Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontsteking na trekken verstandskies

<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 08 Feb 2017 18:20

Ontsteking na trekken verstandskies

Een week geleden zijn er twee verstandskiezen getrokken. Zaterdag naar de tandarts geweest omdat ik door de enorme pijn en vieze smaak een ontsteking vermoedde. Dit was inderdaad het geval. Inmiddels ben ik sinds zaterdag aan de antibiotica. Het gaat stukken beter alleen heb ik als de ibuprofen is uitgewerkt nog wel wat steken.

Vanmiddag even de tandarts gebeld. Zij zegt dat het inmiddels minder moet zijn en de pijn zo goed als weg hoort te zijn.

Iemand ervaring?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Feb 2017 21:01

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Ja, ik heb ook zoiets gehad jaren terug. Maar dat heeft best nog even geduurd hier. Inderdaad aan de antibiotica, een of ander spul in een spuitje waar ik de wond mee moest spoelen en de kaakchirurg (daar moest ik uiteindelijk ook nog langs) heeft ook nog iets in de wond gestopt, weet niet meer wat dat was. En ik had de maximale dosering van ibuprofen bruis per dag en daarnaast paracetamol. Volgens mij heb ik wel een dikke week flink pijn gehad en daarna ging het eindelijk vlot de goede kant oo. Sterkte ermee!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 09 Feb 2017 18:44

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Hippie, hoe lang bleef het dan bij jou steken? Ik red het nu op 3 ibuprofen 400 per dag. Maar als deze zijn uitgewerkt voel ik wel zeurende stekende pijn.

Vandaag heb ik twee foto's gestuurd van hoe het er nu uit ziet. De tandarts geeft aan dat het er rustig uitziet.

Ik ben zo bang dat de ontsteking lekker verder rot naar mijn kaakbeen maar aan de andere kant denk ik, geef het de tijd.

:(
<<

Anoniem282

Bericht 09 Feb 2017 19:35

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Ja, helaas ervaring. Ik moest terugkomen bij de kaakchirurg, want de ontsteking was in het kaakbot getrokken en dat schijnt nog pijnlijker te zijn, want nabehandeling kan dan niet meer met verdoving. Op dat moment vond ik alles goed, want de pijn was heel naar. De kaakchirurg gaf toen zelf aan dat ze niet begreep dat ik er nog een week mee heb kunnen rondlopen, omdat het dus zo enorm pijnlijk is als het in het kaakbot is getrokken.

Ik hoop dat je dit bespaard blijft! Veel sterkte gewenst! Tramadol en brufen 600 mg hielpen niet. Toen ik terug was geweest bij de chirurg, was het al heel snel over.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 09 Feb 2017 20:56

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Guattari, hoe kwamen ze erachter dat het in het kaakbot zat? Heb jij ook eerst al antibiotica geslikt?

En zonder verdoving: :omg: .
<<

Anoniem282

Bericht 09 Feb 2017 21:12

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Nee, geen antibiotica. De kaakchirurg vond zelf dat ik terug moest komen en concludeerde toen dat de ontsteking in het kaakbot was getrokken. En idd kon dat niet goed meer worden verdoofd, omdat het vlakbij een zenuw was o.i.d. Maar het was niet erg, want de verstandskies was er al uit en het ging puur om goed schoonmaken en de pijn die ik al had, kon toch niet overtroffen worden. Maar goed, zo hoeft het bij jou hopelijk niet te gaan. Veel sterkte en beterschap gewenst!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 09 Feb 2017 23:30

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Jeetje Guattari, wat heftig! Ik hoop ook dat het niet zo ver zal komen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 10 Feb 2017 06:25

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Het is normaal dat je nog last hebt (maar wel vervelend!). Ik heb destijds na het trekken van een verstandskies ook een enorme ontsteking gehad (wang was zonder te overdrijven 3x zo dik en kon mn mond niet openen meer, en zelfs pcm+ naproxen EN tramadol hielpen niet) na de AB kuur nog best een tijd last gehad (zeker een week of 1.5), eerste dagen na het beginnen van de AB kuur hielpen de pijnstillers ook niet. Op maandag kies getrokken, vrijdag ivm de ontsteking terug naar de kaakchirurg, die heeft het open gesneden en er kwam enorm veel pus uit, paar dagen later is dat gezwel nogmaals geklapt en kwam er weer een hele lading pus uit en toen was de ergste pijn ook over. Maar zeker dus nog 1.5 week of zelfs langer met pijn gelopen. (En om de paar dagen op controle bij de kaakchirurg)

Spoel je het wel 2x per dag schoon met zo'n speciale spoeling of zelf waterstofperoxide aanlengen met water (1 deel waterstofperoxide en 1 deel water). Dat is wel belangrijk om te doen! Sterkte er mee!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 10 Feb 2017 17:58

Re: Ontsteking na trekken verstandskies

Het is al lang geleden, maar van wat ik me kan herinneren heb ik toch een ruime week veel pijn gehad en daarna ging het snel beter. Wel heb ik nog een paar weken gehad dat de pijn op zich weg was, alleen af en toe nog ineens een steek.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers