Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Miskopen

<<

Elle123

Bericht 30 Jan 2017 13:39

Miskopen

Overkomt het jou vaak? En wat zijn jouw miskopen, en wat doe je er uiteindelijk mee?
Ik heb als allergrootste miskoop ooit een auto gekocht. Het was een Opel Corsa en hij ging voor geen meter vooruit. Die heb ik na 3 mnd verkocht.
Andere miskopen waren een paar zwarte Uggs, gelukkig flink afgeprijsd. Ik wilde ze als pantoffels dragen, maar heb ze nooit aan gehad. Via Marktplaats verkocht.
Mijn Shabbies waren ook een miskoop. Ik vond ze zo mooi en heb maar liefst 2 jaar geprobeerd ze in te lopen, zonder succes. Ook verkocht.
verder heb ik wel eens miskopen als ik bv op zoek na naar kleding voor een bepaalde gelegenheid en dan eigenlijk niks kan vinden, maar toch iets koop. Vaak drag ik zoiets 1x of zelfs helemaal niet. Meestal zijn de miskoopjes goedkope kleding. Dat geef ik aan de stiefdochter van mijn zus, die is er altijd zo ontzettend blij mee, dat het voor mij al geen miskopen meer zijn.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 30 Jan 2017 21:26

Re: Miskopen

Ik heb behoorlijk wat schoenen in de kast staan die echt miskopen zijn. Ik heb vrij moeilijke voeten en denk steeds dat ik schoenen wel inloop of dat het goed komt als ik ze vaker draag of er iets in plak. Met als gevolg dat ik heel wat mooie schoenen heb staan waar ik uitglip, die niet lekker zitten, waar ik toch blaren van krijg etc.

Daarnaast heb ik best wat kleding liggen die ik nooit draag omdat ik vind dat het dan niet echt bij mij past of dat ik me er toch niet heel lekker in voel. Ik heb bijvoorbeeld 2 lichte broeken die heel leuk stonden. Toen zag ik ineens het programma "Modepolitie" en daar werd een meisje uitgelachen omdat het net leek alsof ze in haar blote kont liep. Sinds die tijd draag ik deze broeken niet meer, omdat ik daar ook bang voor ben.

Een paar jaar geleden had ik een bed gekocht. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven en kocht er een via Marktplaats. Ik had (achteraf) al veel te veel geboden. Toen ik bij de verkoper aan kwam was er te weinig ruimte om echt te gaan proefliggen (alles stond al in de gang om mee te nemen in de aanhanger).
Ik heb het dus gekocht zonder echt te gaan liggen. (tja, het zag er netjes uit) Bleek dat bed zo ontzettend zacht te zijn dat je er niet fatsoenlijk op kon liggen. Echt waardeloos.
Na 1 nacht met veel rugpijn en een ander matras gepakt te hebben het bed weer op MP gezet, uiteraard veel minder geld voor gekregen, en heb een fatsoenlijk bed gekocht in de winkel. Grote spijt van mijn miskoop (en dommigheid)
<<

Anoniem221

Bericht 30 Jan 2017 21:46

Re: Miskopen

Mijn Ford Ka was een miskoop. Heb er dan wel 12 jaar in gereden, maar het heeft me ongelofelijk veel geld gekost om hem levend te houden.

Mijn huis is een miskoop. De badkamer heeft een Sanibroyeur, omdat ik me heb laten oplichten door een man die zei dat hij loodgieter was. Dat was hij dus niet. De keuken zit niet goed in elkaar, verkeerd geplaatst door mijn stiefvader. De onderbuurman draait te pas en te onpas keiharde muziek, schreeuwt het huis bij elkaar, verbouwt s'nachts zijn huis etc. Het enige wat een beetje mooi is aan dit huis is mijn vloer. En zelfs die is niet mooi meer door alle lekkage die er is geweest.

Ik heb een paar pumps die ik met ijskoude voeten kocht. Ik paste er net in en had de hoop dat de stof zou uitrekken. Ik pas er momenteel niet nog steeds niet in. Een vestje van de Primark. Ik dacht dat ik maat 42 had gepakt en dat bleek maat 34 te zijn bij thuiskomst. Idem voor een shirtje van de New Yorker.

En de laatste bril blijkt een miskoop te zijn. Ik zie beter met mijn oude bril, de bril voor deze, dan de nieuwe. Ik draag dan ook gewoon de oude weer.
<<

Anoniem280

Bericht 31 Jan 2017 07:21

Re: Miskopen

Ik heb ooit eens cowboy laarzen gekocht, waren toen helemaal hip.
In de winkel gepast, 1 laars, en zo mee naar huis genomen.
Bij thuiskomst heb ik de laarzen een poos links laten liggen, totdat ik ze eens wilde gaan dragen. Waren de maten verschillend :nopompom:
Kon ze ook niet meer ruilen.

Kleding is vaak ook wel een miskoop. 1x dragen, daarna ligt het voor oud vuil in de kast.
<<

Anoniem192

Bericht 31 Jan 2017 07:44

Re: Miskopen

fedora maar dat zijn dingen waar je iets aan kan doen toch? Terugbrengen voor de juiste maat, en met een bril sowieso terug daar heb je garantie op.
<<

Anoniem221

Bericht 31 Jan 2017 19:05

Re: Miskopen

Katie schreef:fedora maar dat zijn dingen waar je iets aan kan doen toch? Terugbrengen voor de juiste maat, en met een bril sowieso terug daar heb je garantie op.


Met de bril heb ik daar nooit over nagedacht. Ik zal eens even kijken hoe dat zit.

Qua kleding en schoenen is het te lang geleden en daarnaast zijn de pumps en het shirtje gekocht in Duitsland. Ik spreek geen Duits. Niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik angst heb om vreemde talen te spreken. Ik heb het verhaal volgens mij weleens verteld. Duits stel wilde in ons dorp uiteten op maandagavond. Desnoods naar een Italiaan. Ik had kunnen zeggen:"Immer gerade aus". Ik koos ervoor om in het Engels te melden dat alle restaurantjes zijn gesloten op maandag. Daarna liep ik langs dezelfde pizzeria en ze waren duidelijk open. Ik voel me nog schuldig. :palm:
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Jan 2017 19:39

Re: Miskopen

Neem aan dat ze in Duitsland ook wel Engels kunnen verstaan? Of durf je dat ook niet goed?

En waarom zei je dat alle restaurantjes dicht waren? Dacht je dat ook echt of vond je dat de snelste manier om het gesprek te beëindigen?

Mijn grootste miskoop kan ik me zo even niet herinneren.
<<

Anoniem221

Bericht 31 Jan 2017 19:50

Re: Miskopen

Lot, ik spreek mijn eigen dialect niet eens. Ik heb ooit mondelinge examen Engels afgelegd in het Nederlands. Mijn leraar wist van mijn angst en ook dat ik het wel degelijk goed zou kunnen spreken als ik het zou spreken. Ik lees Engelse boeken en kan films, series en docu's kijken zonder ondertiteling en begrijp dan elk woord. Ik heb zelfs schriftelijke examen op op Hbo gewoon goed afgerond. Maar ik durf het niet te spreken, bang om fouten te maken.

En ik loog echt. Want ik wist dat die ene restaurant gewoon open was. Dat is al jaren het enige restaurant dat zeven dagen per week open is. Ik wilde er gewoon vanaf zijn. Zonder dat ze verder zouden vragen. Ik word er zenuwachtig van.

Edit: Duitsers zijn meestal niet zo van een andere taal dan hun eigen Duits. Ze lijken een beetje op de Fransen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Jan 2017 19:51

Re: Miskopen

Ik doe altijd te dure miskopen...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem185

Bericht 01 Feb 2017 03:21

Re: Miskopen

Mijn jas is een enorme miskoop. De zakken zijn al doorgescheurd, waardoor alles in mijn voering terecht komt. De capuchon zit met een rits vast en die lost steeds half. Bij de mouw is er al een stuk gewoon ingescheurd! Hij was 80 euro en al na een paar weken afgeleefd...
<<

Anoniem184

Bericht 01 Feb 2017 07:08

Re: Miskopen

Ik koop altijd dingen waarvan ik denk 'dat móét ik echt hebben want dat ga ik ontzettend veel gebruiken' en puntje bij paaltje die ik er niks mee. Zo heb ik een stuk of 10 kleurboeken liggen, dure kleurpotloden, een curverbak vol haakspullen, tig kookboeken en nog veel meer, maar ik doe er weinig mee. Ik heb ooit inline skates gekocht want dat vond ik vroeger zo leuk om te doen maar na 2-3x skaten ging het me toch niet zo soepel af als gehoopt, dus hoppa in de kast. En veel meer van dat soort dingen. Ik twijfel nu om een goudkleurige draadloze beats solo koptelefoon te kopen maar ik vraag me af of ik hem echt zal dragen/gebruiken dus koop ik hem toch maar niet...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Feb 2017 07:43

Re: Miskopen

Spijkerbroeken. Ik heb altijd de pech dat ze raar gaan zitten bij het kruis. Ik heb 1 fijne momenteel.
2016
<<

Anoniem192

Bericht 01 Feb 2017 09:14

Re: Miskopen

Fedora dat is natuurlijk smoesjes verzinnen, je kon het ook in het Duits kopen, dan kan je het ook terugbrengen. Google Translate van te voren als je twijfelt voor wat steekwoorden en met bon en kleding begrijpen ze je echt wel. Bril moet je zeker achteraan, lijkt me logisch dat je daar tevreden over moet zijn..
<<

Anoniem192

Bericht 01 Feb 2017 09:14

Re: Miskopen

Bob ook dat zou ik melden bij een winkel, je mag toch wel iets verwachten van zon jas, lijkt me.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Feb 2017 04:14

Re: Miskopen

Katie schreef:Bob ook dat zou ik melden bij een winkel, je mag toch wel iets verwachten van zon jas, lijkt me.

Ik heb hem in een winkelcentrum gekocht wat niet hier in de buurt is, en ik weet ook niet meer goed bij welke winkel (heb echt 100 jassen in 30 winkels gepast), dus terug gaan is geen optie :laughcry:
<<

Anoniem219

Bericht 03 Feb 2017 12:02

Re: Miskopen

Mijn lockmachine is een miskoop :palm:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Feb 2017 14:15

Re: Miskopen

Maple schreef:Ik koop altijd dingen waarvan ik denk 'dat móét ik echt hebben want dat ga ik ontzettend veel gebruiken' en puntje bij paaltje die ik er niks mee. Zo heb ik een stuk of 10 kleurboeken liggen, dure kleurpotloden, een curverbak vol haakspullen, tig kookboeken en nog veel meer, maar ik doe er weinig mee. Ik heb ooit inline skates gekocht want dat vond ik vroeger zo leuk om te doen maar na 2-3x skaten ging het me toch niet zo soepel af als gehoopt, dus hoppa in de kast. En veel meer van dat soort dingen. Ik twijfel nu om een goudkleurige draadloze beats solo koptelefoon te kopen maar ik vraag me af of ik hem echt zal dragen/gebruiken dus koop ik hem toch maar niet...



zo herkenbaar wat jij zegt , hier ook heel veel kleurboeken en potloden heb zelfs 1 blik potloden nog nooit eens open gehad :palm: dec 2015 gekocht.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 03 Feb 2017 14:20

Re: Miskopen

Aagje! schreef:Mijn lockmachine is een miskoop :palm:

Waarom?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 03 Feb 2017 14:25

Re: Miskopen

Jammer Aagje! Welke heb je? En waarom een miskoop? Doet-ie het niet goed of gebruik je hem niet? Ik ben juist dolblij met de mijne.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 03 Feb 2017 15:57

Re: Miskopen

Wij gaan al jaren naar Oostenrijk en Duitsland. Laatste jaren aan de moezel en daar spreken ze prima Engels hoor. Vriend is ook niet goed in Duits. Die praat gewoon Engels en dat praten ze ook gewoon terug. Overal in winkeltjes hotels enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem219

Bericht 03 Feb 2017 17:08

Re: Miskopen

Parisienne schreef:Jammer Aagje! Welke heb je? En waarom een miskoop? Doet-ie het niet goed of gebruik je hem niet? Ik ben juist dolblij met de mijne.



Ik merk dat ik het allemaal wat ingewikkeld vind ofzo... dus gebruik hem nooit...
ik moet eigenlijk er eens goed voor gaan zitten misschien is het allemaal niet zo ingewikkeld
<<

Anoniem301

Bericht 03 Feb 2017 17:26

Re: Miskopen

Oh zo Aagje. Ik wil een naaimachine denk ik maar stel het steeds uit omdat ik er agressief van word als het niet lukt.
<<

Anoniem219

Bericht 03 Feb 2017 19:31

Re: Miskopen

Hahaha oh oh! Met mijn naai machine ben ik wel heel blij :smile:
<<

Anoniem184

Bericht 03 Feb 2017 19:51

Re: Miskopen

Ohja, m'n naaimachine! Doe valt ook in de categorie die ik hierboven beschreef.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Feb 2017 21:21

Re: Miskopen

Ik doe/deed best vaak miskopen, haha.
Gelukkig geen heel grote, dure dingen, maar alles bij elkaar.. Ben je dan toch best wat geld kwijt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers