Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisplannen 2017

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 31 Jan 2017 11:17

Re: Reisplannen 2017

De eerste vakantie van dit jaar is ook weer geboekt; wij gaan met carnaval een paar dagen naar Valencia.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 01 Feb 2017 08:53

Re: Reisplannen 2017

Ik ga in elk geval weer naar Praag, mijn broertje opzoeken. Ik ga met mijn moeder naar Parijs. In de zomer gaan we 2 welen naar Hongarije. En ik ga nog een weekend weg met een vriendin en we gaan nog op vriendenweekend. Genoeg leuks voor de boeg dus!
27-12-2011
03-06-2013
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Feb 2017 20:13

Re: Reisplannen 2017

Ik heb eindelijk een concreet plan. Ik wil in het voorjaar een week naar Moldavië inclusief een bezoek aan Transnistrië. Ik heb net geboekt, nog even kijken of er genoeg deelnemers zijn zodat de reis ook echt doorgaat.

Voor de zomervakantie heb ik nog niet iets geboekt maar al wel een plan. Kijken of het ook concreet kan worden. Plan van nu is om naar Moskou te gaan. Vandaar met de trein naar Noord-Rusland: Archangelsk, Kizhi eiland, Solovetksy eilanden en Moermansk. Eindigend in St. Petersburg. En misschien, afhankelijk van hoeveel dagen de reis al wordt, wil ik ook nog met de trein van St. Petersburg naar Helsinki in Finland. Ben benieuwd of dit te realiseren en te doen zonder Russisch te kunnen. Kan ik er nu in elk geval wel over dromen en lezen. Ook al leuk :)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem316

Bericht 06 Feb 2017 20:15

Re: Reisplannen 2017

Hier vrij burgerlijke vakanties :wink: 2x een (lang)weekend naar Ameland, 1x zomervakantie in Centerparcs in Duitsland en we willen nog een weekend weg met vrienden.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 07 Feb 2017 10:15

Re: Reisplannen 2017

Net heb ik spontaan een stedentrip via sprs.me geboekt voor eind maart.
Zo benieuwd waar ik terecht kom!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 16:49

Re: Reisplannen 2017

Leuk Chava! Heb je al eens eerder een verrassingsreis gemaakt? Wanneer weet je waar je naar toe gaat?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 07 Feb 2017 18:12

Re: Reisplannen 2017

Dit is de eerste keer!
Je krijgt een paar dagen voor vertrek een kraskaart met code thuis gestuurd die je pas op Schiphol mag onthullen. Dan weet ik dus waar ik naartoe ga.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 19:25

Re: Reisplannen 2017

Chava schreef:Dit is de eerste keer!
Je krijgt een paar dagen voor vertrek een kraskaart met code thuis gestuurd die je pas op Schiphol mag onthullen. Dan weet ik dus waar ik naartoe ga.


Oh leuk! Veel plezier!!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 07 Feb 2017 20:57

Re: Reisplannen 2017

Dank je wel :D
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 22:38

Re: Reisplannen 2017

Wij hadden onze huwelijksreis naar New York gepland maar gelukkig nog niet geboekt want nu ik zwanger blijk twijfel ik of we dit wel Door moeten laten gaan. We wilden 5 dagen gaan. We denken nu aan een weekje soort van zon zee en strand. Ons dochter zal in dat geval wel mee gaan. Heeft iemand tips? Ik ben tegen die tijd ongeveer 25 weken zwanger.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 08 Feb 2017 09:37

Re: Reisplannen 2017

Lennox ik zou inderdaad ook kiezen voor een weekje aan zee; desnoods lekker aan de Nederlandse of Belgische kust. Ik weet niet wanneer je wilt gaan?

Wij gaan in maart een lang weekend naar Parijs en in de zomer willen we een reis door Vietnam, Laos en Cambodja maken, maar dit moeten we nog uitzoeken en boeken :)
<<

Anoniem210

Bericht 08 Feb 2017 12:19

Re: Reisplannen 2017

Infragilis schreef:Lennox ik zou inderdaad ook kiezen voor een weekje aan zee; desnoods lekker aan de Nederlandse of Belgische kust. Ik weet niet wanneer je wilt gaan?

We trouwen 2 juni dus dat weekend of de maandag erna willen we wel gaan.
We willen het liefst wel naar het buitenland. Zitten nu te kijken voor een weekje kroatië.

Wij gaan in maart een lang weekend naar Parijs en in de zomer willen we een reis door Vietnam, Laos en Cambodja maken, maar dit moeten we nog uitzoeken en boeken :)
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 08 Feb 2017 22:09

Re: Reisplannen 2017

Rapa Nui: wat een bijzondere en leuke reisplannen! Transnistrie heb ik opgezocht, nog nooit van gehoord. En de tweede reis: ga je dan ook georganiseerd of op eigen houtje?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 08 Feb 2017 23:31

Re: Reisplannen 2017

Twellie schreef:Rapa Nui: wat een bijzondere en leuke reisplannen! Transnistrie heb ik opgezocht, nog nooit van gehoord. En de tweede reis: ga je dan ook georganiseerd of op eigen houtje?


Ik wil de tweede reis zelf gaan doen, maar wel van te voren dingen laten regelen. Ik ben in mailverkeer met een reisbureau van een van oorsprong Russische mevrouw over de planning, wat ik precies wil en wat er mogelijk is. Ik vind het in dit geval wel prettig om de hotels en trein- en binnenlandse vluchten geregeld te hebben en ook bv de boottocht naar de eilanden. En ik vind het ivm visum aanvraag ed ook wel handig om hotels via een centraal iemand te regelen ipv met booking.com en dat je dan nog uitnodigingen tbv visumaanvraag moet regelen. Evt af en toe een transfer van het station naar het hotel vastleggen. Vooral ivm het Russische en omdat veel mensen geen Engels en Duits spreken en ik geen Russisch spreek en lees. Is niet zo'n toeristisch gebied dat er bv groepsreizen naar toe gaan. Ik kan er ook maar weinig in reisgidsen over vinden. Ik ben wel druk aan het googelen over wat er nu precies te zien en te doen is. Ik ben al wel eerder in Moskou, de Gouden Ring en St. Petersburg geweest maar vind beide steden wel zo leuk en interessant dat ik in beide nog wel een aantal dagen wil doorbrengen. Even kijken wat het kostenplaatje wordt als ik in totaal ca. 3 1/2 week wel wil. Deze reis lijkt me een speciale ervaring en is ook om te kijken wat ik van nachttreinen vind ed. Is mezelf ook even voor het blok zetten om te zien of ik dit ga redden en ook echt leuk zal vinden. Zo ja, dan heb ik nog meer bestemmingen op het oog.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Feb 2017 09:16

Re: Reisplannen 2017

Tot nu toe gaan mijn reisplannen allemaal niet door. Aruba is te dicht op mijn operatie, en voor Kroatië haakten heel veel mensen af. Binnenkort maar eens nieuwe plannen maken,ik heb echt reiskriebels!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 09 Feb 2017 13:01

Re: Reisplannen 2017

Lennox; Kroatië is inderdaad ook super! Afgelopen zomer zat ik met vriendinnen een weekje in Fazana, bij Pula. We zaten op camping Bi Village, een grote camping, maar ik vond het niet massaal. Supermooi en leuk daar, ook voor kinderen, dus dat zou ik je best aan kunnen raden :)

Balen Teun! Zou je met een groep naar Kroatië gaan?
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 09 Feb 2017 13:33

Re: Reisplannen 2017

Morgenavond gaan wij boeken voor een midweek in september. We blijven dan wel in Nederland, gaan met 3 stellen en 3 kinderen.
Ook mijn jaarlijkse vriendinnenweekend moet nog geboekt worden, gaan binnenkort voor een datum kijken. Meestal gaan we naar een stad in Nederland, België of Duitsland, maar misschien dat we dit jaar iets verder weggaan.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Feb 2017 17:46

Re: Reisplannen 2017

Lennox schreef:Wij hadden onze huwelijksreis naar New York gepland maar gelukkig nog niet geboekt want nu ik zwanger blijk twijfel ik of we dit wel Door moeten laten gaan. We wilden 5 dagen gaan. We denken nu aan een weekje soort van zon zee en strand. Ons dochter zal in dat geval wel mee gaan. Heeft iemand tips? Ik ben tegen die tijd ongeveer 25 weken zwanger.


Waarom twijfel je over New York en je zwangerschap? Durf je niet zo ver te vliegen of qua stedentrip te intensief? Ik ben met 20 weken naar Amerika geweest en ging heel prima! Zowel de vlucht (al was ik wel grieperig op de heenreis) als de reis zelf. Hele dagen sjouwen lijkt me wel pittig, maar dat lukt me nu met 32 a 33 weken op vakantie ook nog wel met de nodige rust. Elke zwangerschap is anders hoor maar mocht je twijfelen, hier een positieve ervaring in elk geval. In Amerika zijn ze echt super considerate betreft zwangere vrouwen, qua eten ook enzo. En er is amper een taalbarrière. Dat scheelt ook! Wie weet toch een optie? En anders idd lekker bijkomen met je gezinnetje ergens in de zon (maar de echte hitte lijkt mij dan weer niet lekker als zwangere, bovendien mag je toch niet in de zon)
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Feb 2017 08:35

Re: Reisplannen 2017

Infragilis schreef:Balen Teun! Zou je met een groep naar Kroatië gaan?


Ja, het is de lustrumreis van mijn dispuut en er gaan denk ik zo'n 50 vrouwen mee. Daarbinnen heb ik een hechte club vriendinnen, en juist die gaan allemaal niet vanwege budget/zwangerschap/verhuizing en andere goede redenen. Nu hebben we besloten een low budget weekendje weg te gaan met dit groepje en de lustrumreis voorbij te laten gaan. Wel heeeel jammer want zelf had ik er wel zin in, maar ik ga liever met mijn vriendinnen weg :). En allebei is voor mij ook niet haalbaar.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem210

Bericht 10 Feb 2017 12:44

Re: Reisplannen 2017

Marin schreef:
Lennox schreef:Wij hadden onze huwelijksreis naar New York gepland maar gelukkig nog niet geboekt want nu ik zwanger blijk twijfel ik of we dit wel Door moeten laten gaan. We wilden 5 dagen gaan. We denken nu aan een weekje soort van zon zee en strand. Ons dochter zal in dat geval wel mee gaan. Heeft iemand tips? Ik ben tegen die tijd ongeveer 25 weken zwanger.


Waarom twijfel je over New York en je zwangerschap? Durf je niet zo ver te vliegen of qua stedentrip te intensief? Ik ben met 20 weken naar Amerika geweest en ging heel prima! Zowel de vlucht (al was ik wel grieperig op de heenreis) als de reis zelf. Hele dagen sjouwen lijkt me wel pittig, maar dat lukt me nu met 32 a 33 weken op vakantie ook nog wel met de nodige rust. Elke zwangerschap is anders hoor maar mocht je twijfelen, hier een positieve ervaring in elk geval. In Amerika zijn ze echt super considerate betreft zwangere vrouwen, qua eten ook enzo. En er is amper een taalbarrière. Dat scheelt ook! Wie weet toch een optie? En anders idd lekker bijkomen met je gezinnetje ergens in de zon (maar de echte hitte lijkt mij dan weer niet lekker als zwangere, bovendien mag je toch niet in de zon)


Ik vind het niet vervelend om zo ver te moeten vliegen maar ik wil al heel lang heel graag naar New York en wil dan veel van de stad bekijken, het beleven en volop genieten. Ik denk dat ik het niet trek als ik 25 weken zwanger ben en dat vind ik zonde. We hebben nog veel meer bestemmingen op onze travellist staan dus nog een keer terugkomen naar New York zie ik niet snel gebeuren. Daarom verplaats ik het liever zodat ik dan alsnog alles kan doen wat we willen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Feb 2017 18:03

Re: Reisplannen 2017

Oh, ja dat kan ik me wel heel goed voorstellen Lennox. Dan is dit misschien niet het beste moment er voor. Je vindt vast iets anders leuks. In juni is het op veel plekken al lekker. Misschien één van de eilanden in de Middellandse Zee?
Let's discover the world together.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 10 Feb 2017 21:03

Re: Reisplannen 2017

Ik heb voor dit jaar 2 singlereizen geboekt, de bedoeling is dat ik in mei naar Andalusië ga en in juli naar Frankrijk (op de grens met Zwitserland). Nu hopen dat er genoeg andere mensen boeken zodat de reizen doorgaan :)
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 12 Feb 2017 18:52

Re: Reisplannen 2017

Klinkt heel gaaf en bijzonder Rapa Nui!
<<

Anoniem210

Bericht 12 Feb 2017 23:19

Re: Reisplannen 2017

Marin schreef:Oh, ja dat kan ik me wel heel goed voorstellen Lennox. Dan is dit misschien niet het beste moment er voor. Je vindt vast iets anders leuks. In juni is het op veel plekken al lekker. Misschien één van de eilanden in de Middellandse Zee?


We twijfelen tussen Kroatië en Malta.
New York schuiven we een jaartje op. Komt wel! :)
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 13 Feb 2017 15:17

Re: Reisplannen 2017

Ibiza weer geboekt voor eind juni. En weer aan een ander stuk van het eiland. Weer leuke nieuwe strandjes en dingetjes ontdekken. Raak daar niet op uit gekeken. Helemaal zin in!
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers