Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jan 2017 07:57

Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

.
Laatst gewijzigd door Bliss op 31 Jan 2017 12:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem201

Bericht 30 Jan 2017 08:33

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Wij hebben co ouderschap dus dan ben je wel genoodzaakt toch redelijk dicht bij elkaar te blijven wonen.
Momenteel is deze afstand 10 km.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Jan 2017 08:37

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Wij wonen 3 kilometer uit elkaar. Liefst had ik in hetzelfde dorp gewoond zodat de kinderen op den duur zelfstandiger van de een naar de ander kunnen, maar dat zit er helaas nog niet in.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Jan 2017 08:44

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Mijn man en zijn ex wonen op anderhalf uur rijafstand van elkaar. En dan ook nog in twee verschillende landen. Knap waardeloos en zeker niet man's keuze.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 30 Jan 2017 08:45

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Ik denk niet dat er echt regels aan het halen en brengen zijn verbonden maar dat je dat onderling moet af spreken en er daarbij vanuit gaan dat je als vertrekkende partij die verantwoordelijkheid en/of het financiele gedeelte van de reiskosten op je neemt. Alles wat haar moeder dan wil bijdragen is mooi meegenomen.

Hij heeft wel een handtekening nodig van haar moeder om zo ver te mogen verhuizen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Jan 2017 08:48

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Sommigen hebben dat ik in 't ouderschapsplan laten vastleggen, hoe ver van elkaar.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jan 2017 08:49

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Mijn vader is 250 km verderop gaan wonen destijds. Andere kant van 't land dus. Dat heeft de band geen goed gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 30 Jan 2017 09:03

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Chaos schreef:Ik denk niet dat er echt regels aan het halen en brengen zijn verbonden maar dat je dat onderling moet af spreken en er daarbij vanuit gaan dat je als vertrekkende partij die verantwoordelijkheid en/of het financiele gedeelte van de reiskosten op je neemt. Alles wat haar moeder dan wil bijdragen is mooi meegenomen.

Hij heeft wel een handtekening nodig van haar moeder om zo ver te mogen verhuizen.


Dat is alleen bij co ouderschap zo.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Jan 2017 09:12

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Mijn vriend zijn ex woont op 300 meter van hem. Ze heeft het wel eens over verhuizen gehad, ook zo'n 50 km verder weg maar dat gaat mijn vriend nooit goedkeuren. Ook niet omdat dochter nu zelf al heel veel heen en weer pendelt en absoluut niet wil verhuizen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Jan 2017 09:14

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Wij wonen 100 km bij elkaar vandaan. Mijn ex komt hier nu nog elke week heen zodat het voor J minder zwaar is en hij niet iedere keer lang in de auto zit. Een uur en een kwartier is voor hem gewoon nog heel lang dus rustig opbouwen.
2015 💙
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 30 Jan 2017 09:15

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Hier ongeveer 3 km uit elkaar.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 30 Jan 2017 09:52

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Hier 36 kilometer uit elkaar. Het is wel handig om qua halen en brengen te kijken naar de tijden dat je beetje buiten de file rijd.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 30 Jan 2017 09:56

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Wij wonen 5 minuten met de auto van elkaar. Kwartiertje fietsen. Hier heb ik bewust voor gekozen zodat de kinderen hun vader regelmatig kunnen zien en zodat ze op dezelfde school konden blijven. Ik vond het al nogal wat voor ze dat we gingen scheiden. Door ze op dezelfde school te houden, hadden ze in ieder geval de veiligheid daar nog.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2017 10:36

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Ik ben gelukkig niet gescheiden, maar zo'n grote afstand zou ik nooit willen hebben tussen mijn kinderen en hun vader (edit: en ook niet tussen de kinderen en mijzelf). We hebben het er weleens over gehad en indien het mis zou lopen, willen wij in dezelfde stad en idealiter dezelfde wijk blijven wonen, ook vanwege school enzo.
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 30 Jan 2017 10:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 30 Jan 2017 10:47

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Ik zie het in mijn omgeving wel, maar als er geen zwaarwegende reden zou zijn om deze afstand te creëren zou ik het zelf nooit willen. Als de kinderen iets ouder worden is het wel fijn als ze zelf naar de ouder toe kunnen waar ze op dat moment even willen zijn. Daarnaast kan de verder weg wonende ouder veel minder betrokken zijn; rapportgesprekken, toneelavonden, andere kleine dingen op dagen anders dan de bezoekregeling worden vaak niet bijgewoond door de afstand.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jan 2017 10:58

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Hoewel er in mijn geval sprake is van enkel een bezoekregeling ( de kinderen gaan dus nooit naar vader toe, vader bezoekt kinderen bij mij), zou ik niet verder dan 30km bij hem vandaan gaan wonen. Ik denk dat ze hun vader dan te weinig zouden zien. Als er wel een omgangsregeling is, lijkt het me voor de weekendregeling heel moeilijk met sport en speelafspraken. Maar ook ouderavonden, opvang met ziekte etc. En vooral kinderen zijn de dupe.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Jan 2017 11:28

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Voor de kinderen lijkt het mij toch het beste om in dezelfde woonplaats te blijven wonen. Als dat om wat voor reden dan ook niet gaat, dan zou de afstand wat mij betreft 25-30 km mogen zijn, mits de beide woonplaatsen ook met ov goed bereikbaar zijn, zodat de kinderen als puber zijnde zelf heen en weer kunnen gaan mochten ze dat willen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Jan 2017 11:39

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Ik denk niet zozeer in termen als kilometer (zeker in de randstad zeggen minuten meer dan KM's). Ik vind een half uur de max dat ze bij elkaar uit de buurt kunnen wonen. Wij zitten net aan het randje en we merken in de dagelijkse praktijk dat het nét ook echt op het randje is van wat je kan bewerkstelligen en wat niet. Zeker als je te maken hebt met schooltijden, zwemles, andere buitenschoolse activiteiten.

Zodra kinderen dat allemaal hebben, is het lastig ze eraf te halen terwijl je dan ook nog zelf zit met de tijd die je met ze door wil brengen en ze wel nog steeds ook naar hun vriendjes/ buitenschoolse activiteiten willen laten gaan. Mijn vriend brengt ze nu tegenwoordig op maandagochtend naar school en kan daardoor pas rond 10 uur op het werk zijn. Dat is ook aardig aan de late kant, en dan wonen wij echt op een half uur rijden van hun af. Maar hij moet zijn auto nog omruilen, terugrijden, filekans met slecht weer etc etc.
<<

Anoniem201

Bericht 30 Jan 2017 11:39

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

En wat wanneer je een nieuwe partner hebt en hij of zij heeft ook kinderen met een co ouderschap e.d. ?
En deze kinderen wonen met de moeder of vader in een hele andere stad of dorp. Dan zul je keuzes moeten maken. Dat was bij ons in ieder geval wel aan de orde en beide exen wonen in een andere stad/dorp.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Jan 2017 11:40

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

De ex van mijn vriend woont 5 minuutjes van ons vandaan. Ze hebben co-ouderschap. Ideaal voor de kinderen. Ideaal als ze iets vergeten zijn, of gewoon even langs willen komen. Toen ze kleiner waren natuurlijk ook fijn met halen en brengen. En ze konden ook gewoon op dezelfde school blijven. Ex en vriend zijn trouwens allebei in in een ander (huur)huis gaan wonen, en hun gezamenlijke huis is verkocht. Vriend en ik hebben 6 jaar geleden ook weer een huis in de buurt gekocht, en zijn ex ook.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Jan 2017 11:50

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Stuiterbal schreef:En wat wanneer je een nieuwe partner hebt en hij of zij heeft ook kinderen met een co ouderschap e.d. ?
En deze kinderen wonen met de moeder of vader in een hele andere stad of dorp. Dan zul je keuzes moeten maken. Dat was bij ons in ieder geval wel aan de orde en beide exen wonen in een andere stad/dorp.


Dat wil je vast niet horen, maar ik zou mijn nieuwe relatie niet boven belang van de kinderen plaatsen. En dus gaan latten.
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 30 Jan 2017 11:54

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

HollyGolightly schreef:
Stuiterbal schreef:En wat wanneer je een nieuwe partner hebt en hij of zij heeft ook kinderen met een co ouderschap e.d. ?
En deze kinderen wonen met de moeder of vader in een hele andere stad of dorp. Dan zul je keuzes moeten maken. Dat was bij ons in ieder geval wel aan de orde en beide exen wonen in een andere stad/dorp.


Dat wil je vast niet horen, maar ik zou mijn nieuwe relatie niet boven belang van de kinderen plaatsen. En dus gaan latten.


Hier ben ik het mee eens, dan zou ik gaan latten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Jan 2017 11:58

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

.
Laatst gewijzigd door Bliss op 31 Jan 2017 12:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 30 Jan 2017 12:02

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Wij wonen een 8 km bij elkaar vandaan. Het halen en brengen is vastgelegd in ons ouderschapsplan. Wie hiervoor verantwoordelijk is en deze taak (het meest) op zich zal nemen. Wanneer/hoevaak mijn kind bij mij is of bij vader ligt ook vast, hiervoor hebben wij een vast schema.
Wij hebben inderdaad regels aan hoe ver we van elkaar kunnen gaan wonen. Maar dat verschilt per ouderschaplan/afspraken die gemaakt zijn.

Ik zou ronduit niet gelukkig zijn als mijn ex met nieuwe partner besluit om 50km verderop te gaan wonen. Dan heeft kind niet dezelfde binding met de woonomgeving/schoolomgeving. Terwijl als ex hier blijft wonen, kind gemakkelijk zelfstandig kan fietsen tussen beide huizen en in geval van voortgezetonderwijs blijft het in dezelfde stad en kan hij zijn dagelijkse leven op gelijke manier voorzetten ongeacht of hij die dag bij mij of papa zou zijn. (het is bij ons zo geregeld dat kind ook doordeweekse dagen bij papa door brengt, dat wordt natuurlijk een stuk lastiger als ex hem zou moeten ophalen, km moet gaan rijden)
<<

Anoniem201

Bericht 30 Jan 2017 12:05

Re: Gescheiden ouders: hoe ver uit elkaar?

Butsmuts schreef:
HollyGolightly schreef:
Stuiterbal schreef:En wat wanneer je een nieuwe partner hebt en hij of zij heeft ook kinderen met een co ouderschap e.d. ?
En deze kinderen wonen met de moeder of vader in een hele andere stad of dorp. Dan zul je keuzes moeten maken. Dat was bij ons in ieder geval wel aan de orde en beide exen wonen in een andere stad/dorp.


Dat wil je vast niet horen, maar ik zou mijn nieuwe relatie niet boven belang van de kinderen plaatsen. En dus gaan latten.


Hier ben ik het mee eens, dan zou ik gaan latten.


Oh bij ons is alles prima geregeld haha was vooral benieuwd naar hoe men dan alles regelt als er meer kids in het spel zijn.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers