Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2017 10:55

Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Ja hoe zit dat? De meeste zwangerschapskwalen zijn weg. Maar ik kan nog steeds geen vis eten (die geur) en broccoli lust ik ook niet meer. Nou vind ik dat brocolli gebeuren niet zo erg, maar vis wel. Vind het zo stom dat ik in een restaurant moet zeggen (meer hypothetisch of voor de toekomst) "Doe mij maar een verrassingsmenu zonder vis.

En mijn krullen zijn weg. Ik kan nu dus mijn haren wassen, zonder ze te föhnen. Dat is wel heel praktisch. Maar de wetenschap dat mij haar krult als ik ze niet zou föhnen (want dat deed ik dus elke dag) hoorde toch bij mijn identiteit.

En dan gekruid eten. Moet ik ook nog steeds niks van hebben. Hoe kan dat nou?

Komt het allemaal nog terug?
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 11:10

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Geen flauw idee. Na negen maanden? Ik ben tegenwoordig misselijk als ik ongesteld moet worden, had ik daarvoor nooit. Denk niet dat 't ooit verdwijnt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Feb 2017 11:13

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Ik word misselijk als ik iets met mijn mond vasthoud. Zoals bij het haren doen van mijn oudste. Verder niet echt verschijnselen meer geloof ik.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 01 Feb 2017 11:42

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Hier alleen geen krullen meer. Had van die mooie volle krillen. Bij de eerste werd het al minder. Na de tweede zwangerschap waren ze weg.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Feb 2017 11:44

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Ik moet soms kokhalzen als ik gewoon mijn tanden poets. Een week voor ik ongesteld moet worden ben ik dikker en wat opgeblazen. Dit had ik voor mijn bevalling nooit.

Oh wat ben ik blij dat ik mijn krullen nog heb, wat zou ik balen als die weg waren.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2017 11:51

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Vis, krullen en gekruid eten horen ook bij mijn identiteit en ik kan me dus goed voorstellen dat raar is dat te verliezen. Zelf lust ik mijn zwangerschappen alleen geen roodkorst-kazen meer; daar valt beter mee te leven.
Hoe oud je jongste nu?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Feb 2017 11:53

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Ik kokhals nog steeds als ik m'n tanden poets. De jongste is ruim 7 dus dat zal vast zo blijven.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2017 12:02

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Wat gek dat jullie nog misselijk worden of moeten kokhalzen van tandenpoetsen.

De jongste is nu bijna 7 maanden. Ik heb geen enkele krul meer en de geur van vis vind ik zo vies, dat een stukje proeven nauwelijks gaat. Dat is echt van de zwangerschap. Ik hoop dat het nog weggaat. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik nog zoveel zwangerschapshormonen in me heb.

Opgezette buik voor menstruatie had ik altijd al, maar is na zwangerschappen wel erger geworden.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Feb 2017 13:06

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Haaruitval. Ik heb bijna geen haar meer over en het klit enorm, dus ik heb er maar een stuk af laten knippen.

Verder heb ik geen kwalen, voor zover ik weet.

Oh wacht, vergeetachtigheid. Ja. En m'n vocabulaire is aangetast.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Feb 2017 13:09

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Ik wordt nog steeds misselijk van bepaalde geuren. Überhaupt snel eigenlijk.

En ik kan niks meer onthouden.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Feb 2017 13:11

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Mijn baby is 9 maanden en mijn haar is opeens veel sneller vet dan 't was. M'n energielevel is ook niet meer wat 't was. Tobias slaapt gewoon klokje rond, al maanden,19h00 tot 07h00. Prima uren! Ik ga op tijd naar bed, slaap bijna 9 uur per nacht maar word uitgeput wakker. Heb ook al geprobeerd om later naar bed te gaan en bijv 7 uur per nacht te slapen, maar k blijf moe.

Verder geen kwalen, denk ik.. Ja, ik ben overemotioneel af en toe :') Da's wel een feestje.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Feb 2017 13:50

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Oh zijn er meer nog misselijk ? Ik heb met vlagen zelfs dat ik moet spugen als ik ongesteld ben.
Verder nogsteeds wat futloos
2016
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 14:51

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Exogenesis schreef:Oh wacht, vergeetachtigheid. Ja. En m'n vocabulaire is aangetast.
Yep, dit laatste ook. Zelfs zo erg dat ik ff bloed ga laten prikken op ijzer, B12 en D.

Mooi ook wat je zegt: " O wacht, vergeetachtigheid." :laughcry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Feb 2017 15:43

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Ik heb, bijna twee jaar later, echt nog maar heel weinig haren. Baal zo!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2017 15:56

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Geel schreef:
Exogenesis schreef:Oh wacht, vergeetachtigheid. Ja. En m'n vocabulaire is aangetast.
Yep, dit laatste ook. Zelfs zo erg dat ik ff bloed ga laten prikken op ijzer, B12 en D.

Mooi ook wat je zegt: " O wacht, vergeetachtigheid." :laughcry:


Oh em gee. Door deze post realiseer ik me dat ik drie weken geleden bloed heb laten prikken en vergeten ben de uitslag op te vragen :omg:
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2017 15:57

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Dus ja, vergeetachtigheid.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Feb 2017 15:59

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Hier ook nog steeds haaruitval en ik heb sinds mijn zwangerschap dat ik haast niets van vlees meer lekker vind. Alleen het idee al betreft mijn eetlust. Oh en ik heb het koud zo koud... vind het ook heerlijk als ze op me slaapt want dan krijg ik het een beetje warm.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2017 16:10

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Nou we hebben er dus gewoon blijvende schade aan overgehouden :nopompom:

Femmm gelukkig houd ik nog wel van vlees. Het zou toch wat zijn als ik door mijn zwangerschappen vegetarisch was geworden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Feb 2017 16:43

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Wat gek! En als je het nu toch een paar keer probeert om weer te wennen aan de smaak? Waarschijnlijk associeren je hersenen nu deze voedingsmiddelen met misselijkheid ofzo.

Vergeetachtigheid herken ik ook. Verder ben ik de dag voor ik mijn menstruatie verwacht (die overigens heel regelmatig is na de zwangerschap, voorheen werd ik nauwelijks ongesteld) even best depressed. Stom eigenlijk.

Ik heb ook vreselijke haaruitval gehad, mochten jullie het nog niet weten, ik heb me suf geklaagd hier, maar dat is nu over. Ik zal niet klagen over de plukken die daar voor terug zijn gegroeid, haha. Op foto's van toen zie je echt een hele terug getrokken haargrens, naast de kale plekken.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Feb 2017 17:35

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Haha nou inderdaad. Ik vind het ook best vervelend. Vond veel wel lekker en nu echt haast niets. Gelukkig vind ik vis nog wel lekker :ja:
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem243

Bericht 01 Feb 2017 20:05

Re: Hoe zit dat met zwangerschapskwalen na de zwangerschap

Oh dat lijkt me stom! Of het nog verandert, geen idee. Ze zeggen wel eens 9 maanden op 9 maanden af dus wie weet dat het nog bijtrekt de komende 2 maanden. Zelf voelde ik me na een jaar pas weer enigszins de oude dus wat dat betreft kan alles nog.

Herkenbaar; die vergeetachtigheid, vermoeidheid en haaruitval. Al denk (hoop?) ik dat de vermoeidheid ook andere oorzaken heeft, en de haaruitval komt bij mij ook door het stoppen met de pil. Toevallig merk ik de afgelopen dagen dat het weer wat voller wordt. Ruim 2 jaar na bevalling en iets van een jaar pilloosheid.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers