Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rigoureus kledingkast opruimen

<<

Elle123

Bericht 08 Feb 2017 14:08

Rigoureus kledingkast opruimen

Dat is dus het plan. Ik heb al van alles weg gedaan, maar heb voor mij gevoel nog steeds een te volle kast met te veel spullen die ik niet of nauwelijks draag. En een heleboel spullen die ik draag omdat ze lekker zitten (en omdat het op mijn werk toch weinig uitmaakt wat ik aanheb, aangezien ik alleen zit).
Ik voel me niet meer prettig in mijn kleding, en door veel weg te doen dwing ik mezelf wel om nieuwe dingen te kopen waar ik me beter in voel.
Welke basics moet ik echt hebben/bewaren/aanschaffen?

Hoe vaak mesten jullie je kast uit, en hoe lang doe je dan met je kleding? Ik heb er vestjes in liggen die misschien al 5 jaar oud zijn, sommige shirtjes zijn misschien al 10 jaar oud!
Laatst gewijzigd door Elle123 op 09 Feb 2017 08:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2017 14:33

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Wij hebben afgelopen week de kledingkasten uitgemest en 5!!!! volle vuilniszakken weggebracht naar het leger des heils. En nu zitten de kasten nog vol.
Kleren waarvan ik niet meer wist dat ik ze had of een jaar niet had gedragen zijn weggegaan. Ook kleding die nog nieuw maar ongedragen was. Weg ermee! Echt een heel fijn gevoel om lekker op te ruimen.

Ik heb een paar goede jeans, wat tanktops, t-shirtes met en zonder print en longsleeves in basic kleurtjes. Daarover een lekker vest en klaar. Ook oude vesten heb ik weggedaan, maar ik ben ook 23 kilo lichter dus er moest ook echt wel wat weg wat te groot was.
<<

Anoniem202

Bericht 08 Feb 2017 15:04

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Ik ruim heel regelmatig m'n kast op. Alles wat ik langer dan een jaar niet heb gedragen gaat weg.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Feb 2017 15:06

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Oh, ik doe dat heel vaak, denk wel 6 x per jaar ofzo. En ik doe dan ook heel makkelijk dingen weg, als ik het een half jaar niet heb gedragen gaat het eruit (uiteraard met uitzondering van gelegenheids-dingen). heb ik weer ruimte voor nieuwe kleren ;)
Ik geef veel dingen aan weg onder vriendinnen, en anders naar het Leger des Heils.
<<

Elle123

Bericht 08 Feb 2017 15:15

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Phoebe schreef:Ik ruim heel regelmatig m'n kast op. Alles wat ik langer dan een jaar niet heb gedragen gaat weg.


Dat is bij mij ook wel een beetje het probleem. ik heb veel kleding die ik niet meer mooi vind, maar die ik wel nog vaak draag uit gemakzucht. Eigenlijk moet ik dat gewoon weggooien.
Ik draag bijvoorbeeld heel graag streepjes, maar ik heb denk ik wel 12 streepshirtjes in de kast liggen. En de meeste zijn niet meer mooi (gekrompen, wit niet heel wit meer, enz). Dus die ga ik denk ik bijna allemaal wegdoen, en eentje van goede kwaliteit nieuw kopen. Want mijn streepjes blijf ik natuurlijk wel dragen ;). En ik heb een stuk of 10 sweaters, waarvan ik er 3 veel draag en 7 weinig. Gewoon die 7 wegdoen dan maar.

Hij zit nu gewoon veel te vol. Daardoor moet ik alles erin proppen en raak ik van alles kwijt (dat valt dan gewoon achter de stapel).

Ik geef het tegenwoordig aan de stiefdochter van mijn zus, die is er altijd heel erg blij mee. Dus dan vind ik het ook wel leuk om weg te geven.
<<

Anoniem202

Bericht 08 Feb 2017 16:53

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Elle123 schreef:
Phoebe schreef:Ik ruim heel regelmatig m'n kast op. Alles wat ik langer dan een jaar niet heb gedragen gaat weg.


Dat is bij mij ook wel een beetje het probleem. ik heb veel kleding die ik niet meer mooi vind, maar die ik wel nog vaak draag uit gemakzucht. Eigenlijk moet ik dat gewoon weggooien.
Ik draag bijvoorbeeld heel graag streepjes, maar ik heb denk ik wel 12 streepshirtjes in de kast liggen. En de meeste zijn niet meer mooi (gekrompen, wit niet heel wit meer, enz). Dus die ga ik denk ik bijna allemaal wegdoen, en eentje van goede kwaliteit nieuw kopen. Want mijn streepjes blijf ik natuurlijk wel dragen ;). En ik heb een stuk of 10 sweaters, waarvan ik er 3 veel draag en 7 weinig. Gewoon die 7 wegdoen dan maar.

Hij zit nu gewoon veel te vol. Daardoor moet ik alles erin proppen en raak ik van alles kwijt (dat valt dan gewoon achter de stapel).

Ik geef het tegenwoordig aan de stiefdochter van mijn zus, die is er altijd heel erg blij mee. Dus dan vind ik het ook wel leuk om weg te geven.


Precies, alles wat je niet meer mooi vindt kun je maar beter weggooien! Zeker als de kleding vaal is of gaatjes heeft is het zonde om te blijven dragen.
Als het basics zijn kun je die vaak heel makkelijk vervangen! Wat moet je trouwens met 12 streepjesshirtjes? 2 of 3 lijkt me wel genoeg ;)
Ik zou zorgen dat je een goede basisgarderobe hebt (genoeg basics zonder, met korte en met lange mouwen), een zwarte jeans, een blauwe jeans en een nep-leren broek (ofzo), wat basic jurkjes met korte en zonder mouw en daar dan dingen omheen gaan bouwen.
Een paar opvallende items (jasjes/ shirtjes/ vesten/ jurkjes) erbij aanschaffen.

Ik vind het wel heel mooi hoe ik dit allemaal typ terwijl m'n eigen kast ook echt ramvol zit. :laughcry:
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2017 16:59

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Phoebe schreef:
Ik vind het wel heel mooi hoe ik dit allemaal typ terwijl m'n eigen kast ook echt ramvol zit. :laughcry:

:good:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 08 Feb 2017 17:05

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Ik heb een keer een doos gemaakt, daar deed ik de dingen in waar ik over twijfelde. Als ik ze na een x-aantal weken (of een jaar) nog niet had gemist/nodig had gehad, dan kon de hele doos weg. (Volgens mij was dat een tip van Oprah Winfrey ooit)

Nu heb ik ook weer zin om mijn kledingkast op te ruimen!
<<

Anoniem250

Bericht 08 Feb 2017 17:24

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Dat vind ik een heerlijke klus! Ik doe het twee keer per jaar als ik van winter naar zomer ga of andersom. Als ik straks naar mijn lente/zomer gaderobe ga, breng ik mijn winter/herfst kleding naar zolder toe. De kledingstukken die ik niet of nauwelijks heb gedragen het afgelopen seizoen geef ik weg. Zo hupsakee in een vuilniszak naar de zak van max. Twee keer per jaar. Heel fijn. Nu ik het erover heb, krijg ik er al zin in.

Wat jij moet bewaren weet ik niet. Afgedragen kleding en kleding die je niet draagt zou ik wegdoen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 08 Feb 2017 18:28

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Ik heb het laatst gedaan, hallo nesteldrang, maar nu heb ik echt vrijwel niks meer in m'n kast hangen :laughcry:
Wel dingen weg gedaan die ik echt niet meer droeg of niet meer mooi vond. Was dus pure vulling.
Voelde wel lekker. Nu na de bevalling nieuwe dingen shoppen. Ook leuk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem184

Bericht 08 Feb 2017 18:47

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Dingen die verkleurd of (bijna) versleten zijn gooi ik direct weg, dingen waar ik over twijfel of wat ik langer dan een bepaalde tijd niet meer gedragen heb, stop ik in een doos of koffer en zet ik opzij. Mis ik het of wil ik iets eruit tóch dragen, kan ik het er zo uithalen en even wassen. Vaak heb ik twee keer in het jaar zo'n bui dat ik al m'n kleding langsloop (voorjaar en najaar), dan pak ik het halfjaar daarop die doos/koffer er weer bij en maak ik dan een definitieve keuze. Heb ik bepaalde kledingstukken niet gemist dan kunnen ze weg. Vaak doe ik het dan naar de kledingbank oid.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Feb 2017 18:50

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Ik doe dat elk jaar wel en toch gaat er elk jaar weer zakkenvol weg. Volgende week ga ik weer aan de slag. Ik kan niets passen momenteel maar eigenlijk weet ik 't gewoon wel wat er weg moet en wat niet.
Let's discover the world together.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 08 Feb 2017 22:06

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Ik ga er ook een paar keer per jaar doorheen. Mijn streven is 1 kledingrek vol te hebben met kleding voor alle seizoenen. Ik heb nu net iets meer in een box eronder staan, dus een dezer dagen of weken weer even kijken of er wat weg kan. Ik geef het vaak weg aan een vriendin, collega of de oudere zus van een vriendin van mijn dochter. Vind het dan altijd wel leuk om te zien of te horen dat ze een bepaald kledingstuk vaak dragen, dan voelt het voor mij ook niet meer als zonde om weg te doen.
<<

Geel

Bericht 08 Feb 2017 22:10

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

(Het is trouwens 'rigoureus'. Wisten jullie niet hè?)
<<

Anoniem301

Bericht 09 Feb 2017 07:53

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Mijn kast is ook voor de helft leeg. Maar niet met als doel nieuwe kleding te kopen en 'm weer te vullen. Ga nu echt beter nadenken over aankopen en het echt alleen kopen als ik iets heel mooi vind en 'nodig' heb.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Feb 2017 08:02

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Geel schreef:(Het is trouwens 'rigoureus'. Wisten jullie niet hè?)

Nee!
<<

Elle123

Bericht 09 Feb 2017 08:06

Re: Rigoreus kledingkast opruimen

Geel schreef:(Het is trouwens 'rigoureus'. Wisten jullie niet hè?)


Hm. Nou je het zegt eigenlijk wel! Ik heb het meteen aangepast. Ik ben eigenlijk echt een muggenzifter wat betreft spelling en nou doe ik het zelf verkeerd :palm:

edit: is het zeker ook muggezifter...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Feb 2017 19:24

Re: Rigoureus kledingkast opruimen

Ik ben trots op mezelf vandaag! Ik heb rigoureus (spelling op telefoon pakte 'm ook zo, dank je Geel!) mijn hele kledingkast uitgeruimd en ook een deel van de kledingkast die op de babykamer staat, daar zat zomerkleding in enzo. Op de foto zie je hoe leeg het nu is, en hoeveel zakken er weg gaan naar 't goede doel!

Afbeelding

Afbeelding.

En het voelt ook echt als een opluchting want ik 'moest' dit doen voordat ik aan de baby wasjes mocht beginnen.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Feb 2017 19:32

Re: Rigoureus kledingkast opruimen

Is dat rood met witte stippen je veranda-zit-foto-rokje? Komt me ineens zo bekend voor. :P

Maar goed hoor! Ik heb vandaag toevallig ook een grote zak in de kledingcontainer gedaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Feb 2017 19:33

Re: Rigoureus kledingkast opruimen

Jaaaa klopt! Maar al jaren niet meer aan dus die mag wel weg.

Jij ook goed!
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Feb 2017 19:33

Re: Rigoureus kledingkast opruimen

Marin schreef:Jaaaa klopt! Maar al jaren niet meer aan dus die mag wel weg.
En je hebt altijd de foto nog. :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Feb 2017 19:36

Re: Rigoureus kledingkast opruimen

Precies. En toen was ik wel echt 20 kg lichter. Mooie herinneringen aan 't rokje maar tijd om weg te doen.
Let's discover the world together.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers