Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen middelbare school in woonplaats.

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Feb 2017 15:30

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier ook geen middelbare school. Ze gaan straks gewoon op de fiets, net als wij vroeger.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem203

Bericht 05 Feb 2017 15:36

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Als het echt moet moeten ze van mij gaan fietsen. Maar ik kan mij ook heel erg in de reactie van Susan dat ze vaak al zo'n lange dag maken en dan ook nog zo'n groot stuk moeten fietsen in weer en wind vind ik dan wel echt pittig voor zo'n kind. Ik zou dan wanneer ik die dag vrij ben ze 1-2 keer in de week toch brengen met de auto of met de bus laten gaan.

Hier is het gelukkig niet aan de orde en moeten ze straks maar een paar minuten fietsen om naar de middelbare school te gaan.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Feb 2017 15:48

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier zijn de middelbare scholen op 25-30 minuten fietsen. Vanaf ons huis, alsmaar rechtdoor over een fietspad. Eventueel stopt de bus hier ook vlakbij.

Mijn man moest vroeger veel verder fietsen. En fietste met een groep.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Feb 2017 16:07

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ava schreef:Hier is het gelukkig niet aan de orde en moeten ze straks maar een paar minuten fietsen om naar de middelbare school te gaan.

Maar wie zegt dat jouw kind dadelijk daadwerkelijk naar die school gaat die je nu op het oog hebt?
Het kan toch ook zijn dat jij of je kind uiteindelijk een beter gevoel hebben bij een andere school omdat het onderwijstype op dat moment (beter) bij jullie passen, de school fijner aanvoelt of omdat het qua niveau beter bij je kind past?

Bij mij en mijn broertjes is de keuze in ieder geval niet gebaseerd op afstand. We hebben allemaal op een andere middelbare school gezeten, omdat de scholen het beste bij onze interesses, niveau en toekomst paste. Plus mijn keuze heb ik uiteindelijk ook mede op gevoel gekozen. Vooraf totaal geen idee dat dit de school zou worden, maar het bleek allemaal zo te lopen.
<<

Anoniem243

Bericht 05 Feb 2017 16:09

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik woonde in een gat, dus daar was ook geen middelbare school. En geen (nou ja, slecht) OV, kon er niet mee naar het dorp van de middelbare school komen. Dus ook hier altijd gefietst, ruim 9 km enkele reis. En ja, daar deed ik gerust 50 minuten over, haha. Ik fietste niet met een groep, althans, het brugjaar wel, daarna niet meer. Soms met een vriendin, vaak alleen. Ik vond dat prima, was ook niet anders gewend. Brengen deden mijn ouders vrijwel nooit. Dan moest het echt flink stormen of heel glad zijn/gesneeuwd hebben. Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik zou mijn kind ook laten fietsen in het kader 'daar wordt je hard van'. Of in ieder geval; daar wordt je niet minder van. Regenpak aan en gaan. Maar ja, ik woon nu op zo'n 700 meter vanaf diezelfde middelbare school :smile:

Hoe dan ook, ik zou er qua verhuizing geen rekening mee houden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Feb 2017 16:40

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Sookie schreef:Ik woonde in een gat, dus daar was ook geen middelbare school. En geen (nou ja, slecht) OV, kon er niet mee naar het dorp van de middelbare school komen. Dus ook hier altijd gefietst, ruim 9 km enkele reis. En ja, daar deed ik gerust 50 minuten over, haha. Ik fietste niet met een groep, althans, het brugjaar wel, daarna niet meer. Soms met een vriendin, vaak alleen. Ik vond dat prima, was ook niet anders gewend. Brengen deden mijn ouders vrijwel nooit. Dan moest het echt flink stormen of heel glad zijn/gesneeuwd hebben. Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik zou mijn kind ook laten fietsen in het kader 'daar wordt je hard van'. Of in ieder geval; daar wordt je niet minder van. Regenpak aan en gaan. Maar ja, ik woon nu op zo'n 700 meter vanaf diezelfde middelbare school :smile:

Hoe dan ook, ik zou er qua verhuizing geen rekening mee houden.


Nou, ik denk er precies hetzelfde over hoor. Ik heb alleen een keer een busabonnement van m'n moeder gekregen toen ik herstellende was van een fikse longontsteking. Maar verder altijd gewoon fietsen. Ik zou er in geval van TO niet eens bij nadenken om daar een verhuizing voor te laten.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Feb 2017 16:56

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ja, eens met Sookie en Elliot.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 05 Feb 2017 17:40

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier ook geen middelbare school. Dichtstbijzijnde zit op 20 minuten fietsen, rest veel verder weg. Iedereen stapt hier vrolijk op de fiets. Waar ik vroeger woonde zat wel een middelbare school maar ook die was ruim een half uur fietsen voor mij, en ik heb altijd gefietst, werd nooit gebracht en met de bus kostte veels teveel tijd.

Als onze kinderen straks ouder zijn gaan ze ook gewoon fietsen. Hier in het dorp is een waardeloze ov verbinding en brengen zou ik hooguit in hele uitzonderlijke gevallen doen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Feb 2017 17:54

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik koos voor een middelbare school buiten ons dorp. Ik heb bijna altijd gefietst, 1x een week met de bus gegaan vanwege herstel van een operatie, ik had wel een strippenkaart voor het geval ik een lekker band kreeg oid. Het was iedere dag een half uur fietsen.
Na twee jaar ben ik van middelbare school overgestapt. Omdat het speciaal onderwijs was kregen mijn ouders wel mijn of kosten vergoed, maar ik koos voor fietsen. Behalve in de winter. Dus vanaf december tot februari ging ik met de bus. Ik moest toen een uur fietsten. Trouwens was ik op de fiets net zo snel of zelfs sneller op school dan met de bus.

Ik verbaas me trouwens nu wel hoeveel ouders hun kinderen nog brengen en halen op de middelbare school. Hoe worden de kinderen dan zelfstandig?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem336

Bericht 05 Feb 2017 18:00

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ga je naar A verhuizen Chaos? Of een omliggend dorp?


Wij wonen ook in een dorp zonder middelbare school. Vroeger ging ik 10km heen, 10km terug, op de fiets. Zullen onze kids ook moeten. Prima voor de conditie :)
In winter weleens busabbo, maar dan voor 1 mnd ofzo.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 05 Feb 2017 18:03

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier in het dorp is geen middelbare school. Dichtsbijzijnde is in een dorp of stad hier 15minuten vandaan met de auto. Ik zie veel kinderen met de bus gaan dus ik denk dat onze meiden dat ook gaan doen. Vind het niets als ze hier door de donkere polders moeten fietsen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 05 Feb 2017 18:26

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik ben eigenlijk best verbaast hoeveel het nog voor komt!

Elja, nee maar wel die kant op. Naast Doetinchem waarschijnlijk. Mijn man twijfelt nog tussen drie werkgevers dus daar laten we het even van afhangen. Anders wordt het Didam, Zevenaar, Duiven of Westervoort.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Feb 2017 18:30

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Maar zo raar is het toch niet om een stukje te fietsen naar school? :)

Wij moesten vroeger ook op de fiets, half uurtje ongeveer. De bus reed daar niet en m'n ouders moesten gewoon werken dus die konden ons ook niet brengen. Als het wel kon deden ze het ook niet, we hadden een regenpak :laughcry:
Of het moest natuurlijk extreem weer zijn, dan was het een ander verhaal.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 05 Feb 2017 18:34

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Oh ik vind het ook niet raar als er wel gefietst word hoor. Maar het is hier 1 en al donkere polder en dat vind ik gewoon geen veilig idee. Prima dat andere mensen dat wel zo ervaren maar ik niet. Dus hier word het de bus of misschien dat ik ze ook wel eens net als mijn buren gewoon breng en haal.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Feb 2017 18:37

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik hoefde tot mijn 16e niet (ver) te fietsen. Daarna wel.

Mijn man woont altijd al in het dorp waar wij nu wonen. Hij moest wel fietsen. Dat is zo'n 10 km. Dus de meiden moeten ook fietsen.
2014 2016
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2017 18:39

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Silly-One schreef:
Ik verbaas me trouwens nu wel hoeveel ouders hun kinderen nog brengen en halen op de middelbare school. Hoe worden de kinderen dan zelfstandig?

Niet.
Mijn vriend werd altijd gehaald en gebracht. Die weet niet eens hoe een bus er van binnen uit ziet. :laughcry:
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 05 Feb 2017 18:40

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Femm schreef:Oh ik vind het ook niet raar als er wel gefietst word hoor. Maar het is hier 1 en al donkere polder en dat vind ik gewoon geen veilig idee. Prima dat andere mensen dat wel zo ervaren maar ik niet. Dus hier word het de bus of misschien dat ik ze ook wel eens net als mijn buren gewoon breng en haal.


Dan begrijp ik het wel maar ik reageerde op Chaos, dat ze verbaast is hoeveel het nog voorkomt :)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 05 Feb 2017 18:43

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Emma schreef:
Femm schreef:Oh ik vind het ook niet raar als er wel gefietst word hoor. Maar het is hier 1 en al donkere polder en dat vind ik gewoon geen veilig idee. Prima dat andere mensen dat wel zo ervaren maar ik niet. Dus hier word het de bus of misschien dat ik ze ook wel eens net als mijn buren gewoon breng en haal.


Dan begrijp ik het wel maar ik reageerde op Chaos, dat ze verbaast is hoeveel het nog voorkomt :)


Oooh daar had ik overheen gelezen.

Daar ben ik niet verbaasd over nee, zou niet zo goed weten waarom het toen wij jong waren wel normaal was en dat nu niet zou zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Feb 2017 18:50

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik denk dat in die regio's nog best veel gefietst wordt, Chaos. Het is ongeveer een half uur (auto) bij mij vandaan en bijna iedereen fietst hier. Vaak ook met een groepje.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 18:57

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Er was geen middelbare school in ons dorp. We fietsten naar school. Soms met zijn allen en als ik verlaat was alleen. Km of vijf heen en vijf km terug. Ik vond het geen probleem en zou het ook niet anders willen voor mijn kinderen, mocht ik ze krijgen. Hier ga je enkel met de bus als je in Groningen een opleiding na middelbare school doet. Voor mij was het maar 5 km, maar sommige kinderen reden dagelijks 20km enkele reis op de fiets. Was doodnormaal. Ook al regende het, ijzelde het of scheen de zon zo sterk dat zonder dat je wat deed het zweet je uitbrak, altijd op de fiets.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Feb 2017 18:59

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Gek, ik wist helemaal niet van de hele school of ze lopend, fietsend, scooterend of met de bus kwamen. Alleen van kinderen die bij mij in de wijk woonden en waar ik wel eens mee fietste.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:20

Bericht 05 Feb 2017 19:01

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik ben opgegroeid in het dorpje aan het einde van die autobaan die ook langs Doetinchem loopt. Ging voor de middelbare in DTC naar school, dus iedere dag zo'n 30 km in totaal fietsen. Vond het heerlijk! Even afschakelen naar school.. Fietste eigenlijk altijd wel samen, ofwel met kinderen uit mijn klas ofwel met iemand van dezelfde route/dorp die dezelfde tijd uit was. Vaak was het zelfs een combi wat dus voor zo'n leuke lange sliert fietsende pubers door de Slangenburg zorgde. :smile:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Feb 2017 19:12

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Ik zou dat er niet vanaf laten hangen. Er zijn zoveel kinderen die moeten fietsen. Mochten ze op de een of andere manier het dan toch niet blijken te trekken is er altijd nog de optie van de elektrische fiets. Al is dat op schoolpleinen misschien niet altijd ideaal.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Feb 2017 19:14

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Susan schreef:Gek, ik wist helemaal niet van de hele school of ze lopend, fietsend, scooterend of met de bus kwamen. Alleen van kinderen die bij mij in de wijk woonden en waar ik wel eens mee fietste.


Ik weet zelfs nu nog wie er hoe kwamen. Ik weet waar ze woonden en dus ook hoe ze kwamen.

Heel veel kinderen kwamen ver fietsen. Ik zou het niet willen en dus ook niet voor mijn kinderen
R. 2013
D. 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Feb 2017 19:17

Re: Geen middelbare school in woonplaats.

Hier moeten ze ook minimaal 20min fietsen naar een middelbare school. Mijn man fietste altijd 10km naar zijn middelbare school. Is hij niet slechter van geworden. Ik ga er echt niet om verhuizen.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers