Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


"geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Feb 2017 11:03

"geplaagd" op school. Wat moet ik doen? pag 3.

Ivm met wat prive info heb ik dit verwijderd.
Maar voor de mensen die het gelezen hebben en gereageerd, zodra ik een update hebl zal ik het even laten weten.
Laatst gewijzigd door Studiebol op 10 Feb 2017 19:18, in totaal 3 keer gewijzigd.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem219

Bericht 04 Feb 2017 11:10

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Oh nee wat naar studie! Ik snap heel goed dat je boos bent, ik zou ook precies zo reageren. Ik vind dit zeker geen normaal gedrag, en zo uit je verhaal te horen ben je geduldig genoeg geweest over de manier van oplossen van de juf. Maandag zou ik dus zeker weer naar de juf gaan en echt duidelijk aangeven dat zoals ze het tot nu toe heeft aangepakt dus duidelijk niet werkt, en je verwacht dat er een andere manier gaat volgen omdat je het niet normaal vind dat je meiden zo gepest worden. En anders misschien naar iemand anders in de school? Wij kunnen voor dit soort dingen ook bij de directrice terecht, of misschien is er een ander aanspreekpunt?
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 04 Feb 2017 11:16

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Oh ik kan me je gevoel heel goed voorstellen.

Ik heb vaak het idee dat er in bijna elke klas wel een type zoals dat jongetje zit. Heel vervelend en als je weer het gevoel heb dat je afgescheept word door de juf moet je misschien zelf naar iemand anders stappen? Evt. samen met andere ouders of gewoon een mailtje sturen.

Ik zou het iig niet accepteren en vind het geen normaal gedrag.

Mijn oudste heeft ook verhalen over wilde grote jongens en ook dat ze spuugden op een vriendinnetje, ik weet ook niet goed wat eraan te doen is. Ik heb hier wel het idee dat het toezicht op het plein niet geweldig is nadat ik zelf pleinwacht gelopen heb. En dan hebben ze nog een apart kleuterplein...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Feb 2017 11:20

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik krijg al buikpijn bij het lezen van je bericht, laat staan hoe jij en je dochters zich moet voelen. Heel veel sterkte! :hug:

Als jij het zo voelt dat je al een paar keer iets heb gezegd en er niets gebeurd, zou ik gewoon gelijk naar de directeur stappen. (Op de school waar mijn zoontje zit is die man heel toegangkelijk en heeft altijd zijn deur open) Eventueel met meerdere ouders erbij.
Verder zou ik het niet zo goed weten. Mijn eerste instinct is om 'terug slaan' te zeggen, maar dat mag natuurlijk niet. En ik weet ook dat dat niks oplost.
Ik vind het heel naar dat zo'n jong kind al zulk gedacht vertoont.
<<

Aristoteles

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 25 Apr 2015 12:56

Bericht 04 Feb 2017 11:33

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Wat sneu voor de kinderen. Persoonlijk zou ik het hoger op gaan spelen. Als je merkt dat de leerkracht niks met de directeur of ib deelt zou ik het toch kenbaar bij hen gaan maken. Ook omdat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen. Kan de juf zelf het kindje wel aan vraag ik mij af. Misschien durft de juf het kind zelf ook niet aan te pakken ivm de ouders van het kind. Ik vind het behoorlijk heftig dat een jongetje tegen ander kinderen zegt dat ze maar dood moeten en aan het spugen is tegen andere kinderen. Ik lees dat andere ouders in november ook hebben geklaagd, hoe ervaren die ouders het nu? Ik zou het er niet bij laten zitten en het toch hoger op gaan spelen.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Feb 2017 11:33

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Dit is geen normaal gedrag en mag niet geaccepteerd of gebagatelliseerd worden. Ik zou nogmaals naar de leerkracht gaan en aangeven dat het te ver gaat, dat hier iets aan moet gebeuren en dat je graag in overleg met haar en de directeur wilt over hoe dit en te pakken. De leerkracht handelt i.m.o niet op de juiste manier maar moet altijd eerst aangesproken worden voordat je andere stappen onderneemt en het 'hogerop' zoekt. Dat heb je nu een aantal keer gedaan, dus ik zou nu aangeven dat je je niet voldoende gehoord voelt en er niet accuraat aan een oplossing gewerkt wordt.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Feb 2017 11:35

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Aristoteles schreef:Wat sneu voor de kinderen. Persoonlijk zou ik het hoger op gaan spelen. Als je merkt dat de leerkracht niks met de directeur of ib deelt zou ik het toch kenbaar bij hen gaan maken. Ook omdat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen. Kan de juf zelf het kindje wel aan vraag ik mij af. Misschien durft de juf het kind zelf ook niet aan te pakken ivm de ouders van het kind. Ik vind het behoorlijk heftig dat een jongetje tegen ander kinderen zegt dat ze maar dood moeten en aan het spugen is tegen andere kinderen. Ik lees dat andere ouders in november ook hebben geklaagd, hoe ervaren die ouders het nu? Ik zou het er niet bij laten zitten en het toch hoger op gaan spelen.


Hogerop is inderdaad prima, maar wel altijd nadat je de leerkracht er op aangesproken hebt en dit aangegeven hebt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Feb 2017 11:36

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik zou de ouders er op aanspreken. Ik vind het abnormaal gedrag. Kijk een keer beetpakken en een keer knijpen...dat gebeurt onder kleuters wel een keer. Maar dit gaat een stuk verder!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Feb 2017 11:46

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik zou inderdaad aansturen op een gesprek met de ouders van dat jongetje, maar wel op school en het liefst met de docent of directeur erbij. Je weet niet hoe die ouders zijn, je weet niet hoe ze reageren.
Dit gesprek zou ik aanvragen bij de juf, en als zij niet adequaat reageert zou ik het aanvragen bij de directeur.
#teammaple🍁
<<

Anoniem184

Bericht 04 Feb 2017 11:48

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Jip schreef:Ik zou de ouders er op aanspreken. Ik vind het abnormaal gedrag. Kijk een keer beetpakken en een keer knijpen...dat gebeurt onder kleuters wel een keer. Maar dit gaat een stuk verder!


Dat zou ik via de leerkracht laten gaan. Of desnoods een gesprek met zijn ouders erbij waar de leerkracht/directie ook bij zit (hier zou ik zelf op aandringen denk ik, en/of dat de leerkracht/directie ook 1 op 1 in gesprek gaat met zijn ouders). Als dit jongetje zulk gedrag bij meerdere kinderen vertoont, zou het me niets verbazen dat er in de thuissituatie ook iets niet helemaal oké is. Kinderen gedragen zich vaak met een reden zo. Waarmee ik het niet goed wil praten, absoluut niet! Er miet inderdaad wat gebeuren, maar jij als ouder 1 op 1 in gesprek met zijn ouders lijkt me niet de oplossing.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 04 Feb 2017 11:54

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Wat een ontzettend nare situatie. Ik ben al heel lang niet meer actief geweest op het forum, maar toen ik je bericht las vond ik dat ik toch moest reageren.

Mijn dochter heeft het afgelopen jaar ook in een vervelende situatie gezeten waarbij ze constant werd getreiterd en uitgedaagd en dat vond ik vreselijk. En jouw verhaal gaat echt nog een heel stuk verder dan haar situatie, dus ik kan me goed voorstellen hoe verschrikkelijk en machteloos je je waarschijnlijk voelt nu.

Ik heb een paar weken geleden het boek 'Alles over pesten' gelezen van Mieke van Stigt, en ik kan iedereen aanraden dat boek te lezen. Heel veel mensen en ouders (ik ook helaas) hebben de neiging om de schuld te leggen bij het kind dat gepest of getreiterd wordt: dat dat kind wat meer voor zichzelf moet leren opkomen en niet zo'n doetje moet zijn. Maar dat is totaal onterecht. De oorzaak ligt nooit bij het getreiterd kind, maar altijd bij een optelsom van omstandigheden. Blijkbaar gelden in de klas van jouw dochters geen duidelijke regels over grenzen, en maakt dit jongetje daarvan (onbewust) gebruik.

Uit je verhaal blijkt dat de juf totaal niet in staat is adequaat met jullie signalen om te gaan, wat daarvan dan ook de oorzaak is. Terwijl zij als juf degene is die de sleutel voor een oplossing in handen heeft. Zij moet duidelijk de grenzen bepalen en een veilig klimaat bewerkstelligen. En als zij daartoe niet in staat is, dan moet ze opschalen; naar de directie, een IB-er of vertrouwenspersoon. Want hoe langer deze situatie bestaat, hoe erger de situatie waarschijnlijk wordt.

Voor nu zou ik direct de juf nogmaals aanspreken en aangeven dat de situatie echt ernstig is. En aangeven dat je het schoolbestuur of de directie wil betrekken in deze situatie, omdat het ten koste gaat van het welzijn van jouw meiden (want geloof me: dat gaat het!). En aan je dochters zou ik heel duidelijk maken (voor zover je dat niet doet natuurlijk), dat zij NIKS verkeerd doen, en dat wat er gebeurt NIET normaal is. Dat moet voor hun kristalhelder zijn, zodat ze weten dat wat er ook gebeurt, jij als moeder achter ze staat.

Heel veel sterkte met deze k*tsituatie!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Feb 2017 12:29

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Bedankt voor jullie reacties. Merk dat het ik het wel fijn vind dat jullie het ook niet normaal vinden, ik begon al te twijfelen aan mijn eigen inzicht hier in.

Ik ga niet het gesprek met ouders aan. Dit omdat het op school gebeurd en ik vind dat school hier iets in moet doen. Dat zij een gesprek met de ouders zouden voeren vind ik prima maar ik ga dit zelf niet opzoeken. Kijk als dit in de buurt gebeurde dan had ik dat wel gedaan. Nu gebeurd het overduidelijk onder schooltijd en dus op verantwoording van de school is mijn mening.

Ik ga dan maandag maar weer naar de juf. Zal ik dan aangeven dat ik het gevoel heb dat het allemaal een beetje afgezwakt word? En de tactiek ik zal zeggen dat hij het niet meer mag doen niet werkt dus dat ik een plan wil. En dat ik dit samen met haar of de internbegeleider of directeur wil bespreken?
:heart: :heart: 2011
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 04 Feb 2017 13:00

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik zou een mail opstellen naar de juf waarin je je gevoel duidelijk maakt en een cc naar de directeur van de school.

Wat er bij mij vroeger gebeurde was dat ouders de klas in kwamen lopen en ze de kinderen zelf (heel hard) aanpakten als de juf niets deed eraan.
Dit gebeurde dan bij het wegbrengen in de ochtend. Ik weet nog dat een moeder naar een jongetje toe ging en hem bij zijn arm pakte en ging schreeuwen dat als ie nog 1x Truusje zou treiteren, dat ze hem wist te vinden. De juf stond erbij en keek ernaar en het jongetje heeft nooit meer wat geflikt.
Tsja de brutalen hebben de halve wereld...
Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn kinderen betrof en de juf niets doet eraan. Op een gegeven moment is je geduld op.

Ik zou dus een mail opstellen waarin je alles opschrijft, ook van het spugen en dood moeten gaan...
Hoor je niets zou ik zelf die ouders benaderen op het schoolplein.
04-2014
10-2015
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Feb 2017 13:23

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Jeetje studie ik vind dit ook wel heftig. Vervelend dat de juf er geen controle over lijkt te krijgen en dat het zelfs erger word.
Ik zou inderdaad zeggen dat je met haar en de directeur of intern begeleider om de tafel wilt voor een plan. Dit gaat wel verder dan een beetje plagen.

Knuffel voor jou, erg verdrietig om je meiden zo thuis te zien komen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Blauwoog1982

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 14 Okt 2016 18:24

Bericht 04 Feb 2017 14:07

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik zou de juf mailen, dat je graag een gesprek wil met haar en de ib-er omdat je kind gepest wordt.
Kan de leerkracht de ib-er er bij vragen, dan passeer je de leerkracht niet.

Succes!
<<

Anoniem243

Bericht 04 Feb 2017 14:55

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Studiebol schreef:Bedankt voor jullie reacties. Merk dat het ik het wel fijn vind dat jullie het ook niet normaal vinden, ik begon al te twijfelen aan mijn eigen inzicht hier in.

Ik ga niet het gesprek met ouders aan. Dit omdat het op school gebeurd en ik vind dat school hier iets in moet doen. Dat zij een gesprek met de ouders zouden voeren vind ik prima maar ik ga dit zelf niet opzoeken. Kijk als dit in de buurt gebeurde dan had ik dat wel gedaan. Nu gebeurd het overduidelijk onder schooltijd en dus op verantwoording van de school is mijn mening.

Ik ga dan maandag maar weer naar de juf. Zal ik dan aangeven dat ik het gevoel heb dat het allemaal een beetje afgezwakt word? En de tactiek ik zal zeggen dat hij het niet meer mag doen niet werkt dus dat ik een plan wil. En dat ik dit samen met haar of de internbegeleider of directeur wil bespreken?


Ja, dat zou ik doen. Maar dan niet OF maar EN de directeur/IB'er. Leerkracht er wel bij houden, maar ook een tweede persoon dus. Aanspreken van de ouders zou ik in eerste instantie aan school overlaten inderdaad.

Edit; via mail is inderdaad misschien het beste. Dan heb je iets concreet op papier staan meteen.
<<

anoniem203

Bericht 04 Feb 2017 15:56

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Urban Naked schreef:Ik zou inderdaad aansturen op een gesprek met de ouders van dat jongetje, maar wel op school en het liefst met de docent of directeur erbij. Je weet niet hoe die ouders zijn, je weet niet hoe ze reageren.
Dit gesprek zou ik aanvragen bij de juf, en als zij niet adequaat reageert zou ik het aanvragen bij de directeur.


Dit ja. Dit is geen 'normaal' plaag gedrag en deze dingen mogen gewoon niet gebeuren. Mocht school je niet willen helpen zou ik zelf de stoute schoenen aan trekken en zelf naar de ouders toegaan. De ouders van het kind willen dit waarschijnlijk ook niet dat hun kind dit doet en als ik de ouder van dit kind was zou ik dit toch echt willen weten.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 04 Feb 2017 16:57

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Mijn zoontje zat in de kleuterklas ook een beetje in dezelfde situatie. In eerste instantie deden de juffen het voor mijn gevoel ook een beetje af met dat ze erop zouden letten enz. Maar op een gegeven moment kwam mijn zoontje thuis met een blauw oog en een week later met een schoenafdruk in z'n buik, hij werd vastgehouden op de grond en zo elke keer wel wat. Toen heb ik wel aangegeven dat ik het allemaal wat te makkelijk vond om te zeggen dat hij maar naar de juffen toe moest komen enz. En ik heb duidelijk gemaakt dat hij elke middag heel verdrietig uit school kwam en dat ik het erg vervelend vond dat het betreffende jongetje blijkbaar problemen had maar dat ik toch echt vond dat dat niet het probleem van mijn kind hoefde te worden. Ook ben ik elke ochtend gaan vertellen wat ik gehoord had over die dag daarvoor van mijn zoontje. Dat vonden ze geloof ik op een gegeven moment wel irritant geloof ik maar jammer dan. Uiteindelijk zijn ze gelukkig een stuk strenger geworden en werd het minder (ook nadat ik gezegd heb dat mijn zoon terug mocht slaan/duwen/schoppen en hij dat een paar keer gedaan heeft maar dat was heel vervelend want zoon voelde zich daar helemaal niet goed bij).
2010 2012
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 04 Feb 2017 17:12

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Ik zou denk ik ook teruggaan naar de juf en aangeven wat er allemaal gebeurt en dat je vindt dat de huidige aanpak te soft lijkt te zijn. En dat je graag wilt dat dit verandert en dat als dit niet mogelijk is dat je dan toch hogerop gaat om te kijken wat dan de mogelijkheden zijn. Ik zou denk ik zelf verder ook eerst kijken of de school er voldoende aan kan doen, mocht dat niet zo zijn dan zou ik wel een gesprek willen met die ouders en dan bij voorkeur op school. Wie weet hebben die ouders geen idee wat hun kind doet. In elk geval denk ik wel dat het indruk maakt als ze dit op school te horen krijgen en dat jij eventueel kunt aangeven hoe dit voor jouw kinderen is. Mocht het nodig zijn dan. Ik zou het er in elk geval zeker niet bij laten zitten, groot gelijk dat je hier niet blij mee bent! En wat sneu ook voor je kinderen, ik hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden.

Ik las ook iets over zelf het kind in kwestie aanspreken. Ik zou dat zelf niet zomaar doen, maar uit ervaring weet ik aan de andere kant wel dat het indruk kan maken. Ik ben ook gepest en in een bepaalde klas had ik een juf die zo soft was, die durfde niet eens in het algemeen haar stem te verheffen in de klas. Mijn ouders hebben toen diverse keren hun beklag gedaan en ook bij de directeur. Er werd niks mee gedaan. Toen was mijn moeder het op een gegeven moment zat en die heeft die kinderen eens flink toegesproken. En toen was de juf ineens boos (aha, ze kon het dus wel). Maar het heeft echt indruk gemaakt toen. Zelf zou ik het wel echt vermijden, maar stel dat niks zou helpen dan zou ik dit als laatstgenoemde redmiddel wel proberen. Maar ik mag hopen dat de meeste scholen wel wat beter omgaan met dit soort zaken dan ze op mijn school vroeger deden.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 04 Feb 2017 17:28

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Jeetje wat erg, wordt er gewoon helemaal naar van dat dat een paar meiskes van die leeftijd zo overkomt. Vind het ook een heel aparte reactie van de juf, dit zijn geen dingen waarover eens gepraat moet worden met het jongetje, maar die acuut moeten stoppen. Als een meisje van 5 vraagt of ze dood moet omdat dat haar elke dag verteld wordt, is er al iets volledig uit de hand gelopen en is het stadium van een gesprekje met jongetje al ruim gepasseerd. Na het verbieden van het gedrag kan met het jongetje en de ouders gekeken worden waar het vandaan komt en naar een oplossing gezocht. Het klinkt nu veel te vrijblijvend.

Wat is er de reden van dat je liever geen gesprek wilt met de ouders? Het gebeurt op school, maar beïnvloedt jouw dochters. Denk dat het voordeel van zo'n gesprek is dat je iedereen duidelijk kan maken wat de ernst van de situatie is en dat er snel wat moet gebeuren.

Ik lees hier natuurlijk alleen de 'excessen' van de school wat je dochters op zitten en weet niet hoe het er in de dagelijkse praktijk aan toegaat. Maar moet zeggen dat het op basis van die verhalen op mij overkomt als een school waar aparte keuzes worden gemaakt.

Ik heb overigens ook wel eens een kind met ongewenst gedrag richting mijn tweede dochter aangesproken. Ik was niet (zichtbaar) boos en zeker niet bij zijn arm gepakt of iets dergelijks, maar ik heb twee voorbeelden van zijn gedrag richting mijn dochter bij hem benoemd waarbij ik hem heb aangegeven dat dat nooooit meer zou gaan gebeuren. Mijn kinderen mogen natuurlijk normaal ook geen andere kinderen slaan, maar zouden ze een pestkop terugslaan vind ik dat prima.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Feb 2017 17:54

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Wat schandalig dat de juf zo inadequaat handelt. Het komt op mij bijna over alsof ze niet toe wil geven dat ze de situatie niet in de hand heeft, ze lijkt zich niet bewust van de impact die deze situatie op jouw dochters heeft. Misschien durft ze niet goed naar haar superieuren te stappen en hulp in te schakelen omdat het voor haar als falen voelt?

Alleszins zou ik naar haar toe gaan, uitleggen dat deze situatie niet wenselijk is en dat dit al te lang is getolereerd. Jouw grens is nu bereikt. Inderdaad, het gebeurt op school en dus moet de school er iets aan doen. Ik zou ook zelf niet naar de ouders toestappen zonder bemiddeling van de school. Wat ik wel zou doen als bij mij de maat helemaal vol was en de juf nog steeds niet naar verwachting handelt (nadat je haar er nu nog een keer op aanspreekt en aangeeft dat ze hulp in moet schakelen), is haar passeren. Niet alleen qua naar de directie stappen, maar ook letterlijk de klas binnenstappen en het jongentje er op aanspreken. Hem uitleggen waarom je boos bent en dat het moet stoppen. Je hoeft hem natuurlijk niet vast te pakken of je stem te verheffen, maar ik denk dat een moeder die duidelijk boos is en het mogelijk wel eens aan zijn papa en mama zou vertellen al een grote invloed heeft op het gedrag van die jongen. Eigenlijk dus wat Twellie hierboven noemt.

Je eigen dochters zou ik wel overal buiten houden. Je kunt niet verwachten van meisjes op die leeftijd dat ze terugslaan of voor zichzelf opkomen. Je kunt ze alleen zo veel mogelijk liefde en vertrouwen in jou geven, zodat ze je alles vertellen en jij de gemene woorden van die jongen op die manier kan ontkrachten.


Edit: ik ben trouwens geen moeder, dus als dit nergens op slaat - ik heb ook eigenlijk geen recht van spreken :silent:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Feb 2017 19:10

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Eens met bob al zou ik denk ik niet de klas instappen, maar dit kan echt niet. Hier moet zsm wat aan gebeuren voor alle kinderen in deze situatie.
2015 💙
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Feb 2017 20:06

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Soleil schreef: Mijn eerste instinct is om 'terug slaan' te zeggen, maar dat mag natuurlijk niet. En ik weet ook dat dat niks oplost.


Waarom mogen ze niet terug slaan? Soms is dat het enige wat helpt. Ik leer Elena ook dat ze eerst moet zeggen stop hou op, dan naar de juf, en als dat niet helpt mag ze terug slaan. Ik ben vroeger ook gepest en zou willen dat ik dat lef gehad had. Hier is Elena ook wel is vastgehouden door de een en in haar buik getrapt door de ander, ik stond de volgende dag jankend bij de juf hoor. En het betreffende jochie heb ik heel erg boos aangekeken, volgens mij heb ik toen ook wel indruk gemaakt.

Sterkte studie ik heb verder niks toe te voegen aan wat er gezegd is maar ik zou wel zelf gericht actie ondernemen en het niet meer via de juf doen, maar naar de directeur oid stappen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Feb 2017 20:56

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?


Ik wil niet mijn kinderen gaan leren dat ze maar mogen terug slaan of schoppen omdat iemand anders zich niet normaal kan gedragen dat zijn niet mijn normen en waarden. Prima dat ze voor zich zelf opkomen maar dat kan ook zonder slaan of schoppen. En ik wil ze dat dus niet gaan zeggen dat ze dat wel mogen doen omdat hij zo raar doet.

Wat betreft het gesprek, kijk dat joch heeft het niet van een vreemde zeg maar. En daarbij we wonen in eek niet zo groot dorp ik kom ze overal tegen, mijn kinderen zitten nog 6 jaar bij hem in de klas ik heb geen zin in gedoe. En nogmaals ik vind echt dat school hier de gene is die het op moet lossen. Want ik ben niet de enige die klaag of geklaagd heeft dus dan wordt het een gesprek met heel veel ouders.

Ik heb net mijn vriend overlegd, hij is vooral erg boos, ik merk dat ik mijn kinderen met een gerust hart op school achter laat ik denk elke keer wat zal die vandaag weer gaan doen? We hebben afgesproken dat ik maandag aangeef wat er weer gebeurd is en dat voor ons nu de maat vol is. En dat ik/we een gesprek willen met de juf en de directeur want er moet gewoon iets anders gebeuren want wat er nu gedaan wordt werkt blijkbaar niet.

Verder is mijn contact met de juf wel goed hoor, ze heeft volgens mij wel ervaring dus daar heb ik ook wel vertrouwen in alleen ik vind dat ze dit stuk niet goed oppakt.
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Feb 2017 21:08

Re: "geplaagd" op school. Wat moet ik doen?

Blauwoog1982 schreef:Ik zou de juf mailen, dat je graag een gesprek wil met haar en de ib-er omdat je kind gepest wordt.
Kan de leerkracht de ib-er er bij vragen, dan passeer je de leerkracht niet.

Succes!


Ik zou eerlijk gezegd niet kijken naar of de juf gepasseerd word of niet. Er is door studie en andere ouders meerdere keren iets gezegd, juf pikt dit niet op of het lukt haar niet hier iets aan te veranderen. Het gaat toch om de kinderen toch niet of de juf zich gepasseerd voelt. Ik zou wel melden met welke extra personen ik in gesprek wil.

Oh en nu ik erover nadenk ik heb ook wel eens tegen een meisje die mijn dochter(s) nogal claimde en altijd aan hen trok om ze maar dichtbij haar te hebben op een boze toon gezegd dat mijn dochters en ik dat niet leuk vonden (na er uiteraard eerst een aantal leren vriendelijk iets over te zeggen) dat hielp wel. Het meisje zoekt nu normaal contact met mijn kinderen en niet meer op een vervelende manier.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx