Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kiezen waarop je gaat stemmen

<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 05 Feb 2017 20:24

Kiezen waarop je gaat stemmen

Waarop baseer jij je stem? Wat zijn voor jou de belangrijkste punten?
<<

Anoniem313

Bericht 05 Feb 2017 20:30

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Inclusiviteit, duurzame economie, onderwijs en innovatie.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Feb 2017 20:40

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Ik denk dat ik het deze keer vooral interessant vind of er partijen zijn die open staan voor hervorming van het zorgstelsel en hoe ze dat dan vorm willen geven. Verder moet ik er nog even over nadenken. Sociale zekerheid vind ik altijd wel een belangrijk ding.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Feb 2017 21:05

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Milieu, duurzame economie, inclusiviteit, onderwijs en kunst & cultuur. Ik ga denk ik linkser stemmen dan dat ik normaal doe. Maar ik weet nog niet wat. Ik moet eerst programma's doornemen. Op PVV, VVD, SP stem ik sowieso niet, maar ik zal toch ook die programma's doornemen.
<<

Geel

Bericht 05 Feb 2017 22:10

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Milieu en klimaat is by far de belangrijkste. Verder de algemene houding van de partij, of zij mijn stem goed vertegenwoordigen. Ik voel me daarin al jaren het meeste thuis bij de ChristenUnie, hoewel ik altijd twijfel over GroenLinks.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Feb 2017 05:26

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Zorg, onderwijs en veiligheid zijn bij mij het belangrijkste.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 06 Feb 2017 09:02

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Ik vind milieu, naarmate ik zelf ouder en volwassener word, ook steeds belangrijker. Verder hou ik wel van een beetje progressie en wat jongere gezichten in een partij. Ik kijk zelf ook naar onderwijs en kunst en cultuur.

Waar ik niet zo geïnteresseerd in ben is veiligheid, integratie, pensioenleeftijd en religie. Oh en ik stem niet op het CDA, ChristenUnie of de SGP.
<<

Anoniem278

Bericht 06 Feb 2017 09:54

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Voor mij persoonlijk is zorg en sociale zekerheid heel belangrijk. Maar ik vind inclusiviteit, milieu, cultuur en onderwijs ook belangrijk.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Feb 2017 12:16

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Ik vind vooral zorg, veiligheid en integratie belangrijke punten voor deze verkiezingen. Daarnaast kijk ik ook erg naar financiën, bijvoorbeeld verdeling van toeslagen, hypotheekrente(-aftrek).
<<

Geel

Bericht 06 Feb 2017 13:11

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

De stemwijzer staat online! Lees natuurlijk vooral de programma's, want dan lees je over de hoe-en-waaroms van bepaalde maatregelen, maar dit is toch het Feest Van De Democratie, dus laat je deze voorpret niet ontnemen.

www.stemwijzer.nl

Mijn top-3:

1. ChristenUnie
2. Artikel1
3. PvdA
<<

Anoniem252

Bericht 06 Feb 2017 13:24

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Komt wel overeen met waar ik meestal op stem: vvd of cda. Alleen de stellingen die ze in de stemwijzer hebben gedaan vind ik over het algemeen niet zo interessant. Ik kijk juist meer naar specifieke thema's zoals gezondheidszorg en onderwijs.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Feb 2017 17:34

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

1.Partij voor de dieren 2.Groenlinks 3. Artikel1
<<

Anoniem210

Bericht 06 Feb 2017 19:40

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

stemwijzer.nl is momenteel de meest bezochte website, denk ik. :ja:
<<

Anoniem278

Bericht 07 Feb 2017 09:54

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Nou ik kon eindelijk de stemwijzer invullen

1) sp
2) partij voor de dieren
3) pvda / groen links

Nou dat komt aardig overeen met wat ik zelf al dacht, maar ik wil liever geen SP stemmen. Alle andere partijen zijn zeker een optie, de laatste keer heb ik Partij voor de dieren gestemd, ik neig nu het meest naar Groen Links, ook omdat ik Jesse Klaver een prettig persoon vind, niet als in knap, maar als in gaat debat niet uit de weg en laat zich niet intimideren door de huidige populistische neigingen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Feb 2017 09:56

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Ik moet volgens de stemwijzer op de partij Nieuwe wegen stemmen, of op de VVD of op de 50+ partij :nerd:

♥♥
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 07 Feb 2017 11:02

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

1. D66
2. Groenlinks
3. PvdA

Wel een beetje verwacht dat dit eruit zou komen. Hoewel ik de kans echt klein acht dat ik PvdA ga stemmen. Ik twijfel zelf tussen de eerste twee, al voor de stemwijzer, en dit bevestigd het alleen maar.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Feb 2017 11:07

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Elliot schreef:Ik moet volgens de stemwijzer op de partij Nieuwe wegen stemmen, of op de VVD of op de 50+ partij :nerd:

Hahaha 50+ partij had ik ook! Boks.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Feb 2017 11:19

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Wij zijn zo oud van geest!

♥♥
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 07 Feb 2017 12:00

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Stemmen jullie (of vullen jullie de stemwijzer in) op wat voor jezelf het beste is of stemmen jullie voor wat je denkt dat het beste is voor Nederland? Daar had ik gisteren met wat mensen een gesprek over.

Ik probeer zoveel mogelijk voor Nederland te stemmen volgens mij. Bij elke vraag bij de stemwijzer denk ik ook aan andere mensen in plaats van mezelf. Ik wil eigenlijk dat iedereen het hier goed en fijn heeft, niet alleen 'arm' of niet alleen 'rijk' en waar in Nederland je ook woont. Ook qua milieu kom ik uiteindelijk bij heel Nederland uit. Nu vind ik dat persoonlijk wel een belangrijk punt maar ik denk echt dat ieders gezondheid erop vooruit gaat als daar wat aan gedaan wordt (of het nu om kerncentrales, kolen, dieren of stuntvlees gaat).
<<

Geel

Bericht 07 Feb 2017 12:02

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Voor Nederland, over het algemeen.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Feb 2017 13:01

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Voor Nederland en voor kwetsbare groepen. Ik hoef niet voor mezelf op te komen, ik heb het prima. Daarnaast denk ik dat het voor ons als samenleving goed is om minderheden te steunen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2017 13:15

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Altijd voor Nederland/Europa, niet voor mezelf. Alleen voor jezelf zorgen en niet voor de rest lost denk ik weinig op.
#teammaple🍁
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 09 Feb 2017 14:20

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

De resultaten van de stemwijzer bij mij:
1) Partij voor de Dieren
2) Groenlinks
3) SP

Ik stem ook op een partij waarvan ik denk dat die t meeste voor iedereen kan betekenen. Vooral het milieu vind ik een erg belangrijk punt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Geel

Bericht 09 Feb 2017 14:48

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

(Het is trouwens 'kiezen OP WIE je gaat stemmen', want je kiest een volksvertegenwoordiger, niet een partij. Wisten jullie niet hè?)
<<

Anoniem221

Bericht 09 Feb 2017 14:53

Re: Kiezen waarop je gaat stemmen

Ik ben het altijd al eens geweest met de punten van de VVD. Voor mij in sommige tijden helemaal niet verstandig, maar ik kies waarvoor ik sta. En ik ben het voor 76% eens met de VVD. Er is geen andere partij die daar dichtbij komt.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers