Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sushi!

<<

Anoniem273

Bericht 01 Feb 2017 12:40

Sushi!

Binnenkort gaan we hier thuis zelf sushi maken met mijn broer en zwager. Wie heeft er lekkere succesrecepten?

Mijn favoriete sushi is die met gefrituurde garnaal, dus die wilde ik sowieso gaan maken :) Natuurlijk is zalm/avocado altijd lekker maar ik ben eigenlijk op zoek naar nog meer leuke recepten en bijgerechten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Feb 2017 12:42

Re: Sushi!

Mijn favoriet is spicy tuna met van die tempura crunch!

Ik zou gewoon de menukaart van sumo oid eens doorkijken en daar inspiratie uit opdoen.

Erbij wil ik sowieso altijd edamame! Misschien kun je ook wat losse ebi tempura doen? Of groenten tempura?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 01 Feb 2017 12:54

Re: Sushi!

Zalm, bosui, gebakken kip reepjes, komkommer. Zelf een mayonaise maken van wasabi en mayonaise om erop te smeren bij de komkommer en zalm bijvoorbeeld. Surimi sticks vind ik ook altijd lekker ertussen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem193

Bericht 01 Feb 2017 12:55

Re: Sushi!

Mango vind ik ook heerlijk in sushi!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Feb 2017 17:56

Re: Sushi!

Zalm met roomkaas. Zo lekker!
Nu ik geen rauwe zalm mag, maak ik ze met garnalen en roomkaas, ook lekker maar kan niet tippen aan de combi zalm en roomkaas.
Ik gebruik dan trouwens monchou.
10.04.17
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 01 Feb 2017 22:20

Re: Sushi!

Oh lekker! Idd met tempura garnalen is lekker!

Wat ik verder ook lekker vind is spicy tuna. En mango in combi met kip. Ik doe ook vaak wakame door de sushi, en van die furikaki kruiden. Ziet er een beetje uit als visvoer, maar is heel smaakvol. Ik zou ook zeker veel aandacht aan de rijst geven, is zo belangrijk voor de sushi. En van die Japanse mayo erdoor is ook superlekker!

Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Feb 2017 23:04

Re: Sushi!

Oh die mayo is zo lekker!
10.04.17
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Feb 2017 01:36

Re: Sushi!

Halen jullie de sushirijst, matjes etc allemaal bij de plaatselijke toko of ergens anders? Ik wil het zelf ook een keertje gaan maken want ik houd wel van sushi. Komkommer, zalm, tonijn en krabsticks is bij mijn favoriet.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Feb 2017 08:10

Re: Sushi!

Leuke tips! Thanks!

Whatever, ik ken de menukaart van onze sushi-tent bijna uit mijn hoofd, haha. Maar toch weet je soms niet wat voor lekker ingrediënt erdoor zit, als finishing touch zeg maar. En die sausjes zijn zo lekker!

Kreeft, dankjewel! Haal jij die bij de toko?

Fred, ik ga inderdaad naar de toko voor de meeste ingrediënten. Grotere supermarkten hebben tegenwoordig ook best veel spullen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Feb 2017 11:11

Re: Sushi!

Okay door dit topic heb ik over sushi gedroomd, ga het zo dus maar meteen maken!

Ik haal de spulletjes vaak bij de action, aangezien er hier nergens in de buurt een toko zit.
10.04.17
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 02 Feb 2017 17:35

Re: Sushi!

Wij hebben laatst ook sushi gemaakt. Met verse tonijn, zalm, gerookte zalm, komkommer en mango.

Maar mango en zalm is toch wel een favoriet. Hmmmm! Als ik er alweer aan denk krijg ik er zo'n zin in :smile:
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Feb 2017 20:25

Re: Sushi!

Mijn favoriet is met avocado en zalm.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 03 Feb 2017 01:52

Re: Sushi!

Ik haal mijn spullen meestal bij de hanos (horecagroothandel), maar bij de toko of grote ah hebben ze ook veel! Die Japanse mayo heb ik laatst ook bij de ah gezien!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers