Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beetje lullig!

<<

caribbeanlover

Bericht 31 Jan 2017 11:00

Re: Beetje lullig!

Marsy31 schreef:Als kind was eigenlijk alles belangrijker voor me dan een etentje in een restaurant met m'n familie. Saaier kun je het voor een kind niet maken. Voor de volwassenen leuk (tenminste, met leuk gezelschap, als ik jouw familie was had ik zelfs een tandarts afspraak voor laten gaan) maar inderdaad: als mijn kind die dag iets leuks heeft, een partijtje van leeftijdsgenootje of sport, dan zou ik dat ook voor laten gaan. Het is je man's verjaardag, dat jullie daar uberhaupt nog zo'n ding van maken. Hij is een jaar ouder, hij doet net alsof hij zelf een kind is met een partijtje. Ik verwacht in elk geval niemand met mijn verjaardag, ga liever gewoon uit eten. Die verwachtingen naar anderen altijd..


Wat ontzettend sneu dat dat je zegt dat ze een afspraak met de tandarts voor zouden laten gaan!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 31 Jan 2017 11:05

Re: Beetje lullig!

Cbl je klinkt nu zelf een beetje als een kleuter die haar zin niet krijgt met ja wij waren eerst. Gun die kinderen hun wedstrijd en partijtje en ga gezellig met je ouders en schoonouders uit eten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Jan 2017 11:23

Re: Beetje lullig!

Nee dat zou ík doen als ik familie van jou was :p
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Jan 2017 11:33

Re: Beetje lullig!

Marsy31 schreef:Nee dat zou ík doen als ik familie van jou was :p


Dat snap ik ook wel doos!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Jan 2017 12:30

Re: Beetje lullig!

Wauw.. Just wauw.
Sport en kinderfeesjes zouden bij mij ook voor gaan.. Je lijkt nu indd een klein kind.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem244

Bericht 31 Jan 2017 12:51

Re: Beetje lullig!

Cbl, nu de emotie van teleurstelling een beetje gezakt is, zie je nu ook niet in dat je een beetje overdreven reageert?
Soms gaat het niet om wie eerder is maar om wat belangrijker is.
<<

Anoniem210

Bericht 31 Jan 2017 13:33

Re: Beetje lullig!

Radler schreef:
Lennox schreef:
caribbeanlover schreef:

Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!


Je hebt helemaal gelijk. Kinderen van 6 verdienen de titel 'sporter' niet.

Het zoontje van mijn vriend is net 6 en zit op voetbal... Voor hem zijn de wedstrijden heel belangrijk, dat vind hij super leuk en geniet daar volop van.
Daarbij als je op een sport zit, hoe jong ook, wedstrijden horen er bij en zijn belangrijk


Ik hoop dat het wel duidelijk was dat mijn reactie sarcastisch was? :)
<<

Anoniem244

Bericht 31 Jan 2017 16:24

Re: Beetje lullig!

Lennox schreef:
Radler schreef:
Lennox schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Kinderen van 6 verdienen de titel 'sporter' niet.

Het zoontje van mijn vriend is net 6 en zit op voetbal... Voor hem zijn de wedstrijden heel belangrijk, dat vind hij super leuk en geniet daar volop van.
Daarbij als je op een sport zit, hoe jong ook, wedstrijden horen er bij en zijn belangrijk


Ik hoop dat het wel duidelijk was dat mijn reactie sarcastisch was? :)


Haha ja, het was een reactie op cbl haar opmerking niet op jouw opmerking
Maar zie dat dat niet helemaal duidelijk is ;-)
<<

Anoniem280

Bericht 31 Jan 2017 16:59

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
Caramba schreef:Toen ik 6 was had ik gym wedstrijden en ja die waren belangrijk voor mij.
Geen team sport, maar je kon iets winnen, dat was voor mij erg belangrijk, dus voor jou tante zegger ook.
Ook mijn ouders zeiden daar dingen voor af, zij wilden hun dochter het graag goed zien doen, aanmoedigen, wat echt zeker belangrijk is bij een kind van 6, goed voor de zelfvertrouwen.

Ik snap dat je het niet leuk vind dat ze eerst ja heeft gezegd en later af heeft gezegd, omdat 1 van haar kinderen een wedstrijd heeft, maar een wedstrijd kun je nu niet altijd voor zijn.

Kinderfeestjes ook niet, maar ook die zijn voor een kind net zo belangrijk.
Wat als je niet op een feestje kunt zijn? Een kind denkt dan al snel, we zijn geen vriendjes meer! Ontroostbaar, niet leuk voor de ouders, helemaal niet leuk voor het kind.


Ik had vroeger een buurmeisje en een klasgenoot die een dag achter elkaar jarig waren. De feestjes gaven ze dan ook vaak op dezelfde dag. Ik koos dan voor diegene waarvan ik het eerst de uitnodiging kreeg net zoals wij als 1e het hebben afgesproken ivm mijn man.


Kijk het gaat er bij jou om wie het eerst komt, bij mij was het vroeger zo, wie heb ik liever, klasgenoot of buurmeisje? Ik koos altijd voor klasgenoot.
<<

Mila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 07 Okt 2013 12:43

Bericht 01 Feb 2017 10:14

Re: Beetje lullig!

Jezus CBL, word jij nou nooit eens moe van jezelf?! Mijn god zeg..
B. 2009
A. 2013


Afbeelding
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 01 Feb 2017 13:38

Re: Beetje lullig!

Dat jouw schoonzus het op de vrijdagavond niet zit zitten, kan ik goed begrijpen. Mijn kinderen worden er ook echt niet gezelliger van als ze 's avonds laat braaf moeten opzitten in één of ander restaurant. Zeker als ze de dag erna iets hebben, wil ik ze op tijd in bed hebben liggen. Anders wordt het een te druk weekend voor ze. Maar goed, mijn kinderen zijn jouw neefjes en nichtjes niet, dus helemaal oordelen kan ik niet. Ik wil alleen maar zeggen dat ik haar beweegredenen wel kan begrijpen.

Wat ik niet snap, is dat jouw schoonzus een compromis probeert te sluiten dat voor hen wel haalbaar is, maar dat is jou niet goed genoeg. Het stukje 'ik was eerst', vind ik overigens een erg hoog basisschoolgehalte hebben en volgens mij ben jij die tijd echt wel ontgroeid. Zet je er overheen. Jouw schoonzus kan niet en wil liever een andere keer. Ze kan ook gewoon niet komen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 02 Feb 2017 13:32

Re: Beetje lullig!

Jij reageert al net zoals mijn ouders dat soms kunnen doen. Zo doen we het altijd dus nu ook. Weet je hoe vermoeiend het af en toe is als mensen zo aan hun eigen patronen en gewoontes vasthouden en daar dus ook geen dicussie over mogelijk is?
Go with the flow, laat het een keertje los en je zal zien dat het dan ook gezellig is en helemaal geen probleem was.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Feb 2017 03:09

Re: Beetje lullig!

Ik vind sommige reacties eigenlijk extreem onaardig.

@CBL, wat jammer dat ze niet komen. Ik snap dat je het heel vervelend vindt en zelf een andere keuze zou maken, maar mensen met kinderen maken deze keuze in zo'n situatie. Het is toch juist lief dat ze proberen een andere optie te bieden om langs te komen? Het is jouw volste recht om te zeggen dat het dan niet uitkomt en dat je het liever dan bijvoorbeeld een week later viert met hun. Valt vast wel een mouw aan te passen.
<<

Anoniem184

Bericht 03 Feb 2017 04:09

Re: Beetje lullig!

Nou, ik eigenlijk ook. Als ik het goed begreep stond de afspraak al, hadden ze gezegd dat het prima was, en komt er nu ineens van alles tussen. Zonder alle lange verhalen en uitweidingen eromheen: dat zou ik ook een beetje lullig vinden.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Feb 2017 06:08

Re: Beetje lullig!

Ach kom nou Bob en Maple. Het is een verjaardag van een volwassene, als je kinderen hebt komen daar soms dingen tussen. CBL reageert weer vanuit haar eigen kader op haar eigen speciale manier wat weer te doen heeft met haar speciale relatie met haar (schoon)familie. De reacties zijn niet verrassend omdat dit verhaal vrijwel een kloon is van 68 andere verhalen van CBL. Net als de hond van de buren, de gourmet en niet te vergeten: de eeuwige reis topics. En het is altijd de ander die het verkeerd doet he, echt altijd. In dit geval is het gros erover eens dat schoonzus het geprobeerd heeft goed te maken maar CBL het wil zoals zij het in het hoofd had. Nou, dat gaat gewoon niet met kinderen altijd. En het is geen eenmalige bruiloft, het is een verjaardag.

En ik kan alleen maar voor mezelf spreken, als ik zo geclaimd zou worden op mijn broers verjaardag te verschijnen terwijl ik het eigenlijk enorm druk heb, probeer een oplossing te vinden die voor iedereen haalbaar is maar het deksel op de neus krijg, vind ik het niet lullig van mezelf, maar lullig van mijn broer/schoonzus dat die zich niet flexibeler op kunnen stellen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 03 Feb 2017 08:00

Re: Beetje lullig!

Jeetje Marsy. Ze mag het toch best een beetje lullig (zoals de topictitel aangeeft) vinden als een afspraak die al gemaakt was ineens afgezegd wordt? True, schoonzus heeft meegedacht, maar het sporten van de kinderen ligt als het goed is lang van tevoren al vast en komt niet ineens uit de lucht vallen. En wat ik ook aan gaf: alle uitweidingen van CBL zijn niet nodig maar als je even puur kijkt naar de basis: de afspraak stond er, was akkoord en bij nader inzien kunnen ze niet. Daar zou ik zelf totaal geen topic aan wijden verder, even slikken en weer doorgaan, en het alternatief dat ze gewoon langskomen om te eten zou ik ook prima vinden, maar: ja, dat de originele plannen zoals afgesproken niet doorgaan, zou ik ook wel eventjes jammer vinden. En dan vind ik dat er best buitenproportioneel hard gereageerd wordt. En alle gourmet-, vakantie- en andere topics erbij halen lijkt me ook niet nodig.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Feb 2017 09:00

Re: Beetje lullig!

Zij VOELT zich gepasseerd, zij heeft andere normen dan haar schoonfamilie. Dan mag ze toch best aangeven dat ze daar van baalt? Zo lang ze maar begrip op kan brengen voor haar schoonfamilie en inziet dat deze ook een oplossing proberen te vinden. volgens mij heb ik dat ook zo gezegd. Ik vind het ook irrelevant om de andere topics erbij te halen, het gaat om deze situatie. Dat CBL zich sneller slecht voelt of aangevallen voelt dan een ander doet niets af aan hoe ze zich nu voelt. Iedereen heeft recht om te balen van situaties, zelfs als het onredelijk is, zolang je maar juist handelt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Feb 2017 09:03

Re: Beetje lullig!

Ladieladiela
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Feb 2017 09:47

Re: Beetje lullig!

Juist
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem244

Bericht 03 Feb 2017 10:00

Re: Beetje lullig!

Maple schreef:Jeetje Marsy. Ze mag het toch best een beetje lullig (zoals de topictitel aangeeft) vinden als een afspraak die al gemaakt was ineens afgezegd wordt? True, schoonzus heeft meegedacht, maar het sporten van de kinderen ligt als het goed is lang van tevoren al vast en komt niet ineens uit de lucht vallen. En wat ik ook aan gaf: alle uitweidingen van


Hoeft niet, soms worden wedstrijden er opeens nog tussen geplaatst en in geval van jonge kinderen die bv na de winterstop over gegaan zijn naar een iets hoger niveau dan is het pas sinds kort bekend wanneer welke wedstrijden.
En natuurlijk is het even balen als je gemaakte afspraak veranderd / niet doorgaat, helaas gebeurd dat soms. maar het stukje begrip willen opbrengen hiervoor en begrip voor de reden waarom er is afgezegd lijkt te missen bij cbl
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Feb 2017 11:30

Re: Beetje lullig!

Bob schreef:Ik vind sommige reacties eigenlijk extreem onaardig.

@CBL, wat jammer dat ze niet komen. Ik snap dat je het heel vervelend vindt en zelf een andere keuze zou maken, maar mensen met kinderen maken deze keuze in zo'n situatie. Het is toch juist lief dat ze proberen een andere optie te bieden om langs te komen? Het is jouw volste recht om te zeggen dat het dan niet uitkomt en dat je het liever dan bijvoorbeeld een week later viert met hun. Valt vast wel een mouw aan te passen.


Dank je. Ze komen nou die zondag dus 2 dgn later dan onze ouders.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Feb 2017 11:31

Re: Beetje lullig!

Mooi, opgelost dus.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers