Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2017 12:50

Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Over een paar weken ben ik jarig, en ik vier het 's middags en 's avonds. Ik had aangegeven dat mee-eten mogelijk was, dus dat doen een hoop mensen. We zijn waarschijnlijk met 15 personen ongeveer.
Ik ben er nog niet uit wat het moet worden. Normaal doe ik mijn verjaardag eigenlijk alleen in de avond, dus er blijft nooit iemand eten. Ik vind het wel leuk om zelf wat te maken, maar afhalen is wel lekker makkelijk natuurlijk en ook een optie. Budget maakt ook niet veel uit. Als ik zelf wat ga maken, dan wordt dat iig niet simpel soep met brood. Dat vind ik saai en geen echte maaltijd.

Als jullie je verjaardag vieren, en er eten mensen mee, wat eten jullie dan zoal? Ik ben gewoon benieuwd, en wie weet doe ik leuke ideeen op.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2017 13:32

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ik heb een keer grote schalen lasagne gemaakt. Daarbij had ik ook nog verschillende soorten pasta's gemaakt, en dan de bijgerechten in kleine bakjes zodat iedereen het zelf samen kon stellen.

Ik heb ook eens voor 25 man mexicaans gemaakt met zelfgemaakte guacamole, een grote schaal gehakt, een grote schaal kip en dan allerlei bijgerechten nog.

De laatste keer heb ik wel soep gedaan, maar ik vind dat niet simpel als je het zelf maakt. Daarbij had ik vier grote platen met plaattaart, 'brood-egels' en had ik voor de kinderen zelfgemaakte kaasstengels en knakworstjes in bladerdeeg. En nog een grote schaal met salade.
<<

Anoniem197

Bericht 27 Jan 2017 13:42

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ik heb dat binnenkort ook. Ik maak soep en hamburgers. En voor de kleintjes zijn er worstenbroodjes. Ik wil die dag zelf weinig werk hebben en maak al zelf taarten een dag van tevoren. De worstenbroodjes maak ik een week van tevoren klaar en vries ik in.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2017 13:49

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Oh en ik had twee soorten soep trouwens.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2017 13:58

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Maar Caro, jij hebt er dan met je soep en brood echt wel werk van gemaakt. Ik heb ook niets tegen soep, heerlijk juist. Zelfde geldt voor brood. Maar met simpel soep en brood bedoelde ik meer een standaard soep en broodje knakworst oid, en dan verder niets. Dat vind ik gewoon helemaal niets. Ik heb geen zin om dagen in de keuken te staan, maar ik wil mensen wel gewoon een fatsoenlijke maaltijd voorschotelen. Vandaar dat afhalen ook nog steeds een optie is. :wink:
Leuke ideetjes verder trouwens!
<<

Brooke

Bericht 27 Jan 2017 14:20

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Misschien is van Chinees maken zoals bami en nasi en wat bijgerechten/ hapjes in die trant? Meestal zit er dan voor ieder wel wat wils bij.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Jan 2017 14:24

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ik zou iig iets met ovengerechten maken, zodat je niet op je verjaardag nog veel hoeft te doen behalve op te warmen. Bv een lasagne, een pan pasta en salade en stokbrood. Dan nog wat smeersels, olijven, feta etc erbij.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jan 2017 14:25

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

In het verleden heb ik weleens twee verschillende soepen gemaakt als voorgerecht, 2 verschillende pastasalades als hoofdgerecht en 2 verschillende desserts. Dat was in september, dus lauwwarme en koude pastasalade kon toen prima. In de winter zou ik dat minder snel doen. Dan zou ik eerder gaan voor lasagne o.i.d.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 27 Jan 2017 14:34

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Wraps is bij ons grote favoriet wanneer we veel eters hebben. Maken dan verschillende vleesvullingen en dingen voor erbij, zoals paprika, kaas, sla, tomaat, creme fraiche. Soms ook nog verschillende wraps. Daar dan een buffetje van maken en ieder kan zijn eigen wraps samenstellen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2017 14:40

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Mizz_S schreef:Maar Caro, jij hebt er dan met je soep en brood echt wel werk van gemaakt. Ik heb ook niets tegen soep, heerlijk juist. Zelfde geldt voor brood. Maar met simpel soep en brood bedoelde ik meer een standaard soep en broodje knakworst oid, en dan verder niets. Dat vind ik gewoon helemaal niets. Ik heb geen zin om dagen in de keuken te staan, maar ik wil mensen wel gewoon een fatsoenlijke maaltijd voorschotelen. Vandaar dat afhalen ook nog steeds een optie is. :wink:
Leuke ideetjes verder trouwens!


ik snap wat je bedoelt! Jij wil meer dan de vijf pakken tomatensoep van de Unox met wat witte bolletjes erbij :-)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2017 15:28

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Caro schreef:
Mizz_S schreef:Maar Caro, jij hebt er dan met je soep en brood echt wel werk van gemaakt. Ik heb ook niets tegen soep, heerlijk juist. Zelfde geldt voor brood. Maar met simpel soep en brood bedoelde ik meer een standaard soep en broodje knakworst oid, en dan verder niets. Dat vind ik gewoon helemaal niets. Ik heb geen zin om dagen in de keuken te staan, maar ik wil mensen wel gewoon een fatsoenlijke maaltijd voorschotelen. Vandaar dat afhalen ook nog steeds een optie is. :wink:
Leuke ideetjes verder trouwens!


ik snap wat je bedoelt! Jij wil meer dan de vijf pakken tomatensoep van de Unox met wat witte bolletjes erbij :-)


Haha, ja, dat is een mooie samenvatting!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2017 15:30

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Er komen leuke ideetjes voorbij trouwens. Hier kan ik wel wat mee!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Jan 2017 18:22

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Wij maken meestal 2 schalen lasagne en pasta pesto.

Maar in het verleden hebben we ook wel eens gado gado gemaakt voor 20 man. Een berg groente roestbakken, eieren en rijst koken, kipfilet blokjes opbakken (of in de oven, deden wij vanwege ruimte gebrek) en overgieten met kant en klare saté saus uit de magnetron. Daarnaast hadden we op tafel gebakken uitjes, kroepoek en atjar tjampoer. Viel goed in de smaak en qua werk viel het reuze mee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Jan 2017 09:24

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Bij de verjaardag van onze zoon aten we met geloof ik 17 personen waarvan 3 kinderen.

- Ik had kipsaté gemarineerd die mijn man de dag voor de verjaardag aan spiesjes gedaan had en kort in de grillpan aangebakken, die hebben we op de dag zelf in de oven verder gegaard en opgewarmd. Wat satésaus er over en klaar.
- Daarnaast had ik gehaktballetjes met Italiaanse kruiden in een pesto roomsaus ( met crème fraîche) en pijnboompitjes, dat stond ook al helemaal klaar en hoefde dus alleen in de oven op te warmen
- We hadden een Griekse spinazie salade op een hele grote schaal, een zak spinazie is heel groot en dan heb je snel veel volume. Ik had er spinazie, pijnboompitten, knoflookolijven, tomaat, komkommer, rode ui, feta en wat citroensap door heen gedaan. de salade stond al helemaal klaar en op het laatste moment alleen even de citroensap er door en omscheppen.
- Turks brood in stukken gescheurd met zelfgemaakte eiersalade, pepadew dip ( recept van Jans), de "kruidenkaas" van de V&D (zelf gemaakt) en nog brie en port salud
- En dan had ik nog een simpele pasta salade met penne, een dressing van kruidenroomkaas losgeroerd met wat water en peper en zout met daar gebakken kipblokjes, mais, paprika en lente-ui. Die stond gewoon klaar in de koelkast en kon zo op tafel.

Wel echt fusion cooking, maar heel makkelijk voor te bereiden, dus op het moment zelf er geen werk aan en voor ieder wat wils, ook voor de kindjes wel.

Ik heb ook weleens een Mexicaans buffetje gedaan met wraps, quessedilla's, guacamole, zure room, tomatensalsa, nachos, bonensalade enz.
Of een Grieks buffetje met een grote schaal moussaka, Keftedes ( Griekse gehaktballetjes in tomatensaus) uit de oven, bovenstaande Griekse salade, tzatziki, giros en dan kleine of gehalveerde pita's er bij enz.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Feb 2017 23:30

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Oh, ik zie nu dat ik helemaal niet meer gereageerd had, maar bedankt voor de ideetjes Oh la la en Minoes. Ik ben er nog steeds niet uit hoor. Heb wel wat dingetjes bedacht, maar die passen eigenlijk niet zo bij elkaar, dan wordt het een eclectisch buffet. Nou, misschien ook niet eens zo erg, maar ach. Ik ga er van de week eens even voor zitten denk ik.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Feb 2017 23:42

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Bij schoonmoeder (Limburg) krijgt het bezoek vlak voordat ze naar huis gaan aan de eind van de avond nog broodjes, stokbrood en balletjes met eigen gemaakte tomaat- en champignonssaus. Dit zou je natuurlijk ook makkelijk kunnen geven aan mensen die mee blijven eten. Eventueel aangevuld met soep.
<<

Anoniem197

Bericht 06 Feb 2017 05:49

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ach fred dat valt mij tegen. Jouw schoonmoeder vergeet de koude schotel!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Feb 2017 12:15

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ik zet wel een quiche op tafel en afhankelijk van het aantal mensen dat blijft eten zijn dat er twee of drie verschillende.

Een andere keer heb ik twee soorten salades en een gehaktbrood gemaakt. Erbij nog stokbrood.

En nog iets met soep, maar ik weet even niet meer wat ik er toen bij heb gedaan.

Ik vind persoonlijk quiches het handigst. Die maak ik de dag van te voren en hoef ik dan op de dag zelf alleen nog maar op te warmen en er zit variatie in de quiches.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem273

Bericht 06 Feb 2017 13:47

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ik ga op mijn verjaardag een burger bar maken. Dan kunnen mensen hun eigen (vegetarische) burger broodjes beleggen. Ik zorg dan ook voor een paar salades, mini maïskolven, aardappelpartjes en of frietjes uit de oven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Feb 2017 17:20

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Aziraphale schreef:Ik ga op mijn verjaardag een burger bar maken. Dan kunnen mensen hun eigen (vegetarische) burger broodjes beleggen. Ik zorg dan ook voor een paar salades, mini maïskolven, aardappelpartjes en of frietjes uit de oven.


Oeh, dit vind ik echt een heel leuk idee! Misschien ga ik dat ook wel doen! Dan laat ik mijn man gewoon patat halen bij de snackbar hier vlakbij, voor erbij, nog makkelijker dan zelf in de oven maken voor deze hoeveelheid mensen.En dan maak ik de rest zelf. Ik ben gelijk helemaal enthousiast.

Fred en Ddl, bedankt voor jullie reactie, maar dingen als broodjes en soep en koude schotel wil ik dus juist niet maken, dat vind ik saai.

Amandine, ja quiches zat ik ook al aan te denken. Maar omdat ik alleen quiche saai vind, wilde ik er dan weer vanalles bij doen, en dan maak ik het mezelf weer veel te moeilijk haha. Het is wel handig dat je die quiches een dag van te voren al kan maken. Ik houd het in mijn achterhoofd iig!
<<

Anoniem273

Bericht 06 Feb 2017 18:06

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Wat leuk, Mizz_S!
Frietjes van de snackbar zat ik ook aan te denken, even afhankelijk van hoeveel mensen er hier mee eten.
<<

Anoniem184

Bericht 06 Feb 2017 19:03

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Wij bestellen dan gewoon bij de snackbar. Die bezorgen tegenwoordig ook, dus dan is het alleen een kwestie van bestellen en verder nergens meer naar om kijken.
Edit: zo'n burgerbar doen m'n oom en tante ook altijd, erg leuk!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Feb 2017 09:08

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Morgen is het zo ver, en ik heb besloten voor de burgerbar van Azi te gaan! Ik maak hamburgers en een paar vegaburgers (iig voor mezelf, en wie nog wil). Ik haal burgerbroodjes, en voor erop doe ik burgersaus, ketchup, mayo, cocktailsaus, uienringen, tomaat, komkommer, augurk en cheddar. Voor erbij een lekkere groene salade en coleslaw. En we halen friet bij de snackbar. Nog bedankt voor de tip Azi, ik vind het echt leuk!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Feb 2017 09:11

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Bacon :nopompom:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Feb 2017 09:12

Re: Inspiratie gezocht - blijven eten op verjaardag

Ik vind dit ook echt een supertof idee en ga het ook onthouden. Ge-ni-aal!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers