Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stem jij PVV of niet?

Stem jij 15 maart op de PVV?

Ja
13
9%
Nee
131
88%
Misschien
5
3%
 
Aantal stemmen : 149
<<

Anoniem280

Bericht 07 Feb 2017 07:56

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik stem nooit op een rechtse partij.
Dus nee.
<<

Anoniem211

Bericht 07 Feb 2017 08:48

Re: Stem jij PVV of niet?

Nee, absoluut niet. En ik snap eerlijk gezegd ook niet dat er zoveel mensen niet door zijn geschreeuw heen kijken. Hij roept van alles om de aandacht te trekken, maar wat hij roept kan veelal helemaal niet. Het is vooral heel hard schreeuwen en over de consequenties niet nadenken.

Maar helaas, zo was Trump ook en kijk eens wie daar aan de macht staat. Dus ik vrees het ergste.
<<

Anoniem211

Bericht 07 Feb 2017 08:51

Re: Stem jij PVV of niet?

Overigens valt het me ook op dat heel veel mensen die op de PVV stemmen ook schreeuwers zijn.
Mijn moeder bijvoorbeeld, schreeuwt om het hardst mee met Geert Wilders. Islam dit, islam dat. Het is tuig, pakken onze banen af blablabla. Ondertussen woont ze zelf in een dorp dat zo klein is dat er 1 keer in de 20 jaar een moslim rond loopt en dat meteen door het dorp gaat als een lopend vuurtje alsof men nog nooit een moslim heeft gezien. Het mag dan mijn moeder zijn, maar dat vind ik echt getuigen van dommigheid.. en zij is helaas echt niet de enige.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Feb 2017 08:52

Re: Stem jij PVV of niet?

Fedora schreef:Ik heb net stemwijzer.nl geraadpleegd en het blijkt dat ik ook dit jaar weer op dezelfde partij stem. Ik zei al dat ik geen zwevende kiezer meer ben, maar het is ook nog echt waar. :)

Ik snap jouw reactie niet helemaal, wil je nu graag dat we vragen welke partij je gaat stemmen?

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 07 Feb 2017 08:57

Re: Stem jij PVV of niet?

Elliot schreef:
Fedora schreef:Ik heb net stemwijzer.nl geraadpleegd en het blijkt dat ik ook dit jaar weer op dezelfde partij stem. Ik zei al dat ik geen zwevende kiezer meer ben, maar het is ook nog echt waar. :)

Ik snap jouw reactie niet helemaal, wil je nu graag dat we vragen welke partij je gaat stemmen?

:ja: :ja: :ja:
<<

Anoniem245

Bericht 07 Feb 2017 09:09

Re: Stem jij PVV of niet?

Marilyn dat ben ik met je eens, in onze familie geen PVV stemmers maar wel een goede vriendin van mij met haar man. Die zien die punten van hem en dan gaan ze daar op stemmen. En die hebben ook zulke uitspraken, en het zijn niet eens domme mensen in het dagelijks leven. Ik denk dat ik GroenLinks ga stemmen dit jaar.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 07 Feb 2017 10:30

Re: Stem jij PVV of niet?

https://twitter.com/LoranKloeze/status/ ... 4366443520

:/

Dat we in NL nou echt niets van Trump hebben geleerd!!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Feb 2017 10:48

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik stem niet op pvv, omdat wilders totaal niet wil regeren in mijn ogen. Hij zit graag in de oppositie zodat hij overal tegen aan kan schoppen. Daarnaast vind ik hem qua islam erg kortzichtig. We leven nu in een land waarin verschillende geloven naast elkaar op een kussen liggen. Laten we daarin van elkaar leren ipv elkaar veroordelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Feb 2017 10:49

Re: Stem jij PVV of niet?

Briggy schreef:https://twitter.com/LoranKloeze/status/828721794366443520

:/

Dat we in NL nou echt niets van Trump hebben geleerd!!

Nou dit zijn toch alleen de uitkomsten van de stemwijzer? Dat betekent niet dat mensen daar daadwerkelijk ook op gaan stemmen natuurlijk.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Feb 2017 10:50

Re: Stem jij PVV of niet?

Trouwens patrijzen leveren zelf de antwoorden voor de stemwijzer. Deze is dus helemaal niet meer zo onafhankelijk als dat hij ooit was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 07 Feb 2017 11:09

Re: Stem jij PVV of niet?

Net heb ik de stemwijzer ingevuld en ik kom uit op PvdA, SP en Lokaal in de Kamer.
Ga me maar eens verdiepen in hun partijprogramma's.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 07 Feb 2017 11:22

Re: Stem jij PVV of niet?

Silly-One schreef:Trouwens patrijzen leveren zelf de antwoorden voor de stemwijzer. Deze is dus helemaal niet meer zo onafhankelijk als dat hij ooit was.

Ik vind de stellingen iok moeilijk. Het zijn altijd ja/nee antwoorden terwijl de oplossingen dat vaak niet zijn. Ik heb gisteren geprobeerd die van nu in te vullen maar hij liep steeds vast maar ook daar viel me weer op dat er een stelling was van "discriminatie op grond van ras etniciteit geloofsovertuiging blabla etc moet strafbaar blijven". En dan staat VVD en PVV bij nee. En PVV wil het inderdaad schrappen, artikel 1 van de grondwet. Daar ben ik ook tegen. Maar volgens mij is VVD helemaal niet tegen het strafbaar stellen maar vinden ze dat je niet aparte categorien zou moeten hoeven uitbreiden (daar ging de discussie een tijdje terug toch over, iets dat geaardheid en handicap ook opgenomen zou moeten worden) en daar ben ik het wel mee eens want dan kun je bezig blijven. Volgens mij was VVD in dat debat meer voor aanpassing van de grondwet richting discriminatie op welke grond dan ook en dat vind ik persoonlijk juist goed. Door juist niet apart categorien te noemen (en dan altijd wel iets te missen) het breed houden en daarmee alles includeren. Maar dat moet je maar net weten dan en anders zeggen mensen nee tegen hun "nee". En dit weet ik dan net maar vast speelt dit bij meer stellingen en bij meer partijen. Je moet gewoon programmas doornemen.
Punt.
https://www.google.nl/amp/www.volkskran ... id-samsung
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Feb 2017 11:26

Re: Stem jij PVV of niet?

De VVD was erop tegen dat belediging van groepen strafbaar is, zij willen alleen belediging van individuen strafbaar stellen. De stelling gaat over groepsbelediging.
Kijk dit zegt de VVD erover:
"De VVD gaat uit van het individu, niet de groep. Een groep kan niet beledigd zijn, leden van een groep wel. Individuele belediging is op dit moment strafbaar en moet dat blijven."

De 50+ partij bijvoorbeeld zegt dit:
"50PLUS vind dat belediging strafbaar moet blijven, zeker ook als het om smaad en laster gaat. Beledigen op grond van ras, godsdienst, leeftijd of geaardheid is niet de samenleving die 50PLUS voorstaat. "

Ik vind het zeker waar wat zij zeggen, maar zij hebben het over belediging an sich, terwijl de VVD heel specifiek over groepsbelediging praat.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Feb 2017 11:28

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik zie nu ook de toelichting van de andere partij die op mijn uitkomst stond, Nieuwe Wegen:
"In deze tijd van hufterigheid, uitsluiting en respectloos gedrag moeten we elkaar niet nog meer gaan beledigen. Tijd voor respect en fatsoen. Het niet langer strafbaar stellen van belediging zou in deze tijd het verkeerde signaal zijn. "

Zij missen dus helemaal het punt van de stelling. Volgens mij ontkent niemand dat belediging strafbaar moet zijn. De kern van de stelling zit erin dat het om groepsbelediging gaat, en daar gaan zij aan voorbij.

♥♥
<<

Geel

Bericht 07 Feb 2017 11:30

Re: Stem jij PVV of niet?

Inderdaad Whatever. Bovendien mogen partijen zelf stellingen aanleveren.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Feb 2017 11:43

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik sla ook best veel vragen over bij de Stemwijzer, omdat ik niets kan met de dichotomie, of omdat ik onvoldoende van het onderwerp weet om een standpunt te hebben.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 07 Feb 2017 12:45

Re: Stem jij PVV of niet?

Nee alhoewel ik vind dat hun programma ook veel goede dingen bevat.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 07 Feb 2017 17:21

Re: Stem jij PVV of niet?

Eerlijk, ik verdiep me nooit zo in de politiek. Ik vind het wel belangrijk om te stemmen omdat ik anders ook niet mag zeuren van mezelf. :smile:
Elk jaar doe ik trouw de stemwijzer en kies dan uit de partijen die bij mij naar boven komen. Heb eigenlijk altijd SP gestemd.
Nu kwam er uit; PVV, SP en Partij voor de dieren.
Als ik eerlijk ben twijfel ik echt tussen PVV en SP. Ik vind bepaalde standpunten van Geertje heel goed, en met andere ben ik het totaal niet eens. Idem met de SP. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de SP best een geiten wollen sokken partij vind. Maar goed voor alsnog weet ik het niet.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Feb 2017 18:45

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik heb een vriend met een Marokkaanse achtergrond, dus ik stem geen pvv. Daarvoor overigens ook nooit gedaan.
Ik moet de partijprogramma's nog even doorgaan lezen, want heb nog geen idee waar ik op ga stemmen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Feb 2017 19:48

Re: Stem jij PVV of niet?

Whatever schreef:
Palmyra schreef:Denk het ook Caulfield. Als PVV de grootste wordt denk ik dat de VVD of CDA zo met hem gaan regeren. Macht is macht.

Zelf weet ik nog niet op wie ik ga stemmen. Weet wel al welke partijen zeker niet mijn stem gaan krijgen.


Ik denk eerlijk gezegd dat CDA en VVD daarin juist het meest terughoudend zouden zijn na het gedoogcoalitiefiasco. Dat zijn precies de partijen die aan den lijve hebben ondervonden hoe een onbetrouwbare coalitiepartner PVV is. Waarom noem je net die?


Zie nu je reactie pas.

Ik noem deze partijen omdat D66 en Groen Links echt niet met de PVV gaan samenwerken. De CDA en VVD zie ik dat veel sneller doen ookal zeggen ze nu van niet. Het CDA en de VVD hebben ook al een keer met de LPF geregeerd en toch zijn ze toen nog de gedoogcontructie aangegaan met de PVV. Ze willen toch de macht hebben en dan doen je schijnbaar toch concessies,
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem272

Bericht 08 Feb 2017 12:45

Re: Stem jij PVV of niet?

NerdChic schreef:Eerlijk, ik verdiep me nooit zo in de politiek. Ik vind het wel belangrijk om te stemmen omdat ik anders ook niet mag zeuren van mezelf. :smile:
Elk jaar doe ik trouw de stemwijzer en kies dan uit de partijen die bij mij naar boven komen. Heb eigenlijk altijd SP gestemd.
Nu kwam er uit; PVV, SP en Partij voor de dieren.
Als ik eerlijk ben twijfel ik echt tussen PVV en SP. Ik vind bepaalde standpunten van Geertje heel goed, en met andere ben ik het totaal niet eens. Idem met de SP. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de SP best een geiten wollen sokken partij vind. Maar goed voor alsnog weet ik het niet.


Ik stem op geen van de partijen die je noemt, maar ik ben wel heel benieuwd hoe de SP bij jou aan een 'geitenwollensokkenimago' is gekomen? Ik denk aan vanalles bij de SP, maar niet aan geitenwollen sokken.

Ontopic: ik ben actief lid van GroenLinks, Jesse Klaver heeft 100% mijn stem. Ik heb uit interesse nog wel de stemwijzer gedaan. Dan kom ik uit op GroenLinks of Partij voor de Dieren. PVV helemaal onderaan.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Feb 2017 14:23

Re: Stem jij PVV of niet?

Die hele frukking stomme stemwijzer doet het niet op m'n i-phone, dus dat moet nog even gebeuren op de pc.
Ik ben het ermee eens dat de stemwijzer ook niet bepaald een heilig middel is.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 09 Feb 2017 23:36

Re: Stem jij PVV of niet?

Ik stem graag op de VVD maar deze keer ga ik denk ik voor de SP. Iets meer aandacht voor ons sociale welzijn kan, vind ik, de komende 4 jaar geen kwaad.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Feb 2017 06:12

Re: Stem jij PVV of niet?

SDL schreef:Ik stem graag op de VVD maar deze keer ga ik denk ik voor de SP. Iets meer aandacht voor ons sociale welzijn kan, vind ik, de komende 4 jaar geen kwaad.


Zo, dat is een switch - die partijen staan ongeveer haaks op elkaar! Hoe kom je tot zo'n stap?
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 10 Feb 2017 20:58

Re: Stem jij PVV of niet?

Caulfield schreef:
SDL schreef:Ik stem graag op de VVD maar deze keer ga ik denk ik voor de SP. Iets meer aandacht voor ons sociale welzijn kan, vind ik, de komende 4 jaar geen kwaad.


Zo, dat is een switch - die partijen staan ongeveer haaks op elkaar! Hoe kom je tot zo'n stap?



Ja, dat klopt. Ik gun het mezelf en mijn landgenoten om de komende paar jaar gewoon eens wat meer aandacht te besteden voor onze maatschappij in sociale zin. De afgelopen jaren is ons land geleid door zakenmensen en dit was ook nodig maar ik merk dat wij allemaal zo hard aan het worden zijn. Ik gun ons wat meer balans tussen het harde zaken doen en het sociale randje. Ik hoop dat een groter aandeel van de SP hier aan bij kan dragen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers