Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

<<

Anoniem272

Bericht 04 Feb 2017 21:09

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Wat zeggen andere ouders erover, doet dit jongetje net zulke erge dingen bij andere kinderen? Dan kun je ook samen iets doen (samen op school gaan praten).

T. heeft ook een jongen in de klas met gedragsproblemen. Ik zie het niet zozeer als pesten omdat dat jongetje zich tegen de hele klas raar gedraagt, niet alleen tegen T. Hij schopt en slaat kinderen of loopt dreigend met een stok over het schoolplein. Heel naar. Ik weet dat er vanalles aan wordt gedaan vanuit school en vanuit zijn ouders. Het gaat langzaam aan wel beter en af en toe speelt T. ook gewoon leuk met hem. We hebben met een aantal andere ouders nu de tactiek om onze kinderen te leren bij hem weg te lopen als hij raar doet, maar als hij gewoon doet hem wel mee te laten spelen. En maar steeds tegen je eigen kind benadrukken dat het niet aan hem ligt. Maar T. is een stuk ouder dan jouw kinderen, die kan dat verstandelijk al beter beredeneren.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 04 Feb 2017 21:25

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Succes maandag met het gesprek met de juf! Hopelijk kan er snel wat aan gedaan worden.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Feb 2017 21:29

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik weet niet wat het beste is. Maar ik zou zeker blijven aangeven op school dat het gebeurt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2017 00:13

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik zou het ook nog één keer bij de juf proberen en duidelijk je verwachtingen uitspreken. Dat je verandering wilt zien en als dat niet lukt, je er met de directie en de juf graag een gesprek over wil.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 06 Feb 2017 10:47

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Jeetje wat ontzettend naar zeg. En dat dat nu al gebeurt!
Ik zou het ook heel duidelijk nog een keer opnemen met de juf. En als dat niet werkt, een gesprek plannen met de directeur, de juf en je man erbij.
Want dit gedrag is gewoon echt niet normaal!
Dat de juf dat dan zelf niet ziet en het meteen aanpakt. Als je zoiets hoort van een ouder, dan ga je er toch als juf bovenop zitten? Zeker als er al vaker over dat jongetje is geklaagd!
Succes!!
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Feb 2017 17:23

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ook dit maar even weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Studiebol op 07 Feb 2017 20:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 17:53

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Wat goed dat je het hebt aangegeven studie. Fijn dat er een gesprek gaat komen. Hopelijk snel.

Ik vind het jammer (en een beetje vreemd maar goed ik ben geef juf) dat de juf zegt dat er niet veel meer aan te doen is dan wat er nú gebeurt.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 06 Feb 2017 18:03

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik vind het oprecht heel vervelend voor je dochters en snap je gevoel heel goed. Maar het kan best wezen dat de juf ook niet meer over het kind loslaat tegenover andere ouders dan dit. Mijn collega's bijvoorbeeld zullen nooit vertellen hoe ze een ander kind aanpakken naar andere ouders toe. Ze horen het probleem aan en doen er zeker wat mee. Naar ouders toe wordt altijd teruggekoppeld dat het is besproken. Maar verder hoe en wat vertellen ze niet.
10-08-2017 ♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Feb 2017 18:18

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Eens met Isolt. Al vind ik de opmerking dat er meer niet gedaan kan worden en het wel overgaat wel vreemd, aangezien het gedrag onacceptabel is.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Feb 2017 18:35

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Isolt ik weet heel goed hoe het werkt rondom
Privacy. En ik wil niet eens weten wat er eventueel allemaal gedaan wordt. Maar het is niet meer op twee handen te tellen hoe vaak ik bij de juf ben geweest. Dan kan je als je juf zijnde best zeggen "joh weet dat we er mee bezig zijn" dan voel ik me al serieuzer genomen dan dat er steeds gezegd wordt. Ik zal zeggen dat hij het niet mag doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 18:36

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Taeda schreef:Eens met Isolt. Al vind ik de opmerking dat er meer niet gedaan kan worden en het wel overgaat wel vreemd, aangezien het gedrag onacceptabel is.


Mee eens. Ik hoef echt niet precies te weten wat er gebeurt met het jongetje maar het word wel makkelijk afgedaan zo. En misschien klinkt het vooral zo makkelijk en bedoelt de juf het niet zo maar ik weet nog dat ik het vorig schooljaar ook erg vervelend vond toen een juf tegen ons en andere ouders reageerde met "ja we weten dat hij zo doet en we zijn er mee bezig" en het gedrag gewoon door bleef gaan.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Feb 2017 20:12

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ze schrok van het spuugverhaal maar niet van een kind dat denkt dat ze dood moet.... ik zou hier echt woedt over worden. Telkens horen ik zal het zeggen schiet je toch ook niets mee op. En volgens jaar wordt het waarschijnlijk beter Est heb je daar nou weer aan. Nee nog lekker een half jaar lang 2 kinderen beschadigen en dan volgend jaar zeggen sorry we zijn te laat.
2015 💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 06 Feb 2017 20:16

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

och jeetje. goed dat je ingrijpt.
Wat ik lees, de juf schrikt er wel van het spuugverhaal maar niet van dat je dochter de vraag heeft of iedereen haar dood wil?? dat is juist de opmerking in dit topic waar ik het meeste van schrik.

edit: wat Minx ook zegt


als de juf niet meer kan doen dan ze nu al doet is het dan geen tijd voor hulp van buitenaf?
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Feb 2017 20:22

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik denk dat ze wel geschrokken is van het jij moet dood verhaal hoor. Maar toen viel haar schrikreactie mij niet zo op en nu wel.
Soms heb ik ook wel medelijden met haar, zij zal ook wel denken, daar komt die moeder al weer....
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 20:31

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik denk dat dat voor een leraar toch ook een signaal moet zijn van dat er iets echt mis is studie. Al is het misschien niet leuk dat je steeds komt. (Refereer ik terug naar mijn voormalig baan waarin ik families soms echt om de kleinste dingen zag komen, maar het was wel een signaal dat er iets veranderen moest).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Aristoteles

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 25 Apr 2015 12:56

Bericht 06 Feb 2017 22:05

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik vind dat je het netjes doet. En het antwoord van de juf dat er toch niet veel zal veranderen is een antwoord waar je helemaal niks mee ik. Vraag eens op school of er een gedragsprotocol is? Daar in moeten ook dit soort situaties beschreven staan en eventuele sancties e.d.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 06 Feb 2017 22:16

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Bij mij zat op de basisschool ook een jongen met vreselijk probleemgedrag in de klas. De hele klas leed eronder maar ik geloof dat hij pas in groep 6 naar het speciaal onderwijs is gegaan.
Ik weet dus uit eigen ervaring hoe naar het is als één kind een hele klas terroriseert (hij brak de arm van mijn vriendinnetje in groep 3!)

Maar ik snap ook hoe lastig het is om er iets aan te doen. Er is bij ons zoveel geklaagd door ouders maar zulke stappen zijn toch wel heel groot. Hoop voor jouw dochters en de rest van de klas dat er snel een oplossing komt.
Ik zou er btw niet vanuit gaan dat het volgend jaar opeens over is.
<<

Anoniem243

Bericht 07 Feb 2017 15:41

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Dat heb je (ook vanuit mijn leerkrachtvisie) goed aangepakt Studie! Het is sowieso al zinvol dat de directeur dit overlegt met de leerkracht. Dat ze niet meer kan doen dan dat ze al doet lijkt me eerlijk gezegd stug. Als er met deze leerling meer aan de hand is zal (mag) ze dat inderdaad niet gedetailleerd aan jou uit de doeken doen, maar er mag wel degelijk aangegeven worden dat en hóe eraan gewerkt wordt. Dat ze zegt te schrikken van het spugen geeft aan dat de ernst van de situatie misschien toch niet helemaal duidelijk was. Hopelijk wordt je nu op zijn minst beter gehoord en wordt er meer uit de kast gehaald voor een oplossing.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2017 11:24

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Vanmorgen bij het wegbrengen, gevraagd of de juf nog iets van de directeur had gehoord en aangegeven dat ik niks hoor. Ja dat had ze, de juf en ik moeten een afspraak maken om te kijken of we het op kunnen lossen. Ik zei al weer? Dat proberen we toch al steeds? Ja moet want ; Wij zijn er teveel mee bezig en leggen overal te veel de nadruk er op en dat nemen de kinderen dan misschien over en daarom letten zij er ook teveel op..

Ik was compleet verbaasd, het voelt als of wij nu degene zijn die het probleem maken, en dat zij vinden dat er niks aan de hand is. Ik zei ook meteen dat het onzin was, want ik vraag mijn kinderen er niet dagelijks na, zij vertellen uit zichzelf, als er is geschopt, geslagen, of dat hele dood verhaal of het spuug verhaal. We hebben een afspraak gemaakt en ik ben weg gegaan, er staan ook allemaal andere ouders dan dus dat vind ik ook helemaal niet prettig.

Maar nu ik thuis ben kan ik wel janken, hoezo is het nu onze schuld ineens? En hoezo hoor ik niks van de directeur ik mail hem toch niet voor niks? Hartstikke leuk dat gesprek dat staat gepland maar ik heb geen idee wat ik nu nog moet zeggen de juf weet alles al...

Ik weet heel goed (vanuit mijn werk) dat woorden in de mond leggen geen zin heeft, suggestieve vragen stellen doe ik niet, en ik vraag er zeker niet elke dag naar, ik wens ze elke ochtend veel plezier en ik vraag savonds of ze nog werkjes hebben gemaakt en met wie ze hebben samen gespeeld. Meer niet..
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Feb 2017 11:43

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Wat naar zo studie zo voel je je helemaal niet gehoord. Ik zou aangeven dat je het gesprek alleen met de directeur er bij wilt omdat het anders een herhaling van wat eerder gezegd is en dat heeft geen meerwaarde.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Feb 2017 12:51

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Nou ja zeg! Ik vind deze reactie echt raar. Dit geeft je echt het gevoel dat je niet serieus genomen wordt. Ik zou denk ik nu echt aandringen op een gesprek met de directeur. Nu ben jij zeker zelf het probleem. Lekker makkelijk.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Feb 2017 13:25

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Stomme vraag aan de juffen hier hoor... maar wat is dan normaal het beleid of is dat overal anders?
Ik sta er van te kijken dat school in deze(n?) besluit dat er wel weer een gesprek met de juf kan plaatsvinden ondanks dat het gedrag van het jongetje verergert ipv minder word (wat toch een logisch gevolg zou zijn als ze er op school mee bezig zijn).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem184

Bericht 08 Feb 2017 13:31

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Studiebol, er zijn toch wel meer dingen waar je bij deze school tegenaan gelopen bent? Niet dat je meteen, hoppa, je meiden even naar een andere school doet, maar je laat ze duidelijk niet meer met een fijn gevoel achter en ze doen m.i. veel te weinig hun best om jou wel dat fijne gevoel te geven. Zou je niet willen oriënteren op een andere school? Juist nu ze nog in de kleuterklas zitten en alles nog 'pril' is, en niet al jarenlang met hun klasgenootjes in de klas zitten en de swirch dus moeilijker is? Ik heb vaker situaties voorbij zien komen waar je je duidelijk niet prettig bij voelde, dit zou voor mij de druppel zijn. Zeker als ze jou nu ook nog het gevoel willen geven dat het jouw schuld is.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2017 13:39

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Ik heb geen idee hoe ik nog meer kan aandringen op een gesprek met directeur. Ik heb dit de juf gezegd, ik heb het de directeur zelf gezegd maar hij reageert gewoon niet. Wat kan ik dan nog?

Maple, daar heb ik natuurlijk zelf ook over nagedacht, maar mijn kinderen hebben ook wel leuk op school. Gelukkig wel trouwens, en ik geloof dat er op elke school wel een kind in de klas zit waar het minder goed mee gaat (ivm passend onderwijs) en dat is natuurlijk het probleem niet zo maar wel hoe je er mee omgaat. Maar ja toen ik op deze school ging kijken hebben we hier na gevraagd, en kregen we allemaal goede positieve verhalen te horen hoe ze dat zouden aanpakken. Elke school waar ik nu gaat kijken zal gaan zeggen dat een fantastisch beleid hebben maar ja hoe de uitvoering daarvan is daar kom je pas achter als zelf in de situatie zit.

Het enige waar ik het niet mee eens was op deze school, was de "streberigheid" van de juf, het feit dat ze op dag 1 na de schoolvakantie benoemt wat ze allemaal nog niet kunnen, dat is niet een positieve insteek. Ik heb dit uiteindelijk ook benoemt naar de juf, en daarna is er nooit meer wat geweest. En ohja helemaal in het begin toen zij hadden besloten mijn kinderen uit elkaar te halen, terwijl ik dat niet wil en er niks met mij overlegd was. Maar ook dat gezegd en daarna is er niemand meer over begonnen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem251

Bericht 08 Feb 2017 14:06

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 2.

Kun je niet gewoon langslopen bij het kantoor van de directeur? En misschien staat in de schoolgids beschreven wat 'de route' is als je ontevreden bent? Ik vind de houding van de juf hierin echt niet ok! Sterkte, nare situatie is dit!
Laatst gewijzigd door Anoniem251 op 08 Feb 2017 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers