Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

<<

Anoniem245

Bericht 07 Feb 2017 10:14

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Zenna schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kind een feest met verkleden en lekker eten en drinken niet leuk vindt. Wel kan ik me voorstellen dat zr vanuit huis zo erg meekrijgen dat carnaval stom is, dat ze het zelf ook niet meer leuk vinden. Ik zou ze de kans gunnen om te ervaren dat het wel leuk is en ze dus laten gaan.

En ik snap er werkelijk helemaal niks van dat je ontkent Maeve te zijn maar helemaal niet je best doet dit te verbloemen.


Dat je het je niet voor kan stellen betekent niet dat het niet kan. Ik had als kind echt de grootste hekel aan carnaval, 's heb foto's van carnaval op school waar de hele klas vrolijk op staat en ik zielig alleen op een bankje zit. Ik vond er echt geen bal aan en mijn ouders liepen met de fanfare ook de carnavalsoptocht mee dus hadden er echt geen hekel aan.
En mijn zoon is nu hetzelfde, het verkleden vind hij op zich nog wel leuk maar alles er om heen totaal niet.
Maar hij moet toch naar zulke vieringen, je kunt nu eenmaal niet alleen dingen doen die je leuk vind.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 07 Feb 2017 10:16

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Zenna schreef:Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een kind een feest met verkleden en lekker eten en drinken niet leuk vindt. Wel kan ik me voorstellen dat zr vanuit huis zo erg meekrijgen dat carnaval stom is, dat ze het zelf ook niet meer leuk vinden. Ik zou ze de kans gunnen om te ervaren dat het wel leuk is en ze dus laten gaan.

En ik snap er werkelijk helemaal niks van dat je ontkent Maeve te zijn maar helemaal niet je best doet dit te verbloemen.


Mee eens.

En buiten dat kan niet alles even leuk zijn of houd je ze ook thuis als er wat anders is wat ze niet leuk vinden?

Oh en Kira ik snap wel dat een kind dit niet leuk kan vinden, had ik zelf ook maar dat je er als ouder over nadenkt om ze dan maar thuis te houden vind ik raar.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 07 Feb 2017 10:29

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Maar als je weet dat je kind die dag doodongelukkig op school rondsjokt en daarna compleet overprikkeld thuis komt... Van mij zou ze dan thuis mogen blijven hoor. Nu vind J carnaval wel erg leuk (ze vieren het redelijk rustig op haar school) maar met Sinterklaas is ze al 2 vd 3 keer thuis gebleven omdat ze al dagen ervoor zo gespannen was dat ze er zelfs ziek van werd.
Als ze zo ook zou reageren op carnaval dan zou ik haar gerust thuis houden. Het is niet alsof ze weet ik het wat missen als ze die dag er niet zijn. Uitstapjes en sportdag vind ik een heel ander verhaal maar carnaval en sinterklaas moet vooral leuk zijn, en als het dat voor jouw kinderen niet is dan zou ik in overleg met de juf die dag lekker wat anders met ze doen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Feb 2017 10:35

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Fiwen schreef:Maar als je weet dat je kind die dag doodongelukkig op school rondsjokt en daarna compleet overprikkeld thuis komt... Van mij zou ze dan thuis mogen blijven hoor. Nu vind J carnaval wel erg leuk (ze vieren het redelijk rustig op haar school) maar met Sinterklaas is ze al 2 vd 3 keer thuis gebleven omdat ze al dagen ervoor zo gespannen was dat ze er zelfs ziek van werd.
Als ze zo ook zou reageren op carnaval dan zou ik haar gerust thuis houden. Het is niet alsof ze weet ik het wat missen als ze die dag er niet zijn. Uitstapjes en sportdag vind ik een heel ander verhaal maar carnaval en sinterklaas moet vooral leuk zijn, en als het dat voor jouw kinderen niet is dan zou ik in overleg met de juf die dag lekker wat anders met ze doen.

Ik ben het hier niet mee eens. Niet alle dagen kunnen leuk zijn. Ik vind dat kinderen ook dingen moeten doen doe ze niet zo leuk vinden, zodat ze leren dat het ook wel eens anders kan gaan dan hoe zij het graag zien.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 07 Feb 2017 10:36

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ik kom uit Brabant en had en heb nog steeds echt helemaal niks met carnaval. Nu blijf ik serieus vier dagen zoveel ik kan binnen, maar ik ging vroeger dus kotsmisselijk en doodongelukkig naar school en was weken van tevoren al bang en naar als het er weer aan kwam.
Ik snáp dat je kinderen niet zomaar thuis moet houden voor elk dingetje, maar ik zou het echt zo fijn gevonden hebben als iemand me had gezien in dat gevoel en had gezegd dat het ok was en dat ik niet mee hoefde te doen.

En het kan dus echt wel, ik houd niet van verkleden, niet van feesten en niet van harde muziek van dat genre.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Feb 2017 10:37

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ik ben het met Fiwen eens. Natuurlijk moet je soms dingen doen die niet zo leuk zijn, maar dat gebeurt al vaak zat, met dingen die voor iedereen leuk zijn behalve voor jouw kind, die bedoeld zijn als leuke dag maar die jouw kind totaal niet als leuk ervaart, vind ik dat toch iets anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Feb 2017 10:47

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Maar in de post van heksenketel haal ik niet dat R er van te voren al helemaal ziek van wordt/doodsbang is etc. Maar alleen dat hij het stom en druk vindt. Dat an sich vind ik geen reden om een kind thuis te houden van een festiviteit of wat voor dag dan ook.
Niet leuk zou ik geen reden genoeg vinden om een kind thuis te houden. Doodsbang of zenuwachtig wel maar zou ik denk ik eerder proberen samen de angst te overwinnen, dus samen te gaan. Ik vind absoluut dat je de angsten van een kind nooit mag bagatelliseren als volwassene, dat vond ik als kind ook vreselijk. Maar ik lees hier niets over een angst. Wel over veel prikkels. Daarin ken jij je zoon het beste Heksenketel, ik vind het ergens ook nog wel kind afhankelijk. Maar afgaande op wat jij voor beeld schetst in je openingspost zou ik zeggen niet zeuren, gewoon gaan.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Feb 2017 10:50

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Marin schreef:Maar in de post van heksenketel haal ik niet dat R er van te voren al helemaal ziek van wordt/doodsbang is etc. Maar alleen dat hij het stom en druk vindt. Dat an sich vind ik geen reden om een kind thuis te houden van een festiviteit of wat voor dag dan ook.
Niet leuk zou ik geen reden genoeg vinden om een kind thuis te houden. Doodsbang of zenuwachtig wel maar zou ik denk ik eerder proberen samen de angst te overwinnen, dus samen te gaan. Ik vind absoluut dat je de angsten van een kind nooit mag bagatelliseren als volwassene, dat vond ik als kind ook vreselijk. Maar ik lees hier niets over een angst. Wel over veel prikkels. Daarin ken jij je zoon het beste Heksenketel, ik vind het ergens ook nog wel kind afhankelijk. Maar afgaande op wat jij voor beeld schetst in je openingspost zou ik zeggen niet zeuren, gewoon gaan.

Hee Marin, Heksenketels oudste is een meisje hoor, ben je dat vergeten? :nerd:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Feb 2017 10:54

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Hahaha oh jee. Het is me ook ingewikkeld zo.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 07 Feb 2017 10:59

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Waarom is een sportdag anders?
Daar had ik nu vroeger een hekel aan, kon er echt tegenop zien en buikpijn van te voren.

Zoals Fiwen het omschrijft ben ik eens met thuishouden, maar dat is niet hoe heksenketel het omschrijft.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 07 Feb 2017 11:17

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Elliot schreef:Afbeelding
Van meest actieve forummer naar grootste faker.

HAHA Elliot! :lol:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Feb 2017 11:23

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Soms moeten kinderen wel eens iets doen wat niet leuk is.. zo werkt het leven nou eenmaal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Feb 2017 11:26

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Fauve schreef:Ik zou ze dan wel dus thuis houden. Het heeft verder ook echt geen enkel nut en ik vind carnaval zelf een 'dom' feest zonder achterliggende gedachte. Naar sportdagen en paas- en kerstvieringen zouden ze gewoon heen moeten.


Haha jij bent ineens 180 graden omgedraaid qua mening! How come?

Ik zou ook zeggen: gewoon gaan! Als ze er eenmaal zijn, vinden ze het waarschijnlijk hartstikke leuk. En zo niet, dan was het maar één dagje.
❤ 7 juni 2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 07 Feb 2017 11:29

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Lotus schreef:Waarom is een sportdag anders?
Daar had ik nu vroeger een hekel aan, kon er echt tegenop zien en buikpijn van te voren.

Zoals Fiwen het omschrijft ben ik eens met thuishouden, maar dat is niet hoe heksenketel het omschrijft.


Oh ja sportdagen. Buikpijn en slechte nachten, tranen omdat ik niet wilde omdat ik zo slecht was en het niet kon.

Ik vind een kind dat echt overprikkeld raakt of doodsbang is zo anders dan een kind dat (al dan niet aangepraat) geen zin heeft of het wat druk vind.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Feb 2017 14:47

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ligt er een beetje aan hoe je kind er op reageert. Als het echt dagen van slag is, zenuwachtig is en zich heel rot voelt zou ik hem thuis houden. Anders toch wel naar school maar misschien niet verkleed ofzo verder.
Mijn oudste heeft een enorme hekel aan alles wat anders is dan andere dagen op school en wil dan ook het liefste thuisblijven. Hij kan zich daar ook echt dagen/weken druk om maken. Zo hadden ze van de week voorleesochtend en dan mogen ze een klas kiezen om heen te gaan. Hij vindt dat vreselijk maar hij moet wel naar school maar dan gaat hij lekker bij zijn eigen juf in de klas. Doet hij toch mee maar voelt hij zich wel veilig. Met paasontbijt moesten ze dozen voor elkaar maken met eten vorig jaar, dan wil hij niet want dat is te onvoorspelbaar. Dus zelf thuis een doos gemaakt zodat hij zich daar niet druk om hoeft te maken en hij zit dan toch met de kinderen lekker mee te eten. Zo probeer ik die dagen die hij echt niet leuk vindt toch iets makkelijker voor hem te maken.
2010 2012
<<

Anoniem250

Bericht 07 Feb 2017 14:53

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ik zou mijn kind laten gaan. Als ik me zorgen zou maken, zou ik dan vooraf met de juf bespreken. Dan kan er vast rekening mee gehouden worden. En als het dan echt niet gaat dan zou ik mijn kind op komen halen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 07 Feb 2017 14:55

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

HollyGolightly schreef:Ik zou mijn kind laten gaan. Als ik me zorgen zou maken, zou ik dan vooraf met de juf bespreken. Dan kan er vast rekening mee gehouden worden. En als het dan echt niet gaat dan zou ik mijn kind op komen halen.


Dit inderdaad. Juf inlichten, kostuum in de tas voor het geval ze op school toch nog mee willen doen en stand by voor het geval het echr drama wordt. Maar wel gewoon proberen en zelf niet teveel beïnvloeden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Feb 2017 15:33

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

De jongste is nog niet leerplichtig dus pas 4 en heeft dan dus nog nooit carnaval op school meegemaakt. Lijkt me dat je dan dus niet kan zeggen dat je het stom vind want carnaval op school wordt vaak heel anders gevierd dan in het plaatselijke buurthuis. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je kinderen carnaval in het plaatselijke buurthuis wel kennen als jullie zo'n aversie tegen carnaval hebben.
Dan zou ik mezelf toch eerst even achter mijn oren krabben en nadenken hoe mijn gedrag mijn kinderen in dezen beïnvloed.

Een kind wat leerplichtig is ( zoals de oudste) thuis houden omdat hij iets niet zo leuk vind slaat natuurlijk nergens op, ga je hem straks ook thuis houden voor sportdagen of toetsen, vond ik vroeger ook allemaal vreselijk namelijk. Daarnaast zal het vast niet een hele dag hossen zijn en er door de school ook iets van educatie aan gehangen worden ( knutselen om de school te versieren, stukjes opvoeren (toneel) e.d.).
Een simpele outfit in zijn tas en gaan, in het ergste geval even uitleggen aan de docent waarom hij zijn outfit niet aan heeft/ dat hij er geen zin in heeft.

Kinderen zoals in het verhaal van Lexi daar buiten gelaten, want daar speelt duidelijk iets anders dan het gewoon niet leuk vinden, maar de voorbeelden om het kind toch te laten gaan maar het dan minder spannend/ onvoorspelbaar maken voor het kind vind ik een goede middenweg. Een kind wat carnaval niet zo leuk denkt te vinden dan maar een dag niet naar school laten gaan terwijl ze wel leerplichtig zijn niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 08 Feb 2017 23:31

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

In principe zouden mijn kinderen gewoon moeten gaan als er iets is op school wat ze niet leuk vinden. Maar ik herinner me ook van mezelf wat voor een hel ik schoolkampen, tripjes, uitvoeringen, uitjes en dergelijke vond. Echt heel vreselijk. Heb in mijn hele leven eigenlijk nooit meer zo ergens tegenop gezien als tegen dat soort dingen eerder. Ik was verlegen en ik kan heel slecht tegen steeds grote groepen mensen en drukte om me heen. Dus als ik merk dat een van mijn dochters er op die manier tegenop ziet en niet gewoon een beetje geen zin, dan mogen ze thuis blijven van mij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2017 23:44

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Twellie schreef:In principe zouden mijn kinderen gewoon moeten gaan als er iets is op school wat ze niet leuk vinden. Maar ik herinner me ook van mezelf wat voor een hel ik schoolkampen, tripjes, uitvoeringen, uitjes en dergelijke vond. Echt heel vreselijk. Heb in mijn hele leven eigenlijk nooit meer zo ergens tegenop gezien als tegen dat soort dingen eerder. Ik was verlegen en ik kan heel slecht tegen steeds grote groepen mensen en drukte om me heen. Dus als ik merk dat een van mijn dochters er op die manier tegenop ziet en niet gewoon een beetje geen zin, dan mogen ze thuis blijven van mij.


+1, vooral schoolkampen vond ik echt, echt, echt verschrikkelijk. En ik ging dan mee, anders was ik een buitenbeentje, maar doordat iedereen het echt het hoogtepunt van het jaar vond en ik juist totaal niet, voelde ik me juist een buitenbeentje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 08 Feb 2017 23:49

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ohwja schoolkamp... J heeft dat dit jaar dus ook. Dat wordt nog wat, 3 dagen en dus ook 2 nachten... Ze blijft niet eens 1 nachtje bij opa en oma logeren :silent:
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem197

Bericht 09 Feb 2017 03:02

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Hier mogen kinderen die een hekel hebben aan carnaval in een rustig lokaal zitten. Daar kunnen ze lezen, tekenen, enz. Ze mogen niet steeds op en neer lopen maar tijdens het feest mogen ze wel gebracht worden door de leerkracht.
Misschien kan je dat voorstellen?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2017 10:44

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Twee nachten zelfs Fiwen, dat is wel veel. Wat gaan jullie doen? Gaat J. wel mee?
Mijn zoon heeft volgend schooljaar zijn eerste kamp en als hij dan nog zo is als nu dan laat ik hem niet meegaan.
In oktober ben ik met mijn dochter mee geweest op kamp en dat was heel erg leuk en goed georganiseerd maar mijn zoon zal al die nieuwe dingen en prikkels vreselijk vinden.
Mijn dochter vindt het kamp overigens elk jaar geweldig en mag volgend jaar in de bovenbouw twee nachtjes, kijkt ze nu al naar uit:-)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 09 Feb 2017 13:44

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Mijn zoon heeft dit jaar ook voor her het eerst schoolkamp (1 nachtje) maar als hij niet mee wil omdat hij daar niet wil slapen dan halen we hem 's avonds op en brengen we hem in de ochtend weer terug. Mijn man wil ook wel mee als begeleiding (ik niet, zoon heeft het niet van een vreemde ik vind/vond die dingen ook vreselijk) als zoon dan wel mee wil maar er zijn altijd veel ouders die mee willen dus dan moet je maar net uitgeloot worden.
2010 2012
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 09 Feb 2017 14:18

Re: Carnaval op school...wat zouden jullie doen?

Ik weet nog niet wat ze gaan doen maar het is sowieso in de buurt omdat de kleuters wel thuis slapen en dus 3 dagen moeten worden gebracht en opgehaald. Ze gaan met de hele school dus het zal heus wel heel leuk en gezellig zijn maar ik betwijfel of J het volhoud en de nachten blijft. Ik denk dat ik haar hierin zelf laat beslissen wat ze wil met slapen. En als ze het wil proberen dan met hele goede afspraken met de juf dat ik echt meteen wordt gebeld als ze naar huis wil.
Zelf mee gaan en blijven slapen is geen optie ivm S (krijgt bv en drinkt nog 's nachts)
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers