Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Instax camera

<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 21:41

Instax camera

Ik zou er wel 1 willen. Het lijkt mij leuk om af en toe een foto van onze dochter te maken voor in haar boek. Maar de foto's zijn vrij prijzig en als ik hem alleen daar voor gebruik vind ik het eigenlijk ook zonde.
Dus wie weet inspireert iemand mij nog.

Wie van jullie heeft een instax camera?
Gebruik je hem vaak? Wanneer gebruik je hem?
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 07 Feb 2017 22:15

Re: Instax camera

Ik moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit van de foto's me wat tegenvalt, hoe leuk het systeem ook is. Er bestaan ook zat mogelijkheden om digitale foto's af te laten drukken als polaroid. Misschien een alternatief voor in het boek?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Feb 2017 22:27

Re: Instax camera

Ik vind het heel tof. Mijn moeder heeft er eentje en als ze heeft opgepast krijgen we een stapeltje echte foto's. Leuk! Zeker om wat vaker grwoon even wat foto's meteen te hebben, en even ophangen bijv. En ik heb er ook vaak 1 tussen m'n telefoonhoes aan de achterkant. Leuk! Maar de foto's zijn idd duur!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Feb 2017 22:31

Re: Instax camera

Ik vind de kwaliteit ook wat tegen vallen. Mijn foto's zijn vaak overbelicht. Je moet niet te ver van het voorwerp/persoon af staan waar je een foto van wilt maken, dan worden de foto's het mooist. Ik moet er misschien ook nog wat behendiger mee worden.
Ik plak alle foto's die ik maak in een boekje en schrijf er wat bij, dat is wel erg leuk.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 22:40

Re: Instax camera

Hmm jammer dat de kwaliteit tegen valt.
Wellicht is het laten afdrukken van digitale fotos misschien beter. Maar ik vind het idee van een instax zo leuk. Lekker retro.

Jullie zijn wel tevreden over de kwaliteit Zora?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Feb 2017 22:50

Re: Instax camera

Tja de kwaliteit is gewoon niet te vergelijken met digitale foto's, maar eigenlijk ook niet met andere analoge foto's. Het is gewoon echt ander soort foto's, maar ik vind dat wel leuk :) vaak wat overbelicht, lekker retro.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem210

Bericht 07 Feb 2017 22:52

Re: Instax camera

Zora schreef:Tja de kwaliteit is gewoon niet te vergelijken met digitale foto's, maar eigenlijk ook niet met andere analoge foto's. Het is gewoon echt ander soort foto's, maar ik vind dat wel leuk :) vaak wat overbelicht, lekker retro.


Het is misschien ook net wat voor verwachtingen je er bij hebt. Ik verwacht geen haarscherpe foto's en vind een beetje overbelicht ook niet erg. Zolang je maar een beetje ziet wat er op de foto staat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Feb 2017 08:09

Re: Instax camera

Ja dat zie je zeker goed hoor, en je kunt ook best wat spelen met de instellingen, of gewoon opletten vanuit welke hoek je de foto neemt, of met welke achtergrond (en van welke kant het licht komt). :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 08 Feb 2017 10:34

Re: Instax camera

Ik wil dit ook heel graag! Ik denk ook niet dat de kwaliteit me zoveel boeit, een beetje retro is juist leuk!

Wij hebben een groot stuk magnetisch krijtbehang in de gang, dus die kunnen we dan mooi meteen daar ophangen!
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 22:09

Bericht 08 Feb 2017 15:20

Re: Instax camera

Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar en gebruik hem eigenlijk sporadisch. Zo af en toe maak ik er een foto mee als een van mijn kinderen een vriendenboekje moet invullen en waarbij ze vragen om een foto.

De kwaliteit is redelijk. Lekker retro en overbelicht zoals hierboven al genoemd werd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Feb 2017 15:25

Re: Instax camera

Ik vind het idee leuk, en ik heb vorig jaar overwogen er een voor mijn verjaardag te vragen. Maar de rolletjes zijn echt wel heel duur, waardoor je (als ik het goed onthouden heb) ruim 1 euro per foto betaalt. Dat vind ik wel erg veel, dus toch maar niet gedaan. Voor de mensen die dit hebben, wat betalen jullie voor een rolletje (of hoe je dat in dit geval ook noemt)? Ik hoop nog steeds dat het ineens een stuk goedkoper is, want ik ben bijna jarig en dit lijkt me op zich een leuk cadeau om te vragen.
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 22:09

Bericht 08 Feb 2017 15:33

Re: Instax camera

Ik haal ze bij HEMA en daar betaal je geloof ik 15 euro voor 2 pakjes van 10 foto's.

Heb ze ooit ook eens via Ebay gekocht maar volgens mij scheelde dat niet heel veel.
<<

Anoniem210

Bericht 08 Feb 2017 15:41

Re: Instax camera

Infragilis schreef:
Wij hebben een groot stuk magnetisch krijtbehang in de gang, dus die kunnen we dan mooi meteen daar ophangen!


Dat is nou wat ik zeg inspiratie! Wat een geweldig leuk idee. Vind je het goed dat ik het 'pik'?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Feb 2017 16:28

Re: Instax camera

Minty schreef:Ik haal ze bij HEMA en daar betaal je geloof ik 15 euro voor 2 pakjes van 10 foto's.

Heb ze ooit ook eens via Ebay gekocht maar volgens mij scheelde dat niet heel veel.


Ok, dat was inderdaad ongeveer de prijs die ik me herinnerde ja. Maar dan betaal je 0,75 per foto. Dat vind ik best veel. Ik zou dan denk ik niet heel snel steeds een nieuw pakje halen ben ik bang, en dan ligt dat apparaat weer te verstoffen en dat vind ik zonde.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 08 Feb 2017 17:59

Re: Instax camera

Lennox schreef:
Infragilis schreef:
Wij hebben een groot stuk magnetisch krijtbehang in de gang, dus die kunnen we dan mooi meteen daar ophangen!


Dat is nou wat ik zeg inspiratie! Wat een geweldig leuk idee. Vind je het goed dat ik het 'pik'?


Natuurlijk! Ik ben er ook echt blij mee. Het fleurt heel de gang op, ik kan toch veel foto's ophangen (in plaats van tig fotolijstjes in de huiskamer) en ik kan er mijn creativiteit in kwijt door telkens nieuwe krijttekeningen te maken :dance:
<<

Zero

Bericht 09 Feb 2017 11:46

Re: Instax camera

Ik heb mijne al een aantal jaar, maar ik gebruik hem soms ook zakelijk (verhuur op bruiloften bijvoorbeeld)
Verder gebruik ik hem eigenlijk alleen op speciale momenten. Ik zit nu erg krap bij kas dus ik kan me geen nieuwe film veroorloven.

Thuis heb ik een hele slinger hangen met instax polaroid. Blijf het wel leuk vinden - maar ik verzamel sowieso een heleboel over fotografie...

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers