Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen middelbare school in woonplaats.

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 05 Feb 2017 19:18

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Thunder schreef:Ik denk dat in die regio's nog best veel gefietst wordt, Chaos. Het is ongeveer een half uur (auto) bij mij vandaan en bijna iedereen fietst hier. Vaak ook met een groepje.


Ja, dat zal ook wel inderdaad. Kom er zelf vandaan maar in mijn dorp zat gewoon ivbo,vbo, mavo, havo, vwo, atheneum. Kwamen er ook wel wat van ver hoor, maar voor mijzelf is het dus niet zo vanzelfsprekend. En dan met name dat fietsen. Veel kwamen toch gewoon met de trein.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 05 Feb 2017 19:25

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik denk dat het ook wel een beetje ligt aan wat gebruikelijk is voor de regio. In principe kunnen mijn kinderen hier op een paar scholen terecht, allemaal vlakbij en alle niveau's aanwezig in onze woonplaats. Zelf zat ik ook in deze plaats op school en ik geloof dat er echt maar een enkeling van wat verder weg kwam. Diegenen kwamen dan overigens wel op de fiets ook, voor zover ik weet van klasgenoten. Dus ik zou er niet snel voor kiezen om de kinderen een half uur te laten fietsen als het niet nodig is, de dagen zijn al lang genoeg en als het echt shitweer is dan krijg je daar niks van, maar lekker is anders.

Aan de andere kant sluit ik dus niet uit dat de kinderen eventueel met de trein moeten in de toekomst, als ze graag de middelbare Vrije School zouden willen doen. Zoals ik er nu over denk hebben ze daar zelf een grote stem in, maar ik weet ook dat ik het voor mijn eigen gemoedsrust wel heerlijk zou vinden als ze gewoon hier in de plaats naar school zouden gaan,
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Feb 2017 19:37

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik moest ook gewoon fietsen naar school, was ongeveer 25 minuten. Ik vind dat echt niet raar. Ik woonde in een middelgroot dorp, daar was geen middelbare school. Er waren twee scholen op 25 minuten fietsen ongeveer, maar mijn man komt uit dezelfde plaats en die fietste een stuk verder, was denk ik 40 minuten fietsen of zo, maar er waren ook kinderen die voor een school op een uur fietsen kozen. Net wat je lag qua school zeg maar.
Bij mij op school kwam echt vrijwel iedereen met de fiets (later ook een aantal met de scooter natuurlijk), of eventueel lopend als je heel dichtbij woonde. Maar de school stond in best een klein dorp, de meeste leerlingen kwamen van buiten dat dorp, dus bijna iedereen kwam met de fiets, met de bus deed vrijwel niemand volgens mij (ik ben zelf geloof ik in die 6 jaar 1 keer met de bus gegaan). En ik werd ook nooit weggebracht, mijn moeder had ook geen auto tot haar beschikking en mijn vader werkte gewoon. In zeer incidentele situaties (lekke band of zo) kwam mijn opa me weleens halen.
Overigens, waar ik nu woon zijn wel 3 middelbare scholen in de stad zelf, maar voor 1 moet je vanaf waar ik nu woon ook gewoon een minuut of 20 fietsen. Je hebt toch altijd wel enige reistijd naar school?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 05 Feb 2017 21:08

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik moest vroeger ook 15 km heen en 15 km weer terug op de fiets naar de middelbare school. Bij wind, regen, alles. Af en toe waren mijn ouders zo lief dat ze mij heen brachten. Niks mis mee met een eind fietsen :) We wonen nu in dorp waar wel een middelbare school is. Als dat niet zo was konden ze later ook gewoon een stuk fietsen hoor :)
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 05 Feb 2017 21:20

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier ook niet. Ze zullen over ruim 10 jaar een kilometer of 5 moeten fietsen voor de dichtstbijzijnde mavo-havo-vwo school.
Waarom is fietsen geen optie?
Ook als ze naar het mbo/hbo/wo gaan, zullen ze met het OV moeten trouwens.
04-2014
10-2015
<<

anoniem203

Bericht 05 Feb 2017 21:22

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Winegum schreef:
Ava schreef:Hier is het gelukkig niet aan de orde en moeten ze straks maar een paar minuten fietsen om naar de middelbare school te gaan.

Maar wie zegt dat jouw kind dadelijk daadwerkelijk naar die school gaat die je nu op het oog hebt?
Het kan toch ook zijn dat jij of je kind uiteindelijk een beter gevoel hebben bij een andere school omdat het onderwijstype op dat moment (beter) bij jullie passen, de school fijner aanvoelt of omdat het qua niveau beter bij je kind past?


Het is het meest logische dus daar ga ik nu even vanuit.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 06 Feb 2017 13:20

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik ging ook al in een andere plaats naar mijn basisschool, op de fiets. Dus de middelbare school zie ik al helemaal geen probleem in.
Nou hoefden wij niet ver te fietsen, maar toch. Mijn broertje is trouwens altijd naar een andere middelbare school gegaan, die moest 18km enkele reis, door weer en wind. Als ie zijn fiets kapot haf, pakte hij de bus (deed ie er bijna net zo lang over), anders altijd met de fiets.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Feb 2017 14:42

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik heb niet het hele topic gelezen maar je kinderen wegbrengen is eigenlijk best "not done" op de middelbare school. Zal makkelijk een aanleiding kunnen zijn voor pesten.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2017 14:56

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Sawadee schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar je kinderen wegbrengen is eigenlijk best "not done" op de middelbare school. Zal makkelijk een aanleiding kunnen zijn voor pesten.

Tenzij je pa je in een hele dikke auto brengt, dan ben je de man. Mijn vriend en zijn broertje en zusje werden dan ook graag gebracht. :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Feb 2017 14:57

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Sawadee schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar je kinderen wegbrengen is eigenlijk best "not done" op de middelbare school. Zal makkelijk een aanleiding kunnen zijn voor pesten.

Huh? Nou dat is hier helemaal niet zo hoor. Tenminste, ja als je ouders je tot in het gebouw wegbrengen en uitgebreid afscheid nemen inclusief kusjes en alles misschien, maar dat lijkt me niet de normale gang van zaken. Wie ziet dat nou, hoe je op school aankomt?

♥♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Feb 2017 15:11

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Elliot schreef:
Sawadee schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar je kinderen wegbrengen is eigenlijk best "not done" op de middelbare school. Zal makkelijk een aanleiding kunnen zijn voor pesten.

Huh? Nou dat is hier helemaal niet zo hoor. Tenminste, ja als je ouders je tot in het gebouw wegbrengen en uitgebreid afscheid nemen inclusief kusjes en alles misschien, maar dat lijkt me niet de normale gang van zaken. Wie ziet dat nou, hoe je op school aankomt?


Bij ons was dat vroeger ook wel echt not done op school (ook als je ouders een dikke auto hadden, dat was niet heel indrukwekkend aangezien er veel kinderen van rijkere ouders op school zaten). En iedereen wist ook wel van iedereen hoe ze op school kwamen. Dat zie je toch ook wel als je op het schoolplein aankomt en je ziet klasgenoten tegelijk aankomen. Maar ik moet zeggen dat ik het bij de middelbare school die vlakbij de basisschool van mijn kinderen zit toch ook wel veel zie gebeuren nu dus misschien ligt het een beetje aan de plaats waar je woont ofzo.
2010 2012
<<

Anoniem304

Bericht 06 Feb 2017 15:14

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Lexi schreef:
Elliot schreef:
Sawadee schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar je kinderen wegbrengen is eigenlijk best "not done" op de middelbare school. Zal makkelijk een aanleiding kunnen zijn voor pesten.

Huh? Nou dat is hier helemaal niet zo hoor. Tenminste, ja als je ouders je tot in het gebouw wegbrengen en uitgebreid afscheid nemen inclusief kusjes en alles misschien, maar dat lijkt me niet de normale gang van zaken. Wie ziet dat nou, hoe je op school aankomt?


Bij ons was dat vroeger ook wel echt not done op school (ook als je ouders een dikke auto hadden, dat was niet heel indrukwekkend aangezien er veel kinderen van rijkere ouders op school zaten). En iedereen wist ook wel van iedereen hoe ze op school kwamen. Dat zie je toch ook wel als je op het schoolplein aankomt en je ziet klasgenoten tegelijk aankomen. Maar ik moet zeggen dat ik het bij de middelbare school die vlakbij de basisschool van mijn kinderen zit toch ook wel veel zie gebeuren nu dus misschien ligt het een beetje aan de plaats waar je woont ofzo.

Bij m`n vriend op school leefde dat wel heel erg. Andersom zat ik bij een rijk meisje in de klas en als zij naar school gebracht werd met de auto wreef ze dat er altijd lekker in. Dat vond ook niemand tof :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Feb 2017 15:22

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Het gebeurde vroeger wel eens dat ik werd gebracht als dat zo uitkwam, of als we daarvoor naar de tandarts waren geweest of zoiets, maar er was bij ons ook echt geen kip die daar wat van zei, inderdaad wisten ze het helemaal niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Feb 2017 15:39

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik fietste vroeger ook naar de middelbare school en ik had er zelf voor gekozen om naar een middelbare school te gaan die 13 km verderop lag. Dat was dus elke dag 26 km fietsen. Behalve als het echt slecht weer was, of inderdaad een afspraak bij de tandarts o.i.d., dan werd ik wel gebracht, maar dat was fiets van de fietsendrager af en hup het schoolplein op. Niks geks aan.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Feb 2017 15:46

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier ook vanuit het dorp altijd naar de stad gefietst, dat was 12km met als fijn extraatje de flink hoge brug over de rivier. De keren dat ik in die 5 jaar gebracht ben of met de bus ben geweest zijn op 2 handen te tellen, alleen bij gevaarlijk weer ( storm of iets dergelijks). De bus deed er ook veel langer over en zowel bij de school als naar huis moest ik dan nog een stuk lopen.

Wij hadden een vast verzamelpunt voor in de ochtend en fietsten dan inderdaad ook met een hele groep naar school. Dat waren eigenlijk wel de leukste momenten van mijn middelbare schooltijd, zoveel lol gehad en ook wel heel veel kattenkwaad uit gehaald. Het fietsen gaf natuurlijk ook wel de vrijheid om nog even het centrum in te fietsen naar school of met een klasgenootje mee naar huis te gaan, dat kan natuurlijk met het openbaar vervoer ook wel maar als je als ouder je kind dagelijks haalt en brengt wordt dat wel een ander verhaal.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem185

Bericht 06 Feb 2017 22:17

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Bij ons was het trouwens geen reden om iemand te pesten hoor! In tegendeel, iedereen vond het super luxe als je met de auto werd gebracht en was stiekem een beetje jaloers haha!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 07 Feb 2017 02:45

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ligt er denk ik ook een beetje aan wat de rede is. Naar school gebracht worden in een dure auto is zo te lezen geen probleem. maar is de rede een (te) beschermde opvoeding dan kan dat wel problemen geven. Dat ligt dan niet zozeer aan de auto maar die beschermde opvoeding heeft ook invloed op het gedrag van het kind (bijv wereldvreemd, naïef, enz).
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 07 Feb 2017 07:12

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik vind 't ook geen reden om iemand te pesten, wat een vreemde aanname. Ik woonde zelf een paar minuten fietsen van m'n middelbare school af, maar zodra ik een tijd bij m'n vader was, was 't 45 minuten fietsen met een pont ertussen, wanneer ik die miste of als-ie vol zat, was ik 20 minuten langer onderweg.

Nou dan liet ik me mooi brengen :nerd:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Feb 2017 07:38

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Weet je, dat fietsen was bij mij ook een sociale bedoeling. Ik heb zo heel veel vriendinnen leren kennen, geroddeld, steun gehad, etc. Allemaal onderweg op de fiets.

Als je met de bus ging, miste je echt veel haha

Zelf moest ik trouwens dus gewoon fietsen (uitzonderingen daargelaten) en de school was ong 15 km verderop.

Ik heb echt goede herinneringen aan m'n tijd op de fiets.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Feb 2017 07:43

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik ging altijd fietsend, volgens mij heeft mijn vader mij wel eens gebracht als het echt slecht weer was. Was trouwens ook geen probleem, werd er niet om uitgelachen in ieder geval. Maar voornamelijk op de fiets, was maar een kwartiertje maar toch.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 07 Feb 2017 08:34

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Bazinga schreef:Ik vind 't ook geen reden om iemand te pesten, wat een vreemde aanname. Ik woonde zelf een paar minuten fietsen van m'n middelbare school af, maar zodra ik een tijd bij m'n vader was, was 't 45 minuten fietsen met een pont ertussen, wanneer ik die miste of als-ie vol zat, was ik 20 minuten langer onderweg.

Nou dan liet ik me mooi brengen :nerd:


Nee het is ook geen reden maar op scholen wordt je om de stomste dingen gepest! Dat is toch altijd met pesten, dat het nergens op slaat? Feit is dat als je hele klas fietst en jij gebracht wordt door je ouders, je al "anders" bent en dat KAN voor pesterijen zorgen.
En zeker als het structureel is en dus nooit na schooltijd met een vriendin kan afspreken omdat zij op de fiets is etc. Valt toch op.
Ik zou mijn kind nooit in een situatie plaatsen waarin het zo afwijkt van de rest.
<<

Anoniem281

Bericht 07 Feb 2017 08:40

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik zou m'n kind leren cojones te hebben en blij te wezen met een lift naar school. Afwijken van de rest is niet erg, ik wil niet dat m'n kind dat idee ooit gaat hebben. Een lift krijgen is vet chill. Als m'n kind daarom opvalt, dan wil ik dat-ie z'n schouders ophaalt, breed lacht en zegt 'Ik lag nog in m'n nest, toen jij aan 't fietsen was.' En vervolgens naar z'n les gaat.

Zo deed ik 't ook, maar dan met iets meer

Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Feb 2017 08:47

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik zou blij zijn als mijn kinderen zo elke dag in elk gebel lichaamsbeweging krijgen. Ikzelf ook elke dag uur heen en terug, en was hartstikke fit. En druk? Zo druk hebben ze het nou ook weer niet, vaker tussenuren of eerste uren vrij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 07 Feb 2017 09:15

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier in deze woonplaats is ook geen middelbare school! De eerstvolgende is zo'n 15 minuten fietsen. Hoe we het gaan doen weet ik nog niet. Misschien laten we haar in NL naar school gaan, misschien over de grens.

Of ze met de fiets, het OV of met het openbaar vervoer gaat of wordt gebracht hangt af van de afstand van de school.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem243

Bericht 07 Feb 2017 14:32

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Bob schreef:Bij ons was het trouwens geen reden om iemand te pesten hoor! In tegendeel, iedereen vond het super luxe als je met de auto werd gebracht en was stiekem een beetje jaloers haha!


Nou dit ja, haha!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder