Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beetje lullig!

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jan 2017 13:55

Re: Beetje lullig!

Jij hebt echt het inlevingsvermogen van een worm en snapt echt werkelijk niets van kinderen maar gedraagd je er we als 1 als het om dit soort onderwerpen gaat.
2015 💙
<<

Anoniem244

Bericht 30 Jan 2017 14:01

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
Radler schreef:Het ligt er ook een beetje aan wat voor afspraak kinderen hebben.
Is het een afspraak als spelen bij pietje / eten bij jantje of zoiets simpels of is het echt een afspraak waar je niet omheen kunt zoals een sportwedstrijd een partijtje of zoiets
Bij het 1e zou ik het niet leuk vinden als ze daarom af zouden zeggen bij het 2e zou ik het begrijpelijk vinden.

Fedora, jij dacht dat cbl en man het etentje betaalde voor hun familie?


De een heeft een sportwedstrijd en de ander een partijtje, maar ja dat heeft mijn man zeg maar ook. Vind het sowieso raar een partijtje op een zaterdag ik had ze vroeger altijd op de verjaardag zelf en ook van anderen. Als ik in het weekend jarig was, dan was het ook doordeweeks. Het gaat er niet om wat ze hebben, want ik vind het niet bepaald fair.


Sorry maar dan snap ik het probleem niet zo, leuk is het niet dat snap ik. Maar beide kinderen hebben wel een belangrijk iets.
Wanneer je op een sport zit horen daar wedstrijden bij, die kan je niet voor elke poep en scheet afzeggen. Dat hoort er nou eenmaal bij. En dat partijtje tja dat vind ik ook een legitieme reden eigenlijk.
Ja dat was hoe jij het deed, hier nooit op de dag zelf want dan kwam familie, maar meestal op een woensdagmiddag en later op de zaterdagen altijd.
Dat mag jij vinden maar ik vind het vrij logisch een wedstrijd en een partijtje. Sorry maar in m'n ogen gaan die dingen van kinderen voor een verjaardag van broer / oom.
Je zou ook kunnen denken logisch dat de dingen van de kinderen voor gaan, ook al stond het later gepland, maar het zijn wel belangrijke dingen, laten we de verjaardag van man op een andere dag vieren.
Ondanks dat jullie het op dezelfde dag doen als hij jarig is en het al gepland stond zou je het ook kunnen verschuiven naar een moment dat zij wel kunnen of idd gewoon thuis lekkere hapjes of patat of zoiets.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Jan 2017 14:05

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
Minx schreef:Die sportwedstrijd stond er waarschijnlijk ook al even en dat feestje zal later gekomen zijn. En met dat feestje snap ik dat dat voor de kinderen belangrijker is. Volwassenen hechten over het algemeen een stuk minder waarde aan verjaardagen dan kinderen. En wat jij vroeger deed is totaal niet relevant voor dit.


Nogmaals! Dat van ons stond al eerder en wij zouden met ze uit eten gaan dus die 2 dingen van hun kwamen later...............duidelijk! Als zij iets op hun werk hebben afgesproken, dan is het toch ook niet normaal dat ze ineens om niet hele belangrijke redenen afzeggen?!


Werk is belangrijker dat is iets anders en niet echt vergelijkbaar.
Maar als ze een etentje van werk zouden hebben zouden de afspraken van de kinderen waarschijnlijk ook voorrang hebben op het etentje van het werk.
Soms moet je prioriteiten stellen en dan gaat het niet om wat stond eerder gepland maar wat is belangrijker.
In dit geval zijn de afspraken van de kinderen belangrijker dan de verjaardag van oom / broer
Ik snap echt wel dat je het niet leuk vind, maar is het voor jou echt zo lastig om het los te laten en te denken jammer, maar de afspraken van de kinderen zijn in dit geval belangrijker, ondanks dat die later gepland zijn.
Echt?
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 15:29

Re: Beetje lullig!

Aan de ene kant snap ik het wel een beetje, maar aan de andere kant niet zo. Vind het vooral lullig naar mijn man toe.Ik kan ze niks verplichten dat weet ik. Wij gaan regelmatig met ze uit eten. Zo zouden we zoals ik hier eerder zei ergens eten waar zij ook graag heen wilde omdat wij er al geweest waren en enthousiast waren. Ik heb voor hun geregeld dat ze mee konden en ze zei dat ze kon. Later kon ze ineens niet omdat ze geen oppas had. Dan denk ik waarom heb je dat toegzegd en had je beter eerst een oppas kunnen regelen voordat je toe zei. Ik heb helemaal geen zin meer om nog met ze uit eten te gaan, want de kans dat ze valer afzeggen is aanwezig. Op zulke mensen kan je niet echt rekenen!
<<

Anoniem197

Bericht 30 Jan 2017 15:39

Re: Beetje lullig!

Ik heb zaterdag een verjaardag en heb gezegd dat ik kom maar hier is de oppas ook nog een probleem. Mijn vaste oppas heeft afgezegd dus moet nog wat anders regelen en dat is moeilijk. Dat heb jr nu eenmaal ooit als je kinderen hebt.
En jouw man mag het jammer vinden maar dat het zo'n groot probleem is, dat snap ik echt niet.
Jullie gedragen je kinderachtig.
Een wedstrijd en feest zijn nu eenmaal belangrijk voor kinderen en dat gaat gewoon voor!
<<

Anoniem210

Bericht 30 Jan 2017 15:43

Re: Beetje lullig!

Ah dit zijn afspraken die ik ook voor zou laten gaan. Een sportwedstrijd staat meestal al een hele tijd en is belangrijk om aan deel te nemen als sporter. Een verjaardagsfeestje voor een kind van een vriendje is ook heel belangrijk.
Ik zou dan het etentje een dag opschuiven of desnoods een week. Of ga met zijn tweeën uit eten en nodig je schoonzus en zwager uit voor een etentje bij jullie thuis op een andere dag. Zo is iedereen blij.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 16:47

Re: Beetje lullig!

Lennox schreef:Ah dit zijn afspraken die ik ook voor zou laten gaan. Een sportwedstrijd staat meestal al een hele tijd en is belangrijk om aan deel te nemen als sporter. Een verjaardagsfeestje voor een kind van een vriendje is ook heel belangrijk.
Ik zou dan het etentje een dag opschuiven of desnoods een week. Of ga met zijn tweeën uit eten en nodig je schoonzus en zwager uit voor een etentje bij jullie thuis op een andere dag. Zo is iedereen blij.



Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2017 16:51

Re: Beetje lullig!

:palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 17:12

Re: Beetje lullig!

:palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm: :palm:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Jan 2017 17:37

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:Ah dit zijn afspraken die ik ook voor zou laten gaan. Een sportwedstrijd staat meestal al een hele tijd en is belangrijk om aan deel te nemen als sporter. Een verjaardagsfeestje voor een kind van een vriendje is ook heel belangrijk.
Ik zou dan het etentje een dag opschuiven of desnoods een week. Of ga met zijn tweeën uit eten en nodig je schoonzus en zwager uit voor een etentje bij jullie thuis op een andere dag. Zo is iedereen blij.



Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!

Ook die vinden dat belangrijk!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem210

Bericht 30 Jan 2017 17:49

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:Ah dit zijn afspraken die ik ook voor zou laten gaan. Een sportwedstrijd staat meestal al een hele tijd en is belangrijk om aan deel te nemen als sporter. Een verjaardagsfeestje voor een kind van een vriendje is ook heel belangrijk.
Ik zou dan het etentje een dag opschuiven of desnoods een week. Of ga met zijn tweeën uit eten en nodig je schoonzus en zwager uit voor een etentje bij jullie thuis op een andere dag. Zo is iedereen blij.



Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!


Je hebt helemaal gelijk. Kinderen van 6 verdienen de titel 'sporter' niet.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Jan 2017 18:40

Re: Beetje lullig!

Lennox schreef:
caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:Ah dit zijn afspraken die ik ook voor zou laten gaan. Een sportwedstrijd staat meestal al een hele tijd en is belangrijk om aan deel te nemen als sporter. Een verjaardagsfeestje voor een kind van een vriendje is ook heel belangrijk.
Ik zou dan het etentje een dag opschuiven of desnoods een week. Of ga met zijn tweeën uit eten en nodig je schoonzus en zwager uit voor een etentje bij jullie thuis op een andere dag. Zo is iedereen blij.



Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!


Je hebt helemaal gelijk. Kinderen van 6 verdienen de titel 'sporter' niet.

Het zoontje van mijn vriend is net 6 en zit op voetbal... Voor hem zijn de wedstrijden heel belangrijk, dat vind hij super leuk en geniet daar volop van.
Daarbij als je op een sport zit, hoe jong ook, wedstrijden horen er bij en zijn belangrijk
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 31 Jan 2017 01:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jan 2017 18:43

Re: Beetje lullig!

En teamgenoten en je tegenstanders rekenen er gewoon op dat er een team staat.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jan 2017 19:21

Re: Beetje lullig!

Oh sweet lord CBL, kruip uit die kinderachtige rol en grow up.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 21:38

Re: Beetje lullig!

Lennox schreef:
caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:Ah dit zijn afspraken die ik ook voor zou laten gaan. Een sportwedstrijd staat meestal al een hele tijd en is belangrijk om aan deel te nemen als sporter. Een verjaardagsfeestje voor een kind van een vriendje is ook heel belangrijk.
Ik zou dan het etentje een dag opschuiven of desnoods een week. Of ga met zijn tweeën uit eten en nodig je schoonzus en zwager uit voor een etentje bij jullie thuis op een andere dag. Zo is iedereen blij.



Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!


Je hebt helemaal gelijk. Kinderen van 6 verdienen de titel 'sporter' niet.



Zei ik dat..........nee dus! Maar een kind van 6 is natuurlijk niet een echte sporter dat weet je dondersgoed! Dat zijn profs die sowieso meerderjarig dan wel bijna zijn. Een kind van 6 doet voor het leuke, niks meer en niks minder.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2017 21:43

Re: Beetje lullig!

Maar cbl, naast dat je gewoon bij een wedstrijd aanwezig hoort te zijn, is voor veel kinderen sport hun lust en hun leven. Hun uitlaatklep, hun sociale leven. Dat kun je niet zomaar afzeggen. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze dat niet eerder even aan jullie hebben gemeld. Dus ik snap dat je teleurgesteld bent.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Jan 2017 21:46

Re: Beetje lullig!

Je hebt echt een inlevingsvermogen van niks. Voor kinderen zijn ze op het moment dat ze een wedstrijd hebben ook topsporter, ze willen winnen. Echt zeker samen met de hele groep. Ook is een wedstrijd mogen spelen een hele eer.

En vind je man het ook zo erg? Heb het idee dat jij je om alles druk maakt en je man alles aanpraat terwijl hij het misschien ook goed had gevonden als zijn zus een andere dag wil komen. Ze doet moeite om een andere dag te komen, schikt het niet dan niet maar hou er dan over op pfff. Zoveel drukmakerij om een verjaardag.
<<

Anoniem184

Bericht 30 Jan 2017 21:47

Re: Beetje lullig!

Daarbij kun je bij een teamsport sowieso al niet zomaar even afhaken. Je team rekent op je. Mijn vriend traint kleintjes bij een voetbalvereniging en hij verwacht wel een flinke dosis discipline en toewijding van kinderen (en ouders). Zo klein als ze zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 22:33

Re: Beetje lullig!

Exogenesis schreef:Maar cbl, naast dat je gewoon bij een wedstrijd aanwezig hoort te zijn, is voor veel kinderen sport hun lust en hun leven. Hun uitlaatklep, hun sociale leven. Dat kun je niet zomaar afzeggen. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze dat niet eerder even aan jullie hebben gemeld. Dus ik snap dat je teleurgesteld bent.



Dat snap ik niet. Dank je jij hebt er tenminste begrip voor wat ik vind. Ze komen nu de dag daarna..................klaar opgelost.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 22:34

Re: Beetje lullig!

Maple schreef:Daarbij kun je bij een teamsport sowieso al niet zomaar even afhaken. Je team rekent op je. Mijn vriend traint kleintjes bij een voetbalvereniging en hij verwacht wel een flinke dosis discipline en toewijding van kinderen (en ouders). Zo klein als ze zijn.



Het is geen teamsport dus snap niet dat je daarvan uit gaat. Waarom?
<<

Anoniem184

Bericht 30 Jan 2017 22:43

Re: Beetje lullig!

Het was als voorbeeld.
<<

Anoniem280

Bericht 30 Jan 2017 23:06

Re: Beetje lullig!

Toen ik 6 was had ik gym wedstrijden en ja die waren belangrijk voor mij.
Geen team sport, maar je kon iets winnen, dat was voor mij erg belangrijk, dus voor jou tante zegger ook.
Ook mijn ouders zeiden daar dingen voor af, zij wilden hun dochter het graag goed zien doen, aanmoedigen, wat echt zeker belangrijk is bij een kind van 6, goed voor de zelfvertrouwen.

Ik snap dat je het niet leuk vind dat ze eerst ja heeft gezegd en later af heeft gezegd, omdat 1 van haar kinderen een wedstrijd heeft, maar een wedstrijd kun je nu niet altijd voor zijn.

Kinderfeestjes ook niet, maar ook die zijn voor een kind net zo belangrijk.
Wat als je niet op een feestje kunt zijn? Een kind denkt dan al snel, we zijn geen vriendjes meer! Ontroostbaar, niet leuk voor de ouders, helemaal niet leuk voor het kind.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Jan 2017 01:34

Re: Beetje lullig!

Als kind was eigenlijk alles belangrijker voor me dan een etentje in een restaurant met m'n familie. Saaier kun je het voor een kind niet maken. Voor de volwassenen leuk (tenminste, met leuk gezelschap, als ik jouw familie was had ik zelfs een tandarts afspraak voor laten gaan) maar inderdaad: als mijn kind die dag iets leuks heeft, een partijtje van leeftijdsgenootje of sport, dan zou ik dat ook voor laten gaan. Het is je man's verjaardag, dat jullie daar uberhaupt nog zo'n ding van maken. Hij is een jaar ouder, hij doet net alsof hij zelf een kind is met een partijtje. Ik verwacht in elk geval niemand met mijn verjaardag, ga liever gewoon uit eten. Die verwachtingen naar anderen altijd..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 31 Jan 2017 11:37

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
Lennox schreef:
caribbeanlover schreef:

Een wedsstrijd is belangrijk als sporter. Doe normaal zeg dat kind is 6!


Je hebt helemaal gelijk. Kinderen van 6 verdienen de titel 'sporter' niet.



Zei ik dat..........nee dus! Maar een kind van 6 is natuurlijk niet een echte sporter dat weet je dondersgoed! Dat zijn profs die sowieso meerderjarig dan wel bijna zijn. Een kind van 6 doet voor het leuke, niks meer en niks minder.


Geciteerd uit de encyclo;

SPORTER
1) Atleet 2) Atletiekbeoefenaar 3) Biljarter 4) Iemand die aan lichamelijke oefening doet 5) Karateka 6) Kickbokser 7) Persoon die aan sport doet 8) Persoon die sport doet 9) Sportbeoefenaar 10) Sportman 11) Zekere sportbeoefenaar

sporter
iemand die aan sport doet, voor zijn beroep of uit liefhebberij; sportbeoefenaar

Sporter
Een sporter is iemand die aan sport doet. Dat kan incidenteel zijn (een recreatieve sporter), het kan ook iemands voornaamste levensvervulling zijn, zoals bij topsporters.
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Jan 2017 11:59

Re: Beetje lullig!

Caramba schreef:Toen ik 6 was had ik gym wedstrijden en ja die waren belangrijk voor mij.
Geen team sport, maar je kon iets winnen, dat was voor mij erg belangrijk, dus voor jou tante zegger ook.
Ook mijn ouders zeiden daar dingen voor af, zij wilden hun dochter het graag goed zien doen, aanmoedigen, wat echt zeker belangrijk is bij een kind van 6, goed voor de zelfvertrouwen.

Ik snap dat je het niet leuk vind dat ze eerst ja heeft gezegd en later af heeft gezegd, omdat 1 van haar kinderen een wedstrijd heeft, maar een wedstrijd kun je nu niet altijd voor zijn.

Kinderfeestjes ook niet, maar ook die zijn voor een kind net zo belangrijk.
Wat als je niet op een feestje kunt zijn? Een kind denkt dan al snel, we zijn geen vriendjes meer! Ontroostbaar, niet leuk voor de ouders, helemaal niet leuk voor het kind.


Ik had vroeger een buurmeisje en een klasgenoot die een dag achter elkaar jarig waren. De feestjes gaven ze dan ook vaak op dezelfde dag. Ik koos dan voor diegene waarvan ik het eerst de uitnodiging kreeg net zoals wij als 1e het hebben afgesproken ivm mijn man.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers