Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aankondiging zwangerschap na lang traject

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Feb 2017 21:40

Aankondiging zwangerschap na lang traject

Ons traject om zwanger te worden is heel lang en heftig geweest.
Nu hebben wij moeten uitwijken naar een donor, omdat er bij mijn man niks meer te vinden was.

Keuze waar wij helemaal achter staan en we zijn heel gelukkig met de zwangerschap.

Waar ik wel erg tegenop zie is om het mijn collega's te vertellen. Zij hebben ons hele vorige traject heel nauw meegemaakt omdat ik toen vaak weg moest ook verder weg.
Nu hebben ze dit niet mee gekregen alleen paar directe collega's wisten van behandeling.

Ik wil over het donor gebeuren nog niet teveel loslaten, enerzijds is het iets van ons en anderzijds ook iets waar we zelf een weg in willen vinden met het kindje later.

Ik zie gewoon op tegen lastige vragen..iemand tips?

Ik ben nu 12 weken dus morgen moet het gebeuren ;-)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Feb 2017 21:48

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Wat geweldig!! Gefeliciteerd! Ik zou in eerste instantie 'gewoon' vertellen dat je zwanger bent en niet uitweiden over het hoe en waarom. Pas later zou ik dan evt wat meer toelichten, alleen aan die mensen die dat wat aangaat, die je vertrouwt, die meer hebben meegeleefd enzo.

Veel plezier met dat je eindelijk zulk mooi nieuws mag vertellen!
Laatst gewijzigd door Zora op 05 Feb 2017 21:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem250

Bericht 05 Feb 2017 21:48

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Ik wil jullie wat vertellen "Ik ben zwanger" "Hoera!" En als dan iemand zegt "oh dat had je zeker niet meer verwacht?" Dan zeg je "nee, maar het is nu toch zover en we zijn enorm blij. De baby komt in augustus". En dan begin je over het werk, weer of kapsel van collega en geef je geen ruimte voor verdere vragen.

Maar gefeliciteerd wat fijn dat je zwanger bent en je hoeft echt geen tekst en uitleg te geven over de weg ernaar toe. Je vraagt aan andere stellen ook niet hoe de conceptie is gegaan. Hele fijne zwangerschap!
<<

Anoniem185

Bericht 05 Feb 2017 21:51

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd!

Verder sluit ik me aan bij HG. Je vraagt toch niet zomaar aan iemand hoe ze precies zwanger zijn geraakt? En als iemand dat wel doet zou ik het gesprek gewoon afkappen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Feb 2017 21:53

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd en verder eens met Holly. Je hoeft er helemaal niks over te zeggen verder.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Feb 2017 21:58

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

HollyGolightly schreef:Je vraagt aan andere stellen ook niet hoe de conceptie is gegaan. Hele fijne zwangerschap!


Haha nee :-)
Maar ze weten dat we zo goed als uitbehandeld waren....1 collega begon ook steeds gesprekjes over samen verder God en alles....
Nu denk ik ook dat ik haar wel eens te ver heb laten komen....
Pff ik heb daar geen zin meer in....Ik weet dat ik me niet zoveel hoef te verantwoorden maar doe dat uit mezelf heel snel!

Bedankt voor jullie felicitaties!!! We zijn echt zo blij en nog zo onwerkelijk!
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 05 Feb 2017 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Feb 2017 22:02

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Super gefeliciteerd!
Ik zou dat ook alleen vertellen aan mensen bij wie dat goed voelt voor jou. Als dat familie of vrienden is, prima. Maar collega's enzo, lijkt me dat dat helemaal niets aan gaat. Tenzij het je niet uitmaakt natuurlijk maar de keuze is aan jou. Lijkt me dat niemand verwacht dat je vertelt over de conceptie de manier waarop dat gegaan is. Misschien krijg je wel wat vragen omdat het een lang proces geweest is maar dan zou ik gewoon zeggen dat jullie nu heel blij zijn met dit mooie nieuws. Meer lijkt me voor de meeste mensen overbodig.
Let's discover the world together.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Feb 2017 22:03

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Marin schreef:Super gefeliciteerd!
Ik zou dat ook alleen vertellen aan mensen bij wie dat goed voelt voor jou. Als dat familie of vrienden is, prima. Maar collega's enzo, lijkt me dat dat helemaal niets aan gaat. Tenzij het je niet uitmaakt natuurlijk maar de keuze is aan jou. Lijkt me dat niemand verwacht dat je vertelt over de conceptie de manier waarop dat gegaan is. Misschien krijg je wel wat vragen omdat het een lang proces geweest is maar dan zou ik gewoon zeggen dat jullie nu heel blij zijn met dit mooie nieuws. Meer lijkt me voor de meeste mensen overbodig.


Klopt zo staan wij er ook in!
Enkel een paar goede vrienden en hele naaste familie weet het.
<<

Anoniem210

Bericht 05 Feb 2017 22:15

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd. Een fijne zwangerschap toegewenst!
Ik sluit mij aan bij Holly. Je hoeft niet uit te wijden over de manier waarop je zwanger bent geraakt. Als een collega benoemd dat je toch was uitbehandeld kan je ook zeggen dat het toch gelukt is, het had zo moeten zijn.
Probeer er niet te moeilijk over te denken. Je bent niemand een verklaring schuldig.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2017 22:37

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Wow, wat een bijzonder goed nieuws! Allereerst een goede zwangerschap gewenst! Verder sluit ik me aan bij de rest. In principe gaat de conceptie niemand wat aan. Jij kiest zelf wie het wel of niet mag weten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem244

Bericht 05 Feb 2017 22:43

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd! Wat fijn voor jullie!
Sluit mij aan bij de rest, maar denk dat er weinig vragen nu al zullen komen. Althans lijkt mij? Als ik van een collega wist dat die uitbehandeld was / moeilijk zwanger kan raken etc, zou ik nooit vragen stellen wanneer ze verteld eindelijk zwanger te zijn
<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2017 23:01

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd! En nee joh, niks vertellen aan nieuwsgierige aagjes. Dit is privé. Alleen wanneer iemand oprecht vragen stelt, zou ik er wellicht iets over loslaten, maar je hoeft niemand verantwoording af te leggen en niemand hoeft een verklaring.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2017 06:14

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd !
Je kunt altijd in de aankondiging meteen zeggen dat tegen alle verwachting in jullie toch nog verblijd zijn met dit wonder.
<<

anoniem196

Bericht 06 Feb 2017 06:39

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd! ! Wat fijn dat jullie nu zwanger zijn.

Als iemand iets vraagt zou ik zeggen met hulp van het ziekenhuis. Hoe of wat gaat ze niks aan.

Familie zou ik het wel vertellen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Feb 2017 12:44

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd had ik je natuurlijk al maar zo fijn dat de 12 weken voorbij zijn!

Inderdaad vertellen aan de mensen waar je je goed bij voelt. Je merkt vanzelf welke collega's oprecht interesse hebben. Je kan vooraf niet bedenken wie dat zijn heb ik de afgelopen tijd gemerkt!
⁠♡♡♡
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Feb 2017 13:44

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd, SummerBeach!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 06 Feb 2017 13:54

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd!
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Feb 2017 14:33

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Ik kan me ook niet voorstellen dat je serieus verhaal gaat halen bij een collega die na een lang traject toch zwanger is. Als mensen dat wel doen mag je het toch echt gewoon afkappen. 'We zijn dan ook heel blij dat het nu toch zo ver is.' Dat is al meer dan genoeg uitleg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 06 Feb 2017 14:51

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Je vertelt alleen wat je wil vertellen. Zo heb ik het ook gedaan.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem252

Bericht 06 Feb 2017 15:36

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Ik denk dat mensen alleen maar heel blij voor jullie zijn. Kan me voorstellen dat er later wel eens vragen komen. Dan kan je altijd nog open kaart spelen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 06 Feb 2017 15:40

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Ik heb die vraag maar een paar keer gehad in de trant van "ben je eigenlijk lang bezig geweest?". Antwoord was dan bij mij "niet echt" en daarmee de kous ook af. Sommigen weten van mijn bbz, maar meestal benoem ik die niet omdat dat bij deze poging niet echt relevant is. Ik deel blij nieuws over de baby die eraan komt, niet over de ellende die we onderweg tegen zijn gekomen.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 06 Feb 2017 18:38

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Dank voor jullie lieve reacties. Waren gelukkig goede reacties! Vragen vielen mee wel een collega die heel bot deed van kon toch niet maar dan niet naar mij reageert!

Ik twijfel nog over een directe collega zij is er even uit en komt net terug ze was niet op de vergadering zou ik haar een bericht sturen voor ze op het werk komt en het hoort en ik ben er niet....
Of moet ik haar bellen, haar reactie zie ik meest tegenop! Ze praat zoveel en liggen zo niet op 1 lijn laatste tijd...

Pfff blij dat dit eruit is wordt er zo onzeker van!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 06 Feb 2017 19:01

Re: Aankondiging zwangerschap na lang traject

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je na z'n lange tijd zwanger bent geworden
november 2010-januari 2013-november 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat