14

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Wat lief Blue flower. Ik weet niet wat voor maten daarvoor gangbaar zijn maar ik denk een L ofzo voor mij. Ik heb maat 42 (of 44 misschien momenteel wel, al in geen maanden nieuwe kleding gekocht)
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Feb 2017 18:37

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Marin schreef:Ja precies, ik wist niet hoe het heette maar daar ben ik inderdaad bang voor Jip.
Wat ik er op doe? Zo min mogelijk maar toch best een aantal bewegingen. Als ik uit ben kom, recht omhoog, maar dat probeer ik nu dus te vermijden door te rollen naar de zijkant zoals ik van de bekkenfysio heb geleerd. Als ik op de bank zit, ietsje achterover en ik wil reiken naar iets wat op tafel staat (een glas, een nootje, telefoon, etc). Probeer dus zo veel mogelijk echt binnen handbereik te houden. Of bijv in de auto als ik naar voren reik om m'n handtas te pakken om flesje water te pakken. Dat soort handelingen doen pijn nu want ik voel dan dat m'n buikspieren opzij zitten en piept m'n baarmoeder er in het midden als een puntje tussenuit. Dat is pijnlijk en lijkt me ook niet goed, dus die handelingen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden maar is niet volkomen te vermijden natuurlijk.

Nou komt het ook omdat ik nu op vakantie toch stiekem best veel heb gelopen. Op één dag in valencia heb ik toch nog 10 km gelopen, dat was misschien niet zo verstandig. Dat is gewoon te zwaar aan mijn buik. (jij kon dat soort dingen met je getrainde lijf misschien makkelijk hoor maar ik heb daar echt een dag herstel van nodig gehad). Andere dagen wel rustiger aan gedaan maar toch af en toe wel meerdere km gelopen. Door de zwaarte van m'n buik toxh ook niet echt lekker. Heb ook echt goed rust gepakt (uren bij de open haard rustig zitten enzo) maar ik merk dat het toch echt meer pijn is gaan doen in de afgelopen dagen, echt spierpijn.
En ik weet natuurlijk ook niet wat 'normaal' is qua gevoel rond deze termijn. Hoort het zo oncomfortabel te worden op een bepaald moment? Maar iets van ondersteuning lijkt mij wel erg prettig momenteel. Daar ga ik volgende week dus zeker naar kijken!



Ik projecteer mezelf toch niet op jou?

Bijna alle zwangeren hebben een mate van diastase, maar een puntje is niet zo heel goed.

Ook op de bank zo veel mogelijk via zijligging doen. Heb ik op een gegeven moment ook gedaan. Mijn man drinken aan laten geven, etc.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 18:46

Re: Ondersteuning zwangere buik (sjaal/doek/band)

Nee ik bedoel het ook niet zo hoor Jip, maar ik heb natuurlijk wel een heel ander lijf dan jij.
Ik heb de salontafel inderdaad al dichterbij laten zetten zodat ik ook zijwaarts bij m'n drankje kan. Best handig! :yes:
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers