Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama's wanneer douchen jullie?

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 22 Jan 2017 19:32

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Meestal in de avond maar dat deed ik daarvoor ook al.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem286

Bericht 22 Jan 2017 20:02

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Wanneer ik wilde, toen ze een baby was zette ik haar gewoon in de wipstoel in de badkamer erbij. Nu douchen we meestal samen en douche ik 1-2x per week maar alleen, dat is dan meestal in de avond als man thuis is.Dan heb ik geen pottenkijker erbij :smile:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 22 Jan 2017 21:26

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douche altijd 's morgens, dit deed ik ook toen ze klein waren. Dan speelde ze even in hun bedje, ik heb daar nooit speciaal rekening mee gehouden eigenlijk of ze wakker waren. Ik maakte daar ook gewoon tijd voor.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Jan 2017 21:48

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douche op woensdagochtend en een ochtend in het weekend uitgebreid, dan was ik ook mijn haar. Mijn man is op die momenten thuis. Daarnaast douche ik nog twee keer 's avonds met zoon, ook dan is mijn man er om zoon gelijk aan te pakken en af te drogen. Helaas slaapt hij overdag nog te weinig/onrustig om een douchemomenr in te plannen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2017 21:57

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Jip schreef:Als ze slaapt in de ochtend of wanneer mijn man thuis is. Ik wil nog proberen samen te douchen wanneer man er niet is, maar zit dan met haar warm houden.


Kruik warm maken, een stap handdoeken ik het badje vast klaarleggen en ze verwarmen met de kruik. Douchen, je dochter in de handdoeken leggen en zorgen dst ze warm ligt. Snel zelf afdrogen en badjas aan. Dan je dochter aankleden vaak ging ik voor ik J z'n kleren aantrok nog ff samen helemaal opwarmen in bed lekker huid op huid. En als laatste zelf aankleden.

Ontopic ik douchte op de meest rare momenten. Net wanneer het uitkwam.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Jan 2017 22:02

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Meestal 's avonds, maar in het weekend ook wel 's ochtends. Als we in het vakantiehuisje van mijn ouders zijn ook altijd 's ochtends.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Jan 2017 09:02

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Meestal in de avond, maar dat is met mijn werk ook het handigst dus doe ik sowieso meestal. Ik was 's avonds en 's ochtends vaak alleen toen S een baby was, dus wat dat betreft maakte het ook niet veel uit wanneer ik douchte. Ik vind het heerlijk om te douchen en even de tijd voor mijzelf te nemen, dus het liefst doe ik het 's avonds als onze zoon slaapt en ik alle tijd heb of in het weekend in de ochtend als mijn man thuis is.

Aan het eind van mijn verlof ben ik weleens boos de douche uit gelopen omdat ik niet begreep waarom mijn man niet naar S toe ging aangezien hij huilde, mijn man was zich totaal niet van schuld bewust want hij huilde helemaal niet, dat zat dus echt in mijn hoofd. Toen wist ik wel dat het tijd was om weer aan het werk te gaan en een klein beetje afstand te nemen, mijn man was tijdens mijn verlof heel veel weg dus ik deed het voor een groot deel alleen en ik was echt 24/7 alert op geluidjes.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Jan 2017 22:59

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douche ook meestal in de avond, maar dat deed ik voorheen ook altijd al. Als ik toch gewoon in de ochtend wil douchen, doe ik dat ook gewoon. Babyfoon zet ik bij in de badkamer, mocht ze dan toch (huilend) wakker worden, zou ik er gelijk uitgaan en naar haar toegaan.
2012 & 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Jan 2017 23:13

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Bij R was ik anders hoor, maar nu douche ik gewoon hoe het uit komt.

D huilt wel eens als ik onder de douche sta. Heel jammer maar ik kan ook niet ongedoucht de deur uit dus dan moet hij echt even wachten. R speelt gewoon beneden, die kan zich prima vermaken gelukkig.

Als ik snel moet zet ik het badje naast de douche, baby er in en ik douchen en snel mezelf afdrogen en dan D. Ondertussen R onder de douche zetten en snel D en mezelf aankleden en dan R uit de douche plukken. In minder dan een kwartier alledrie schoon.
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Jan 2017 23:26

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Of ik douche voor mijn werk.
Dan laat ik ze beide op mijn bed zitten en kijken ze een dvd, Het Zandkasteel. Dan douche ik echt maar 5-10 min. De deuren staan open dus ze kunnen naar me toekomen. Traphekje zit dicht. Manlief kleedt ze dan vaak aan. Ze zijn 15 mnd en 2jr9mnd.

Of ik douche als ze zelf in bad moeten. Ik kan ze niet tegelijk in bad doen, dus dat gaat sowieso omdebeurt. Ik doe dan de badkamerdeur op slot en zet een tas met badspeelgoed op de grond. Als ik dan klaar ben met douchen doe ik ze om en om in bad. Van de douche worden ze helaas panisch behalve in een zwembad.

Of ik douche lang en uitgebreid als ze slapen 's avonds. Maar ik heb dan meestal geen puf meer en ben er te lui en te moe voor. Moet dan ook föhnen, met nat haar slapen krijg ik erg hoofdpijn van.
04-2014
10-2015
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 26 Jan 2017 10:39

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douche 's ochtends als ik moet werken gelijk als de wekker gaat. Soms wordt A dan ook wakker. Ze moet dan of even wachten of mijn vriend verschoont haar. Andere dagen douche ik als ze haar ochtend slaapje gaat doen of ik zet het badje bij in de douche. Zet A in het badzitje. Zij spetterd er flink op los en ik sta ernaast onder de douche. Droog mij af en haal dan A weer uit bad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 26 Jan 2017 11:04

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douchte voorheen altijd 's ochtends bij het opstaan. Toen D. net geboren was lukte dat niet meer, maar ging ik altijd douchen zodra hij weer naar bed ging voor z'n eerste slaapje.
Later ging ik wel weer douchen bij het opstaan maar dat ging me op een gegeven moment toch tegenstaan omdat ik dan nog vroeger moest opstaan. Dus nu douche ik altijd 's avonds als D. naar bed is. Scheelt 's ochtends veel tijd.

Champagne ik zou gewoon gaan douchen als je kleine slaapt en als dat niet kan je baby in de wipstoel in de badkamer, en jij douchen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 29 Jan 2017 20:12

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Altijd 's ochtends. Niet altijd even handig omdat ik 4 doordeweekse ochtenden alleen ben. Maar ik moet wel aangezien ink de medicatie voor m'n hoofdhuid en 's ochtends uit moet spoelen. Inmiddels is het routine en gaat t soepel. Ik douche om 6.15 uur. Mijn oudste is dan vaak al wakker en ligt in ons bed tv te kijken. Soms met onze jongste erbij. Gaat prima!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem211

Bericht 29 Jan 2017 20:13

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik legde mijn kinderen altijd in de badkamer neer in de kinderwagenbak of wiegje en dan dook ik snel onder de douche. Douchte wel elke ochtend. Of ik douchte voordat mijn ex ging werken snel.

Nu zorg ik dat alle kids (4 stuks) aangekleed zijn en aan het ontbijt zitten en dan douche ik snel even.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Feb 2017 22:03

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douchte voor de komst van mijn kinderen bijna altijd 's avonds en dat is zo gebleven. In het weekend een enkele keer 's ochtends maar verder is het redelijk hetzelfde gebleven. Mijn dochter nam ik weleens in de wipstoel of maxicosi mee naar boven, dan zette ik haar er bij als ze wakker was. Anders ging ik gewoon in de douche als ze in bed lag.
Nu douche ik nog steeds 's avonds, ik neem ze regelmatig beiden mee onder de douche. Als ze beiden mee onder de douche gaan helpt mijn man met aankleden en zo. Anders douche ik als ze beiden op bed liggen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2017 22:53

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Voor de mensen die de tip geven om baby in de wipstoel te doen: bedoel je dan de wipstoel meenemen in de badkamer? Zo heb je toch beetje contact. Maar wordt de wipstoel dan niet erg vochtig? Dat lijkt mij een nadeel, qua evt roest of schimmel bij stof. Of valt dat erg mee?
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Feb 2017 23:13

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Tenzij je uren staat te douchen in een piepkleine badkamer gebeurd dat niet zo snel hoor. Het is misschien tien minuten of een kwartier en daarna sleep je baby en wipstoel weer mee.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem243

Bericht 03 Feb 2017 23:23

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik douchte toen altijd 's ochtends. Soms sliep hij nog, soms liiet ik hem gewoon (wakker) in zijn wiegje liggen; muziekje aan en snel gaan. Maar later ook hier heel vaak de wipper in de badkamer gezet. Wij hebben een kleine badkamer en ik douchte dan zo'n 10 minuten, maar echt vochtig werd het niet hoor Marin.

Nu douche ik bijna altijd 's avonds, als zoon al op bed ligt. Kan ik rustig een half uur staan :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Feb 2017 23:33

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Spencer schreef:Tenzij je uren staat te douchen in een piepkleine badkamer gebeurd dat niet zo snel hoor. Het is misschien tien minuten of een kwartier en daarna sleep je baby en wipstoel weer mee.


Ik zet in de zomer vaak de balkondeur open en de deur naar de gang staat altijd wel open. Dat scheelt. Maar vroeg ik me af omdat het toch veel stof is zo'n ding. Zou mooi zonde zijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 03 Feb 2017 23:51

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Maar wat kan ermee gebeuren dan Marin? Als 'ie vochtig wordt dan droog je hem toch weer?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Feb 2017 07:06

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Vaak is de de stof ook wel berekend op wat vocht/viezigheid. De stoeltjes worden veel gebruikt om hapjes te geven als ze nog niet in de kinderstoel kunnen zitten. Dat gaat er niet altijd vlekkeloos aan toe :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem243

Bericht 04 Feb 2017 08:41

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ja precies, ik mikte dat ook gewoon in de wasmachine. Maar ik had een simpel prenatal wippertje voor een paar euro overgenomen van iemand, dat scheelt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Feb 2017 09:35

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Sookie schreef:Maar wat kan ermee gebeuren dan Marin? Als 'ie vochtig wordt dan droog je hem toch weer?


Nou wat ik zeg roest of schimmel. Niet zo'n hele gekke gedachte toch? Dat zou ik wel echt zonde vinden van zo'n wipstoel. Maar ik was wel even vergeten dat die hoezen afneembaar zijn, dat scheelt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Feb 2017 10:01

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Maar je hebt een wipstoel toch voor praktisch gebruik. En dit is praktisch gebruik. Jij wil douchen en je baby is wakker. Dan zet je de baby in de wipstoel in de badkamer. En maak je goed gebruik van de wipstoel. Als jij een enorm mooie wipstoel hebt (kan dat? Ik vind wipstoelen sowieso niet mooi en geen meerwaarde aan mijn interieur) dan koop je een goedkopere voor in de badkamer. Die van mij is trouwens niet gaan roesten en of gaan schimmelen. Na de douchebeurt haal je hem er ook weer uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Feb 2017 10:10

Re: Mama's wanneer douchen jullie?

Ik vind dat wij een mooie wipstoel hebben ja. Maar ik vroeg het me gewoon af, of dat niet te vochtig wordt. Blijkbaar niet dus. Ik ben ook zuinig op praktisch goed.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers