Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen middelbare school in woonplaats.

<<

Anoniem243

Bericht 07 Feb 2017 15:34

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Marsy31 schreef:Ik zou blij zijn als mijn kinderen zo elke dag in elk gebel lichaamsbeweging krijgen. Ikzelf ook elke dag uur heen en terug, en was hartstikke fit. En druk? Zo druk hebben ze het nou ook weer niet, vaker tussenuren of eerste uren vrij.


Mijn conditie ging in één klap zó hard achteruit toen ik naar mijn vervolgopleiding ging met OV! En toen ik een rijbewijs haalde helemaal. Zonde eigenlijk, die (ruim) 1,5 uur fietsen per dag was wat dat betreft super inderdaad.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 07 Feb 2017 16:12

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

jep bij mij ook. ik stopte ook nog met sporten. achteraf de stomste fout ooit.

Bazinga schreef:Ik zou m'n kind leren cojones te hebben en blij te wezen met een lift naar school. Afwijken van de rest is niet erg, ik wil niet dat m'n kind dat idee ooit gaat hebben. Een lift krijgen is vet chill. Als m'n kind daarom opvalt, dan wil ik dat-ie z'n schouders ophaalt, breed lacht en zegt 'Ik lag nog in m'n nest, toen jij aan 't fietsen was.' En vervolgens naar z'n les gaat.

Zo deed ik 't ook, maar dan met iets meer

Afbeelding


zo werkt dat niet als je je al in een pest situatie bevind. was dat maar zo gemakkelijk. dan was het pesten al lang verleden tijd.
Afbeelding
<<

Anoniem250

Bericht 07 Feb 2017 16:18

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Fietsen is gezond. Als de weg naar school toe veilig is dan zal ik mijn kinderen laten fietsen. En alleen halen en brengen bij hoge uitzondering. Een gebroken voet of een storm of zo. OV vind ik ook niet nodig, fietsen is veel gezonder. Lichaamsbeweging en buiten zijn. Dat is goed voor een puber. 30 Minuten enkele reis (fietsend) vind ik prima. 40 Minuten ook wel, dat moest ik zelf ook fietsen toen ik mijn examenjaar op een andere school deed.
<<

Anoniem187

Bericht 07 Feb 2017 17:02

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Mizz_S schreef:Overigens, waar ik nu woon zijn wel 3 middelbare scholen in de stad zelf, maar voor 1 moet je vanaf waar ik nu woon ook gewoon een minuut of 20 fietsen. Je hebt toch altijd wel enige reistijd naar school?


2 toch? De andere ligt in mijn dorp :razz:

Ik moest vroeger ook op de fiets, maar dat waren maar 5 minuten. Echter, uit alle omringende dorpen gingen ze ook hier naar school. Die kinderen moesten allemaal een half uur of nog langer fietsen. En jaloers dat ik was! Ik zag dat echt als 'wauw, die zijn zelfstandig' en 'wauw, wat stoer!'.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Feb 2017 17:12

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Haha, herkenbaar. Ik zat op een categoriaal gymnasium waarvoor sommige klasgenoten een uur moesten fietsen (ook degenen met rijke papa's moesten gewoon fietsen) en ik vond dat ook zo stoer! Ik hoefde maar een kwartiertje te fietsen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Feb 2017 17:56

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Serendipity schreef:
Mizz_S schreef:Overigens, waar ik nu woon zijn wel 3 middelbare scholen in de stad zelf, maar voor 1 moet je vanaf waar ik nu woon ook gewoon een minuut of 20 fietsen. Je hebt toch altijd wel enige reistijd naar school?


2 toch? De andere ligt in mijn dorp :razz:

Ik moest vroeger ook op de fiets, maar dat waren maar 5 minuten. Echter, uit alle omringende dorpen gingen ze ook hier naar school. Die kinderen moesten allemaal een half uur of nog langer fietsen. En jaloers dat ik was! Ik zag dat echt als 'wauw, die zijn zelfstandig' en 'wauw, wat stoer!'.


Haha, ja die had ik voor het gemak maar even meegerekend. Ik snap er soms ook geen hol van, de een zegt het is een stadsdeel of wijk, de ander zegt een apart dorp. Ik heb het opgegeven. :razz:
Maar dan nog zijn er hier aan mijn kant van de stad :P 3, want hier vlakbij mij in de wijk zit ook nog een montessori school. Dat is toch ook een middelbare, of toch alleen basisonderwijs? Ik zie er sowieso nooit iemand, alleen 's avonds of in het weekend als de Chinese club het gebouw huurt, dus ik vind het maar een vage school.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Feb 2017 17:59

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik vind elke dag brengen en halen bij een middelbare wel heel stom trouwens. Tuurlijk, bij gebroken arm of noodweer is het wat anders, dat is incidenteel. Maar je gaat je kind toch niet elke dag halen en brengen? Lijkt me voor het kind niet goed, en zelf heb je ook wel wat beters te doen lijkt me.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Feb 2017 18:18

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Het zou toch kunnen dat je in een dorp woont en dat de middelbare school in de stad is waar jij zelf werkt? Als je kind dan vaak rond dezelfde tijd begint dan snap ik best dat je hem of haar laat meerijden. Ik vind dat niet meteen 'heel stom'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Feb 2017 18:23

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Tsja, sorry, maar ik vind dat wel stom. Ik vind dat kinderen die naar de middelbare gaan, over het algemeen, zelfstandig naar school moeten kunnen. En er komen nu vast wel allerlei mensen met allerlei voorbeelden waarin dat toch echt niet anders kan, prima, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Maar dat is mijn mening he, als iemand het wel ok vindt dan moet diegene dat lekker zelf weten toch?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo