Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of niet solliciteren?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Feb 2017 16:52

Wel of niet solliciteren?

Ik heb even advies nodig, maar ik moet het even cryptisch omschrijven ivm herkenbaarheid.

Stel: Je bent ict'er en volgt een opleiding tot fysiotherapeut. Later wil je uiteraard gaan werken als fysiotherapeut, maar nu heb je je baan nodig om je studiekosten te betalen. Dan kom je een vacature tegen bij een bedrijf wat online fysiotherapie levert (oké bij wijze van he, geen idee of dit bestaat). Het is niet wat je uiteindelijk wilt gaan doen, namelijk face-to-face fysiotherapie geven. Maar het is al wel een stap in de juiste richting en sluit meer aan op je opleiding dan je huidige werk.
Het nadeel is alleen dat het bedrijf wat online-fysiotherapie levert niet echt geliefd is door alle andere fysiotherapeuten. Dus mocht je daar gaan werken, dan weet je niet of dit als nadeel kan gaan werken in de toekomst bij solliciteren in het vakgebied. Ook doe je natuurlijk geen ervaring op met het geven van face-to-face fysiotherapie.

Oke dat was mijn geweldige voorbeeld :laughcry: Nu natuurlijk de vraag: zou jij toch solliciteren om zo werkervaring op te kunnen doen? Of zou je dat niet doen uit angst dat het uiteindelijk tegen je gaat werken?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Feb 2017 16:56

Re: Wel of niet solliciteren?

Ik zou me afvragen waarom het bedrijf negatief gezien wordt door de fysiotherapeuten. Is de werkervaring wel relevant en kunnen ze die later wel waarderen of vinden ze de kundigheid daar echt slecht en kunnen ze het echt een minpunt vinden dat je daar gewerkt hebt omdat wat ze daar doen echt niet goed is?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Feb 2017 16:57

Re: Wel of niet solliciteren?

Het heeft niet te maken met kundigheid, meer met concurrentie door een lagere prijs van de online fysiotherapeut (doordat de werkzaamheden anders/beperkter zijn).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Feb 2017 17:23

Re: Wel of niet solliciteren?

Ik zou het niet doen. Het probleem met dit soort bedrijven is namelijk dat ze een belangrijk deel van het vak opzij schuiven. In dit geval het lichamelijk onderzoek. Achter een computer mis je een heleboel details die je face to face wel ziet. De bedrijven staan in de beroepsgroepen vaak niet bekend om hun kundigheid maar juist om het snel geld willen maken door te digitaliseren. Heel leuk hoor zoveel mogelijk tijd willen besparen maar sommige dingen zijn gewoon lastig op te lossen.

Denk bv eens in het voorbeeld van de fysio. Je hebt een consult via de webcam. De kleuren lijken allemaal gewoon te kloppen. Patient heeft last rondom zijn schouderblad. Wat lijkt op spierspanning. Ook het hele verhaal lijkt daar op. Vervolgens wordt het advies gegeven om het warm te houden. Uiteindelijk verergeren de klachten en blijkt er een enorme ontsteking te zitten die over het hoofd werd gezien omdat er geen zwelling te zien was via de cam en ook de roodheid viel mee. De patient had zelf geen warmte gevoeld omdat deze er niet goed bij kon. Tja oeps sorry foutje moet kunnen
2015 💙
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Feb 2017 22:36

Re: Wel of niet solliciteren?

Als ik de beroepsgroep goed heb geraden gaat het voorbeeld van Minx niet helemaal op want ook de online fysio doet een eerste huisbezoek om het lijf te inspecteren en een diagnose te stellen.

Ik kan me niet voorstellen dat het tegen je gaat werken. Het lijkt me de ideale manier om werkervaring op te doen. Dan is de stap naar een echte fysioprakrijk makkelijker dan als je uit de ICT komt lijkt me.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 09 Feb 2017 22:38

Re: Wel of niet solliciteren?

Lekker ingewikkeld voorbeeld trouwens! ;)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers