Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak je deze keuze?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Jan 2017 10:10

Re: Hoe maak je deze keuze?

Oh lieve Gijs, ik voel het verdriet en de onmacht door mijn scherm heen.
Wat moet jij het zwaar hebben op dit moment.
Ik kan nog wel een heel verhaal gaan typen, maar er zijn al zoveel mooie dingen gezegd waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten.

Kies voor jezelf meid, echt.. De kindjes hebben veel meer aan een écht gelukkige mama, dan aan een mama die koste wat kost bij papa wil blijven, ondanks dat de koek op is.

Dikke knuffel en sterkte!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 30 Jan 2017 10:55

Re: Hoe maak je deze keuze?

Bedankt allemaal voor de lieve reacties :hug:

Chaos; wat goed dat ze dat nu aan het realiseren zijn! Het was echt zo goed als onmogelijk om als alleenstaande aan een huis te komen daar... Maar ik wil ivm de kinderen niet te ver weg verhuizen.

Relatietherapie ga ik het hier thuis nog wel een keer over hebben. Leren communiceren kunnen we in de toekomst ook wat aan hebben, aangezien we door de kinderen toch de rest van ons leven verbonden zullen zijn.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jan 2017 11:14

Re: Hoe maak je deze keuze?

Overigens heb ik oprecht met je te doen. Het is allemaal zo moeilijk en zwaar in deze situatie en ik lees ook veel in je berichten terug dat je je zo schuldig voelt. En dat je het idee hebt dat als je voor jezelf kiest, dat er zoveel mensen teleurgesteld en verdrietig zullen zijn. Maar uiteindelijk is er maar één die zichzelf gelukkig kan maken en dat ben jij. Als jij echt jezelf in de spiegel aan kan kijken en zeggen dat je er alles aan hebt gedaan zodat je geen schuldgevoel met je mee hoeft te dragen, of nog jaren de vraag in je hoofd hebt zitten van 'wat als..' dan is het prima. Dan is die keuze heel hard en pijnlijk maar maak je hem voor jou. En dat je weer gelukkig kan worden en kan opbloeien.

Ik heb jarenlang een huwelijk met mezelf proberen te redden en de eerste tijd alleen, vond ik lastig. Maar niet zoals ik had verwacht: ja ik moest even wennen alles praktisch zelf op te lossen maar er kwam ook een ander gevoel voor terug. En het is een lange weg geweest, eentje die lastig was omdat ik mezelf terug moest vinden én pas toen kwam het besef hoe zwaar het allemaal op me rustte en dat dat gewoon veel heeft geëist.

Het enige dat ik je nog kan zeggen is dat het ook wel weer goedkomt. Alleen dat je het jezelf, en de kinderen, makkelijker kan maken door echt goed nu uit te zoeken hoe dit heeft kunnen ontstaan zodat er gewoon begrip is met je man voor wat er gaan komen.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Jan 2017 11:20

Re: Hoe maak je deze keuze?

Gijs: de relatietherapie, op de manier zoals je nu zelf aangeeft, was wat Caro en ik ook bedoelden. Je blijft aan elkaar verbonden, zelfs na een echtscheiding. Dan is het toch fijn als je elkaar (tot op zekere hoogte) kunt begrijpen. :) Ik hoop dat je, ondanks alle zorgen, toch een goede nachtrust hebt gehad.
<<

Anoniem210

Bericht 30 Jan 2017 11:23

Re: Hoe maak je deze keuze?

Ik heb dit topic al een aantal keer geopend en was ook steeds begonnen aan het typen van een reactie maar ik vond de juiste woorden steeds maar niet.

Ik voel het verdriet, de eenzaamheid en de machteloosheid door het scherm heen. Wat moet je veel dragen.
Het advies wat ik je wil geven schommelt een beetje. Eerst dacht ik, 'vrouw ga weg, het is op. Je verdient beter'.
Maar aan de andere kant begrijp ik ook dat je koste wat het kost er alles aan gedaan wilt hebben om je huwelijk te redden in het belang van je kinderen.
In dat geval zou ik als voorwaarde stellen dat jullie meer afstand nemen van je schoonfamilie zodat jullie zelf weer de regie over jullie leven krijgen. Ik proef uit je posts dat de schoonfamilie dit grotendeels probeert over te nemen en dat je man hier vaak in meegaat. Daarnaast zou ik zeker ook naar relatietherapie gaan.

Je vraagt jezelf ook af of het niet te laat is. Die kans is aanwezig. En wellicht kun je er nu al volmondig antwoord op geven. Het zou ook geen schande zijn als je er wel voor kiest om bij je man weg te gaan en voor een nieuwe toekomst te kiezen. Hoe het nu gaat kan het niet meer en zou je alleen een stuk gelukkiger kunnen worden. Ook voor je kinderen,
Maar ik lees ook je gevoelens over schuldgevoel en angst. Deze zijn niet nodig, probeer het los te laten. Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je een beter leven verkiest.

Al met al is het toch nog een warrende post geworden maar ik hoop dat je de intentie van wat ik probeer te zeggen begrijpt. Welke keuze je ook maakt is goed. Al zou ik persoonlijk het nog 1 kans geven met de 2 voorwaarden die ik beschreef. Dus minder contact met je schoonfamilie en dus meer ruimte voor jullie zelf. En relatietherapie. Mocht je man hierin niet mee willen gaan zou het voor mij einde oefening betekenen.

Tot slot wil ik je heel veel sterkte toewensen en je een knuffel geven.
Voor jou geldt het zelfde Jans. Dapper dat je deze beslissing hebt genomen. Sterkte!
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 30 Jan 2017 11:32

Re: Hoe maak je deze keuze?

Heel moeilijk dit voor je.
Ik vind het een beetje lastig dat je man de overname niet zonder jou wil doen, hoe bedoelt hij dat?
Eigenlijk is die hele overname en dan vooral de mensen die daarbij horen in mijn ogen een soort tikkende tijdbom onder jullie relatie. Al snap ik wel dat hij het nu niet zo gemakkelijk meer kan stopzetten.

Ik zou er zelf echt alles aan gedaan willen hebben zodat je jezelf of later je kinderen je niet kunnen verwijten dat je het gemakkelijk opgegeven hebt.
Sterkte!
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jan 2017 11:43

Re: Hoe maak je deze keuze?

Dat is zo lastig. Wanneer heb je er alles aan gedaan? En wanneer ga je te ver en ga je over je grens heen? Ik heb mijn keuzes gebaseerd op wat mij het beste lijkt voor de kinderen. En natuurlijk weet ik helemaal niet wat het beste is of is er helemaal geen beste keus. Ik probeer met de beste bedoelingen keuzes te maken waarvan ik denk dat ze werken op lange termijn. Ook probeer ik zo min mogelijk boos te zijn en te denken in schuld, falen en schaamte. Soms denk ik ook wel "had ik meer kunnen doen?". Misschien wel, maar ik kon het niet.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Jan 2017 11:45

Re: Hoe maak je deze keuze?

Er zullen altijd mensen teleurgesteld zijn als je de relatie verbreekt, maar ook als je blijft. Dat moet geen voorwaarde zijn om in een relatie te blijven. De enige waar jij verantwoordelijkheid voor hebt is voor jezelf en je kinderen. En jouw man heeft dat ook. Mensen komen en gaan en de mensen die echt bij je horen blijven wel.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Jan 2017 11:46

Re: Hoe maak je deze keuze?

HollyGolightly schreef:Dat is zo lastig. Wanneer heb je er alles aan gedaan? En wanneer ga je te ver en ga je over je grens heen? Ik heb mijn keuzes gebaseerd op wat mij het beste lijkt voor de kinderen. En natuurlijk weet ik helemaal niet wat het beste is of is er helemaal geen beste keus. Ik probeer met de beste bedoelingen keuzes te maken waarvan ik denk dat ze werken op lange termijn. Ook probeer ik zo min mogelijk boos te zijn en te denken in schuld, falen en schaamte. Soms denk ik ook wel "had ik meer kunnen doen?". Misschien wel, maar ik kon het niet.



Dit ook ja. Probeer bij jezelf te blijven, ondanks dat dat nu heel
Moeilijk is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jan 2017 11:56

Re: Hoe maak je deze keuze?

HollyGolightly schreef:Dat is zo lastig. Wanneer heb je er alles aan gedaan? En wanneer ga je te ver en ga je over je grens heen? Ik heb mijn keuzes gebaseerd op wat mij het beste lijkt voor de kinderen. En natuurlijk weet ik helemaal niet wat het beste is of is er helemaal geen beste keus. Ik probeer met de beste bedoelingen keuzes te maken waarvan ik denk dat ze werken op lange termijn. Ook probeer ik zo min mogelijk boos te zijn en te denken in schuld, falen en schaamte. Soms denk ik ook wel "had ik meer kunnen doen?". Misschien wel, maar ik kon het niet.


Bij mij was dat echt een heel duidelijk besef dat ik echt alles had gedaan en mezelf ook teveel had opgeofferd. Nu zit ik zo eenmaal in elkaar, waardoor een anders misschien eerder voor zichzelf kiest. Maar ook dat is niet slecht. Ik weet alleen nog dat ik echt een heel duidelijk 'klik' moment had. En toen was het ook goed, toen wist ik ook dat ik echt tot het uiterste was gegaan en daardoor heb ik nooit schuldgevoelens gehad. Wel verdriet, maar geen schuldgevoel of gedacht 'had ik maar dit of dat'.

En ik denk oprecht dat niemand bewust denkt 'he, laat ik nu eens lekker gaan scheiden'. En dat iedereen daar goed over nadenkt, en het beste wil voor de kinderen.

Hoe gaan je kinderen nu met de situatie om? Merken ze er iets van?
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jan 2017 12:20

Re: Hoe maak je deze keuze?

Ik denk dat de grens -je hebt er alles aangedaan tussen jezelf en je man- en doen wat het beste is voor de kinderen niet altijd synchroon loopt. Mijn kinderen weten niet beter, maar ik denk dat ze over een jaar of twee wel door hebben dat onze gezinssituatie anders is.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jan 2017 12:20

Re: Hoe maak je deze keuze?

.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jan 2017 12:22

Re: Hoe maak je deze keuze?

Ik kan me voorstellen dat die grens nog moeilijker te stellen is inderdaad. Als die er al is. Er is altijd een betere situatie, maar ook een slechtere. En soms moet je misschien kiezen tot de minst slechte oplossing voor iedereen. Kijk, het beste voor iedereen is natuurlijk dat alle ouders bij elkaar blijven en dat iedereen gelukkig is samen in La La Land, maar dat is dan weer niet erg reëel.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Jan 2017 13:21

Re: Hoe maak je deze keuze?

Ik heb voor mijn gevoel alles gedaan wat ik kon om mijn gezin te redden. Uiteindelijk is mijn ex er vandoor gegaan en kon ik daar dan weer niks aan doen maar dat betekent niet dat ik geen schuldgevoelens heb. Ik denk ook niet dat dat per definitie samen op gaat.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 30 Jan 2017 20:19

Re: Hoe maak je deze keuze?

Voor mijn gevoel hoefde ik er niet alles aan te doen om de relatie met mijn ex te redden, geen idee of ik dat gedaan heb en nooit een schuldgevoel over gehad. Relatietherapie had ik bijvoorbeeld echt geen trek in, liefde was over.

Maar ik doe wel alles wat ik kan om de kinderen een fijn leven te geven (en mijn ex net zo) en dat kan net zo goed als ze niet in een traditionele gezinssituatie zitten. Het belangrijkste is dat er nog steeds van de kinderen gehouden wordt en dat de mensen waarvan hun houden niet tegenover elkaar staan.

Gijs, ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd! Je gaat hoe dan ook een lastige periode tegemoet, ik wens je alle goeds.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jan 2017 20:42

Re: Hoe maak je deze keuze?

Eens met Twellie.

Mijn kinderen zijn na een kleine dip echt zienderogen opgeknapt na onze scheiding. Van 1 huis waar we elkaar niet lief hadden, naar 2 huizen waar zoveel meer liefde en rust is gekomen was voor hun ook de beste optie.
Ik heb me naar aanleiding van dit topic ook afgevraagd of ik meer had moeten doen, maar beide zijn we echt tot de conclusie gekomen dat dit voor ons alle 4 het beste is geweest.
Je kunt alles afwegen, je kunt heel lang doorzetten voor je kinderen, maar uiteindelijk zijn gelukkige ouders voor de kinderen echt het beste. En als je dat samen niet bent, heeft dat ook echt zijn weerslag op de kinderen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 31 Jan 2017 11:02

Re: Hoe maak je deze keuze?

Wat ontzettend rot om te horen Gijs! :(

Hier is de keuze door mijn ex gemaakt toen de kinderen net 3 waren.
Wij waren altijd erg gelukkig. Maar toen de kinderen 1 waren zijn er een aantal heel nare dingen gebeurd, waar we heel veel stress van hadden.
Ik vertrouwde hem niet meer en deed er alles aan om hem bij me te houden, tegen beter weten in. Ik leefde helemaal naar hoe hij het wilde. Maar dit had ik niet door.
Op een gegeven moment ging hij uit het niets een week weg en wat heb ik me rot gevoeld.
Daarna mijn kop in het zand gestoken en net doen alsof het weer helemaal koek en ei was.
Maar achteraf gezien kwam het alleen nog maar van mijn kant.
Maar ja ik wilde hem echt niet kwijt!
In februari zei hij dat hij wilde scheiden en ik heb me nog nooit zo slecht en verdrietig gevoeld.
Hij ging meteen met een andere vrouw uit en waarschijnlijk is dit al van voordat we uit elkaar waren.
Na een paar maanden zag ik pas hoe het de laatste jaren echt tussen ons ging en bedacht ik me dat ik hem willens en wetens bij me wilde houden en zag ik dat ik eigenlijk veel beter af ben zonder hem.
Voor de kinderen vind ik het echt verschrikkelijk, ik had ze zo graag een gezin gegund.
Maar achteraf heb ik mezelf nu weer helemaal teruggevonden.
Nu doe ik de dingen op mijn manier en ik weet nu dat ik een relatie niet willens en wetens kan laten slagen en dat er echt 2 mensen voor nodig zijn.
En dat ik het niet meer zover zou willen laten komen, om je eigen identiteit te veranderen, omdat je iemand bij je wil houden.
Nu heb ik een nieuwe vriend en een eigen huisje met de kinderen en het gaat ( op wat echtscheidingsproblemen na ) erg goed met me.

Ik dacht ik deel toch mijn verhaal even, want het is wel heel herkenbaar.
Ik denk eerlijk gezegd dat je de keuze diep van binnen al wel gemaakt hebt.
En dat van het contact met vrouwen en zogenaamd rondjes rijden op de fiets of met de auto is ook heel herkenbaar. Maar achteraf gezien vind ik mezelf behoorlijk naief dat ik het zo heb laten gaan.
Ik zou zeggen, kies voor jezelf!! En het belangrijkste, voor je kinderen!!
Heel erg veel sterkte met je keuzen en je mag me altijd een pb sturen!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 31 Jan 2017 11:04

Re: Hoe maak je deze keuze?

Ik haal het later wel weer even weg.
Afbeelding
<<

Anoniem211

Bericht 31 Jan 2017 11:05

Re: Hoe maak je deze keuze?

Goh herkenbaar dames die gescheiden zijn! Er is echt een leven na een scheiding Gijs, meestal nog een veel betere ook.
<<

Anoniem244

Bericht 31 Jan 2017 12:54

Re: Hoe maak je deze keuze?

Hier waren dan wel geen kinderen betrokken dus het scheiden en de keuze hiertoe was iets makkelijker denk ik.
Maar ik merk wel dat ik na de scheiding weer opgebloeid ben en mijzelf heb terug gevonden.
Ondanks alle shit en stress voelde ik mij weer gelukkig worden
<<

Anoniem331

Bericht 31 Jan 2017 17:32

Re: Hoe maak je deze keuze?

Marilyn schreef:Goh herkenbaar dames die gescheiden zijn! Er is echt een leven na een scheiding Gijs, meestal nog een veel betere ook.



De praktische kant is vaak een heel ding om te regelen, maar eenmaal op de rit kun je er ook zoveel voor terug krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld weer altijd muziek aan in huis. Jaren niet gehad omda mijn ex dat allemaal maar vervelend vond, maar wat vind ik dat toch heerlijk en wat heb ik dat gemist. Kleine dingen, maar toch.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Jan 2017 19:01

Re: Hoe maak je deze keuze?

Heel herkenbaar die dingen die de mensen boven mij al aangehaald hebben.
Ik heb ook gevochten als een leeuwin om mijn huwelijk te redden, ik wilde werkelijk alles doen. Was mezelf compleet verloren, wilde zo graag dat mijn huwelijk zou slagen en dat mijn zoon met twee ouders zou opgroeien. Maar toen ontmoette mijn ex iemand op een reisje en toen was het tussen ons helemaal over. Hij liet ons huwelijk stranden voor iemand die hij twee dagen kon. Natuurlijk was het al helemaal op tussen ons, en van mijzelf was niets meer over.
Als ik nu terug denk aan die tijd herken ik mijzelf totaal niet. Ik ben nu super onafhankelijk heb alles op orde, ben ontzettend gelukkig en dat was ik toen totaal niet. Ik was ook heel bang in het begin (eigenlijk nog voordat de kogel door de kerk was) maar toen het eenmaal zo ver was vond ik zo ontzettend veel kracht om door te gaan.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Jan 2017 19:43

Re: Hoe maak je deze keuze?

Op de vage smoesjes na (ontrouw zijn vind ik echt heel erg, maar je weet dat dus niet zeker) zou ik het niet meteen opgeven. Of in relatietherapie gaan en als je samen blijft misschien wel gewoon met de optie om terug te verhuizen en de zaak dus niet over te nemen. Hij zegt dat hij dat niet zonder jou wil, misschien wil hij je ook gewoon echt niet kwijt en wil hij ervoor vechten. Had je man altijd al onregelmatig werk (horeca), of is dit ook nieuw in jullie relatie?

Jullie hebben samen deze keuze gemaakt om te verhuizen en jij gaf jouw man de kans om de zaak over te nemen. Mijn inziens kan je daar ook een jaar later op terugkomen dat het op deze manier niet werkt voor jullie en dat je ermee wil stoppen. Niet makkelijk en je hebt er vast ook veel voorbereidingen voor getroffen en het voelt vast als falen maar je hebt een keuze. Weggaan als je al middenin de zaak zit is nog veel moeilijker, nu kan die oom nog een nieuwe persoon zoeken die de zaak wil en kan overnemen.

Als je je man vraagt de zaak of jullie? Dan hoop ik toch dat hij jullie belangrijker vindt. Misschien ben je wel extra afgeknapt op je man door de stress van afgelopen jaar en kan er wel weer wat opbloeien als hij echt laat zien dat hij voor jullie kiest.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Feb 2017 06:51

Re: Hoe maak je deze keuze?

Gijs, hoe gaat het nu?
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers