Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor drager?

<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 05 Feb 2017 18:49

Wat voor drager?

Er zijn volgens mij al draagtopics, maar ik krijg ze met mijn telefoon nu niet gevonden.

E. is nu 7 maanden en ik draag haar vanaf haar geboorte in een rekbare doek van bykay. Erg fijn vinden we beiden, zij valt direct in slaapt zodra ze in de doek zit en als ze wakker is geniet ze van het rondkijken.
Nu begint ze zichzelf steeds meer weg te duwen waardoor ze soms wat gaat hangen ook met haar hoofdje en niet meer fijn lijkt te zitten.

Ik ben nu op zoek naar iets anders om haar te dragen. Bij voorkeur een draagzak omdat dat toch iets vlugger gaat dan een doek knopen. Dus dat is iets makkelijker als ik op moet schieten voor school. Ik weet dat hier van het forum in ieder geval 2 juli 2016 mama's een marsupi hebben, ik weet niet of daar meer ervaringen mee zijn (ik vind het idee van dragen met klittenband een beetje eng) of met een tula (met insert).

Verdere info... dochter is nu 7 maanden, 58cm, weegt 5500gram en budget maakt niet veel uit.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Feb 2017 18:57

Re: Wat voor drager?

Ik heb zelf een manduca draagzak, die vind ik fijn en makkelijk in gebruik.

Misschien kun je in dit topic even kijken of je vraag stellen?

draagdoekentopic-2-t18217-1300.html?hilit=Draagdoeken%20topic
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 05 Feb 2017 18:59

Re: Wat voor drager?

Dank je wel Jezzie. Ik ga mijn bericht daarheen verplaatsen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Feb 2017 19:02

Re: Wat voor drager?

Graag gedaan :)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 05 Feb 2017 19:19

Re: Wat voor drager?

Ik heb de ssc van Bykay gehad. Vond hem zelf erg prettig en makkelijk in gebruik.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Feb 2017 21:32

Re: Wat voor drager?

Ik ben fan van de boba 4g.
Ik kan hem zelf voor en achter om doen. Mijn boba is wel 1 van de weinige dingen die niet weg gaat terwijl ik hem nu zelden gebruik omdat ze zelf willen lopen.
Ook mijn zwangere zusje krijgt hem waarschijnlijk niet zodat zelf mijn nichtje/neefje kan dragen tzt
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Feb 2017 21:32

Re: Wat voor drager?

Ik had een Beco Butterfly, die vond ik fijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 05 Feb 2017 21:38

Re: Wat voor drager?

Ik heb een Tula en die vind ik erg fijn. L. is 3 maanden en net zo groot als jouw dochter nu en vult mooi de zak nu op (met insert). Toen ze kleiner was zat de Tula niet zo fijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Feb 2017 22:50

Re: Wat voor drager?

Wow femm wat een mini is jouw dochter! Zo groot was mijn zoon met 2 maanden :shock:

♥♥
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Feb 2017 23:47

Re: Wat voor drager?

Ik heb een Isara, dat lijkt op een Tula, maar dan zonder insert te gebruiken. En volgens de draagconsulente meer afstel mogelijkheden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 06 Feb 2017 07:37

Re: Wat voor drager?

Ik heb idd de marsupi! Maar vrijwel niet gebruikt omdat J. Al te groot ervoor werd. Voor nu is het denk ik een erg fijne drager maar zodra E. Een groeispurt krijgt is hij misschien gauw te klein. Misschien kan HG er meer over zeggen, die heeft hem wel veel gebruikt volgens mij. Verder heb ik de bykay. Wel oké, maar ik denk zeker dat er fijnere dragers zijn.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Feb 2017 07:53

Re: Wat voor drager?

Ik heb een Bondolino, erg fijn vind ik, maar ik heb verder geen ervaring met andere dragers en of die fijner zijn.

Ik heb onze zoon totdat ik weer zwanger was gedragen, toen was hij al bijna 2, toen ging het niet meer omdat ik niks op mijn buik kon verdragen, niet omdat hij te zwaar of te groot was.
Afgelopen zomer in Londen nog hele dagen met hem rond gelopen en dat ging qua gewicht echt nog prima ( moet ik wel bij zeggen dat onze zoon een kleintje is met nog geen 10 kg met 1.5 jaar). Ik vind het vooral ideaal dat mijn man en ik hem beide meteen kunnen pakken en niet de gespen helemaal opnieuw hoeven in te stellen, het is klittenband om de buik en de schouderbanden knopen en gaan.

Ik vond het wel lastig om onze zoon op mijn rug te krijgen als ik alleen was, dat durfde ik niet zo goed, als hij eenmaal op mijn rug zat vond ik het wel weer heel handig dat ik het hoofdkapje bijvoorbeeld gewoon om hoog kon trekken met de touwtjes die naar de voorkant lopen. Het hoofdkapje vond ik toen hij kleiner was ook ideaal, als ik wilde dat hij ging slapen dan deed ik die dicht en was hij vrijwel meteen weg, even geen prikkels meer en ik rolde hem op als hij wakker was als steuntje in zijn nek. De laatste tijd droeg ik onze zoon vaak met zijn armen er uit, als hij dan moe werd die armen er in en dan gaf hij meestal ook wel toe aan zijn slaap.

Ik nam vaak toen onze zoon al liep de draagzak mee naar de dierentuin bijvoorbeeld, als hij dan moe werd dan kon hij er dus in, ik had dan alleen het Bondolino rugzakje bij me waar ik wat luiers en drinken bij in gooide en had zo dus de vrijheid om snel de fiets overal naar toe te nemen en niet overal met een lege kinderwagen of buggy rond te hoeven lopen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 12:20

Re: Wat voor drager?

Elliot schreef:Wow femm wat een mini is jouw dochter! Zo groot was mijn zoon met 2 maanden :shock:


Nou he het is echt een mini poppetje. Mijn oudste groeide ook echt veel harder en de middelste ook.

Plien de verwachting van de kinderarts is dat er niet echt een groeispurt gaat komen maar we blij mogen zijn dat ze op gewicht kan blijven of iets groeit ;-). Fijn te horen dat je de marsupi fijn vond. Is de bykay niet zo fijn? Welke heb je?

Bedankt allemaal voor de tips. Wat zijn er toch een hoop verschillende dragers zeg. Ik denk dat ik wel even ergens wat ga passen om te kijken wat Es en ik fijn vinden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem316

Bericht 06 Feb 2017 12:58

Re: Wat voor drager?

Is er een oorzaak voor dat ze zo klein is Femm? Als je niet wil antwoorden hoeft dat niet hoor :)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 13:25

Re: Wat voor drager?

Nou ja weten ze nog niet zo goed. Al vanaf haar geboorte is ze vaak ziek (luchtwegen) met als gevolg spugen/eten weigeren en daardoor groeit ze slecht. En doordat ze slecht groeit is haar weerstand niet geweldig en word ze weer ziek.

We zijn nu iets meer dan anderhalve maand bezig met vaste voeding (in allerlei consistenties en vers/potjes) maar zodra ze de inhoud van ongeveer een halve theelepel binnen krijgt spuugt ze dat beetje eten en melk weer uit.

Dus het is best een opgave voor haar om op gewicht te blijven en te groeien. De kinderarts gaat haar groei in de gaten houden en we gaan naar de logopedie om te kijken of zo tips heeft mbt vaste voeding (of een fles want die weigert ze dus op die manier kunnen we haar ook niets extra's aanbieden).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem316

Bericht 06 Feb 2017 14:55

Re: Wat voor drager?

O Jeetje wat lijkt me dat lastig zeg. Is er ook niks dat ze echt lekker vindt en daar meer van wil eten bijvoorbeeld? Hoop dat jullie snel antwoorden krijgen.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Feb 2017 15:00

Re: Wat voor drager?

Oh wat lastig Femm! Draag jij haar altijd bij je overdag? Heeft ze ook reflux of dat niet? Verder geen tips mbt dragen, sorry! :)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 15:15

Re: Wat voor drager?

Ja is wel lastig. Het is ook niet zo dat ze het niet lekker vind. Ze lijkt juist enorm te genieten van alle smaken. Maar of we haar nu fruit/groente gepureerd, geprakt of in stukken geven of brood. Alles komt er weer uit zodra ze echt iets doorslikt. Dus er zit iets niet helemaal goed waardoor ze op alle vaste voeding zo reageert want haar melk houd ze wel goed binnen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 15:17

Re: Wat voor drager?

Nee draag haar niet altijd bij me voor champagne. Vooral als ik haar school moet voor T. als ze dan in slaap valt laat ik haar wel altijd lekker in de doek verder slapen.

Nee geen reflux tenminste dit is wel anders dan toen bij N. Es houd haar melk juist goed binnen. Dat spuugt ze alleen uit als ze ziek is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem253

Bericht 06 Feb 2017 15:31

Re: Wat voor drager?

Femm schreef:Nee draag haar niet altijd bij me voor champagne. Vooral als ik haar school moet voor T. als ze dan in slaap valt laat ik haar wel altijd lekker in de doek verder slapen.

Nee geen reflux tenminste dit is wel anders dan toen bij N. Es houd haar melk juist goed binnen. Dat spuugt ze alleen uit als ze ziek is.


Oh dat is ideaal dan inderdaad! Wat enorm balen zeg dat ze er (nog) niet achter zijn hoe het komt. Hopelijk gaat het snel beter! En fijn dat ze de melk wel goed binnen houdt.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 06 Feb 2017 17:54

Re: Wat voor drager?

Ja ik hoop het ook, wie weet gaat ze dan een beetje groeien ;-).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Suus