Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 31 Jan 2017 00:02

Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Bijna 5 jaar geleden hebben wij een keuken gekocht. En we zijn er heel tevreden mee. Ze hadden hele nieuwe indeling gemaakt, waarbij de keuken beter tot zijn recht zou komen. Ze hadden allen niet rekening ermee gehouden, dan het plaatsen van de oven boven de koelkast toch niet zo'n slim is. De keukendeurtje van de koelkast, begon langzaam te buigen en open te staan door de grote tempratuur verschillen. Nu hebben we dit laatst aangekaard bij de keukenboer, en aangezien we binnen de garantietermijn vallen krijgen we geheel kosteloos een nieuw keukendeur geleverd. Alleen vandaag kwam de aap uit de mouw. Of we even naar de winkel wilde komen. Want ze waren er achter gekomen dat ons model niet meer leverbaar is. Of we even een nieuw model uit willen komen zoeken voor de koelkastdeur. Dat beteklend dus dat ik zometeen in mijn keuken één heel andere front/keukendeurkastje heb zitten tussen de andere keukendeurtjes! Wie weet wat mijn rechten zijn. Ik meld hem binnen het garantietermijn aan, maar moet ik dit ook accepteren en kan ik eisen dat dan alle fronten worden vervangen zodat we weer een zelfde uitstraling krijgen? Heeft iemand het hier eerder meegemaakt?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 31 Jan 2017 00:37

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Ik heb het niet meegemaakt betreft een keuken, maar weet dat het wel bij onze bank zo is (bank met verschillende losse elementen) dat we een hele nieuwe bank krijgen ipv alleen een element mocht daar iets mee zijn omdat je anders kleur verschil hebt. Mij lijkt dat dit in jullie geval ook zeker zo opgaat. Zou toch te gek zijn anders!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem221

Bericht 31 Jan 2017 00:56

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Ik heb het nooit meegemaakt, maar het klinkt niet goed. Mijn oven zit ook boven mijn koelkast en mijn deurtje is niet kromgetrokken. Technisch gezien moet het mogelijk zijn om een oven boven een koelkast te plaatsen. Ik heb eerder het idee dat er een defect zit in de oven, dan dat het een slecht idee is om een oven boven de koelkast te plaatsen.

Qua vraag: Ik snap dat je ervan baalt dat hetzelfde deurtje niet meer te bestellen is en dat je nu wordt 'afgescheept' met een deurtje dat eigenlijk niet bij de keuken past. Maar het oude model is niet meer leverbaar en ik denk dat je het ermee moet doen.

Maar nogmaals, laat de oven even nakijken. Want hier verbuigt de deur van de koelkast echt niet door gebruik van de oven.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 31 Jan 2017 02:42

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Bij mijn ouders zit de oven al 25 jaar boven de koelkast en is alles nog prima recht! (Duitse keuken)
Dus heel raar....
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jan 2017 09:28

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Ik zou er niet mee akkoord gaan om 1 ander frontje er in te zetten en zou dat aangeven. Dan zou ik hun met een oplossing laten komen.
Zij zullen dit in eerste instantie proberen omdat het voor hun de makkelijkste en goedkoopste oplossing is, maar ik denk dat ze stiekem ook al wel weten dat maar weinig klanten hier mee akkoord zullen gaan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Jan 2017 09:34

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Ik zou er niet mee akkoord gaan, maar wat precies je rechten zijn weet ik niet. Bij mij zit trouwens ook mijn oven boven de koelkast, is niks te zien aan de deur. Dit is een opstelling die je heel vaak ziet, ik ben bang dat het dus een probleem is in de kwaliteit van de fronten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Jan 2017 09:59

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Ik wet niet wat je rechten zijn. Maar ik vind het heel raar dat een keukenboer je oven boven je koelkast laat plaatsen. Iemand die dagelijks keukens verkoopt zou echt moeten weten dat dit geen slimme opstelling is. Zo verbruit je koelkast ook aanzienlijk meer stroom...

Ik denk ook dat als je nu een nieuwe deur op je koelkast laat zetten dat je binnen nu en 5 jaar weer terug kunt want dit probleem blijf je houden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem258

Bericht 31 Jan 2017 10:39

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Onze combi zit er ook al ruim 10 jaar boven zonder problemen. Bij combi ovens is dat een hele normale opstelling. Zou ook bijna zeggen dat de kwaliteit van de frontjes niet ok is.
<<

anoniem213

Bericht 31 Jan 2017 10:42

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

Wat vervelend zeg! Je hebt destijds een contract getekend denk ik? Staat daar niet in hoe het werkt en wat er allemaal onder garantie valt qua oplossingen ook.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 31 Jan 2017 11:58

Re: Defect keukendeurfront, garantie en niet kunnen leveren

In onze vorige woning en ook in onze huidige woning zit de combi oven boven de koelkast en nog nooit ergens problemen mee gehad. Dat er meer verbruik is, is volgens mij niet juist.

Volgens mij heb je recht op een vervangend product en indien dat niet meer leverbaar is, je geld (naar rato) terug. Maar daar ben je in dit geval niet echt mee geholpen. Dus dan geldt dat als precies hetzelfde product niet lukt, dan heb je recht op een vergelijkbaar product.
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers