Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeautjes kraammand

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 05 Feb 2017 19:26

Cadeautjes kraammand

Ik ben bezig met een kraammand als cadeau voor een vriendin die over 4 weken moet bevallen en ik zoek inspiratie voor de laatste paar cadeautjes. Het is haar tweede kindje, ze heeft al een zoontje van 3 en krijgt nu weer een zoontje. Ze heeft dus al ontzettend veel spullen en ik wil dus nog wat originele dingen erin doen.

Ik zoek nog:
- een cadeautje voor haar oudste zoontje, iets dat hij zeg maar 'van zijn nieuwe broertje krijgt'
- een prentenboek, over broertjes/zusjes liefst, maar als jullie een heel goede tip hebben, ook prima
- een origineel cadeautje voor haar man
- nog 1 of 2 cadeautjes die heel handig zijn en die ze niet (logischerwijs) al heeft van haar oudste.

Hopelijk hebben jullie leuke ideeën!
december 2016
juli 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Feb 2017 19:37

Re: Cadeautjes kraammand

Iets voor haar, een lekker stukje zeep of zo.

Ik heb laatst voor een babyshower een dieren badjas gekocht voor de kleine. Ik had er nu eentje in de vorm van een pinguïn. Maar ze zijn er ook in haaien, eendjes etc. Voor nu nog te groot, maar wel origineel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Feb 2017 19:49

Re: Cadeautjes kraammand

Ik vond de serie van Bobbi erg leuk als voorleesboek. En voor grote broer zou ik denken aan iets om te helpen ofzo. Ik weet niet hoe groot de mand is, maar een opvouwbaar krukje misschien?
L2014 & H2017
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 05 Feb 2017 21:06

Re: Cadeautjes kraammand

Wat lief dat je dat doet.

Misschien als kado ook een pop die oudste kan verzorgen/ in bad doen/ luier verschonen/ flesje geven. Of anders een lief knuffeltje waar hij voor kan zorgen.
Bobbi wordt grote broer ideeën heel leuk boekje en niet zo duur.
Ik zou een t-shirt/ broekje echt voor de jongste heel leuk vinden, die krijgt natuurlijk veel de spullen van z'n ouderenzorg.
Of een badcape met z'n naam erop geborduurd, shirt/ mutsje met zijn naam.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Feb 2017 21:10

Re: Cadeautjes kraammand

Ipv prentenboek kun je ook boek met naam doen, en dan eet beide namen benoemen

Verder heb ik ooit voor de vader/moeder leuke magneetjes gevonden met een mooie tekst.
Voor vader zou je ook een flesje bier kunnen doen of iets anders flauwe
Voor moeder idd iets ontspannende. Ik had trouwens ook ooit een mars gekregen, voor 'meer energie'
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Feb 2017 21:16

Re: Cadeautjes kraammand

Voor de oudste, een pop als hij die niet heeft, of poppenbadje.

Boekje van Gonnie en Gijsje of grote en kleine beer.

Ik kreeg van een vriendin lekker douche schuim in mijn kraamweek, heel fijn.
Misschien is zoiets ook leuk voor de vader?

Heel handig; iets waar ik totaal niet aan haar gedacht was een muziekdoosje voor de baby, dochter had haar eigen nog steeds, dus was erg blij dat ik die kreeg.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 05 Feb 2017 21:45

Re: Cadeautjes kraammand

Hier kreeg mijn vriend een klein bierpakketje.
Wat handig is en ze mogelijk nog niet heeft en kent: sock ons, om de sokken van de baby niet uit te laten gaan. Ideale dingen vond ik.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 05 Feb 2017 21:47

Re: Cadeautjes kraammand

Dankjewel voor de ideetjes! Ik zag dat Bobbi ook een boekje Bobbi en baby heeft, die lijkt me wel toepasselijk!

Muziekdoosje vind ik ook een goed idee en ik ga op zoek naar lekker douche spul voor haar en een speciaal biertje voor hem.

Ik had ook al zitten denken over gepersonaliseerde cadeautjes, maar ik wil de mand zo snel mogelijk na de geboorte gaan afgeven, en dat soort dingen hebben levertijd natuurlijk.
december 2016
juli 2019
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2017 22:43

Re: Cadeautjes kraammand

Ik vind een besteksetje ook wel leuk. Hier hebben alledrie de kids een eigen. De jongste heeft hem van Jip en Janneke en die was niet duur.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem244

Bericht 05 Feb 2017 23:16

Re: Cadeautjes kraammand

Als je iets met levertijd heb kan je dat ook als 1 van de laatste cadeautjes doen, zodat je het kan bestellen en dan later er bij in doen.
Zo'n houten treintje met de naam van de baby
Happy socks voor de vader en of moeder en dan voor de baby exact dezelfde
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Feb 2017 07:10

Re: Cadeautjes kraammand

Wij kregen toen voor het hele gezin Rituals, mijn man en ik beide een douche mouse en de baby tiny Rituals.

Je kan bij bijvoorbeeld boekje op karton een boekje laten drukken met foto's van de hoofden van het gezin, misschien dat je zoiets kan vinden over het krijgen van een baby, die kan je nu dan al maken.

Een mooie XL hydrofiel. Ik weet niet hoeveel je aan de kraammand uit wil geven, maar dan een mooie, wat hippere doek?

Mijn zoon kreeg van Oh La La, laatst een domoor beker, tof ding en misschien wel leuk om er bij te doen voor de toekomst. De bordjes van Done by deer vind ik ook altijd leuk en schattig en ze hebben een anti slip ring aan de onderkant waardoor ze minder snel op de grond belanden. Ow en de lampjes van Little lovely compagny '
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... lsrc=aw.ds
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Feb 2017 07:48

Re: Cadeautjes kraammand

Had de reactie van Minoes nog niet gelezen toen ik de Domoor beker wilde zeggen :ja:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 06 Feb 2017 09:40

Re: Cadeautjes kraammand

De kleine regenboog van Grimms is ook redelijk origineel en kost rond de €12,-
Tandenborstelt of mooi haar borstel.
Idd iets van een bordje of bestek en dan zou je er een bijpassende voor de grote broer bij kunnen doen.
Ik geef ook vaak Milestone kaarten (Hema heeft ze ook) mét een wegwerpcamera erbij.
Een leuk gehaakt popje/doekje, met een grotere versie voor grote broer erbij? (Ravelry zoeken op 'sleepyhead' bijvoorbeeld)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 06 Feb 2017 10:31

Re: Cadeautjes kraammand

Toevallig dat ik bij Boekenvoordeel dit boek zag: https://www.boekenvoordeel.nl/kinderen/ ... broer.html
Dit prachtige prentenboek helpt een aanstaande broer of zus te wennen aan een nieuwe baby.
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers