Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hey lieve mensen

<<

Anoniem272

Bericht 08 Feb 2017 12:29

Re: Hey lieve mensen

Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.

Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.
<<

Anoniem272

Bericht 08 Feb 2017 12:31

Re: Hey lieve mensen

De bewuste reclame: https://youtu.be/P5vWJyjxyt0

:cry:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Feb 2017 13:18

Re: Hey lieve mensen

Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.

Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.


Hé dat zei ik toch, van 'continu'? Nou ja, maakt ook niet uit verder. Misschien bedoelen ze eigenlijk [kontinjoe] in die reclame??
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem272

Bericht 08 Feb 2017 13:23

Re: Hey lieve mensen

Jij en Sookie zeiden er allebei iets over, zie ik nu.

Ik denk dat ze 'continu' mooier vinden klinken, maar 'continue' meer sexy vinden ogen op de verpakking (want Engels). Dus waarschijnlijk nog een bewuste keuze ook.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Feb 2017 13:26

Re: Hey lieve mensen

Caulfield schreef:
Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?' :palm: :palm: :palm:


Haha, daar hou ik van, dat is Gronings dialect. Wij zeggen het thuis ook (met een extra zeikerig Gronings accent).


Maar daar woon ik niet :razz: ik woon in Overijssel. Hoe dan ook.. het klinkt voor geen meter.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Feb 2017 13:33

Re: Hey lieve mensen

Filoria, misschien is het wel Frans. Dan klopt de spelling met de uitspraak. Ook niet logisch hoor, maar wie weet.

Mijn tip: Het is baby's en niet babies. Marin doet dat altijd fout en iedereen lijkt het over te nemen. Babies is Engels en die meervoudsvorm klopt dus niet in het Nederlands. Hetzelfde geldt voor curries, hobbies etc.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Feb 2017 13:35

Re: Hey lieve mensen

Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat doe ik voor u klaarmaken. Ipv dat maak ik voor u klaar.
Dat doe ik laten bezorgen Ipv dat laat ik bezorgen.

Dat is toch ook geen correct Nederlands?


In Limburg wordt dit ook heel vaak gebruikt. Maar het is in het Nederlands niet goed.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Feb 2017 14:10

Re: Hey lieve mensen

Mizz_S schreef:
Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat doe ik voor u klaarmaken. Ipv dat maak ik voor u klaar.
Dat doe ik laten bezorgen Ipv dat laat ik bezorgen.

Dat is toch ook geen correct Nederlands?


In Limburg wordt dit ook heel vaak gebruikt. Maar het is in het Nederlands niet goed.


Ja, echt? Is mij nooit opgevallen. Ga er eens goed op letten want dat klinkt echt niet! Stomme dialecten af en toe!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 08 Feb 2017 14:20

Re: Hey lieve mensen

Het is ook hij/zij wil iets weten en niet hij/zij wilt iets weten. Willen is een onregelmatig werkwoord en je ziet heel vaak dat mensen het toch regelmatig proberen te maken.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Feb 2017 14:20

Re: Hey lieve mensen

Serendipity schreef:
Mizz_S schreef:
Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat doe ik voor u klaarmaken. Ipv dat maak ik voor u klaar.
Dat doe ik laten bezorgen Ipv dat laat ik bezorgen.

Dat is toch ook geen correct Nederlands?


In Limburg wordt dit ook heel vaak gebruikt. Maar het is in het Nederlands niet goed.


Ja, echt? Is mij nooit opgevallen. Ga er eens goed op letten want dat klinkt echt niet! Stomme dialecten af en toe!


Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het hier bij ons ook veel gebruikt wordt. In het zuiden in elk geval wel.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 08 Feb 2017 15:11

Re: Hey lieve mensen

Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?' :palm: :palm: :palm:

Guilty!

Maar sinds ik hier heb gelezen van volgens mij Spencer, gaat het steeds beter.
Je HEBT iets nodig, en je BENT een ezel. Sindsdien weet ik 't! :smile:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem243

Bericht 08 Feb 2017 15:49

Re: Hey lieve mensen

Bliss schreef:
Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.

Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.


Hé dat zei ik toch, van 'continu'? Nou ja, maakt ook niet uit verder. Misschien bedoelen ze eigenlijk [kontinjoe] in die reclame??


Oh, ik had helemaal niet gezien dat jij dat ook al had gezegd :palm:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Feb 2017 15:56

Re: Hey lieve mensen

Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.

Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.


Oh thanks, die kan kan ik goed gebruiken. Ik zit elke keer te denken wat het nou zou kunnen zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Feb 2017 16:10

Re: Hey lieve mensen

Sookie schreef:
Bliss schreef:
Filoria schreef:Sookie, goeie! Zelfs die koekjes, Liga Continue, heten verkeerd óf het wordt in de reclame verkeerd uitgesproken. Storend.

Tip van mij: het gebeurt nu. Het is gebeurd. Dus bijvoorbeeld in de zin 'ik ben het na jaren echt zat, het gebeurt steeds opnieuw!' schrijf je gebeurt met een t.


Hé dat zei ik toch, van 'continu'? Nou ja, maakt ook niet uit verder. Misschien bedoelen ze eigenlijk [kontinjoe] in die reclame??


Oh, ik had helemaal niet gezien dat jij dat ook al had gezegd :palm:


Haha nou je post was een goede aanvulling op die van mij zie ik nu, mét voorbeeld!
❤ 7 juni 2018
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 08 Feb 2017 17:42

Re: Hey lieve mensen

Het is crème fraîche. Dat de diakrieten worden vergeten ok, maar creme fresh is niet ok.

Spaghettie.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2017 18:09

Re: Hey lieve mensen

Blunt schreef:Het is crème fraîche. Dat de diakrieten worden vergeten ok, maar creme fresh is niet ok.

Spaghettie.

Hahaha ja creme fresh is ook zo`n mooie.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Feb 2017 18:17

Re: Hey lieve mensen

Burn schreef:
Zenna schreef:Ik hoor in mijn omgeving vaak: 'ben je nog iets nodig?' :palm: :palm: :palm:

Guilty!

Maar sinds ik hier heb gelezen van volgens mij Spencer, gaat het steeds beter.
Je HEBT iets nodig, en je BENT een ezel. Sindsdien weet ik 't! :smile:


Haha exact. Op mijn werk gaat dit altijd fout en gek genoeg vindt niet iedereen het grappig als je ze een ezel noemt. Maar het gaat vanzelf, het komt mijn mond per ongeluk uit :nerd:
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem224

Bericht 08 Feb 2017 18:22

Re: Hey lieve mensen

Elliot schreef:Nou er was laatst sprake van het accepteren van me i.p.v. mijn omdat het zo vaak gebruikt wordt. Ik moest een beetje huilen.


:snik:
<<

anoniem224

Bericht 08 Feb 2017 18:24

Re: Hey lieve mensen

Caulfield schreef:
Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat doe ik voor u klaarmaken. Ipv dat maak ik voor u klaar.
Dat doe ik laten bezorgen Ipv dat laat ik bezorgen.

Dat is toch ook geen correct Nederlands?


Dat is Brabants, volgens mij, al hoor ik het hier in Rotterdam ook wel - maar hier wonen ook Brabo's natuurlijk. Het is een gemakkelijke manier van spreken en schijven, omdat je het werkwoord niet hoeft te vervoegen.


In mijn deel van Brabant zeggen ze dit niet hoor. Gelukkig niet.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Feb 2017 19:36

Re: Hey lieve mensen

Meneer Nilsson schreef:
Caulfield schreef:
Palmyra schreef:Ik hoor de laatste tijd heel vaak zinnen waarin doen al werkwoord gebruikt wordt terwijl het volgens mij anders geformuleerd moet.
Dat doe ik voor u klaarmaken. Ipv dat maak ik voor u klaar.
Dat doe ik laten bezorgen Ipv dat laat ik bezorgen.

Dat is toch ook geen correct Nederlands?


Dat is Brabants, volgens mij, al hoor ik het hier in Rotterdam ook wel - maar hier wonen ook Brabo's natuurlijk. Het is een gemakkelijke manier van spreken en schijven, omdat je het werkwoord niet hoeft te vervoegen.


In mijn deel van Brabant zeggen ze dit niet hoor. Gelukkig niet.


Ik hoor het vooral in Zuid Limburg. Vandaag gebruikte een collega doen in een zin, kon mijn mond niet houden en heb er iets van gezegd,

Als ze hun ipv ze/zij gebruiken verbeter ik ze niet meer dan blijf ik bezig.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 08 Feb 2017 19:39

Re: Hey lieve mensen

Ik heb het hier in Brabant ook nog nooit gehoord en toen ik nog in Limburg woonde trouwens ook nooit.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem186

Bericht 08 Feb 2017 19:44

Re: Hey lieve mensen

Mensen die "ooit" zeggen en "soms" bedoelen. Ik moet zo'n zin dan echt 2 keer lezen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Feb 2017 19:44

Re: Hey lieve mensen

Jans schreef:Mensen die "ooit" zeggen en "soms" bedoelen. Ik moet zo'n zin dan echt 2 keer lezen.


Ja, dat vind ik ook raar! Is Brabants geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Feb 2017 19:51

Re: Hey lieve mensen

Ik zag hier laatst ook een paar keer mits en tenzij door elkaar gebruikt worden. Mits is een voorwaarde, tenzij is een tegenstelling;

Ik doe het zo, mits ik de middelen ervoor heb.
Ik doe het zo, tenzij jij zegt dat het anders moet.
L2014 & H2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Feb 2017 22:22

Re: Hey lieve mensen

Bliss schreef:
Jans schreef:Mensen die "ooit" zeggen en "soms" bedoelen. Ik moet zo'n zin dan echt 2 keer lezen.


Ja, dat vind ik ook raar! Is Brabants geloof ik.


Ja, dat vind ik echt afschuwelijk, brrr. In het begin snapte ik de zin dan ook niet, zo vreemd.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers