Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


16 personalities (MBTI)

<<

Anoniem321

Bericht 30 Jan 2017 12:55

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben volgens de test een verdediger. Ik herken me er voor een heel groot deel wel in.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 30 Jan 2017 12:59

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik heb de test nog niet gedaan maar ik vind ca. 80% van die plaatjes die jullie posten wel toepasselijk, krijg er een beetje horoscoop gevoel van!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Jan 2017 13:11

Re: 16 personalities (MBTI)

Whatever schreef:Ik heb de test nog niet gedaan maar ik vind ca. 80% van die plaatjes die jullie posten wel toepasselijk, krijg er een beetje horoscoop gevoel van!

Ik herken vooral wat in de plaatjes van MissEnergy en Teun, maar ik snap wel wat je bedoelt. Het zijn heel algemene quotes.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2017 14:20

Re: 16 personalities (MBTI)

De Twitter quotes die ik plaatste zijn wel echt problemen waar ik echt last van heb. Ik kan me voorstellen dat andere types ook wel eens zo denken, maar het komt voor mij wel echt uit m`n tenen.
Andersom heb ik ook quotes van andere types waar ik mezelf wel in herken, maar zeker niet zo als in m`n eigen. Ik vond de test ook wel moeilijk, want de antwoorden staan me zeker niet altijd aan :P
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 30 Jan 2017 14:54

Re: 16 personalities (MBTI)

.
Laatst gewijzigd door Believe op 07 Mrt 2017 11:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 30 Jan 2017 21:06

Re: 16 personalities (MBTI)

Deze test is ook gebaseerd op Freud of Jung en weinig onderbouwd. Leest inderdaad een beetje als een horoscoop, sommige zinnen zijn zo algemeen dat ik niet goed snap wat er mee bedoeld wordt. Maar leest wel leuk weg en bij mij zit er ook wel een kern van waarheid in! Vooral deze zin:

ENFP’s zijn enorm onafhankelijk en hechten veel meer waarde aan creativiteit en vrijheid dan stabiliteit en zekerheid.
<<

Geel

Bericht 30 Jan 2017 21:14

Re: 16 personalities (MBTI)

Het is absoluut geen horoscoop. Zoals ik zei zijn de plaatjes en quotes vaak best algemeen en kun je je er al snel in vinden. Maar weinig onderbouwd zou ik 'm niet willen noemen. Het kan de dynamiek in een groep of samenwerkingsverband alleen maar bevorderen en ook voor jezelf kan het veel helderheid verschaffen.

Citaten waarin ik me als ESFP erg herken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 30 Jan 2017 21:20

Re: 16 personalities (MBTI)

Maar wat is er aan onderbouwd dan?
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 31 Jan 2017 15:40

Re: 16 personalities (MBTI)

Deze test al vaker gemaakt zowel in Engels als Nederlands en altijd komt er INFJ uit. Ik kan mij hier ook heel erg in vinden.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 31 Jan 2017 21:27

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben een INFP-T oftewel Bemiddelaar (Mediator). Ik herken me er wel in ja.

Deze quote herken ik me wel in....mijn hoofd is altijd vol...bomvol...maar naar buiten toe ben ik rustig en kalm en gewoon heel erg verlegen. Ik heb de neiging mezelf weg te cijferen...dat heb ik echt keihard geleerd door de scheiding en ik probeer er op te letten want daar is niemand bij gebaat en het is echt een valkuil. Ik moet echt leren praten zodat anderen beter begrijpen hoe ik dingen bedoel en wat er in me omgaat. Oh en beter voor mezelf opkomen...en en en.

Afbeelding
<<

Geel

Bericht 31 Jan 2017 22:29

Re: 16 personalities (MBTI)

Wow, dit is bizar, Charles. Ik zag dat jij gereageerd had en toen ging ik automatisch: Hmm, zij is sowieso een Introvert, fotografie + associatieve reacties dus iNtuitive, geen harde tante en niet echt een planner, dussss Feeling en Perceiving, dusss INFP. En tadaaa! Dikke vette schot in de roos. Cool!
<<

Anoniem222

Bericht 31 Jan 2017 23:59

Re: 16 personalities (MBTI)

Leuk, we hebben het hier al eerder over gehad! We hebben dit toevallig ook een keer op mijn werk gedaan als een soort inleiding op insights (voor de mensen die dat kennen).
Ik ben een entertainer, ESFP. Zit op het vliegveld van dubai dus plaatjes plakken gaat nu even niet zo goed.

Super knap van jou, Geel! Dat je Charles helemaal goed had.
<<

Anoniem301

Bericht 01 Feb 2017 10:41

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben ESTP, de enige tot nu toe op het forum geloof ik! Madonna is het ook.
Ik herken me heel erg in de omschrijving en dan met name de gekleurde tekst.

“Ondernemer” persoonlijkheid
(ESTP-A / ESTP-T)
“Het leven is óf een gewaagd avontuur, óf helemaal niets.”
Helen Keller
ESTP persoonlijkheidstypen hebben altijd een impact op hun onmiddellijke omgeving. De makkelijkste manier om ze op een feest te herkennen is door naar de mensen die om ze heen wervelen te kijken, wanneer ze zich van groep naar groep begeven. ESTP’s lachen en vermaken zich met een botte en komische humor en houden ervan om in het middelpunt van de aandacht te staan. Als iemand van het publiek gevraagd wordt om op het podium te komen bieden ESTP’s zich vrijwillig aan, tenzij ze hun verlegen vriend vrijwillig aanbieden.

Theorieën, abstracte begrippen en langdradige discussies over wereldwijde problemen en hun effecten zullen ESTP’s niet zo lang kunnen boeien. ESTP’s houden hun conversaties energiek en voorzien ze van een goede dosis intelligentie, maar ze praten het liefst over praktische zaken. Nog liever gaan ze gewoon naar buiten om het simpelweg uit te voeren. ESTP’s doen dingen zonder ze te overdenken en lossen hun problemen ad hoc op, in plaats van stil te zitten om rampenplannen en ontsnappingsclausules voor te bereiden.

Verwar Beweging Nooit Met Actie
ESTP’s hebben het persoonlijkheidstype met de grootste kans om tot een leefwijze met riskant gedrag te leiden. Ze leven in het hier en nu en houden van actie: ze zijn het oog van de storm. Mensen met het ESTP persoonlijkheidstype houden van drama, passie en genot. Niet vanwege emotionele opwinding, maar omdat het hun logische geest stimuleert. Ze worden gedwongen om in een proces van flitsend snelle rationele stimuli gebaseerd op feiten en de onmiddellijke werkelijkheid kritische beslissingen te nemen.

Dat maakt school en andere overgeorganiseerde omgevingen uitdagend voor ESTP’s. Het gaat er zeker niet om dat ze niet slim zijn, en ze kunnen gerust hoog scoren, maar de gereguleerde aanpak en de lezingen die het formele onderwijs kenmerken liggen simpelweg te ver van het praktische leren dat ESTP’s beter aanstaat. Het vraagt om heel wat volwassenheid om dit proces als een noodzakelijk kwaad te zien, dat uiteindelijk interessantere mogelijkheden opent.
Een andere uitdaging voor ESTP’s is dat het voor hen logischer is om hun eigen morele waarden te volgen, in plaats van die van iemand anders. Regels zijn er om gebroken te worden. Dit is een opvatting die maar weinig middelbare school leraren en bedrijfsmanagers delen, en waar ESTP persoonlijkheden een bepaalde reputatie aan over kunnen houden. Maar als ze het creëren van problemen in de hand weten te houden, hun energie bolsteren en zich door het saaie stuk heen bijten, dan worden ESTP’s iemand om rekening mee te houden.

De Meeste Mensen Luisteren Niet Goed Genoeg
ESTP’s hebben misschien wel de meest scherpzinnige, ongefilterde waarnemingszin van alle typen, en hebben een unieke vaardigheid die ervoor zorgt dat de kleinste veranderingen hun opvallen. Of het nu om een veranderde gezichtsuitdrukking, een nieuwe kledingstijl of een verlaten gewoonte gaat, mensen met dit persoonlijkheidstype zien de achterliggende gedachten en beweegredenen waar de meeste typen waarschijnlijk helemaal niets op zouden merken. ESTP’s maken direct gebruik van deze waarnemingen door ze te benoemen en er vragen over te stellen, waarbij ze vaak weinig gevoeligheid tonen. [color=#FF0000]ESTP’s zouden er rekening mee moeten houden dat niet iedereen hun geheimen en beslissingen openbaar willen maken.
[/color]
Soms is de directe waarneming van een ESTP en de reactie daarop echter precies wat nodig is, met name binnen bepaalde soorten bedrijven en zeker tijdens noodgevallen.

Maar als ESTP’s niet voorzichtig zijn, dan kunnen ze zich in het moment verliezen, te ver gaan, en over de meer gevoelige mensen heen denderen, of vergeten voor hun eigen gezondheid en veiligheid te zorgen. Aangezien ze slechts 4% uitmaken zijn er net genoeg ESTP’s om de zaken pittig en competitief te houden, maar niet zoveel dat ze onhanteerbare risico’s teweegbrengen.

ESTP’s zijn vol van passie en energie, aangevuld door een rationele, maar soms afgeleide, geest. Ze zijn inspirerend, overtuigend en kleurrijk, en daarmee natuurlijke leiders die iedereen over het minder betreden pad leiden en overal waar ze gaan leven in de brouwerij brengen. De grootste uitdaging voor ESTP’s is om deze kwaliteiten op een constructieve en belonende manier in te zetten.
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 11:13

Re: 16 personalities (MBTI)

Haha, super herkenbaar bij jou Carrie! Deze ook: "ESTP’s maken direct gebruik van deze waarnemingen door ze te benoemen en er vragen over te stellen." Dit doe jij!

Heee Harri, allebei een ESFP! Ik dacht ESFJ bij je!
<<

Anoniem301

Bericht 01 Feb 2017 11:31

Re: 16 personalities (MBTI)

Geel schreef:Haha, super herkenbaar bij jou Carrie! Deze ook: "ESTP’s maken direct gebruik van deze waarnemingen door ze te benoemen en er vragen over te stellen." Dit doe jij!

Heee Harri, allebei een ESFP! Ik dacht ESFJ bij je!

Haha ja dat doe ik! En niet iedereen vindt dat even fijn dus dat is iets waar ik soms op mag letten bij mezelf.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Feb 2017 11:56

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik vind dit zo leuk he! Ik vind dit van de INFP heel erg goed bij mij passen.

INFP persoonlijkheden zijn echte idealisten, zijn altijd zelfs in de slechtste mensen en gebeurtenissen nog op zoek naar een greintje goedheid, en willen altijd zaken verbeteren. INFP’s laten zich door de puurheid van hun intenties, en niet door beloningen of straffen leiden. Mensen die het INFP persoonlijkheidstype delen zijn terecht trots op deze kwaliteit, maar niet iedereen begrijpt de drijfveren achter deze gevoelens, waardoor ze tot isolatie kunnen leiden.

Het is belangrijk voor INFP’s om henzelf en de plaats die ze binnen de wereld hebben te begrijpen. Ze verkennen deze ideeën door henzelf in hun werk te projecteren.Hun communicatievaardigheden komen ook zeer van pas omdat INFP’s de wens hebben om de harmonie te behouden. Dat is een terugkerend thema voor Diplomaten, dat hen helpt om vooruitgang te boeken terwijl ze hun roeping vinden.

INFP types vinden het leuk om creatieve oplossingen voor problemen te bedenken en zetten zich graag in voor zaken waarin ze geloven. Ze vinden het leuk om anderen te helpen zich persoonlijk te ontwikkelen en te groeien.

Dit is ook echt heel erg waar.
Mogelijke ontwikkelpunten voor INFP’s
INFP’s vinden het soms lastig om hun mening te geven in vergaderingen. Hierdoor kunnen anderen het gevoel hebben dat de INFP onverschillig is of niets heeft toe te voegen. Ze lopen het risico anderen niet te kunnen overtuigen van hun ideeën.

Persoonlijke groei en ontwikkeling van de INFP
Voor een gelukkiger leven kan de INFP werken aan:
- Vragen om feedback en waardering: het uitblijven van feedback is niet hetzelfde als negatieve feedback;
- Emoties uiten in plaats van opkroppen, voordat de emoties onbeheersbaar worden;
- Kritiek zien als een kans om te groeien.

Deze drie punten zijn echt zo moeilijk voor mij. Ik heb het ook al meerdere keren teruggekregen vanuit stage en mijn opleiding. Ik vind conflicten, samen met (persoonlijke) feedback de twee meest vreselijke dingen die er zijn. Ik weet ook niet goed hoe ik feedback niet persoonlijk kan aantrekken? Dat bestaat toch niet?
<<

Anoniem219

Bericht 01 Feb 2017 12:20

Re: 16 personalities (MBTI)

Dit komt er bij mij uit

Afbeelding

Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Feb 2017 13:42

Re: 16 personalities (MBTI)

Wat interessant! Ik ben een INFJ-T advocaat en herken mezelf er ook zeker in. Ik volg op Pinterest nu ook INFJ-T, heel interessant! Leuk die quotes al herken ik me in veel quotes wel die hier al geplaatst zijn.

Afbeelding

Ik heb soms ook echt tijd nodig om even alleen te zijn:
Afbeelding
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Feb 2017 14:51

Re: 16 personalities (MBTI)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 01 Feb 2017 15:20

Re: 16 personalities (MBTI)

“VERDEDIGER” (ISFJ-T)

Grappig, door deze test gaan er ineens wat lampjes branden.
sinds mijn geheugen een klap heeft gehad zijn bepaalde dingen wat minder vanzelfsprekend. van sommige dingen boeit me dat totaal niet, andere dingen vind ik heel erg frustrerend. dat zijn precies de dingen die in in de uitleg naar voren komen

bijvoorbeeld:
Vreemd genoeg voor de Introverte ISFJ’s, zijn ze van nature sociaal en gebruiken ze hun uitstekende geheugen niet om gegevens en weetjes te onthouden, maar om mensen, en de details over hun leven, te onthouden.

dit deel ben ik 'kwijt'. ik onthou het allemaal niet meer en ik kan daardoor niet zo attent zijn als ik zou willen zijn. gelukkig neemt het stukje planner in mij dat deels over door de dingen die ik moet/wil onthouden op te schrijven. maar het gaat niet meer vanzelf.
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 01 Feb 2017 15:22

Re: 16 personalities (MBTI)

Cotton schreef:JOUW PERSOONLIJKHEIDSTYPE IS:
“VERDEDIGER”
(ISFJ-T)

Afbeelding

:yes:
Zoiets had ik gisteren nog. ik doe de was altijd in een bepaalde volgorde en daar zit een logica achter. mijn man had mij willen helpen door de avond ervoor de wasmachine al klaar te zetten. alleen hij volgt een andere logica dus dat was de verkeerde was. (ik de wasmachine weer leeghalen en de juiste was in de wasmachine stoppen :laughcry: )

Ooh La La! schreef:Deze vind ik voor mezelf erg toepasselijk. Ik ben zo vreselijk kritisch op mezelf...

Afbeelding


Deze is ook heel erg herkenbaar.
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 01 Feb 2017 15:40

Re: 16 personalities (MBTI)

Geel schreef:Haha, super herkenbaar bij jou Carrie! Deze ook: "ESTP’s maken direct gebruik van deze waarnemingen door ze te benoemen en er vragen over te stellen." Dit doe jij!

Heee Harri, allebei een ESFP! Ik dacht ESFJ bij je!

Haha grappig Geel! Ik ben echt helemaaaal niet goed in plannen en routine. "Waarnemers houden van verandering, staan open voor nieuwe ervaringen en voelen zich beperkt door te veel structuur. Soms hebben ze moeite met afronden omdat ze steeds nieuwe en nuttige info vinden." Dat klopt helemaal bij mij.. Alleen ik herken me verder wel in zowel de ESFP als de ESFJ.
<<

Anoniem184

Bericht 01 Feb 2017 15:47

Re: 16 personalities (MBTI)

Ik ben een bemiddelaar (INFP-T). Ben nog een beetje aan het zoeken naar quotes die het meest bij mij passen, maar wat bijzonder hoeveel ik al herken.
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 16:37

Re: 16 personalities (MBTI)

O wat geinig Harri! Ik snap je helemaal. Vind dat jij altijd goed op je doelen afkoerst en het dan goed afrondt, bv met afvallen of gezond eten of met werk ofzo, daarom dacht ik die J. Maar dat is dus helemaal niet zo haha.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 01 Feb 2017 16:39

Re: 16 personalities (MBTI)

Heel herkenbaar ook die quotes Jada!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers