Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hey lieve mensen

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Feb 2017 22:23

Re: Hey lieve mensen

Palmyra schreef:
Meneer Nilsson schreef:
Caulfield schreef:
Dat is Brabants, volgens mij, al hoor ik het hier in Rotterdam ook wel - maar hier wonen ook Brabo's natuurlijk. Het is een gemakkelijke manier van spreken en schijven, omdat je het werkwoord niet hoeft te vervoegen.


In mijn deel van Brabant zeggen ze dit niet hoor. Gelukkig niet.


Ik hoor het vooral in Zuid Limburg. Vandaag gebruikte een collega doen in een zin, kon mijn mond niet houden en heb er iets van gezegd,

Als ze hun ipv ze/zij gebruiken verbeter ik ze niet meer dan blijf ik bezig.


Ja, ik werk in Zuid Limburg en daar hoor ik het dus ook heel veel. Ik vind het een beetje dommig klinken, als iets wat een klein kind zou zeggen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 08 Feb 2017 23:58

Re: Hey lieve mensen

Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?
<<

Anoniem244

Bericht 09 Feb 2017 00:10

Re: Hey lieve mensen

Zenna schreef:
Caulfield schreef:
Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?' :palm: :palm: :palm:


Haha, daar hou ik van, dat is Gronings dialect. Wij zeggen het thuis ook (met een extra zeikerig Gronings accent).


Maar daar woon ik niet :razz: ik woon in Overijssel. Hoe dan ook.. het klinkt voor geen meter.


Hier in Twente wordt het ook veel gezegd. Vriend zegt het ook altijd :facepalm:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Feb 2017 00:58

Re: Hey lieve mensen

mzcharlotte schreef:Ik zag hier laatst ook een paar keer mits en tenzij door elkaar gebruikt worden. Mits is een voorwaarde, tenzij is een tegenstelling;

Ik doe het zo, mits ik de middelen ervoor heb.
Ik doe het zo, tenzij jij zegt dat het anders moet.


Die vind ik ook heel irritant inderdaad. Stond laatst gewoon verkeerd in een artikel op het Parool! Daar kon ik toen mijn mond niet houden haha.

Je kunt het eigenlijk altijd wel uit context afleiden,maar dat is echt drie keer lezen dan. Vet verwarrend.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 09 Feb 2017 07:17

Re: Hey lieve mensen

SDL schreef:Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?

Hahaha!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Feb 2017 09:02

Re: Hey lieve mensen

Sublimo schreef:
SDL schreef:Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?

Hahaha!


:good: :smile:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem243

Bericht 09 Feb 2017 15:03

Re: Hey lieve mensen

Bliss schreef:
Sookie schreef:
Bliss schreef:
Hé dat zei ik toch, van 'continu'? Nou ja, maakt ook niet uit verder. Misschien bedoelen ze eigenlijk [kontinjoe] in die reclame??


Oh, ik had helemaal niet gezien dat jij dat ook al had gezegd :palm:


Haha nou je post was een goede aanvulling op die van mij zie ik nu, mét voorbeeld!


:dance:
<<

Anoniem243

Bericht 09 Feb 2017 15:08

Re: Hey lieve mensen

SDL schreef:Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?


Ligt eraan tot hoeveel mieren je je seksueel aangetrokken voelt. 't Mag allebei. De woorden dan.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 09 Feb 2017 18:45

Re: Hey lieve mensen

Sookie schreef:
SDL schreef:Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?


Ligt eraan tot hoeveel mieren je je seksueel aangetrokken voelt. 't Mag allebei. De woorden dan.


:smile:
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2017 21:32

Re: Hey lieve mensen

Haha, Sookie. Te grappig.
Ik zeg altijd miereneukerij, dus maar 1 mier. Geen idee wat goed is.
<<

anoniem213

Bericht 09 Feb 2017 22:11

Re: Hey lieve mensen

Sookie schreef:
SDL schreef:Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?


Ligt eraan tot hoeveel mieren je je seksueel aangetrokken voelt. 't Mag allebei. De woorden dan.

Niet om te mierenneuken, maar het mag niet allebei toch? Het gaat erom dat er van een mier meer dan één zijn. Daarom is Koninginnedag zonder n, omdat er van de koningin waar het naar verwijst maar eentje is een koninginnensoep met n, omdat het niet naar een specifieke koningin verwijst.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Feb 2017 22:15

Re: Hey lieve mensen

Nu heb ik ook een vraagje. Ik zie heel veel mensen 'Ik/hij wou naar de snackbar' tikken en zeg dan in mijn hoofd wilde. Wou is toch niet juist op deze manier?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Feb 2017 22:28

Re: Hey lieve mensen

Wou kan wel, maar is informeler.
Zelf geef ik de voorkeur aan wilde.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Feb 2017 23:14

Re: Hey lieve mensen

Chava schreef:Wou kan wel, maar is informeler.
Zelf geef ik de voorkeur aan wilde.


Is wou geaccepteerde schrijftaal inmiddels? :wtf:
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 09 Feb 2017 23:29

Re: Hey lieve mensen

Wou geaccepteerde schrijftaal? Echt? Nee nee nee. Dat geloof ik niet. Kan niet.



(O en nog even over mijn eigen vraag. Zo lees ik 'm: miereneukers: meerdere mieren neuken 1 mier. Mierenneukers: mierengangbang.)
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2017 23:31

Re: Hey lieve mensen

:smile:
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Feb 2017 23:33

Re: Hey lieve mensen

Ja, helaas mag wou tegenwoordig ook.

https://onzetaal.nl/taaladvies/wilden-w ... uen-wouwen
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem221

Bericht 09 Feb 2017 23:42

Re: Hey lieve mensen

Wow. Echt? Drama. :nopompom:
<<

anoniem196

Bericht 10 Feb 2017 06:10

Re: Hey lieve mensen

Als ik dit topic lees kan ik beter nooit meer iets op het forum plaatsen en eerst op Nederlandse les gaan.

Iemand een idee hoe je alle regels goed kan leren en waar?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Feb 2017 08:20

Re: Hey lieve mensen

In mijn geval door het belangrijk te gaan vinden Ikknutsel! Zo leer je steeds weer wat bij en zul je fouten die je maakte minder gaan maken.

Ik heb VWO gedaan en heb gestudeerd aan een universiteit, maar als ik sommige informele schrijfsels (zoals mails) uit mijn schooltijd en het begin van mijn studententijd teruglees zie ik toch aardig wat schrijffouten :palm:. Ik heb er na mijn studie pas écht interesse in gekregen en de drive om zo foutloos mogelijk te schrijven en ik maak nog steeds weleens een fout. Zeker in zinsbouw ben ik niet heel sterk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2017 08:30

Re: Hey lieve mensen

Fedora schreef:Wow. Echt? Drama. :nopompom:


Nee, niet 'wow', maar 'wou'!

'Wouden' vind ik nog erger trouwens.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Feb 2017 08:31

Re: Hey lieve mensen

June schreef:
Sookie schreef:
SDL schreef:Wat is juist? Miereneukers of mierenneukers?


Ligt eraan tot hoeveel mieren je je seksueel aangetrokken voelt. 't Mag allebei. De woorden dan.

Niet om te mierenneuken, maar het mag niet allebei toch? Het gaat erom dat er van een mier meer dan één zijn. Daarom is Koninginnedag zonder n, omdat er van de koningin waar het naar verwijst maar eentje is een koninginnensoep met n, omdat het niet naar een specifieke koningin verwijst.


Ja precies, daarom is het bijvoorbeeld ook 'zonnestraal' en niet 'zonneNstraal'.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Feb 2017 08:44

Re: Hey lieve mensen

Teun schreef:In mijn geval door het belangrijk te gaan vinden Ikknutsel! Zo leer je steeds weer wat bij en zul je fouten die je maakte minder gaan maken.

Ik heb VWO gedaan en heb gestudeerd aan een universiteit, maar als ik sommige informele schrijfsels (zoals mails) uit mijn schooltijd en het begin van mijn studententijd teruglees zie ik toch aardig wat schrijffouten :palm:. Ik heb er na mijn studie pas écht interesse in gekregen en de drive om zo foutloos mogelijk te schrijven en ik maak nog steeds weleens een fout. Zeker in zinsbouw ben ik niet heel sterk.



Dit inderdaad. En daarbij denk ik ook dat het vaak op de basisschool al mis gaat, als je bedenkt dat veel leraren moeite hebben met de taaltoets en zelf ook niet foutloos kunnen schrijven. Een vriendin van mij geeft les aan groep 7 en hoe vaak zij dingen als 'hij wilt' of 'wat mij betrefd' schrijft. Vooral die laatste snap ik niet, betrefd is toch niet eens een woord..? Echt om te huilen. En zij is daar echt niet de enige in. Als de mensen die het een ander moeten leren de regels al niet begrijpen...

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Feb 2017 08:45

Re: Hey lieve mensen

Ik wil trouwens zeker niet beweren dat ik zelf foutloos schrijf, zeker niet voor wat betreft zinsopbouw. Maar ik hoef het ook niemand te leren :wink:

♥♥
<<

Anoniem316

Bericht 10 Feb 2017 09:01

Re: Hey lieve mensen

Ik ben heel dankbaar voor de ezelsbruggetjes in dit topic. Hierdoor kan ik bepaalde regels wel onthouden. Net zoals die regel met ik loop/hij loopt om na te gaan of iets met d of dt is. Dat weet ik pas sinds een paar jaar en het gaat nu ook beter dan vroeger.

Dus kom maar op met nog meer ezelsbruggetjes.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers