Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

anoniem213

Bericht 31 Jan 2017 10:43

Re: Healthy en fit in 2017

Frankie schreef:Die foto op Insta! Mijn hemel haha. Mega lekker, dat wel.

Hier gaat het niet heel goed met sporten maar juist wel met eten haha. Ik moet vrijdag naar de fysio en dan wil wat kettlebell oefeningen leren. Dan kan ik ook kijken welk gewicht kettlebell ik nodig heb en die dan aanschaffen. Het spreekt me aan dat je dan met 1 gewicht alle oefeningen doet en de oefeningen vaak ook een cadio-achtige vibe hebben omdat met die swings je hartslag ook omhoog gaat.

Ik wil wel echt gaan sporten. Ik twijfel ook of ik een proefles bootcamp zou gaan doen. Ik weet alleen echt niet of het wat voor mij is en vind het zo lullig om dan te zeggen na een gratis les 'Neeh, ik vind het stom'.

Haha! Dat is toch juist precies het doel van zo'n les? Dat je niet meteen aan een abonnement vastzit, maar gewoon even oprecht kunt kijken of het wat voor je is?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 31 Jan 2017 10:56

Re: Healthy en fit in 2017

Haha ja dat klopt. Maar toch vind ik het dan lastig om te zeggen dat het compleet niets voor mij is.

Een vriendin van mij gaat vrijdag een proefles doen en ik heb me net ook opgegeven. Ik moet ook niet van die situaties bedenken die er (nog) helemaal niet zijn. Misschien vind ik wel heel leuk haha.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Jan 2017 11:12

Re: Healthy en fit in 2017

Zo over het algemeen genomen doet iedereen het hier best goed volgens mij. Jans, wat goed dat je vorige week drie keer bent wezen sporten. Ik hoop dat je het stoppen met roken vol zult houden, het zal je zoveel meer energie geven.

Holy, wat rot om te lezen dat jij je zo uitgeblust voelt. Hopelijk kun je je beweging snel weer uitbreiden wanneer het gips eraf is. Al vind ik dat jij sowieso al topsport levert door in je eentje drie kleine kinderen op te voeden.

Frankie, ik zou die proefles bootcamp zeker gaan doen. Het is zó'n leuke sport. Ik heb al bijna drie kaanden geen tijd om te gaan en baal daar echt van.

Hier heb ik een sportief maar weinig healthy weekend achter de rug, haha. Ik ben wezen skiën in Winterberg, met een groep vriendinnen. Zwaar gezellig! Ik heb flink wat meters gemaakt op de ski's maar daaromheen veel alcohol gedronken en nog veel meer gegeten. Veel snoep, chips, flammkuchen, patat. Echt zoooo slecht. Gisteren gelukkig mijn normale eetpatroon weer opgepakt, wat tegenwoordig suikerarm is, en ik was gelukkig qua gewicht alweer bijgetrokken op de weegschaal vanochtend. Ik heb net nog 7 km hardgelopen dus we gaan weer de goede kant op :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem222

Bericht 31 Jan 2017 13:21

Re: Healthy en fit in 2017

Klinkt super leuk Lady! Goed bezig ben jij zeg.
Frankie ik zou dan ook gewoon die proefles doen!

Ik zit nu in het vliegtuig naar huis, na drie weken vakantie. Zodra ik thuis ben weer even wat gezonder en sporten. Qua eten ging het hier eigenlijk niet eens heel verkeerd, maar weinig gesport en bijna elke dag wel wijn gedronken (ja, doei, we waren in Zuid-Afrika. Dan moet dat). Heb er wel weer zin in!
<<

Anoniem185

Bericht 31 Jan 2017 18:51

Re: Healthy en fit in 2017

Nachtdienst en sporten is geen goede combinatie. Ik ben een beetje dizzy nu!

Harri, ik wist niet dat je in Zuid Afrika zat! Super vet! En ja, wijn hoort daar wel bij.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Jan 2017 23:12

Re: Healthy en fit in 2017

Haaaa ladies,
Ik heb weer even een schop onder mijn kont nodig! Ik ben op vakantie geweest en daar lekker gewoon gegeten waar ik zin in had en kom nu al twee weken niet meer in mijn ritme. Of eigenlijk al sinds Kerst is het allemaal wat wiebeliger. Vooral in de avond heb ik trek, en ik denk: nee niet doen, maar doe het toch :palm: . Dus misschien ga ik maar gewoon briefjes met NEE op de koel- en voorraadkast plakken en weer even beter plannen, zowel sportdagen als mijn eten.

Goed joh Suus, 3x p.w. Bootcamp.
Marni; ik dacht dat je begin januari zou gaan sporten of je ergens voor in had geschreven. Gewoon doen die proefles! Uitstel is afstel!
Holy: het is nu misschien ook even niet jouw tijd om healthy en fitheid na te streven met je gebroken voet. Komt vast wel weer!
Harri: gelukkig heb je een fijne vakantie gehad! Nu de draad weer oppakken :)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Feb 2017 10:39

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben blij dat ik me ingeschreven heb hoor haha. Ik heb er nu veel zin in.

@ Lot, ik heb in januari vooral thuis gesport. Op mijn bucketlist voor februari staat 'inschrijven voor crossfit of yoga of andere sport' haha. Ik dacht, laat ik er gelijk maar aan beginnen dan.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Feb 2017 22:23

Re: Healthy en fit in 2017

Fijn Frankie!

Hier vandaag heerlijk gegeten (misschien wel wat teveel noten :) ).

O: banaan-ei-havermout pannenkoekjes met een gebakken appeltje en kaneel erbij
T: appel
L: veldsla, rivierkreeftjes, mango, tomaat, komkommer, ongezouten cashewnoten, olijfolie en witte wijn azijn
T: bakje yoghurt met mango, blauwe bessen en hazelnoten
D: couscous met shoarma van kippendijen, paprika, boontjes en tomatenpuree.

Heb de knop weer omgezet! I'm happy!
<<

Anoniem221

Bericht 03 Feb 2017 00:24

Re: Healthy en fit in 2017

Ik doe even heel erg brutaal, waar ik om bekend sta, maar kom je met deze vijf maaltijden aan de minimale hoeveelheid van 1200 kcal? Want het ziet er zo verschrikkelijk low-kcal uit?
<<

Anoniem202

Bericht 03 Feb 2017 07:07

Re: Healthy en fit in 2017

Fedora schreef:Ik doe even heel erg brutaal, waar ik om bekend sta, maar kom je met deze vijf maaltijden aan de minimale hoeveelheid van 1200 kcal? Want het ziet er zo verschrikkelijk low-kcal uit?


Als ik het zo even snel bekijk zie ik veel dingen me't veel calorieen die goed verzadigen en goede vetten bevatten, zoals cashewnoten, hazelnoten, olijfolie.. En van de yoghurt weet je bijvoorbeeld niet of het magere of volle is.
Ik vind het eruit zien als een lekker en gezond eetlijstje.

En buiten dat weet je niet hoe lang Lot is en hoeveel ze weegt en hoe actief ze is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Feb 2017 08:25

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb het niet precies berekend maar kom sowieso wel aan de 1200 hoor! Het ontbijt was al vrij zwaar, bakboter, banaan, havermout en ei heeft elk veel calorieen, lunch door de olijfolie en noten, tussendoor nog een keer noten en in de avond gebakken in zonnebloemolie en at ik couscous. Eigenlijk zijn het zo zelfs teveel calorieen voor mij, maar ik was idd goed verzadigd!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Feb 2017 15:28

Re: Healthy en fit in 2017

Het ligt ook aan hoe Lot het typt volgens mij haha. Bij best veel voedingsmiddelen staat -tje. Havermout pannenkoeken of Havermout pannenkoekjes dat klinkt al heel anders. Dus ik denk niet dat je vanaf het scherm kunt zeggen hoeveel kcal het zijn.

Ik heb net mijn februari buckelist wens nog even extra uitgevoerd en een sportieve bestelling gedaan. (Mijn bucketlist ding voor februari was trouwens gaan crossfitten/bootcampen/yoga/kettlebellen).

Een kettlebell set van 4, 6 en 8 kg om mee te gaan beginnen. Mijn doel is om ook een 12kg kettlebell in mijn bezit te krijgen maar die is nu echt nog veel te zwaar voor mijn bovenlijf haha.
Afbeelding

En een dikkere fitness mat.
Afbeelding

Ga proberen om echt met mijn armen aan de slag te gaan. Mijn doel is dan om mezelf zo te leren opdrukken. Ik moet nu staand beginnen want zelfs op mijn knieën krijg ik het niet 1x voor elkaar. Te belabberd.

Afbeelding
<<

Anoniem202

Bericht 03 Feb 2017 15:55

Re: Healthy en fit in 2017

Wat goed Frankie! Ik heb gisteren 'n nieuwe fitnessmat gekocht en ga straks weer even een thuis workout doen.
Qua eten is 't deze week even niet in balans; of 'n dag met te veel snacks of juist weer te weinig.
Dus mijn doel wordt om gewoon weer 'n normaal eetpatroon te krijgen. Heb op 't moment ook te veel snacks in huis en dan eet ik ook wat meer, dus die ga ik dit weekend even uitdelen (of opeten ;) I eliminated all unhealthy foods from the house, it was delicious :P ).
Al denk ik eigenlijk ook dat ik 'n beetje last van m'n hormonen had deze week dus dat daar die snaai zin ook vandaan kwam.
Maar gelukkig gaat 't sporten nog goed.
Op de dagen dat ik niet paaldans of geen workout doe plank ik 3 x een minuut (of 1.10) en doe ik 10 pushup.
<<

Anoniem245

Bericht 04 Feb 2017 10:50

Re: Healthy en fit in 2017

Ik baal. Want ik ben vorig jaar begonnen met sporten (met een doel) en dat ging echt super goed. Ik ben sterk in mijn benen en mijn kracht ging echt super hard vooruit. Nu heb ik sinds Augustus een nieuwe baan. En in principe begin ik elke dag om 10.30, ideaal om van te voren te gaan sporten. Maar ik ben nog geen enkele keer voor mijn werk geweest. Kom ook omdat ik vaak om 9.30 moet beginnen, of om 10u. En de andere dagen wil ik boodschappen etc doen, en mijn honden hebben natuurlijk een wandeling nodig in de ochtend. Ik ben ook regelmatig op zaterdag gaan sporten, maar 1x per week vind ik te weinig. En de afgelopen zaterdage (lees vanaf Dcember) had ik geen zin. En in de middag heb ik amper tijd, hooguit op woensdag eens als zoon bij een vriendinnetje/vriendje is.
Maar goed, ik wil dus echt weer gaan beginnen, heb een leuke nieuwe sportschool gevonden waar je ook kunt zwemmen dus daar wil ik mij inschrijven, zit nu nog bij Basic Fit. En dan minimaal 1x doordeweeks en op zaterdag gaan.
En straks ga ik met zoon bootcampen in het bos, gewoon zelf. Beetje hardopen, wandelen, squats, pushups, hinkelen etc. Kijken of we dat leuk vinden en zo ja dan houden we dat erin, honden mee. Dus als het goed is zijn we dan allemaal happy :)
Qua eten, slapen, alcohol gaat het heel goed. Ik dronk nomaal regelmatig een glaasje 's avonds voor de tv en soms iets te veel bij gelegenheden maar dat heb ik al 3 weken niet meer gedaan, en ik merk gewoon dat ik echt fitter ben. Zelfs terwijl ik helemaal niet veel dronk. Eten ook, geen afhaal meer gehad dit jaar, netjes zelf gekookt, ook vooruit gekookt op de dagen dat ik geen tijd heb en dat bevalt me ook goed.

Frankie, misschien haal ik ook nog eens zo'n setje kettlebells, maar ik merk altijd dat het sporten thuis er altijd bij in schiet.
Phoebe, wij hebben zelf amper snacks in huis, en ik moet zeggen dat helpt wel. Ik haal meestal in het weekend iets lekker en dan eten we dat ook gewoon op. Nu ben ik sowieso geen snaaier.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Feb 2017 11:33

Re: Healthy en fit in 2017

Op de dagen dat ik niet sport iets thuis doen als planken of opdrukken vind ik ook wel een goed idee eigenlijk!

Kira, jammer dat het sporten nu even niet zo goed gaat. Maar bootcampen met je zoon klinkt wel heel leuk!

Wat doe ik mezelf aan, haha, ik ga van half 1 tot 4 uur sporten! Ze noemen het Fit Fest en wordt georganiseerd door mijn twee favo sportclubs: die van bootcamp waar ik nu bij zit en die van polefitness waar ik voor de zwangerschap bij zat. Stiekem vind ik dat ze maar samen moeten gaan, bij beide lid worden is me te duur :wink:
Maar goed, ik begin om half 1 met een jump rope warming up en dan van 1 tot 4 vier workshops van elk drie kwartier: poledance, zumba, yoga en bootcamp. Wel afwisselend dus! Hopelijk houd ik het een beetje vol :) ik zit nu aan een bak havermout met banaan en Griekse yoghurt voor de nodige energie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem245

Bericht 04 Feb 2017 13:16

Re: Healthy en fit in 2017

Ik zie allemaal fouten in mijn vorige post, stom toetsenbord. geen zin om ze allemaal te verbeteren, dus sorry!
Wij zijn net terug uit het bos, 4 km in 45 minuten. Met hardlopen, hinkelen, springen, pushups en gewoon wandelen. Erg leuk, de honden renden vrolijk mee dus die hebben ook extra energie gebruikt en mijn zoon en ik hebben allerlei spelletjes tussendoor bedacht met wat we tegenkwamen. Woensdag of donderdag gaan we weer!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Feb 2017 20:15

Re: Healthy en fit in 2017

Ik had idd 'tje' getypt maar die pannenkoekjes zijn ook gewoon klein, anders vallen ze altijd uit elkaar :) en het appeltje was ook klein. RivierkreeftJES zijn ook klein :wink:.

Hier gaat het nog steeds goed, weer een nieuwe leuke workout gevonden bij de sportschool die ik elke week wil gaan volgen. Ik heb dit weekend ook netjes gegeten, vandaag gesport (netjes 3x deze week) en daarna nog een uur gewandeld in het bos.

Succes Marni! Staand opdrukken hoe doe je dat?

Hoe ging het Suus?

Super leuk Kira!
<<

Anoniem245

Bericht 06 Feb 2017 07:34

Re: Healthy en fit in 2017

Lekker Lot, 3x gesport!

Wij zijn gisteren met vriend en zijn dochter de hei op geweest en daar 1,5 gewandeld en gerend, spelletjes gedaan. Super leuk hebben de smaak echt te pakken. Dochter is nogal een klaagkont dus we zagen de bui een beetje hangen maar ze was super fanatiek, ben echt trots op haar! We gaan dit dus lekker volhouden. Donderdagmiddag ga ik met zoon alleen weer.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Feb 2017 20:03

Re: Healthy en fit in 2017

Mijn trappen loop uitdaging staat nu op 2.25!
Ben begonnen met 2.47!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Feb 2017 13:13

Re: Healthy en fit in 2017

Goed zeg Bob!

Hier weer lekker aan de salades voor lunch, lekker, voedzaam en gezond! Ik merk gelijk alweer dat ik hierdoor veel minder trek heb in ongezonde dingen.
Vandaag een salade gemaakt van gebakken kipfilet, taugé, tomaat, komkommer, mango, avocado, een paar cashewnoten en wat chili saus en het was lekker.

Ik ben nog geen calorieën aan het tellen, nog niet zo'n zin in, probeer nu gewoon voornamelijk goede producten tot me te nemen en 3x per dag te eten met 2 tussendoortjes. Maar met die noten moet ik misschien wel uitkijken, eet nu noten door de salades of af en toe nog een handje als ik honger heb. Misschien toch een keer invoeren om te kijken wat het doet.

Ik heb wel echt flink spierpijn in mijn bovenbeen na mijn goede workout van zondag. Ik had niet echt een goede cooling-down gedaan helaas. Morgen weer sporten.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Feb 2017 13:26

Re: Healthy en fit in 2017

Gaat goed met je tijd Bob!

Lot, goed bezig. Alleen en avocado en noten door de salade en dan ook nog een keer tussendoor kunnen wel aantikken inderdaad. Als je echt wil afvallen, dan zul je inderdaad moeten gaan bijhouden, maar als afvallen niet te doel is zou ik het gewoon blijven eten. Zolang je pure voedingsmiddelen tot je neemt, veel groenten, peulvruchten, fruit etc, geeft je lichaam zelf wel aan of het voldoende is, blijkbaar heb je nog trek, dan is het altijd beter om noten te pakken dan een hand M&M's of halve zak chips ;)

Hier gaat het opzich heel makkelijk qua eten. Alles qua eten is wel puur, gezond etc. Ik eet sowieso groenten bij elke hoofdmaaltijd, soms nog als avond snack als ik overdag minder heb gehad. Tussendoortjes zijn altijd fruit, nakd bar, stukje pure chocola oid. Alleen die cola, redbull en koffie inname van mij loopt op sommige dagen echt de spuigaten uit.
Qua beweging gaat het redelijk goed. Ik zorg dat ik mij verplaats met de fiets of op een auto dag maak ik 's avonds nog een wandeling van 3 kwartier. Elk weekend een grotere ronde van zo'n 1,5 uur. Met de fysio doe ik 2x per week ongeveer 3 kwartier lang diverse oefeningen. Crossfit en hardlopen doe ik nog niet. Daar hoop ik in maart weer mee te beginnen. Even afwachten hoe het met mijn rug gaat de komende maand.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Feb 2017 16:30

Re: Healthy en fit in 2017

Vandaag weer twee seconden eraf! Sta nu op 2.23!
Die salade klinkt lekker Lot!
Jij bent ook goed bezig Alibi!

Ik heb dus serieus nooit spierpijn na mijn training, maar zwaarder trainen dan dit kán ik gewoon echt niet. Komt dit doordat ik maar kort train? Ik doe ongeveer 1 uurtje. Is mijn training dan toch niet goed genoeg?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 07 Feb 2017 17:58

Re: Healthy en fit in 2017

Bij mij ligt het aan de soort sport die ik doe. Als ik alleen hardloop heb ik ook nooit spierpijn. Ik krijg alleen spierpijn van krachttraining. Ik sport ongeveer 45 minuten en doe ongeveer 10 herhalingen per oefening in setjes van 3. Bij herhaling 8/9/10 sta ik vaak wel te trillen op mijn benen en moet ik redelijk krachtig het gewicht wegduwen. (Klinkt dit logisch?).
<<

Anoniem185

Bericht 07 Feb 2017 18:13

Re: Healthy en fit in 2017

Ja, maar ik doe dus ook krachttraining (Milon cirkel). Misschien omdat ik nog in de uithoudingsfase zit, dat ik er weinig last van heb? Ik moet 20 herhalingen doen, op 6 verschillende apparaten en dat twee keer. Ik ga het toch daar eens een keer vragen!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Feb 2017 18:49

Re: Healthy en fit in 2017

Kan dat je dan toch te licht traint Bob. Sowieso ondersteunen apparaten je nog best wel, losse oefeningen op de mat zijn ook wat zwaarder. Bijv. een flink aantal burpees achter elkaar, of een paar setjes squatten met een stang van 15kg in je nek en je krijgt echt wel spierpijn hoor. En dan vooral alles achter elkaar :).
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers