Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jan 2017 17:07

Re: Sollicitatietopic #2

uurloon zie ik inderdaad alleen bij uitzendbureaus maximum loon of loonschaal zie ik nog wel eens bij andere vacatures staan.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 31 Jan 2017 17:42

Re: Sollicitatietopic #2

Ik snap wat jullie bedoelen en ik moet jullie gelijk geven. Ik verzin redenen om niet te solliciteren, zodat ik niet op mijn bek ga. En dat moet veranderen.

Ik heb mijn moeder niet echt om advies gevraagd, enkel gezegd dat er een supermooie vacature online stond en dat ik daarop wilde solliciteren, maar dat het loon wel erg hoog was. Toen zei ze dat ik daar dan maar niet op moet solliciteren. Blijft het een feit dat ik dat wel wil. En nu ook durf, omdat ik er even niet bij stil heb gestaan dat je natuurlijk nooit in de laatste trede van een schaal start.

Ik ben, volgens mij, een vrouw met twee kanten. De ene kant van mij met dromen en idealen en weten hoe ze daar komt en weet ook dat ze niet solliciteert op een functie die ze eigenlijk niet kan dragen. Een vechtertje en doorzetter.
Maar ik ben ook verschrikkelijk onzeker en weet mezelf totaal in de put praten. Dan doe ik niets en blijf ik wachten tot ze mij bellen. En ondanks dat ik weet dat het zo niet werkt, als ik mezelf weer in de put heb gepraat, dan kom ik maar niet meer bij de persoon die ik ook kan zijn. En misschien irriteert jullie deze onzeker persoon wel, wil jullie vertellen dat ze mij meer irriteert.
<<

Anoniem282

Bericht 31 Jan 2017 18:14

Re: Sollicitatietopic #2

Och, ik erger me niet zozeer aan je. Zodra ik m'n laptop dichtklap, zit je er zelf mee en maak ik me er niet druk om. Ik denk alleen dat je heel veel praat en weinig zegt. Iets met: geen woorden, maar daden. :) Heb het geloof ik al eens eerder gezegd: solliciteren is een baan op zich. Zo zou ik het ook benaderen, want met hoe jij het benadert kom je niet verder tot dusver. Succes!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Feb 2017 19:55

Re: Sollicitatietopic #2

Dinsdag nog een brief gestuurd want had een echt mooie vacature gezien. Werd gister terug gebeld maar toen niet opgenomen omdat opa begraven werd :'(. Vandaag wel contact gehad helaas was de laatste plek die ze hadden voor 90% zeker al vervuld. Ze gingen in september weer een zelfde traject starten en daar kon ik dan wel bij mee. Wel aangegeven dat mocht het met die ene kandidaat toch niet doorgaan ik wel snel kan schakelen. In principe zou september mooier zijn want dan kan ik eerst rustig verhuizen (hoop tegen die tijd toch wel eens een huis te hebben) en misschien met een simpele baan weer wat ritme opbouwen.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 14:54

Re: Sollicitatietopic #2

Vandaag gedaan wat ik al even had uitgesteld. Super mooie functie en ik heb zojuist gesolliciteerd. Afwachten maar, al denk ik dat de kans klein is dat ik wordt uitgenodigd. Zo wel, dan spring ik een gat in de lucht.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Feb 2017 18:23

Re: Sollicitatietopic #2

Goed van je Fedora! :cheering:
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 21:41

Re: Sollicitatietopic #2

Caulfield schreef:Goed van je Fedora! :cheering:



Ik zal maar niet zeggen dat ik mijn moeder mijn brief heb laten nalezen. Ze vond hem top. Toen ik vanavond zei dat de literprijs van benzine in een bepaalde streek in Duitsland consistent is, kreeg ik geen echte reactie. Toen ik uitlegde wat ik bedoelde hervatte ze het gesprek.

We zullen zien of mijn brief goed genoeg is voor het eerste gesprek. Het is lichtelijk te hoog gegrepen, want geen ervaring in bepaalde gemeentelijke wetten, maar niet geschoten is altijd mis.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Feb 2017 21:56

Re: Sollicitatietopic #2

Fedora schreef:
Caulfield schreef:Goed van je Fedora! :cheering:



Ik zal maar niet zeggen dat ik mijn moeder mijn brief heb laten nalezen. Ze vond hem top. Toen ik vanavond zei dat de literprijs van benzine in een bepaalde streek in Duitsland consistent is, kreeg ik geen echte reactie. Toen ik uitlegde wat ik bedoelde hervatte ze het gesprek.

We zullen zien of mijn brief goed genoeg is voor het eerste gesprek. Het is lichtelijk te hoog gegrepen, want geen ervaring in bepaalde gemeentelijke wetten, maar niet geschoten is altijd mis.


Wat heeft de literprijs van benzine in Duitsland hiermee te maken?
Ik vind het echt goed van je, hou ons op de hoogte!
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 21:58

Re: Sollicitatietopic #2

Ik dacht al dat je hem niet zou snappen. :) Het ging me om het woord consistent. :P

Maar hoe dan ook, ik hoop dat het mij een baan oplevert en zo niet dan houd ik de woorden van Guat bij mij 'Solliciteren moet je gaan beschouwen als een baan'.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Feb 2017 22:01

Re: Sollicitatietopic #2

Ik snap het nog steeds niet!
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 22:04

Re: Sollicitatietopic #2

Caulfield schreef:Ik snap het nog steeds niet!



Maakt niet uit. Ik heb gesolliciteerd en dat is het belangrijkste in dit verhaal.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Feb 2017 22:10

Re: Sollicitatietopic #2

wil je nu zeggen dat je de brief misschien te simpel hebt opgesteld omdat je moeder hem top vond?
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 22:22

Re: Sollicitatietopic #2

Minx schreef:wil je nu zeggen dat je de brief misschien te simpel hebt opgesteld omdat je moeder hem top vond?


Ja, dat is wat ik eigenlijk zeg,
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Feb 2017 22:26

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, ik denk dat ze wil zeggen dat haar moeder het woord consistent niet kent en daarom dus niet reageerde, totdat ze het uitlegde. Dus of dat de juiste persoon was om je brief aan te laten lezen..

Goed dat je gesolliciteerd hebt!
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 22:27

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is inderdaad wat ik probeerde te zeggen, Lot
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Feb 2017 23:04

Re: Sollicitatietopic #2

Dat hoeft niets uit te maken. Het gaat er om dat het helder verwoord is. Sommige hoogopgeleide mensen maken soms brieven waarvan ik denk wat doe je moeilijk, je gebruikt nu een alinea maar het kan ook in 2 zinnen. Ik las laatst ook ergens een onderzoek dat mensen die netjes maar voor veel mensen begrijpelijk taalgebruik gebruiken vaak hoger ingeschat worden dan mensen die veel moeilijke woorden en wollig taalgebruik gebruiken.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 06 Feb 2017 13:23

Re: Sollicitatietopic #2

Fedora: goed dat je weer hebt gesolliciteerd! Toch een vraagje: waarom betrek je je moeder zo in jouw proces van solliciteren? :)
<<

Anoniem201

Bericht 06 Feb 2017 14:06

Re: Sollicitatietopic #2

Zojuist gebeld voor gesprek nr 3. A.s. Woensdag om 12:00 gesprek voor de flexpool en om 13:00 voor de neurologie. En dan donderdag de geriatrie. Vet spannend.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Feb 2017 16:04

Re: Sollicitatietopic #2

Succes en wat veel snel achter elkaar.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 06 Feb 2017 19:32

Re: Sollicitatietopic #2

Guattari schreef:Fedora: goed dat je weer hebt gesolliciteerd! Toch een vraagje: waarom betrek je je moeder zo in jouw proces van solliciteren? :)


Tja, omdat ik onzeker ben en dan feedback nodig heb. Of mijn moeder de aangewezen persoon is, weet ik niet. Maar ik durf niet zonder instemming van mijn moeder op verzenden te drukken. Ik geloof niet echt in mezelf.

Ik neem aan dat je dat bedoelde?
<<

Anoniem221

Bericht 06 Feb 2017 20:55

Re: Sollicitatietopic #2

Vanochtend een email van het bedrijf mogen ontvangen. Mijn eerste gedachte was dat ze snel zijn in hun verwerking en afwijzing, maar dit was slechts een email om me te vertellen dat mijn sollicitatie in goede orde was ontvangen en dat ze me schriftelijk op de hoogte houden van de voortgang. Ook dat, mochten ze me selecteren, ze mij een schriftelijke uitnodiging sturen voor een gesprek. Als iedereen even de duimen draait? Want dit is wel iets wat ik heel erg graag wil.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Feb 2017 22:09

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb het idee dat we hier in cirkeltjes gaan. Elke keer wordt het advies gegeven om eens flink met jezelf bezig te gaan en komt de reactie ja dat moet ik doen. En uiteindelijk komt er niets van. Nu ook weer ik heb dat nodig want ben onzeker. Doe er dan wat aan, want op deze manier ga je geen blijvende baan vinden.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 06 Feb 2017 22:24

Re: Sollicitatietopic #2

Minx schreef:Ik heb het idee dat we hier in cirkeltjes gaan. Elke keer wordt het advies gegeven om eens flink met jezelf bezig te gaan en komt de reactie ja dat moet ik doen. En uiteindelijk komt er niets van. Nu ook weer ik heb dat nodig want ben onzeker. Doe er dan wat aan, want op deze manier ga je geen blijvende baan vinden.


Waar wil je dat ik aan ga werken?

Ik heb inmiddels 20 jaar therapie achter de rug en ik blijf terugvallen op hetzelfde. Ik krijg dat zelfs met therapie niet uit mijn systeem, ook al heb ik wederom een verwijzing gevraagd en sta ik op de wachtlijst voor therapie.

Ik ben niet echt geestesziek. Ik kan in therapie gaan voor het feit dat mijn vader mij altijd alle intelligentie uit mij heeft geslagen, want ik mocht niet slim zijn. Maar hoelang moet ik daarvoor in therapie voor ik begrijp dat hij een ongeschoolde bouwvakker is en ik beter dan hem zal zijn? Heb al tien jaar therapie achter de rug, het helpt niet. Ik hecht waarde aan mijn familie en volgens hun kan ik niet meer verdienen dan zij ooit hebben gedaan. Namelijk 1770 euro netto.

Als ik dit wel vertel, dan ben ik aandacht vragende en dat wil ook niemand. Dus vertel mij wat ik moet doen om goedkeuring te kunnen wegdragen? Want ik snap je reactie, maar ik weet het niet meer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11507

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Feb 2017 23:41

Re: Sollicitatietopic #2

De enige die er wat aan kan doen ben je zelf. Er worden hier zoveel tips gegeven. Bijvoorbeeld ook LinkedIn. Je profiel is ingevuld maar amper connecties, geen foto. Het is half. Je ziet een leuke vacature solliciteert er uiteindelijk wel op maar vol onzekerheid. Dat komt uit jezelf de enige die daar wat aan kan veranderen ben je zelf. Lukt het niet zoek dan hulp. Het hoeft niet alleen. Ik red het ook niet alleen nu dus probeer ik hulp te krijgen maar die gaan het echt niet voor mij regelen ik zal er zelf wat voor moeten doen. Ik hoop straks wel iets meer dan minimum te verdienen maar doorgroeien vind ik vele malen belangrijker. Er zijn mega veel mensen onzeker maar waarom leg je voor jezelf de lat dan zo hoog.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 06 Feb 2017 23:55

Re: Sollicitatietopic #2

Ik vind Linked-in niet eens een leuke aanvulling op mijn leven. Ik heb hem aangemaakt, omdat jullie er zo lyrisch over zijn. En ik heb jouw verzoek om te netwerken bijvoorbeeld afgewezen. Ik vind Linked-in een slap verhaal.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers