Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies gevraagd woonkamer

<<

Anoniem202

Bericht 02 Feb 2017 10:22

Advies gevraagd woonkamer

Hola! Ik ben net verhuisd en m'n woonkamer is groter dan de vorige. Ik heb een stuk muur over en ik ben echt ontzettend slecht met inrichting dus ik heb jullie hulp nodig!
Het bruine kastje en de tafel wil ik gaan schuren en verven (maar welke kleur? Dunnow!) En een kleurtje op een kleurtje op een muur kan ook nog 'n optie zijn.
In ieder geval: help!
Laatst gewijzigd door Anoniem202 op 19 Feb 2017 22:26, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 02 Feb 2017 13:55

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ik zou je meubeltjes wit maken en op een van de muren (met voorkeur de grootste) een leuk kleurtje doen. Niet te fel of te donker zodat je woonkamer niet kleiner gaat lijken. Zacht paars bijvoorbeeld zoals op dit plaatje rechts.

Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 02 Feb 2017 15:49

Re: Advies gevraagd woonkamer

Wat ik persoonlijk ook mooi vind is een neutralere kleur muur of juist alle muren en dan gekleurde meubels.

Bijvoorbeeld Taupe
Afbeelding


En dan oudroze meubels
Afbeelding
(deur).

Of okergeel
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Feb 2017 17:03

Re: Advies gevraagd woonkamer

Zo leuk je nieuwe woonkamer!

Ik zou ook wat meer woonaccessoires gaan gebruiken. Een leuk kleedje of een nieuwe salontafeltje als je alles hebt opgeknapt zoals je wilt. Een paar dierbare foto's op een fotoschap of misschien heb je leuke souveniers van tripjes of Maleisie!

Ik zou werken met veel fris wit en grijs als basiskleuren. De grijze kleur omdat je bank zo is en die zou ik dan ook als uitgangspunt nemen.
Afbeelding

Met een leuk kleed creëer je ook wat meer een zithoek/geheel.
Afbeelding

En dan zoiets op je muur boven je tv of bij je eethoek.
Afbeelding

Je kunt ook ergens een leuk hoekje maken met dierbare spulletjes of boeken. Die hoeven dan niet perse op een grote kast maar kun je op een andere manier vormgeven. Hier hebben ze bijv. een stoel gebruikt als 'nachtkastje' maar dat staat misschien ook wel heel fleurig in je woonkamer met een stapel boeken, kaasjes of een mooie bos bloemen als je jezelf wilt verwennen haha.
Afbeelding

Is de tafel van echt hout? Dan zou je ook de verflaag eraf kunnen schuren en hem vervolgens kunnen beitsen. Dan krijg je zo'n oude houtlook. De stoeltjes zou ik dan wit schilderen. Het houten kastje wat je hebt staan zou ik dan ook schuren en dezelfde beits geven als je tafel. Dan zijn het twee verschillende meubelstukken (dus geen serie gevoel) maar wel in dezelfde beits om een beetje geheel te creëren.
Afbeelding

Ik denk dat dat het thema woord is voor jouw woonkamer. Samenhang. De spulletjes moeten samen een leuk en knus geheel gaan vormen. Nu staat het allemaal een beetje op zichzelf.

Ik vind het trouwens wel echt bij jouw passen om een iets echt 'Phoebe's' in je huis te zetten. A little over the top haha. Ik moest bij dit gouden tafeltje/wijkarretje echt gelijk aan jouw denken haha. Het moet ook wel een beetje tof zijn en niet te poezelig met allemaal pastel of neutrale kleuren.
Afbeelding
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 02 Feb 2017 17:06

Re: Advies gevraagd woonkamer

- alle meubels in gelijke tinten houden. Zoals al geopperd werd: verf eventueel de stoelen en tafel wit

- opruimen :smile:

- geef de muren een kleurtje....een zacht en licht kleurtje. Flexa heeft echt mooie ik heb van couleur locale een aantal kleuren uit de serie Finland. Die zijn licht dus je ruimte oogt nog steeds groot maar toch meteen héél anders dan ales gewoon wit.

- een leuk vloerkleed in de zithoek

- wat leuks aan de muren

Tadaaaaaa
<<

Anoniem202

Bericht 02 Feb 2017 18:13

Re: Advies gevraagd woonkamer

Frankie, held! Ik hoopte al dat jij met toffe plaatjes zou komen! Kan hier zeker wat mee!

De stoelen vind ik enorm lelijk dus ik weet nog niet of ik ze houd. Als ik dat wel doe verf ik ze ook, maar 'n bankje en 2 stoelen bij de eettafel lijkt me ook leuk. En da'n lijken 2 verschillende stoelen me ook leuk maar dan mis ik weer samenhang..

Ohh die barcart, zo fantastisch! Al zijn die krengen knetter duur.

Charles ik ga die kleuren eens bekijken! Iets licuts en rustige klinkt goed. Dat paarse zoals hierboven vind ik niet mooi, neig meer richting iets groenste op 't moment.

Een vloerkleed komt er sowieso, maar wat voor hangt er 'n beetje vanaf hoe de rest eruit komt te zien. En opruimen, ehm tsjah ik ben net verhuisd en allang blij dat al mijn meubels er nu staan en die van m'n voorganger eruit zijn dus dat komt vanzelf.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Feb 2017 19:27

Re: Advies gevraagd woonkamer

Haha ik wilde eigenlijk ook typen. Misschien andere stoelen? Voor een paar tientjes kun je echt leuke stoeltjes scoren.

Een bankje lijkt me ook heel gezellig inderdaad! Dan zou ik een bankje doen en dan aan de andere kant wel twee dezelfde stoeltjes.

Ik zal eens kijken of ik toffe groentinten kan vinden in plaatjes. Vind ik leuk om te doen haha.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Feb 2017 21:58

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ik zou een muur verven, het kastje zou je dan ook in een kleurtje kunnen verven die dan wel weer ergens anders terug komt (in kunst/kussens op de bank/vloerkleed). De tafel zou ik misschien opschuren en dan opnieuw lichter lakken. Kwantum heeft heel leuke betaalbare stoelen. Ik zou dat witte salontafeltje denk ik vervangen voor een rond exemplaar. Verder alle troepjes weg en dan iets van kunst/posters aan de muur lijkt me leuk. Lijsten in verschillende formaten wat speels opgehangen. En daar ook wat van jezelf in terug laten komen, foto's, tekeningen van leerlingen, een mooi plekje in Amsterdam of juist een plattegrond van je oude woonplaats etc. Dat maakt een huis persoonlijk.

Wat voor groen vind je mooi? Mosgroen? Groenblauw? Diepgroen? Ik zit nu ook aan zo'n soort (rozen)kelim te denken, geeft veel warmte en kleur. Als er in dat kleed dan bijvoorbeeld ook een groentint in zit is dat heel mooi dat het niet matchy matchy is maar toch wel terug komt.

Ik vond net bij Flexa deze kleuren wel mooi: Exotic Emerald, Vol Tijm, Branding, Turqoise Holiday,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 02 Feb 2017 22:35

Re: Advies gevraagd woonkamer

@ Lennox enig idee waar ik die kinderstoel kan vinden ? Van de foto.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Feb 2017 23:06

Re: Advies gevraagd woonkamer

sanskie schreef:@ Lennox enig idee waar ik die kinderstoel kan vinden ? Van de foto.


Ik vond het leuk om even te zoeken en vond hem vrij snel, hij is wel ENORM duur! Het is iig de Micuna Ovo One, en rond de 450/500 euro als je het kussen en tuigje etc er bij neemt :wtf:


Hier een aantal sites:

https://www.villa-kakelbont.com/catalog ... k-riempjes

http://jillxox.nl/kinderstoel-micuna-ovo

https://kinderwonderland.nl/eten-drinke ... oel-micuna
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Feb 2017 07:01

Re: Advies gevraagd woonkamer

Wat een leuke en mooie tips Frankie en Lot! Die laatste muurkleur is ook mooi zeg.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Feb 2017 07:45

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ik zou de muur achter de bank een lichte olijfgroen schilderen en dan het kastje wat tegen die muur staat iets van twee tinten donkerder ( gewoon vanaf een kleurenwaaier opzoeken).
Dan zou ik op de bank kussens in dat kleurenpallet leggen maar gecombineerd met kussen in de kleur van de bank. Ik zou denk ik als eerst een ander salontafeltje kopen, verder wat gouden of koper kleurige accessoires, en dat dan groeperen, dus een gouden fotolijstje met een kaarsenstandaard dn een cactus of een vetplantje bij elkaar op de kast tegen de muur bijvoorbeeld.

Zoals Frankie zegt de eettafel opschuren en beitsen en dus het hout zichtbaar laten, mooi fruitschaal er op en een beetje retro achtige stoeltjes er bij.

http://www.maisonbelle.nl/olijfgroeninhuis/

Kijk eens bij Sostrene Gene, daar hebben ze heel betaalbaar mooie vilten kussens, plaids, stoeltjes voor bij de eettafel en van die kleine salontafeltjes, ow en goud bestek bijvoorbeeld, misschien meer voor de sier dan gebruik maar wel heel mooi.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 07 Feb 2017 16:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem202

Bericht 03 Feb 2017 09:13

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ohh Minoessepoes dat klinkt echt zo leuk! Zoiets had ik ook in m'n hoofd. En ik was zondag van plan om langs Sostrene grenen te gaan dus dat komt perfect uit.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 03 Feb 2017 10:17

Re: Advies gevraagd woonkamer

Sawadee schreef:
sanskie schreef:@ Lennox enig idee waar ik die kinderstoel kan vinden ? Van de foto.


Ik vond het leuk om even te zoeken en vond hem vrij snel, hij is wel ENORM duur! Het is iig de Micuna Ovo One, en rond de 450/500 euro als je het kussen en tuigje etc er bij neemt :wtf:


Hier een aantal sites:

https://www.villa-kakelbont.com/catalog ... k-riempjes

http://jillxox.nl/kinderstoel-micuna-ovo

https://kinderwonderland.nl/eten-drinke ... oel-micuna


Dankje maar wat je zegt de prijs
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Feb 2017 13:54

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ik vind ook echt dat je met goud en rose goud moet gaan werken. Dat vind ik ook gewoon jij en dat is nu ook heel goed verkrijgbaar overal.

De Sostrene is inderdaad ook echt top voor leuke salontafeltjes. Ik zou je salontafeltje sowieso vervangen haha. Deze ikea salontafel heeft iedere student op z'n kamer staan en jij bent een volwassen, ontwikkelde, afhankelijke en sterke vrouw. Er zijn meer passende salontafels voor jou! ;)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Feb 2017 13:57

Re: Advies gevraagd woonkamer

Deze vind ik ook gaaf! Van het merk Eglo. (Heb hem zelf in een mint kleur, maar deze is veel mooier haha.. crap!).

Afbeelding

Of zo'n soort lampje (ook van Eglo) wat je moet neerleggen. Leuk op bijvoorbeeld een geschilderd kastje. En maar 20 euro. Dat is echt niets voor een lamp.
Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Feb 2017 15:16

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 21:09

Bericht 06 Feb 2017 19:49

Re: Advies gevraagd woonkamer

Die bovenste van Eglo hebben wij! Ben er zo onwijs blij mee!
<<

Anoniem202

Bericht 19 Feb 2017 09:48

Re: Advies gevraagd woonkamer

Bedankt voor alle tips! Ik had iets in m'n hoofd en ik had bedacht om dat in m'n vakantie (komende week) te gaan doen.
Maar als ik iets in m'n hoofd heb, wil ik 't eigenlijk meteen dus heb ik van de week en gisteren al vanalles gedaan!
Het is nog niet af, ik wil nog iets van een kastje tegen de groene muur, er moeten nog wat dingen opgehangen worden en ik ga nog andere eettafelstoelen halen. Over de eettafel ben ik ook niet helemaal zeker, ik was zo klaar met het schuren dat ik hoopte dat de donkere poten ook best zouden kunnen, maar daar twijfel ik nog over. In het ergste geval koop ik ook 'n andere eettafel :smile:.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Feb 2017 19:18

Re: Advies gevraagd woonkamer

Hoe staat je nieuwe salontafel? Ben benieuwd!
<<

Anoniem222

Bericht 24 Feb 2017 19:54

Re: Advies gevraagd woonkamer

Ben benieuwd!
<<

Anoniem202

Bericht 08 Apr 2017 10:43

Re: Advies gevraagd woonkamer

Heb net nog wat meubeltjes opgehaald en alles staat nu!
Maarrrr ik twijfel over de salontafel! Misschien moet ik even wennen, omdat 'ie zo anders is qua stijl en het eigenlijk een mismatch is met de tv-kast. Dus dat wordt het volgende project denk ik.
Ik laat het tafeltje een paar dagen staan om te wennen en anders verkoop ik 'm misschien weer. Ik weet 't niet, haha. Help!

Hier de foto's iig:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 08 Apr 2017 10:56

Re: Advies gevraagd woonkamer

Leuk geworden, Phoebe! Ik heb dezelfde tv kast, leuk issie. Ik ben niet kapot van je salontafel maar dat is meer omdat t mijn smaak niet is denk ik. Maar ik vind je stijl echt heel leuk. Beetje bohemian met modern. Tof.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers