Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer als moeder hulp zoeken.....

<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 14:12

Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Hoe ver ga je als moeder, wanneer zoek je hulp?

Dit zijn vragen die mij de afgelopen dagen heel erg bezig houden. Ik heb het gevoel vast te zitten in verdriet, kan moeilijk ontspannen en ben erg negatief. Toch kan ik ook lachen, heb ik wel zin om leuke dingen te ondernemen, geniet ik van mijn kindjes en man.

Is het niet gewoon logisch en heel normaal dat ik me zo voel? Na een eerste zwangerschap en bevalling die niet al te best verliepen, had ik ook in de tweede zwangerschap veel klachten en onrust door het draaien steeds. Uiteindelijk een bevalling die maar niet op gang wou komen, overtijd gaan, opname in het ziekenhuis, ontsluiting die niet wil vorderen, keizersnede, navelstrengetje 4 keer op zijn nek, verplicht nog 4 dagen ziekenhuis, eenmaal thuis een hele rustige baby maar wel één die veel huilt, niet het normale babyhuilen maar echt uren achter elkaar.

Mijn ouders en zus zeggen dat ik het niet alleen red, maar waarom niet? Ik steek niet mijn kop in het zand, ik praat veel over hoe ik me voel, wat me bezig houd en schrijf heel veel van me af.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Okt 2013 14:16

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Wat vervelend dat je ouders en je zus zeggen dat je het niet gaat redden.
Hoe oud is Xa.vi nu?
<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 14:17

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Hij is ruim 5weekjes...
<<

Anoniem85

Bericht 24 Okt 2013 14:48

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Ik denk dat je hulp moet zoeken als je het niet meer alleen redt, als je dat gevoel zelf ook hebt. Ik denk dat je gevoelens en emoties logisch zijn als je kindje pas 5 weken oud is.
Bij mij was het andersom, ik had wel hulp nodig, maar kreeg die hulp niet of nauwelijks, daar heb ik wel last van gekregen. Maar als jij het nog redt, alles loopt zoals het loopt, je niet depressief voelt maar inderdaad ook nog echt kan genieten. Hulp heeft denk ik pas zin als je het zelf wilt aanvaarden, omdat jij het nodig vindt.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 24 Okt 2013 14:59

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Als je veel praat over hoe je je voelt en veel opschrijft doe je het toch al goed?
Wat voor hulp bedoelen ze, professionele hulp waar jij je verhaal kunt doen of hulp met X zodat hij minder gaat huilen of jij zelf een paar uur ontlast wordt?
Ik kan me indenken dat het heel zwaar is om een hele dag bij een huilende baby te zijn en het dan nodig hebt om even tijd voor jezelf te nemen. Maar ik heb bij jou het idee dat je verstandig genoeg bent om dat aan te geven als het zo is.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 15:06

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Hulp voor X krijgen we al. We lopen bij een cranio sacraal therapeut. Ze bedoelen echt hulp voor mezelf, om dit te verwerken en een plekje te kunnen geven.
<<

Anoniem75

Bericht 24 Okt 2013 15:16

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Ik denk dat als ik het zo lees je met praten en schrijven al ver komt. Zorg wel dat je ook nog dingen doet die je leuk vind en ontspannend voor je zijn. Als je ouders en zus denken dat je hulp nodig hebt kunnen zij je misschien een keer helpen? Bijv. een middagje oppassen zodat jij iets voor jezelf kan doen of samen met je man ergens gezellig gaan lunchen. Plan wat dingen in die jij leuk vind. Desnoods ga je een middagje film kijken en uitgebreid in bad als je maar even ontspant. Misschien zit er wel een depressie aan te komen en ben je het zo hopelijk een beetje voor. Mocht je gevoel erger worden zou ik een gesprekje aanvragen bij de huisarts en misschien dat zij je een keer door kan sturen naar een psycholoog. Voel je dan niet schuldig, zwak etc en schaam je zeker niet. Mensen van buitenaf kunnen je misschien duwtje richting de goede weg geven en je helpen dingen een plekje te geven. Sterkte en succes Pien :hug:
<<

Anoniem2

Bericht 24 Okt 2013 20:15

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

#
Laatst gewijzigd door Anoniem2 op 24 Okt 2013 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Okt 2013 20:35

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Maar is eventueel een echte kinderarts geen beter idee? Wanneer hij zoveel blijft huilen denk je niet dat het je misschien meer rust geeft wanneer hij door een kinderarts nagekeken gaat worden?

Ik snap alleen niet zo goed dat het een rustige baby is die veel huilt? dan is het toch geen rustige baby of lees ik het nu verkeerd?

Ik denk verder dat je al heel veel doet als ik dat zo lees. Maar wanneer je je toch zo rot blijft voelen kan het natuurlijk nooit geen kwaad om eens naar de huisarts te gaan. Heel veel succes!
<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 20:41

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

ik heb het verkeerd gezet, het was toen we de eerste week thuis waren een rustige baby, maar naarmate de dagen voorbij gingen ging hij steeds meer huilen. het toppunt was de één na laatste dag dat de kraamzorg er was.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Okt 2013 20:42

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Oke ik kon het al niet helemaal rijmen. Wat moeilijk voor jullie zeg. Een vriendin van mij heeft ook een huilbaby en dat kindje bleek heel erg veel lucht in het maagje te hebben.
<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 20:52

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Hij is in het ziekenhuis al 2 keer na gekeken door een kinderarts. Ze hebben toen ook bloed afgenomen en alle uitslagen waren goed.
<<

Anoniem16

Bericht 24 Okt 2013 20:58

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

Ow oke dat wist ik niet. En mag ik vragen waarom jullie voor deze therapeut gekozen hebben boven een osteopaat? Gewoon uit nieuwsgierigheid want heb met beiden geen ervaring maar lees hier regelmatig verhalen over osteopaten vandaar.
<<

Anoniem33

Bericht 24 Okt 2013 21:00

Re: Wanneer als moeder hulp zoeken.....

We hebben zelf al ervaring met cranio sacraal, mijn man is daar zelf voor zijn klachten ook geweest.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers