Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pril zwanger en geitenboerderij

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Jan 2017 15:55

Pril zwanger en geitenboerderij

Jaja heb gisteren en vandaag positief getest. (Mondje dicht he degene die ik op Facebook heb ;) ).

Zit nu alleen met het volgende en kwam op Google niet verder. Ik ga morgen samen met een vriendin en onze kinderen naar de geitenboerderij in de buurt. Ze hebben nu ook jonkies. Mag je nou wel of niet daar komen als je nog maar net pril zwanger bent?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Jan 2017 15:57

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Gefeliciteerd. Geen beesten aan raken en anders heel goed handen wassen. Ik heb wel in een later stadium kinderboerderij beestjes geaaid en daarna heel goed handen gewassen.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jan 2017 15:59

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 31 Jan 2017 16:17

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Ik zou niet gaan. Heb het stukje van Susan gelezen en ik moest gelijk aan de Q-koorts denken.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Q/Q_koorts
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 31 Jan 2017 16:49

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Was toevallig voor mijn dochter bij de dokter en die wist het niet eens. Maar ze raadde het me idd ook af.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 31 Jan 2017 17:24

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Ik zou daar nog niets aan gedacht hebben om niet te gaan. Maar ik kom van de boerderij en zou dan de hele zwangerschap niet bij mijn familie kunnen komen. Ik aai dan niet alles maar loop wel altijd even over de stal om te kijken hoe het met de koeien, kippen, varkens, geiten en schapen is.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jan 2017 17:32

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

DdL schreef:Ik zou daar nog niets aan gedacht hebben om niet te gaan. Maar ik kom van de boerderij en zou dan de hele zwangerschap niet bij mijn familie kunnen komen. Ik aai dan niet alles maar loop wel altijd even over de stal om te kijken hoe het met de koeien, kippen, varkens, geiten en schapen is.

Je kan natuurlijk ook vragen hoe het met de koeien, kippen, varkens, geiten en schapen is :P
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 31 Jan 2017 17:50

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Gefeliciteerd Linnie!

Ik heb wel weer wat geleerd want ik wist dit dus niet, wel van het niet aaien maar niet dat je het eigenlijk helemaal moet vermijden. Ik vraag mij nu wel af hoe een zwangere boerin dit oplost.
<<

Anoniem197

Bericht 31 Jan 2017 18:20

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Die melken gewoon of voeren of wat dan ook.

Ja vragen en zelf kijken is toch anders he.
<<

Anoniem244

Bericht 31 Jan 2017 19:09

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Gefeliciteerd Linnie

Nooit geweten dit, weer wat geleerd vandaag :-)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jan 2017 19:34

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Oh Linnie, wat spannend en ook fijn!! Gefeliciteerd!!
<<

anoniem196

Bericht 31 Jan 2017 20:28

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Onze schapen met lammeren staan 20 meter van mijn voordeur vandaan.
Heb zwangere vrienden altijd op het risico gewezen als ze willen komen.
Maar ik loop ook met mijn schoenen door de tuin naar mijn auto. Dus theoretisch kan ik ook de bacteriën meenemen.

In mijn eigen zwangerschappen heb ik zo min mogelijk geholpen bij de bevallingen en handschoenen gedragen.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Dat is met alles wat ze je af raden in je zwangerschap. De een houd zich er aan en de andere denkt.. ah kan vast geen kwaad.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 31 Jan 2017 21:19

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Ik zou wel gaan maar geen beesten aanraken en je handen gewoon goed wassen daarna.
En wil je feliciteren met je zwangerschap, wat fijn na alles!
04-2014
10-2015
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2017 22:21

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En een gezonde zwangerschap gewenst. Ik zou denk ik wel gegaan zijn maar geen dieren aaien en goed mijn handen wassen. Maar ik heb verder geen achtergrond info gelezen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Jan 2017 22:37

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Gefeliciteerd! Dit was nog niet bij me opgekomen, en dit wist ik dus echt niet. Kom meerdere keren per week op de kinderboerderij...
Afbeelding
<<

Anoniem243

Bericht 31 Jan 2017 22:46

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Wow, nooit geweten dit! Ik zou dan toch niet gegaan zijn geloof ik.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Feb 2017 04:57

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Ik wist dit ook niet, maar goed dat ik dit lees!
Hier vlakbij zit een geitenboerderij die binnenkort weer lammetjesdagen heeft, daar ging ik normaal even kijken en kaas halen. Nu zal ik het wel bij even snel kaas halen houden dan.
10.04.17
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Feb 2017 12:19

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Wist het eerst ook nooit. Toen ik zwanger was van Jillz wilden we op vakantie een dagje uit naar een boerderij, maar daar hadden ze toen kalfjes en las ergens dat het niet verstandig was in de buurt te komen. Terwijl de rest binnen was, heb ik buiten gewacht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Feb 2017 13:30

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Bij ons op de kinderboerderij stond het groot vermeld bij de ingang van het geiten en schapenhok. Ik heb buiten het hek van dat hok gekeken en geen dieren geaaid.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 01 Feb 2017 19:36

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Jada schreef:Gefeliciteerd Linnie!

Ik heb wel weer wat geleerd want ik wist dit dus niet, wel van het niet aaien maar niet dat je het eigenlijk helemaal moet vermijden. Ik vraag mij nu wel af hoe een zwangere boerin dit oplost.


Hier een zwangere boerin. Je moet inderdaad oppassen bij schapen en geiten in de lammertijd. Wij hebben die gelukkig niet. Mijn ouders wel en daar blijf ik dus ook weg tijdens de lammerperiode. Wij hebben zelf koeien. Hier is het vooral oppassen met wegdrukken en trappen. Ook tijdens het kalven blijf ik hier voor de zekerheid weg. Wat wel gevaarlijk is als een koe een kalf aborteert, de bacteriën die dan vrij komen kunnen ook bij vrouwen een miskraam opwekken. Dat gebeurt gelukkig bijna nooit, maar als het wel gebeurt dan moet ik heel snel zorgen dat ik uit de stal weg ga.

Verder heel veel handen wassen en in de stal heb ik bijna altijd handschoenen aan.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Anoniem243

Bericht 01 Feb 2017 20:52

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Trouwens: Gefeliciteerd!!!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Feb 2017 21:06

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Haha dank je sookie, en de rest natuurlijk :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Feb 2017 23:08

Re: Pril zwanger en geitenboerderij

Ja gefeliciteerd, dat vergat ik ook zo maar!
10.04.17

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers