Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2017 14:51

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Fijn dat het in de buurt is, hier is het ongeveer 40 minuten rijden. Mijn dochter moet komend jaar met de fiets, dat is ook nog wel een dingetje, haha, maar dat zal ook wel goed gaan.
Voor mijn zoon is het slapen niet het ergst denk ik maar gewoon de hele dag, hij durft niet te zeggen als hij naar de wc moet, hij durft niet te zeggen als hij genoeg gegeten heeft of juist niet genoeg heeft. En dan alle spontane activiteiten, de omgeving die hij niet kent enz. Ergens logeren doet hij nooit dus dat zal hij ook wel lastig vinden.
Daarbij gaan ze aan het begin van het schooljaar dus de juf en de rest van de kinderen kent hij dan ook nog niet heel goed. Maar wie weet kan ik misschien weer mee, dat zou alles schelen.
Groep 3/4/5 gaat hier 1 nacht en groep 6/7/8 gaat 2 nachten, ze gaan niet tegelijk.
<<

Geel

Bericht 09 Feb 2017 15:57

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Pfft, wat een gedoe. Vroeger gingen we één keer per jaar op schoolreisje naar een grote speeltuin en we vierden Kerst. Ik mis die goeie ouwe rustige tijd.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Feb 2017 16:10

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Inderdaad Geel, dat zou volgens mij voor heel veel kinderen nog steeds meer dan genoeg zijn.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem236

Bericht 09 Feb 2017 16:29

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Vroegah gingen wij vanaf groep 3, 2 nachten op kamp. Vanaf groep 6, 3 nachten. Dus die goede oude tijd ligt ook maar net aan welke school.
<<

Geel

Bericht 09 Feb 2017 16:49

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Oké Lotus!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Feb 2017 16:57

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Nou ik vind in de onderbouw een nachtje of nachtjes weg best wel heftig voor kindjes! Wij gingen vanaf groep 6 een nachtje weg, oplopend tot een week in groep 8.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Feb 2017 17:30

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Wij gingen alleen in groep 8 op kamp, in de andere groepen hadden we alleen een schoolreisje van één dag. In groep 3 al twee nachten weg vind ik ook wel snel, maar ik denk dat ik het voor mij als moeder heftiger zou vinden dan voor m'n kind, haha!

♥♥
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2017 17:49

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ligt aan de school denk ik, voor een Jenaplanschool is het vrij gangbaar bijvoorbeeld om al vanaf groep 3 op kamp te gaan.

Voor mij was het inderdaad trouwens heftiger dan voor mijn dochter toen zij voor het eerst op kamp ging. Al maakte ik me bij haar ook weer niet zoveel zorgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Feb 2017 18:37

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Maar al dat gezegd hebbende, vind ik een schoolkamp wel heel wat anders dan carnaval.
Heksenketel, heb je al besloten wat je gaat doen?
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Feb 2017 19:28

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Wij hadden ook alleen kamp in groep 8. Ik ben wel vanaf 7 jr meegegaan op kamp met de kerk, dit was van woensdagavond tot zaterdagmiddag (Hemelvaartsweekend). Er gingen kinderen mee van 7 t/m 16 jaar. Ik vond het superleuk!
Ik ben ook nog vijf jaar als leiding meegeweest en er is in die jaren nooit iemand naar huis gegaan met heimwee. Ik heb wel moeders gesproken of het nog goed ging met hun kind. Ik hoop dat ik er zelf relaxed en open in blijf staan en kan vertrouwen dat mijn kind zelf wel aangeeft wat hij (niet) wil.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers