Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

<<

anoniem203

Bericht 05 Feb 2017 23:26

iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Voor mijn zoon moet ik iets natekenen maar overtrekken zou nog handiger zijn. Onze inktcartridges zijn momenteel op dus uitprinten en dan overtrekken gaan helaas niet. En als ik een blaadje op de iPad leg en het over wil tekenen beweegt het plaatje steeds mee. Kan je dit tijdens uitzetten dat iemand weet of gaat dat niet? Zou mij een hoop werk schelen :nerd: Ik heb al rondgekeken op google maar daar kan ik niks vinden.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Feb 2017 00:03

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Als je dat plaatje instelt als screensaver? Zou dat werken? En dan de iPad op slot zetten en dan steeds de homeknop indrukken als-ie uitgaat.
<<

anoniem203

Bericht 06 Feb 2017 00:10

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Ga ik morgen eens proberen. Wie weet ja :)
<<

Zaza

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 06 Feb 2017 00:13

Bericht 06 Feb 2017 00:16

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Je kunt natuurlijk ook een schermafbeelding maken. Dan heb je er gewoon een foto van. :yes:
<<

Anoniem244

Bericht 06 Feb 2017 00:17

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Maar dan beweegt het scherm alsnog mee als je over wil trekken ;-)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Feb 2017 00:26

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Met guided access kan je instellen welke gebieden op touch reageren. Dus dan kan je de afbeelding aanzetten en dan dit activeren. Via de home knop (3x) kan je er daarna weer uit.
<<

Zaza

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 06 Feb 2017 00:13

Bericht 06 Feb 2017 00:28

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Radler schreef:Maar dan beweegt het scherm alsnog mee als je over wil trekken ;-)

Je hebt gelijk merk ik inderdaad! :palm:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Feb 2017 00:30

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Ik heb even gekeken hoe je er komt. Mijn ipad staat op Engels ingesteld, dus misschien heet het iets anders.
Instellingen- General/algemeen-Accecibility/toegang en dan onderaan bij learning staat guided access (begeleide toegang?).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Feb 2017 07:31

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

wat je bedoeld is inderdaad begeleidend toegang Jordan, maat die houdt alleen push berichten tegen. Ik heb het net geprobeerd en ik kon nog gewoon typen.

Ik vond bij instelling ook iets van duur aanraking scherm. Misschien dat je die op maximaal kan zetten. Zo heb je in elk geval meer dan alleen de touch tijd voordat het scherm reageert.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17377

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Feb 2017 14:25

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Silly-One schreef:wat je bedoeld is inderdaad begeleidend toegang Jordan, maat die houdt alleen push berichten tegen. Ik heb het net geprobeerd en ik kon nog gewoon typen.

Ik vond bij instelling ook iets van duur aanraking scherm. Misschien dat je die op maximaal kan zetten. Zo heb je in elk geval meer dan alleen de touch tijd voordat het scherm reageert.


Nee hoor, je kunt zelf dan vervolgens bepalen wat je allemaal onder die begeleide toegang wilt laten vallen. Wij zetten de iPad altijd op begeleide toegang, en alleen 3x achter elkaar drukken op de homeknop zorgt er dan voor dat er iets gebeurt. Zo kunnen we de iPad ook mooi aan T geven :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Feb 2017 00:51

Re: iPad vraag, touchscreen tijdelijk uitzetten?

Idd Zora, je kan zorgen dat het hele scherm niet reageert op touch, of alleen kleine gebieden. En na 3x de homeknop ga je er weer uit, via een wachtwoord (maar misschien is dat optioneel) wat idd handig is met kinderen (ik gebruik het op mijn werk voor publiekelijk toegankelijke ipads.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers